معرفی و دانلود کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هفتم

عکس جلد کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هفتم
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هفتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هفتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هفتم

کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هفتم نوشته‌ی سید مهدی سیدقطبی، اخبار و اتفاقات خراسان را در پنج روزنامه دیگر روزگار احمد شاه (رجب 1327- 1344 ق) شامل طوس، عصر جدید، بلدالامین، رعد و ایران به تصویر می‌کشد.

تاکنون شش جلد از کتاب «اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار» چاپ و منتشر شده است که در جلد هفتم این کتاب به شرح تمام اتفاقات روزنامه‌ها و مطبوعات زمان احمدشاه پرداخته می‌شود. پژوهشگر هم از سال 1387 تا به امروز روزنامه‌های دوره‌ی قاجار در بخش خراسان به ویژه تاریخ مطبوعات، تاریخ آستان قدس و ... را مورد بررسی قرار داده است.

پژوهشگران در زمینه تاریخ خراسان کوشش‌های بسیاری نموده‌اند اما هیچ منبعی درباره‌ی این موضوع وجود ندارد. بنابراین آن‌ها با توجه به نیازهایی که محققان در تاریخ خراسان دارند با تحقیق در روزنامه‌ها به خارج‌سازی اخبار درج شده در آن‌ها می‌پردازند.

در بخشی از کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هفتم می‌خوانیم:

روزنامه طوس به مدیر مسئولی میرزا هاشم خان قزوینی و سردبیری شیخ ابوالقاسم نحوی در تاریخ 6 ذیقعده 1327 در مشهد منتشر گردید.

میرزا هاشم قزوینی معروف به مافی در سفر صدرالممالک قزوینی برای تصدی تولیت آستان قدس رضوی، همراه وی از تهران به مشهد آمد و به خواست او مأمور تشکیل روزنامه شد.

میرزا هاشم که خود با روزنامه‌نگاری بیگانه بود از ابوالقاسم نحوی قزوینی کمک گرفت و روزنامه طوس را تأسیس کرد. میرزا هاشم از همان ابتدای روزنامه‌نگاری با همفکرانی چون ملک‌الشعرای بهار و عبدالجواد ادیب نیشابوری از فعالان حزب دموکرات به استعمارستیزی، به ویژه مخالفت با دولت تزار روسیه پرداخت. از این رو مرتب نیز از سوی آنها تحت فشار و آزار قرار گرفت.

اگرچه شمار بزرگی از نویسندگان و شاعران خراسانی با طوس همکاری نموده‌اند نقش ملک‌الشعرای بهار برجسته‌تر از دیگران بوده است چون در سال نخست فعالیت این نشریه بسیاری از سرمقاله‌ها به قلم اوست و سروده‌هایش نیز در روزنامه به چاپ رسیده است.

به هر حال در جلد هفتم کتاب حاضر، اخبار و مطالب خراسانی موجود در شماره‌های منتشره این روزنامه یعنی سال اول شماره‌های 1 - 8 و 11 - 46 و 48 - 55 و 57 و 58 (ذیقعده 1327 – شعبان 1328) و سال دوم شماره 13 (5 رمضان 1330) ارائه شده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
روزنامه طوس
روزنامه عصر جدید
روزنامه بلدالامین
روزنامه رعد
روزنامه ایران
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هفتم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مجمع ذخائر اسلامی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات360
زبانفارسی
شابک978-964-988-761-6
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هفتم

برای دریافت کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هفتم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.