معرفی و دانلود کتاب طراحی، ساخت و اجرای کابینت چوبی

عکس جلد کتاب طراحی، ساخت و اجرای کابینت چوبی
قیمت:
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی، ساخت و اجرای کابینت چوبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی، ساخت و اجرای کابینت چوبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی، ساخت و اجرای کابینت چوبی

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، ساخت و اجرای کابینت چوبی نوشته‌ی علی ابراهیمی، تجهیزات و امکانات موردنیاز برای ساخت کابینت‌های چوبی را معرفی می‌کند و شیوه‌ی تولید این نوع کابینت‌ها را گام‌به‌گام به مخاطب می‌آموزد. این راهنما انواع مواد اولیه، ماشین‌های دستی برقی و رومیزی و شابلون‌ها را توضیح و به خواننده یاد می‌دهد که چطور اتصال و پرس‌کاری را انجام دهد و قطعات را مونتاژ کند.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، ساخت و اجرای کابینت چوبی

کابینت‌های آشپزخانه معمولاً از چوب ساخته می‌شوند. این مسأله بیشتر به این دلیل بوده که کار کردن با چوب ساده‌تر است، نمای زیباتری دارد و البته طول عمرش نسبت به کابینت‌های فلزی بیشتر است. چوب به‌کاررفته در این وسایل هم می‌تواند طبیعی، و هم مصنوعی و ساختگی باشد. معمولاً بسته به بودجه، وزن، استحکام و ظاهر کابینت، یکی از جنس‌های چوب انتخاب می‌شود. به خاطر بازار گسترده‌ی کابینت‌های خانگی، این شغل به نسبت پردرآمد محسوب می‌شود. به همین دلیل بسیاری تمایل دارند به آن وارد شوند. اما این حرفه‌ی ساده‌ای نیست و نیاز به آموزش زیاد و کسب مهارت دارد. کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، ساخت و اجرای کابینت چوبی نوشته‌ی علی ابراهیمی، اثری آموزشی است که می‌کوشد این مهارت را به کارآموزها بیاموزد. این کتاب ابزارآلات و تجهیزات کابینت‌سازی را شرح می‌دهد و مراحل ساخت یک کابینت چوبی را گام‌به‌گام و به‌تفصیل می‌آموزد.

برای شروع کابینت‌سازی باید با متریال و مواد اولیه‌ی این شغل آشنا بود. یعنی باید انواع چوب‌ها را شناخت و تمایز بین آن‌ها را دانست. در وهله‌ی بعدی باید بدانیم که به چه ابزاری نیاز داریم و انواع ماشین‌ها برقی و دستی را بشناسیم. این دو مرحله، گام‌های اولیه به شمار می‌روند که هر نجاری باید آن‌ها را بداند. علی ابراهیمی در کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، ساخت و اجرای کابینت چوبی، پس‌ از این‌که دو گام را تشریح کرد، به سراغ شابلون‌های کابینت‌سازی می‌رود، آن‌ها را معرفی می‌کند و طرز طراحی‌شان را توضیح می‌دهد. نویسنده در ادامه در مورد اتصالات این حرفه صحبت می‌کند و دستورالعمل ساخت آن‌ها را هم می‌آموزد. پس‌ازآن به پرس‌کاری می‌پردازد و در نهایت، نحوه‌ی مونتاژ و متصل کردن قطعات پیش‌تر ساخته‌شده را شرح می‌دهد. در فصل آخر این کتاب هم یک پروژه به‌عنوان نمونه ارائه می‌شود تا مخاطب کاملاً روند را درک کند.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، ساخت و اجرای کابینت چوبی را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران چاپ کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی

مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی، کتاب‌های آموزشی نشر دیباگران تهران هستند که به معرفی انواع مهارت‌های فنی می‌پردازند و آن‌ها را از سطح مبتدی تا پیشرفته آموزش می‌دهند. از این مجموعه تاکنون بیش از پنجاه عنوان کتاب به انتشار رسیده که عموماً به آموزش مشاغل مختلفی همچون مکانیک خودرو، برق و تأسیسات ساختمان، عمران، حسابداری، خیاطی و ... اختصاص داشته‌اند.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، ساخت و اجرای کابینت چوبی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کارآموزان و تکنسین‌های کابینت کار توصیه می‌شود. اگر به این شغل علاقه دارید و می‌خواهید وارد آن شوید، این راهنما به شما کمک خواهد کرد.

در بخشی از کتاب طراحی، ساخت و اجرای کابینت چوبی می‌خوانیم

برای حفاظت ابزارهای برقی دستی که در عملیات ساخت کابینت به‌کار گرفته می‌شوند لازم است پس از پایان کار، به کمک هوای فشرده (کمپرسور) یا سیستم‌های مکنده قوی و غیره قسمت‌های مختلف ماشین را تمیز کنید تا گردوغبار و ذرات چوب از قسمت‌های مختلف، خصوصاً محفظه الکتروموتور پاک شود. باید دقت نمود تا ذرات گرد‌و‌غبار در فضای کارگاه منتشر نشود. نفوذ خاک‌اره به داخل محفظه الکتروموتور موجب گرم شدن بیش از حد آن می‌شود. در نتیجه، ماده چسبنده روی سیم‌پیچی الکتروموتور (شلاک) ذوب می‌شود. آنگاه سیم‌ها به همدیگر می‌چسبند و به سوختن الکتروموتور می‌انجامد.
از نظر سرویس و نگهداری باید دقت شود که تیغه اره همیشه تیز و آماده‌به‌کار باشد و دندانه‌های الماسه آن از بین نرفته باشد. به دلیل احتمال وجود اجسام خارجی (نظیر میخ یا پیچ بریده شده و به‌جای‌مانده در کار) در مواد مورد برشکاری و برخورد مواد خارجی با تیغه اره موجب شکستن یا لب‌پَر شدن دندانه‌های اره می‌گردد. بنابراین تعمیر یا تعویض تیغه در اولین فرصت باید انجام شود. در صورت کُند بودن تیغه، اقدام به تیز کردن آن ضروری است. زیرا کار کردن با تیغه اره کُند، علاوه بر به‌جای‌گذاشتن سیاهی بر اثر داغ شدن تیغه اره روی چوب، خطر پس زدن قطعه کار را به دنبال خواهد داشت.
از نظر ایمنی و حفاظتی به هنگام کار با ماشین اره گرد فارسی‌بر توجه به نکات زیر ضروری است:
- به دلیل قابلیت جابه‌جایی و حمل‌و‌نقل آسان این ماشین، توجه داشته باشید که به هنگام جابه‌جایی در مسافت‌های کم، دو شاخه برق از پریز جدا شود تا بر اثر برخورد دست با کلید دستگاه روشن نشود.
- از استقرار کامل دستگاه روی سطح صاف و محکم آن اطمینان داشته باشید.
- به دلیل پخش شدن ذرات هوا و گردوغبار چوب در فضا حتماً از ماسک تنفسی و عینک حفاظتی استفاده کنید.
- با یک قطعه چوب دقت گونیایی دستگاه پس از برش را بررسی کنید و پس از حصول اطمینان از دقت گونیایی قطعات اصلی را برش بزنید. از بریدن قطعات کوچک که قابلیت بسته شدن به گیره ماشین را ندارند خودداری نمایید.
- قسمت زغال کلکتور دستگاه را بازدید نمایید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. شکل زیر محل باز کردن درپوش زغال را نشان می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مواد اولیه و صفحات مصنوعی چوبی در کابینت
فصل دوم: ماشین‌های دستی برقی و رومیزی
فصل سوم: انواع شابلون در کابینت چوبی
فصل چهارم: ساخت اتصال‌های ثابت در کابینت چوبی
فصل پنجم: پرس‌کاری صفحات مصنوعی با ماشین پرس گرم هیدرولیکی
فصل ششم: ساخت و مونتاژ انواع کابینت چوبی
فصل هفتم: به‌کارگیری و نصب یراق‌آلات
فصل هشتم: نمونه اجرای ساخت کابینت چوبی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی، ساخت و اجرای کابینت چوبی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک978-600-124-469-8
موضوع کتابکتاب‌های هنری
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی، ساخت و اجرای کابینت چوبی

برای دریافت کتاب طراحی، ساخت و اجرای کابینت چوبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.