معرفی و دانلود کتاب مدیر تضمین کیفیت

برای دانلود قانونی کتاب مدیر تضمین کیفیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیر تضمین کیفیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیر تضمین کیفیت

کتاب مدیر تضمین کیفیت، راهگشایی برای عبور از پیچ‌‌‌ها و گردنه‌های سختی است که سازمان‌های دولتی و خصوصی با آن روبه‌رو هستند. اقبال جباری، ایمان عبدی و علی ابراهیمی، نویسنده‌های این اثر، روش‌هایی برای به‌کارگیری سازوکارهای مدیریت کیفیت پیش روی مدیرا‌ن‌ سازمان‌های تجاری برای دسترسی به بازارهای بیشتر و برآورده‌ ساختن نیازهای مشتری قرار داده‌اند.

کتاب مدیر تضمین کیفیت

کتاب مدیر تضمین کیفیت، بر اساس استاندارد سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور تدوین شده است. نویسنده‌های این کتاب، اقبال جباری، ایمان عبدی و علی ابراهیمی، در این اثر به این نکته اشاره می‌کنند که گرایشِ صنایع به تولیدِ انبوه، شرایط را برای به‌کارگیری سازوکارهای علمی در زمینه‌ی‌ تولید محصولات فراهم کرده‌ است. این کتاب دارای مطالبی است برای دانش‌افزایی در حوزه‌ی تضمین کیفیت. از آنجایی که با کتابی آموزشی روبه‌رو هستیم، در این اثر ابتدا به مفهوم اولیه‌ی تضمین کیفیت پرداخته شده است. سپس نویسنده‌ها تعدادی از استانداردها و سیستم‌های مدیریت کیفیت را به خواننده آموزش می‌دهند. نویسنده‌های کتاب مدیر تضمین کیفیت، خواننده را با مزایای به‌کارگیری استاندارد، دامنه‌ی کاربرد و استانداردهای رایج و ضروری آشنا می‌کنند. در این کتاب به اصول مستندسازی در نظام مدیریت کیفیت و گام‌های پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت نیز پرداخته شده است.

سومین فصل از کتاب مدیر تضمین کیفیت به توضیح مفهوم مشتری اختصاص دارد. نویسنده‌‌های این اثر به روش‌های سودمندی برای آشنایی با خواسته‌های مشتریان اشاره می‌کنند. ویژگی‌های مشتریان امروزی، اندازه‌گیری رضایتمندی مشتری و معرفی مدل‌های اندازه‌گیری رضایت مشتری را می‌توان به‌عنوان اطلاعات بخش سوم کتاب مدیر تضمین کیفیت نام برد. در این زمینه به مدل کانو،‌ مدل فورنل، مدل اسکمپر و مدل سرکوال اشاره می‌شود. نویسنده‌‌های کتاب، این اثر را با در نظر داشتن دیدگاه‌های علمی در حوزه‌ی مدیریت بین‌المللی تدوین کرده‌اند. در نتیجه قسمتی از این کتاب به معرفی شاخص ملی رضایت مشتری آمریکا و مدل شاخص ملی رضایت مشتری اروپا اختصاص داده شده است. به این اطلاعات، معرفی مدل شاخص ملی رضایت مشتری سوئیس و مدل شاخص ملی رضایت مشتری مالزی را هم اضافه کنید. در ادامه با مطالعه‌ی کتاب مدیر تضمین کیفیت با مدیریت رسیدگی بر شکایات مشتری، مدیریت ارتباط با مشتری و روش‌های موثر حفظ مشتری آشنا می‌شویم.

در بخش چهارم این کتاب به بررسی اهداف و راهبردهای کیفیت پرداخته می‌شود. خواننده با مطالعه‌‌ی این بخش، روش‌های برنامه‌ریزی استراتژیک، تدوین استراتژی و تدوین استراتژی مدیریت کیفیت جامع را فرا می‌گیرد. رویکردی فرایندی، نام پنجمین فصلِ کتاب مدیر تضمین کیفیت است. در این بخش به موضوع‌هایی مانند فرایند چیست، انواع فرایند‌ها، درک رویکرد فرایندی، طبقه‌بندی و تعیین تعداد فرایندها، متولی فرایند، ساختار سیستم مدیریت مبتنی بر فرایند و شرح فرایند پرداخته می‌شود. مطالب کتاب مدیر تضمین کیفیت با مدیریت بهبود محصول ادامه پیدا می‌کند. خواننده، پس از مطالعه‌ای این بخش، در جریان مفاهیمی مانند افزایش کیفیت کالا و خدمات، تکنیک‌ها و فنون بهبود سیستم‌ها و روش‌ها، توسعه‌ی منابع انسانی و ابعاد توسعه‌ی منابع انسانی قرار می‌گیرد.

واپسین بخش کتاب مدیر تضمین کیفیت به ممیزی و خودارزیابی اختصاص دارد. انواع ممیزی، شاخص‌های کلید‌های عملکرد، ممیزی داخلی و خودارزیابی از مفاهیمی است که در این بخش به آن‌ها پرداخته می‌شود. نویسنده‌های این اثر، برای انتقال بهتر مطالب کتاب از مثال‌هایی کاربردی بهره گرفته‌اند. در نتیجه با کتابی روبه‌رو هستیم که مطالعه‌ی‌ آن، مفاهیم ضروریِ مدیریت تضمین کیفیت را تمام‌و‌کمال به خواننده منتقل می‌کند.

کتاب مدیر تضمین کیفیت را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران روانه بازار نشر کرده است.

کتاب مدیر تضمین کیفیت برای چه کسانی مناسب است؟

شرکت‌کننده‌های آزمون‌های فنی‌حرفه‌ایِ حوزه‌ی مدیریت، مخاطب اصلی کتاب مدیر تضمین کیفیت به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این اثر برای علاقه‌مندان به آشنایی با وظیفه‌های مدیر تضمین کیفیت نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب مدیر تضمین کیفیت می‌خوانیم

ویژگی‌های مشتریان امروزی

با توجه به تنوع محصولات و انتظارات پایان‌ناپذیر مشتریان که روز به روز بیشتر می‌گردد، نیاز است که فروشندگان هر فروشگاه صرف نظر از نوع محصولاتی که ارائه می‌کنند، از نیازها و ویژگی مشتریان اطلاع داشته باشند. اهم این ویژگی‌ها به شرح زیر است:

1- مشتریان تنوع طلب هستند

مشتریان هر روز به دنبال محصولات جدید با ویژگی‌های متفاوت و رو به افزایش می‌باشند و لازم است که هر فروشنده جهت جذب مشتریان محصولات متنوع و البته هم راستا با نیاز مشتریان در فروشگاه خود فراهم آورند. اصلا بعید نیست که برخی مشتریان محصولاتی را انتخاب نمایند که فروشنده یک فروشگاه به آن هیچ توجهی نکرده است و یا اینکه مشتری هر زو به دنبال یک محصول جدید باشد.

2- باهوش و شکارچی فرصت

مشتریان امروزی بسیار آگاه‌تر از گذشته شده‌اند و دامنه اطلاعات آن‌ها بسیار افزایش یافته است. به خوبی میدانند چه می‌خواهند و چگونه باید آن‌ها را تهیه نمایند. همچنین مشتریان به دنبال یافتن بهترین محصول و فروشگاه هستند. آن‌ها در بازارهای مختلف جستجو می‌کنند و مناسب‌ترین قیمت را برای خرید انتخاب می‌کنند.

3- به دنبال کارآیی و دریافت پاسخ سریع هستند

مشتری از فروشنده انتظار کارایی بالا و سرعت زیاد پاسخ‌دهی دارد. همچنین وی به دنبال دریافت محصولات مناسب است و انتظار دارند هنگام حضور در فروشگاه فروشنده به سرعت به آن‌ها توجه کند. فراموش نکنید که با وجود تعدد فروشگاه‌های موجود در خصوص هر محصول، مشتریان از شما انتظار سرعت عمل دارند و به همین جهت باید ابعاد فروشگاه و تعداد پرسنل موجود در آن به گونه‌ای باشد که مشتری در کمترین زمان احتیاجات خود را دریافت کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفهوم تضمین کیفیت
فصل دوم: سیستم مدیریت کیفیت
فصل سوم: مشتری
فصل چهارم: اهداف و راهبردهای کیفیت
فصل پنجم: رویکرد فرآیندی
فصل ششم: مدیریت بهبود محصول
فصل هفتم: ممیزی و خودارزیابی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیر تضمین کیفیت
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-600-1246-86-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های مهندسی صنایع
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیر تضمین کیفیت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیر تضمین کیفیت

برای دریافت کتاب مدیر تضمین کیفیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.