معرفی و دانلود کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد چهارم

عکس جلد کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد چهارم
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد چهارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد چهارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد چهارم

کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد چهارم نوشته‌ی سید مهدی سیدقطبی، از اخبار و وقایع خراسان موجود در روزنامه‌ها و مجلات قاجار؛ روزگار احمد شاه یعنی رجب 1327- 1344 قمری تشکیل شده است.

در این جلد یکایک مطبوعات دورۀ احمد شاه بررسی و مطالعه شده است که در این میان پنج روزنامه شامل حبل‌المتین، چهره‌نما، تمدن، عصر جدید و مجلس که حاوی اخبار خراسانی بودند، استخراج و ارائه شد.

پژوهشگران از 1387 تا به الان روزنامه‌های دوره‌ی قاجار در حوزه خراسان به ویژه تاریخ مشهد، تاریخ مطبوعات، تاریخ آستان قدس، سفرنامه پژوهی و... را مورد بررسی قرار داده‌اند و نتیجه‌ی این مطالعات و بررسی‌ها علاوه بر نگارش حدود نود مقاله در موضوع‌های پیشگفته، چاپ و انتشار بیست عنوان کتاب می‌باشد.

نظم و مطالب کتاب با توجه به اولویت زمانی انتشار نشریات و جداسازی هر شماره مورد تنظیم قرار گرفته البته علاوه بر متن اگر عکس خراسانی نیز پیدا شود آن نیز در محل مناسب خودش آمده است.

با تلاش‌های بسیار محققان حوزه‌ی تاریخ خراسان و نگارش مقاله و کتاب، هنوز دربارۀ بسیاری از موضوع‌های مختلف این حوزه دانشی، منبعی وجود ندارد بنابراین محقق با هدف فراهم کردن نیازهای پژوهشگران و علاقمندان به تاریخ خراسان، با جستجو در مطبوعات به استخراج اخبار درج شده در آن‌ها می‌پردازد.

در بخشی از کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد چهارم می‌خوانیم:

قوچان؛ سنگسار زن بی‌گناه. به ذکر چنین وقایع جان‌سوز و ناگوار بی‌مقدمه باید مباردت نمود و بی شرح و بسط او را خاتمه داد، زیرا که اطاله و اطناب در اینگونه موارد دل قارئین را ریش و حواسشان را پریش خواهد ساخت، یک نفر آخوند قوچانی برای پیشرفت مقاصد خویش، و به جهت استقلال نفوذ خود که دیگران را بی‌موجب مرؤس و خود را رئیس سازد، زن بیچاره‌ای را که دادخواه و دادگر نداشته است به تهمت زنای محصنه حکم سنگساریش را می‌دهد.

عوام کالانعام، بیچاره زن را از شهر بیرون می‌برند، آن بی‌کس را در میان چاهی دو زرعی انداخته سنگ‌های سه من و چهار منی را برداشته و به فرق ضعیفه می‌کوبند تا مظلومانه جان به جان‌آفرین می‌سپارد، بعد از رحلت و فوت وی دخترش به اقامۀ شهود و بینه ثابت می‌کند که اولاً مادر من مجنونه بود، ثانیا طلاق‌نامه وی را ارائه می‌دهد که مادر من شوهر نداشت و همین شخصی را که شما او را زانی می‌خوانید شوهر وی بوده است، فرضاً شوهر وی نباشد زنا مورث قتل او نمی‌گردد، بعد از ثبوت صد تازیانه به حکم شرع حد وی بوده، شیخ ابراهیم نامی که از خویشاوندان حاجی معاون‌التجار مشهدی است، در ظاهر به حمایت آن مظلومه و در باطن به حمایت آخوند بر می‌خیزد، طلاق‌نامه و عقدنامه را از آن دختر می‌گیرد به عنوان اینکه ببرم در مشهد و خونخواهی مادرت را بنمایم، از قوچان حرکت نموده و فعلاً در مشهد متوقف است طلاق‌نامه و عقدنامه را نیز پاره می‌نماید، آخوند که این کار را برای جلب منفعتی نموده بود به مقصود خود نایل می‌شود یعنی یک نفر از رجال قوچان یک باب خانه تقدیم او می‌نماید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
روزنامه حبل‌المتین
روزنامه چهره‌نما
روزنامه تمدن
روزنامه عصر جدید
روزنامه مجلس
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد چهارم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مجمع ذخائر اسلامی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-964-988-424-0
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد چهارم

برای دریافت کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد چهارم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.