معرفی و دانلود کتاب روان‌شناسی شادی

عکس جلد کتاب روان‌شناسی شادی
قیمت:
51000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روان‌شناسی شادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روان‌شناسی شادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روان‌شناسی شادی

کتاب روان‌شناسی شادی نوشته‌ی ساموئل اس. فرانکلین، نخستین اثری است که با نگاهی به توانمندی، فضیلت، اخلاق و معنویت انسان، با زبانی علمی و در عین حال ساده، به امر شکوفایی، تحول و رشد انسانی می‌پردازد.

از زمانی که جهت‌گیری علم روان‌شناسی از بررسی بیماری‌ها و اختلالات روانی به سمت مطالعه‌ی جنبه‌های مثبت و سالم انسان چرخش پیدا کرد، روان‌شناسی مثبت‌نگر رشد و توسعه یافت. در روان‌شناسی مثبت‌نگر از یک سو توجه به توانایی‌های انسان، تقویت فضایل اخلاقی، بالندگی و پویایی انسان و استعدادهای او در چالش با مسائل زندگی و غلبه بر مشکلات مورد تأکید قرار گرفت. توجه به ابعاد مثبت انسانی و تدوین برنامه‌های رشدنگر، از سوی دیگر تقدم و اولویت پیش‌گیری بر درمان را هم رقم زد و بهداشت روان را که یکی از حوزه‌های محوری سلامتی است، توسعه بخشید و موجب تحقیقات وسیعی در این حوزه شد. کتاب روان‌شناسی شادی (The Psychology of Happiness)، در حوزه‌ی بهداشت و سلامت روان نگاشته شده است.

اگر دنیا با ما سازگار باشد، توانمندی‌های ذاتی ما با هم در می‌آمیزند و شخصیتی سالم، منطقی و قدرتمند شکل می‌گیرد و ما شکوفا خواهیم شد. هنرمند درون‌مان امکان بلوغ خواهد یافت و استعدادهای ما برای دوستی، صداقت و شجاعت نیز شکوفه خواهند داد. اگر بتوانیم «خودمان» شویم، شاد و شادکام خواهیم بود و گردش روزگار نیز به نوبه‌ی خود دل‌پذیر. هرچند، چنانچه استعداد موسیقایی شخصی فرصت بروز نیابد، یا پتانسیل ورزشکاری او شناخته و پرورش داده نشود، شخص سرخورده و ناکام خواهد شد. هیچ‌یک از ما هرگز کامیابی کامل را نخواهد دید. ولی هر چه به آن نزدیک‌تر شویم، زندگی بهتری خواهیم داشت.

از ویژگی‌های این کتاب که به قلم ساموئل اس. فرانکلین (Samuel S. Franklin) نوشته شده است، توجه و تأکید بر استعدادها، توانایی‌ها و عناصر مثبت وجود انسان و عنایت به نقش دین و معنویت در شکوفایی استعدادهای فطری و ذاتی است. یکی دیگر از ویژگی‌های کتاب روان‌شناسی شادی، سنخیت و انطباق مفاهیم، موضوعات و محتوای آن، با فرهنگ دینی و معنوی موجود در کشور ایران است، که در عین علمی بودن مطالب و قابل استفاده بودن برای پژوهشگران و صاحب‌نظران، به دلیل روان و سلیس بودن، خواندن مطلب را برای عموم مردم نیز دلپذیرتر می‌کند. به قول بنسون، که جمله‌ی معروف او «انسان‌ها برای خدا سیم‌کشی شده‌اند» توسط اسلون به «جایی در مغز ما چنین طراحی و مداربندی شده است که ما به خداوند اعتقاد داشته باشیم»، تعبیر شده است.

انسان موجودی الهی است و در این اثر، پیوند انسان با آفرینشگر جهان به خوبی تبیین شده است. کتاب حاضر نخستین کتابی است که تلاش دارد در تأیید نظرگاه ارسطو، نظریه‌ها و پژوهش‌های روان‌شناختی، فلسفی و زیست‌شناختی را در هم تنیده و انسجام بخشد و به آزمون شباهت‌های مفهوم فضیلت از دیدگاه ارسطو و نظریات شناختی نوین در خصوص هیجان بپردازد و مسائل مرتبط با تلاش برای دستیابی به یک زندگی خوب انسانی به بحث گذارده می‌شود. ساموئل فرانکلین از پیشتازان عصر روان‌شناسی شادی است، که نتایج تحقیقات خود در خصوص شادی از منظر ارسطو را در کنفرانس‌های متعددی ارائه داده است.

ساموئل اس. فرانکلین، استاد افتخاری روان‌شناسی دانشگاه ایالتی فرزنوی کالیفرنیاست. کارهای او بیشتر بر مباحثی مانند ادراک دیداری، انگیزش، تاریخ روان‌شناسی و روان‌شناسی شادی متمرکز بوده است. وی تدریس روان‌شناسی شادی را از اواخر دهه‌ی 1970 میلادی آغاز کرد و از پیشتازان این عرصه قلمداد می‌شود. وی نتایج تحقیقات خود در خصوص شادی از منظر ارسطو را در کنفرانس‌های متعدد ارائه نموده و چندین مقاله نیز در باب ادراک دیداری از وی در مجلات علمی به طبع رسیده است.

جملات برگزیده کتاب روان‌شناسی شادی:

- عقل، تاجی است که خداوند بر سر انسان نهاده است.
- «عادت، رمز بزرگ پایداری جامعه و عامل ارزش‌مند قوام اجتماعی است».
- پس بر تو باکی نیست. زیرا پدیده‌ها خوب و بد نیستند، بلکه آن‌ها زاییده‌ی تفکرند.
- خاستگاه خود را دریاب، تو را حیوانیت و دَدمنشی تقدیر نکرده‌اند، که تو را فضیلت و دانش برازنده است.
- همگان تصدیق می‌کنند که آموزش و پرورش نسل جوان می‌یابد دغدغه و اولویت اصلی قانون‌گذار باشد.
- قاعده‌ی اصلی فرهنگ حکم می‌کند: بگذار هر انسان به همه‌ی آن چیزی که در خلقتش مقرر شده، تبدیل شود.
- شناخت بهتر و پیشرفته نسبت به کارکردِ هیجان در مغز، راه را برای شناختِ خویشتن، شخصیت و رفتار اجتماعی هموار می‌کند.
- اگر آگاهانه تصمیم بگیرید از آنچه که قابلیتش را دارید کمتر شوید، بگذارید به شما هشدار بدهم که باقی عمر ناشاد خواهید بود.

در بخشی از کتاب روان‌شناسی شادی می‌خوانیم:

امروزه استنباط بسیاری از مردم از مفهوم شادی، یک احساس و به‌ طور خاص، احساس لذت است. ما اغلب شادی را به رویدادهای لذت‌بخش زندگی ربط می‌دهیم: «خوشحالم که تو را می‌بینم»، «خوشحالم که دوباره به خانه برگشتم»، «با شغل جدیدم خوشحالم». تقریباً همه نوع لذتی، ما را خوشحال می‌کند.

لذت‌های جسمانی همچون غذا و نوشیدنی قطعاً می‌توانند لذت‌بخش باشند، به طوری که برخی محققان هنوز بر این باورند که این دسته لذات می‌توانند کلیدهای شادی و شاد زیستن باشند. هرچند بعید به نظر می‌رسد توماس جفرسون در هنگام قید کردن واژه «شادی» در بیانیه‌ی استقلال صرفاً به چنین لذاتی فکر کرده باشد. اگر لذت به اندازه‌ی خود زندگی و آزادی اهمیت داشت، احتمالاً همگی ما به مواد مخدر و... معتاد بودیم. پرواضح است که اینگونه نیست. همه لذت و لذت بردن را دوست داریم، ولی بیشتر انسان‌ها نمی‌توانند به زندگی‌ای که صرفاً از «احساس‌های لذت‌بخش» مشحون باشد، قانع شوند.

رابرت نورزیک فیلسوف، از ما می‌خواهد فرض کنیم به یک دستگاه متصل هستیم، که هر زمان که بخواهیم مراکز لذت واقع در مغزمان را به دل‌خواه خودمان تحریک می‌کند تا همواره احساس لذت کنیم. بیشتر ما چنین شکلی از لذت بردن را نخواهیم پذیرفت و به‌طور ناخودآگاه پس خواهیم زد. البته اینکه تمام لذت‌ها لذات حسیِ ساده نیستند، صحیح است. جان استوارات میل فیلسوف، از «لذات متعالی» یا «لذات برتر» سخن به میان می‌آورد. لذاتی که هنر، موسیقی، فلسفه، مذهب و... منشأ آن باشند. وی لذات جسمانی را مناسب حال حیوانات می‌داند، حال آن‌که آدمی در جستجوی منابع رضایت‌مندی اصیل و اخلاقی برمی‌آید.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجمان
روان‌شناسی شادی
دیباچه
1 شادی چیست؟
2 شادی به معنای کام‌روایی
3 اخلاق ارسطویی
4 خودشکوفایی: دیدگاه‌های روان‌شناختی
5 کشف استعدادها
6 لوازم خوشبختی: امکانات، انگیزش درونی و میانه‌ی طلایی
7 درآمدی بر فضیلت
8 چند فضیلت اخلاقی بسیار مهم
9 فضیلت و هیجان
10 دیدگاه‌های روان‌شناختی نخستین در باب فضیلت و هیجان
11 فضیلت و هیجان: دیدگاه‌های روان‌شناختی معاصر
12 مبانی زیست‌شناختی فضیلت
13 هوش هیجانی
14 پرورش فضیلت
15 دیدگاه‌های روان‌شناختی در باب پرورش فضیلت
16 پولیس (جامعه/شهر)
17 تعمق و تفکر روحانی، شکلی دیگر از مفهوم خوشبختی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روان‌شناسی شادی
نویسنده
مترجمعلیرضا سهرابی، فرامرز سهرابی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-600-6895-07-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
51000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روان‌شناسی شادی

M T
۱۴۰۰/۶/۲۶
جالب و مغید بود. مطالب بیان شده گیرا بود
امیرضا میرزاپور
۱۴۰۲/۱۲/۱
روان شناسی شادی بهتر مطالعه شود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب روان‌شناسی شادی

برای دریافت کتاب روان‌شناسی شادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.