معرفی و دانلود کتاب اختلال طیف اتیسم: راهنمای کاربردی برای والدین

عکس جلد کتاب اختلال طیف اتیسم: راهنمای کاربردی برای والدین
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اختلال طیف اتیسم: راهنمای کاربردی برای والدین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اختلال طیف اتیسم: راهنمای کاربردی برای والدین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اختلال طیف اتیسم: راهنمای کاربردی برای والدین

کتاب اختلال طیف اتیسم: راهنمای کاربردی برای والدین، با پرداختن به مسائل مختلف مطرح در اختلالات طیف اتیسم می‌کوشد تا اطلاعات ساده و جامعی را در اختیار قرار دهد. متن دقیق و روان این کتاب درک جوانب مختلف این مشکل را آسان ساخته است.

در سال‌های اخیر شیوع بالای اختلالات روانپزشکی در گروه سنی کودک و نوجوان در سطح جهانی کاملا شناخته شده است و پژوهش‌های داخل کشور نیز شیوع بالای این اختلالات و پیامدهای نگران کننده آن‌ها را تائید کرده است. هماهنگ و یکپارچه کردن خدمات موجود برای کودکان، به ویژه در زمینه پیشگیری از اختلالات تکاملی رفتاری بالأخص اختلالات طیف اتیسم به تشخیص و درمان زودهنگام اختلالات در سطوح مختلف بستگی خواهد داشت.

بیشترین رشد مغزی انسان پیش از سه‌ سالگی صورت می‌گیرد. در طول سه سال نخست زندگی نزدیک به 100 میلیارد سلول مغزی کودک تکثیر شده، شبکه ارتباطی می‌سازند و توانایی‌های مغزی که در طول سالیان عمر مورد استفاده قرار می‌گیرند را به وجود می‌آورند. کودکان در طول فقط 36 ماه توانایی‌های خود را برای تفکر، سخن گفتن، یادگرفتن و استدلال به دست می‌آورند و اساس ارزش‌ها و رفتارهای اجتماعی بزرگ‌ سالی خود را بنا می‌گذارند. هماهنگ و یکپارچه کردن خدمات موجود برای کودکان، به‌ ویژه در زمینه پیشگیری از اختلالات تکاملی رفتاری بالأخص اختلالات طیف اتیسم به تشخیص و درمان زود هنگام اختلالات در سطوح مختلف بستگی خواهد داشت.

ایران تاکنون به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه کاهش مرگ‌ و میر کودکان، کاهش میزان سوء تغذیه کودکان و دست‌یابی به آموزش ابتدایی همگانی نائل‌ آمده است، با این‌حال پیشرفت بیشتر در این راستا عمدتا به توانایی متخصصین برای هماهنگی و ارتقاء خدمات موجود وابسته است.

با توجه به اهمیت پرداختن به گروه سنی کودک و نوجوان، لزوم دسترسی به منابعی که بتواند اطلاعات درست، کافی و یکپارچه‌ای در اختیار خانواده‌ها، معلمین و درمانگران قرار دهد هنوز هم احساس می‌شود.خواندن این اثر به خانواده‌ها، آموزگاران و درمانگرانی که در درمان این کودکان مشارکت دارند، قویا توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب اختلال طیف اتیسم (autism spectrum disorder) می‌خوانیم:

اختلال طیف اتیسم اشاره به ناتوانی رشدی با اساس عصبی دارد که ارتباط کلامی و غیرکلامی فرد و تعامل اجتماعی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هر فرد مبتلا به اختلال طیف اتیسم دارای توانایی‌ها، علائم و چالش‌های منحصر به‌ فرد است. اختلال طیف اتیسم یک اختلال طیفی است و علائم و ویژگی‌های اختلال طیف اتیسم می‌توانند در محدوده‌ای از خفیف تا شدید قرار بگیرد. افراد ممکن است ترکیبی از ویژگی‌ها را در هر درجه‌ای از شدت نشان بدهند. این بدان معنی است که دو کودک با همان تشخیص می‌تواند بسیار متفاوت از دیگری عمل کنند و مهارت‌ها و نیازهای متفاوتی داشته باشند. کودکان دارای تشخیص اختلال طیف اتیسم می‌توانند با و یا بدون کلام باشند.

هر فرد مبتلا به اختلال طیف اتیسم دارای شخصیتی منحصر به‌ فرد با ترکیبی از ویژگی‌ها است. برخی از افراد دارای اختلال طیف اتیسم خفیف تنها تأخیر اندکی در زبان نشان می‌دهند، اما چالش بیشتری با تعاملات اجتماعی دارند. برای مثال، آن‌ها ممکن است در شروع و یا حفظ یک مکالمه مشکل داشته باشند (می‌توانید معیار تشخیصی مورد نیاز برای تشخیص بالینی اختلال طیف اتیسم در DSM5 را در ضمیمه مرور کنید).

همچنین یک تعریف آموزشی برای اختلال طیف اتیسم وجود دارد که برای شناسایی کودکان واجد شرایط برای دریافت خدمات تحت قانون آموزش‌ و پرورش برای افراد با ناتوانی (IDEA) طراحی‌ شده است. این شناسایی که توسط گروه ارزیابی کودک، توسط مدرسه منطقه انجام می‌شود. این ارزیابی‌ها در نظر دارد بفهمد که آیا علائم کودک اثر منفی بر روی عملکرد آموزشی او دارد؟ تشخیص بالینی نه‌ تنها برای شناسایی آموزشی اختلال طیف اتیسم لازم نیست، بلکه به‌ تنهایی شناسایی تحت IDEA را نیز تضمین نمی‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: اختلال طیف اتیسم چیست؟
فصل 2: غربالگری و تشخیص
فصل 3: زندگی با افراد دارای اختلال طیف اتیسم
فصل 4: مداخلات
فصل 5: دسترسی به خدمات آموزشی
فصل 6: برنامه‌ریزی‌های آینده
فصل 7: کتب و فیلم‌های مرتبط با اتیسم
فصل 8: آزمون‌های معتبر روانشناسی
فصل 9: کلینیک‌های توان‌بخشی تهران و شهرستان‌ها
فصل 10: مراکز آموزش‌وپرورش استثنایی تهران ویژه‌ی اتیسم
منابع و مآخذ
ضمایم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اختلال طیف اتیسم: راهنمای کاربردی برای والدین
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات هوشمند تدبیر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات227
زبانفارسی
شابک978-600-418-102-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اختلال طیف اتیسم: راهنمای کاربردی برای والدین

صدرا جوادیان
۱۳۹۹/۱۲/۱۰
با توجه به توانایی‌هایی که هر اوتیسمی می‌تونه داشته باشه نویسنده‌ی این کتاب به درستی بیان کرده که هر بچه‌ی اوتیسمی می‌تواند یک توانایی خیلی خاصی می‌تواند داشته باشد که ما نداریم
این کتاب به من از اوتیسم به من اضافه کرد
با اینکه ۱۱ سالمه این کتاب را خواندم
س ج
۱۳۹۹/۸/۱
این کتاب بنظرم ترجمه یه کتاب دیگه است چون دنبال کتابی با این محتوا بودم یه کتاب دیگه از یه نویسنده خارجی دیدم. اوایلش رو خوندم بنظر میاد این کتاب، ترجمه اون باشه اما ترجمه و قلم روانی نداره اگه خلاصه میشد بهتر و کاربردی تر بود.
ماندانا قدیانی
۱۳۹۹/۸/۱۱
این کتاب بسیار خوب ترجمه شده از نظر من چون چندبار مطالعه ش کردم. نظرها مختلفه درست ولی نظر بعضی‌ها رو قبول ندارم در مورد ترجمه کتاب چون اگر مشکلی داشت کسی تهیه ش نمی‌کرد. با تشکر از شما
ل پارسا
۱۳۹۸/۱۲/۱۷
با توجه به مطالب ارائه شده در کتاب این کتاب را به کاردرمانگران و رواشناسان کودک توصیه میکنم.
زهرا
۱۴۰۱/۷/۱۳
اتیسم اخلال قرن
که امکان داره گریبان گیر هرکودک متولد شده و والدینش بشود
Somayeh Hivadi
۱۳۹۹/۳/۹
کتاب خوب و مفیدیه...
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب اختلال طیف اتیسم: راهنمای کاربردی برای والدین

برای دریافت کتاب اختلال طیف اتیسم: راهنمای کاربردی برای والدین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.