معرفی و دانلود کتاب اختلالات شخصیت: مولفه‌‌ها، تاریخچه، نمونه‌‌ها و پژوهش‌‌ها

عکس جلد کتاب اختلالات شخصیت: مولفه‌‌ها، تاریخچه، نمونه‌‌ها و پژوهش‌‌ها
قیمت:
44000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اختلالات شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اختلالات شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اختلالات شخصیت: مولفه‌‌ها، تاریخچه، نمونه‌‌ها و پژوهش‌‌ها

همگی ما هر روزه با ده‌ها دوست، همکار یا آشنایانی تعامل داریم که فکر می‌کنیم آن‌ها را به خوبی می‌شناسیم؛ اما آیا شناخت پیچیدگی انسان‌ها همین‌قدر ساده است؟ ورا سونجا ماس در کتاب اختلالات شخصیت نشان می‌دهد در حوالی شما افرادی هستند که از اختلالات روانی رنج می‌برند؛ بدون اینکه خودشان یا اطرافیانشان از این موضوع اطلاعی داشته باشند. حتما در بین اطرافیان شما هم افرادی هستند که برای درمان و رفع اختلالات روانی خود، به کمک شما نیاز دارند.

درباره‌ی کتاب اختلالات شخصیت

خبر خوب اینکه برای آشنایی کلی و البته دقیق با انواع اختلالات روانی، نیازی نیست که حتما روانشناس باشید! ورا سونجا ماس (Vera Sonja Maass) در کتاب اختلالات شخصیت (Personality disorders: elements, history examples, and research) هر آنچه را که باید در این مورد بدانید، به زبان ساده به شما می‌آموزد. در این کتاب 10 نوع اختلال به طور نظام‌مند بررسی شده است. در هر فصل، تصویری جامع و دقیق از هر اختلال و اثرات آن به خواننده ارائه می‌شود. نه‌تنها افرادی که از اختلالات روانی رنج می‌برند، بلکه خانواده، دوستان و همکاران ایشان و همچنین کل جامعه می‌توانند با مطالعه‌ی این کتاب آشنایی کاملی با چندوچون اختلالات روانی به دست بیاورند.

هر یک از بخش‌های کتاب اختلالات شخصیت، بر مشخصه‌های مهم اختلالات مانند: علائم، نحوه‌ی تشخیص، چگونگی بروز اختلال، منشأ و چگونگی گسترش آن، اثراتی که در شخصیت فرد و اطرافیانش دارد و همچنین هزینه‌هایی که برای درمان لازم است، تمرکز دارد. ورا سونجا ماس با بهره‌گیری از پرونده‌ی بیماران خود به خواننده نشان می‌دهد که چگونه این اختلالات در محیط‌های مختلف ظاهر می‌شوند و می‌توانند بر تعاملات فرد در جامعه، محل کار و همچنین بر روابط شخصی او تاثیرگذار باشند. کتاب اختلالات شخصیت همچنین به نتایج تحقیقات علمی و نظریه‌پردازی‌های این حوزه نیز توجه داشته و اطلاعات علمی و دقیقی را به خواننده ارائه می‌دهد. نویسنده بر این باور است که عوامل روانی، ژنتیکی و محیطی، هرکدام در ایجاد اختلالات شخصیت نقش دارند؛ عواملی مانند: تجارب نامطلوب زندگی، مشکلات خانوادگی، استرس‌های اجتماعی می‌توانند منشأ اختلالاتی باشند که در افراد گوناگون، به اشکال مختلفی بروز می‌کنند.

در هر بخش از کتاب، پس از شرح اختلال و ویژگی‌های آن، توضیحات جامعی نیز درمورد رویکردهای درمانی هر اختلال به خوانندگان، به‌ویژه دانشجویان رشته‌ی روانشناسی ارائه می‌شود. کتاب اختلالات شخصیت، واژه‌نامه‌ای از اصطلاحات تخصصی و همچنین فهرست منابع خود را برای مطالعه‌ی بیشتر خوانندگان، در اختیار ایشان قرار داده است. دکتر محمدرضا بلیاد و مرضیه صمیمی‌‌نژاد ترجمه‌‌ی این کتاب را به عهده داشته و انتشارات اندیشه آگاه آن را چاپ و منتشر کرده است.

درباره‌ مجموعه‌ی سلامت و روانشناسی

مجموعه کتاب‌های سلامت و روانشناسی (Health and Psychology Sourcebooks)، سه‌گانه‌ای است که هدفش شناسایی و معرفی آن دسته از شرایط فیزیکی، روانی و محیطی‌ است که سلامت و زندگی انسان‌ها را تهدید می‌کنند. نویسندگان هر یک از سه جلد این مجموعه روانشناسان و پژوهشگران حوزه‌ی روان‌درمانی هستند. کتاب اختلالات شخصیت جلد نخست این مجموعه است که انواع اختلالات روانی، ویژگی‌ها و نحوه‌ی درمان آن‌ها را بررسی می‌کند.

کتاب اختلالات شخصیت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی علاقمندان کتاب‌های روانشناسی، به‌ویژه حوزه‌ی سلامت روان مناسب است. اگر در جست‌وجوی یک کتاب به زبان ساده برای آشنایی کامل با انواع اختلالات روانی هستید، این کتاب بهترین گزینه است.

با ورا سونجا ماس بیشتر آشنا شویم

ورا سونجا ماس، زاده‌ی 1931 میلادی در شهر برلین روانشناس بالینی و درمانگر مسائل خانوادگی و نیز مشاور سلامت روان بود. این پژوهشگر و نویسنده‌ی آلمانی همچنین سابقه‌ی تدریس در دانشگاه ایندیاناپولیس و کالج فناوری آیوی را داشته است. کتاب‌های ورا سونجا ماس مبتنی بر یافته‌ها و تجربیات او در طی سال‌ها کار و پژوهش علمی هستند.

در بخشی از کتاب اختلالات شخصیت می‌خوانیم

یک مسئله مهم مرتبط با اختلال شخصیت ضداجتماعی، قانون‌‌شکنی است. نتایج برخی بررسی‌های انجام‌شده در میان زندانیان نشان دادند که میزان بروز اختلال شخصیت ضداجتماعی در زنان و مردان، 60 درصد است. برآوردها نشان می‌دهند که تقریباً ۲۰ درصد مردان و زنان زندانی، جامعه‌ستیز و مسئول بیش از 50 درصد جرائم جدی هستند. تکرار جرم در این مجرمان تقریباً دو برابر سایر مجرمان و سه برابر بیشتر از جرائم خشونت‌آمیز است.

برآوردهای دیگر حاکی از آن است که تقریباً ۱ میلیون نفر از سایکوپات‌ها در آزادی مشروط به سر می‌برند و حدود نیمی از جرائم جدی را به خود اختصاص می‌دهند. هزینه جرائم، محاکمه و بازداشت بین 250 تا 400 میلیارد دلار در سال برآورد شده است.

به‌‌علاوه، بسیاری از افراد با تیپ شخصیت ضداجتماعی مرتکب جرائم اقتصادی می‌شوند که قانون توجهی به آن‌ها نمی‌کند، اما تأثیرات منفی بر زندگی سایرین می‌‌گذارند.

هیچ برآوردی از میزان درد، ناامیدی و دل‌‌شکستگی که افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضداجتماعی به اطرافیان خود از جمله والدین، همسر، کودکان، دوستان و غیره تحمیل می‌کنند، در دسترس نیست، اما بدون شک تعداد آن‌ها چشمگیر است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمان
مقدمه
فصل اول: اختلال شخصیت ضداجتماعی
فصل دوم: اختلال شخصیت اجتنابی
فصل سوم: اختلال شخصیت مرزی
فصل چهارم: اختلال شخصیت وابسته
فصل پنجم: اختلال شخصیت نمایشی
فصل ششم: اختلال شخصیت خودشیفته
فصل هفتم: اختلال شخصیت وسواسی-جبری
فصل هشتم: اختلال شخصیت پارانوئید
فصل نهم: اختلال شخصیت اسکیزوئید
فصل دهم: اختلال شخصیت اسکیزوتایپی
واژه‌نامه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اختلالات شخصیت: مولفه‌‌ها، تاریخچه، نمونه‌‌ها و پژوهش‌‌ها
نویسنده
مترجممحمدرضا بلیاد، مرضیه صمیمی نژاد
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات265
زبانفارسی
شابک978-622-92760-0-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
44000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اختلالات شخصیت

شهلا رحمن نژاد
۱۴۰۱/۸/۱۸
به نظر من باتوجه به این که در دنیای امروز اکثر افراد کم تا بیش پارامترهای اختلالات شخصیتی را دارا هستند و درون خود یا اطرافیانشان حس میکنند، خواندن این کتاب جهت آگاهی بیشتر و شناخت دقیق این اختلالات به راحت تر زندگی کردن ما کمک کرده و هم چنین با مطالعه این کتاب، نحوه برخورد درست با افراد دارای این اختلالات را یادخواهیم گرفت.
فاطمه بیابانی
۱۴۰۲/۸/۱۵
کتاب خوبی بود. در مجموع اطلاعات خوبیو در باره انواع اختلالات شخصیتی ارائه میده که دانش عمومی در این باره رو افزایش میده. با خواندن و داشتن این کتاب در مواقع ضروری، شما میتونید در مواجهه با افرادی با این اختلالات بهتر رفتار کنید و به آن‌ها کمک کنید که شناخت بهتری از خودشون داشته باشن و در پذیرش برای درمان کمتر مخالفت کنن.
فراز
۱۴۰۱/۸/۱۸
هرچند در ظاهر یک کتاب دانشگاهی به نظرم میمود ولی واقعا یکی از کتابهای بسیار مفید برای عموم هستش. مزیت خوندن این جور کتابها اینه که دقتت نسبت به رفتارهای خودت بالاتر میره و میتونی آگاه تر باشی. ترجمه کتاب هم بسیار روان و شیوا هستش
فرحناز شمشادی
۱۴۰۳/۱/۸
حتی اگر روانشناس هم نباشی این کتاب به شما وسعت دید مناسبی برای درک ساده اختلالات شخصیت می‌دهد. بااکاهی این کتاب تعاملات ما با دیگران راحت تر می‌شود.
دلسا رجلانی
۱۴۰۱/۸/۲۲
خیلی خوب بود اختلالات رو همراه با علائم و ریشه آن خوب توضیح داده بود ولی حیف اختلالات کمی رو در برداشت اگر بیشتر بود عالی میشد
فرزانه کامگاری
۱۴۰۱/۸/۱۸
این کتاب خیلی خوب و کامل اختلالات شخصیتی رو توضیح داده من خیلی لذت بردم
Mr.faust
۱۴۰۲/۸/۲
کتابی مفید، خلاصه و کاربردی برای داشتن دانش اجمالی و به روز از اختلالات شخصیت.
فریبا نوروزی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
من به این کتاب نیاز شدید دارم و داشتم چون در رشته روانشناسی تحصیل میکنم
Hosein
۱۴۰۱/۸/۳۰
خیلی کتاب خوبیه، اختلالات رو ب زبان ساده و کامل توضیح داده.
زهرا کردی
۱۴۰۱/۸/۲۳
بسیار عالی، ویژگی شخصیت‌های مختلف رو توضیح داده
Saras
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
در یک جمع بندی میشه با انواع اختلالات آشنا شد
Poco Rzp
۱۴۰۲/۹/۲۲
خیلی به کارم اومد و چیزای جالبی یادم داد
غلامرضا شاهی
۱۴۰۲/۶/۱۱
بهتر از نویسنده‌های دیگر در این حوزه موفق بود
یوسف سلامی
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
خیلی راحت باهاش ارتباط برقرار کردم
Zar
۱۴۰۲/۸/۱۸
کتاب خوبیه... پسندیدم
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب اختلالات شخصیت

برای دریافت کتاب اختلالات شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.