معرفی و دانلود کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هشتم

عکس جلد کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هشتم
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هشتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هشتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هشتم

کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هشتم نوشته‌ی سید مهدی سیدقطبی، اخبار و اتفاقات خراسان را در سه روزنامه دیگر روزگار احمد شاه (رجب 1327- 1344 ق) شامل نوبهار، تازه بهار و ایران به تصویر می‌کشد.

تاکنون هفت جلد از کتاب «اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار» چاپ و منتشر شده است که در جلد هشتم این کتاب به شرح تمام اتفاقات روزنامه‌ها و مطبوعات زمان احمدشاه پرداخته می‌شود. پژوهشگر از سال 1387 تا به الان روزنامه‌های دوره‌ی قاجار در بخش خراسان به ویژه تاریخ مطبوعات، تاریخ آستان قدس و ... را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

پژوهشگران در زمینه تاریخ خراسان تلاش‌های زیادی کرده‌اند اما هیچ منبعی درباره‌ی این موضوع موجود نیست. بنابراین آن‌ها با توجه به نیازهایی که محققان در تاریخ خراسان دارند با تحقیق در روزنامه‌ها به خارج‌‌سازی اخبار درج شده در آن‌ها پرداخته‌اند.

در بخشی از کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هشتم می‌خوانیم:

روزنامه نوبهار به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی محمدتقی بهار (ملک‌الشعرا بهار) در 9 شوال 1328 ق (برابر 21 مهر 1289 شمسی) در مشهد منتشر گردید.

محمدتقی بهار در 12 ربیع‌الاول 1304 ق در محله سرشور مشهد متولد شد. پدر وی میرزا محمد کاظم صبوری از ادبا و فضلای خراسان و ملک‌الشعرای آستان قدس رضوی بود که اصالتش به کاشان می‌رسید. مادر بهار از خانواده‌ای تاجر و اصیل بود که نسب گرجی داشت.

محمدتقی بهار به سال 1322 ق، در هجده سالگی با فرمان مظفرالدین شاه به جای پدرش ملک‌الشعرای آستان قدس شد. وی در بیست سالگی به جرگه مشروطه‌ خواهان پیوست و با هنر شاعری به صف آزادی‌ خواهان وارد شد.

بهار در انتشار روزنامه خراسان با سید حسین اردبیلی همکاری داشت. پس از تعطیلی روزنامه خراسان، به نوشتن مقالات اساسی در روزنامۀ طوس به مدیریت هاشم قزوینی پرداخت.

بهار پس از تعطیلی طوس اقدام به انتشار نوبهار کرد و از سال 3133 ق که به عنوان نماینده کلات درگز و سرخس به وکالت مجلس انتخاب شد، خراسان را ترک کرد و به تهران رفت و نوبهار را در آنجا با اسلوبی بهتر انتشار داد. وی در 1338 ق به مدیریت روزنامه ایران رسید و در دوره‌های پنجم تا هفتم و پانزدهم به نمایندگی مردم تهران در مجلس انتخاب شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
روزنامه نوبهار
روزنامه تازه بهار
روزنامه ایران
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هشتم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مجمع ذخائر اسلامی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-964-988373-1
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هشتم

برای دریافت کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد هشتم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.