معرفی و دانلود کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد نهم

عکس جلد کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد نهم
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد نهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد نهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد نهم

کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد نهم نوشته‌ی سید مهدی سیدقطبی، اخبار و اتفاقات خراسان را در چهار روزنامه دیگر روزگار احمد شاه (رجب 1327- 1344 ق) شامل چمن، اطلاعات یومیه، شرق ایران و فکر آزاد به تصویر می‌کشد.

تا به الان هشت جلد از کتاب «اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار» به انتشار رسیده است. در جلد نهم این کتاب تمام اتفاقات روزنامه‌ها و مطبوعات زمان احمدشاه به صورت کامل شرح داده می‌شود. پژوهشگر از سال 1387 تا به حال به تحلیل و بررسی روزنامه‌های دوره‌ی قاجار در بخش خراسان به ویژه تاریخ مطبوعات، تاریخ آستان قدس و... پرداخته است.

پژوهشگران در زمینه‌ی تاریخ خراسان بسیار تلاش کرده‌اند اما منبعی در مورد این موضوع از خود به جای نگذاشته‌اند. بنابراین محققان تصمیم می‌گیرند با تحقیق در روزنامه‌ها به خارج‌سازی اخبار درج شده در آن‌ها بپردازند.

در بخشی از کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد نهم می‌خوانیم:

بهترین اقدامی که برای رفاهیت عموم و آسایش فقراء متصور است تشکیل یک هیئت مشاوره است که نرخ و قیمت ارزاق را با یک نظر عمیق و ملاحظات بسیار معین کرده، کسبه را از تعدی و تندروی بازداشته و فقرا را قادر به خریداری ارزاق بنمایند و اولین قدمی که برای اصلاحات و تنظیمات داخلیه مشهد در دوره این ایالت محبوب برداشته شد تشکیل همین هیئت بود و خوشبختانه اعضای آن همه از منتخبین اهالی مشهد و به امانت و درستکاری معروف و مشهورند.

پس از اینکه این هیئت محترم شروع به مباحثات در تعیین قیمت اجناس نمود با وجود یک رئیس بلدیه مثل جناب کاشف‌الملک و دویست نفر اجزای اداره بلدیه و مساعدت خود اهالی شهر برای اجرای آراء آن هیئت، دیگر ما هیچ مانع و محذوری را مشاهده نمی‌کردیم همچنان که در مسئله میوه‌جات این مدعا مبرهن گشت هر قیمتی را که آن هیئت برای هر روز یا هفته میوه‌جات معین کرد بدون تخلف از روی همان دستور توسط کاشف‌الملک با کمال سهولت اجرا گردید.

از قرار مسموع دو سه جلسه است که هیئت محترم در مسئله نان و ذغال که اهمیت این دو از تمام ارزاق بیشتر و حیات مردم موکول به آن‌ها است مذاکره می‌کند و برای تنزل دادن قیمت آن جدیت به خرج می‌دهند، متأسفانه به هیچ وجه نتیجه به دست نیامده و هر روز عوائق و موانعی برای این کار تراشیده می‌شود و همین مسئله اذهان عموم را قدری مشوش ساخته و از گوشه و کنار کلمات خارج از نزاکت شنیده شده و نسبت‌هایی به کارکنان ایالت می‌دهند.

باری، خیلی پسندیده است که برخلاف گذشته این دو مسئله نان و ذغال اهمیت داده شود مخصوصاً اگر در ترتیب فروش و قیمت ذغال تا یک ماه دیگر اقدامات اساسی به عمل نیاید تولید مشکلاتی خواهد شد که جبران آن به این سهولت و آسانی که امروز ممکن است، ممکن نیست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
روزنامه چمن
روزنامه اطلاعات یومیه
روزنامه شرق ایران
روزنامه فکر آزاد
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد نهم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مجمع ذخائر اسلامی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات391
زبانفارسی
شابک978-622-743519-1
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد نهم

برای دریافت کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد نهم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.