معرفی و دانلود کتاب پیمان شکنی زناشویی: علل، پیشگیری، درمان و مداخله

عکس جلد کتاب پیمان شکنی زناشویی: علل، پیشگیری، درمان و مداخله
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیمان شکنی زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیمان شکنی زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیمان شکنی زناشویی: علل، پیشگیری، درمان و مداخله

کتاب پیمان شکنی زناشویی با رویکرد روان‌شناختی، راه‌های پیشگیری و همچنین درمانِ آسیب‌های زندگی زناشویی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. محمدرضا بلیاد و نفیسه بلیاد در این اثر، افراد را نسبت به لغزش‌های احتمالی هشیار کرده و همچنین راه‌های ترمیم و بازسازی روابط زناشویی را پس از پیمان‌شکنی‌ها نشان می‌دهند.

درباره‌ی کتاب پیمان‌شکنی زناشویی

مسلم است که ازدواج نقش حیاتی را در سلامت فرد و جامعه ایفا می‌کند. یک ازدواج خوب منجر به رشد و شکوفایی شخصیت طرفین می‌شود و یک ازدواج بد می‌تواند تبعاتی مانند طلاق، اعتیاد، همسرآزاری و... در پی داشته باشد. نتیجه هرچه باشد، بُعدی اجتماعی می‌یابد و دیگر شهروندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به همان اندازه که نهاد خانواده می‌تواند با تربیت فرزندانی سالم و باانگیزه، به ساخت جامعه‌ای روشن و آینده‌دار کمک کنند، می‌تواند ضربه‌ی مهلکی نیز بر ساختار جامعه وارد آورد. ازاین‌رو پرداختن به نهاد خانواده، به‌عنوان یکی از پایه‌ای‌ترین و سرنوشت‌سازترین نهادها، بر درمانگران و مسئولان امری واجب می‌نماید. بنابراین محمدرضا بلیاد، روان‌شناس و مشاور ازدواج، به همراه نفیسه بلیاد در کتاب پیمان‌شکنی زناشویی، شرح مفصلی را از مشکلات زندگی زناشویی و ریشه‌های آن ارائه می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب پیمان شکنی زناشویی

نویسندگان، یکی از علل مؤثر در اختلافات زناشویی را محترم نشمردن حقوق هریک از طرفین رابطه می‌‎دانند. این مورد می‌تواند در اثر بی‌توجهی یا عدم آشنایی نسبت به حقوق یکدیگر باشد. عامل مهم دیگری که می‌تواند بنیان خانواده را مستحکم نگه دارد، اعتماد است. بدون اعتماد، عشق زایل می‌شود و خانواده متزلزل گردیده و از هم می‌پاشد. محمدرضا بلیاد و نفیسه بلیاد، ازدواج و حقوق زوجین را از دیدگاه اسلام نیز مورد بررسی قرار می‌دهند و به تأثیر مخرب رسانه‌ها در زندگی زناشویی اشاره می‌کنند.

زن و شوهر در روند زندگی مشترک نیازمند آگاهی وسیع و اطلاعات ارزشمند هستند تا به مدد این آگاهی، الزامات زندگی زناشویی را فرا بگیرند و بتوانند در عرصه‌ی زندگی، رضایتمند ظاهر شوند. با توجه به این مهم، آموزش همسران امری ضروری است و باید در این خصوص اقدامات همه‌جانبه و پیوسته صورت گیرد. به منظور تحقق این امر، کتاب پیمان‌شکنی زناشویی در دو بخش علل و پیشگیری، و درمان تدوین شده تا در راه بهبود روابط خانوادگی گامی مؤثر بردارد.

عشق اولین مفهومی است که محمدرضا بلیاد به تبیین آن دست می‌زند. به‌زعم او، عشق یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی و روابط بین فردی است. بلیاد عشق را به 3 جزء صمیمت، شهوت و تعهد تقسیم می‌کند. او همچنین عشق را مطابق نظر روان‌شناسان اجتماعی در سه دسته می‌گنجاند؛ عشق رمانتیک، عشق محبت‌آمیز و عشق تمام‌عیار. نویسندگان پس از ارائه‌ی شرح کاملی از انواع عشق، عشاق غیرعادی را دسته‌بندی می‌کنند که شامل عشاق شکاک، عشاق منزوی، عشاق خطرناک، عشاق طوفانی و... می‌شوند. شناخت این ویژگی‌های شخصیتی قبل از ازدواج، به افراد کمک می‌کند تا دست به انتخاب‌های عاقلانه‌تری بزنند.

در بررسی علل طلاق و روابط فرازناشویی، افزون بر عوامل اجتماعی و اقتصادی، علل فردی و روان‌شناختی، از جمله طرحواره‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. محمدرضا و نفیسه بلیاد در فصل دومِ کتاب پیمان‌شکنی زناشویی، با تکیه بر مفهوم طرحواره، به تحلیلی روان‌شناختی دست می‌زنند. طرحواره قالب یا ساختاری است که در ابتدای رشد و تحول در ذهن شکل گرفته و فرد بر اساس آن، تجارب خود را تفسیر و درک می‌کند. به عبارت دیگر طرحواره به مجموعه باورها، احساسات، خاطرات و تصاویر ذهنی اطلاق می‌شود که از سال‌ها قبل در ذهن شکل گرفته‌اند، در مقابل تغییر به شدت مقاومند و در مسیر زندگی تکرار می‌شوند. طرحواره می‌تواند مثبت یا منفی، سازگار یا ناسازگار باشد.

به مدد کتاب پیمان‌شکنی زناشویی، زن و مرد می‌توانند خود و سپس دیگری را از نو بشناسد، ویژگی‌های شخصیتی را در خویشتن و شریک زندگی‌شان شناسایی کنند و از وقوع اختلافات و عهدشکنی‌های احتمالی جلوگیری نمایند. همینطور شکاف‌های به‌وجودآمده را ترمیم کرده و امید به آغازی دوباره ببندند. این کتاب به همت انتشارات اندیشه احسان چاپ و روانه‌ی بازار شده است.

کتاب پیمان‌شکنی زناشویی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب هم به کسانی که در دوران پیش از ازدواج هستند و هم به افرادی که تجربه‌ی سال‌ها زندگی مشترک را دارند، کمک می‌کند تا روابط زناشویی خود را بهبود بخشند.

در بخشی از کتاب پیمان شکنی زناشویی: علل، پیشگیری، درمان و مداخله می‌خوانیم

اگرچه آموزش‌های پیش از ازدواج از دیرباز وجود داشته است، اما متفاوت با مشاوره‌های کنونی بوده است. در گذشته، فرد در یک خانه‌ی بزرگ که از چندین خانواده‌ی کوچک‌تر تشکیل شده بود متولد شده و رشد می‌کرد و از دوران کودکی ارتباطات بین اعضای خانواده و اقوام را شاهد ‌بود و زمانی که فرد به سن بلوغ می‌رسید، آموزش‌هایی را برای زندگی مشترک و ادامه‌ی مسیر با آیین‌های خاص هر قبیله و فرهنگ می‌دید، اما اکنون با توجه به کوچک‌تر شدن اعضای خانواده‌ها و آپارتمان‌نشینی‌ که تنها یک خانواده با اعضای کم در یک خانه‌ی مستقل زندگی می‌کنند و ارتباطات و مشاهدات کمتر شده و شاغل بودن پدر و مادرها سبب شده کودکان این خانواده‌ها، قادر به شناخت مسئولیت‌های متفاوت هر نقش و مشکلات احتمالی هر زندگی نیستند. بنابراین، با توجه به این تغییر وضعیت زندگی و اجتماع و پیچیده‌تر شدن روابط اجتماعی، آموزش‌های درون خانواده‌ جای خود را به مشاوره‌ی پیش از ازدواج داده‌اند.

در سال‌های قبل نیز مشاوره‌ی پیش از ازدواج شامل مشاوره‌های ژنتیک و پزشکی می‌شد، اما با توجه به روند افزایش ازدواج‌های ناموفق و عدم انتخاب صحیح، امروزه مشاوره‌های ازدواج شامل مسائل تشخیصی، شخصیتی، روانی و آموزش‌های لازم جهت شروع یک زندگی موفق و سنجش آمادگی افراد نیز می‌شود. حضور یک متخصص و روان‌شناس برای سنجش و رساندن خودآگاهی افراد به اینکه اصولاً به دنبال چه هدفی در زندگی هستند، کمک شایانی به انتخاب فرد مناسب برای آغاز یک زندگی مشترک می‌کند. در مشاوره‌های پیش از ازدواج به بررسی ملاک‌های ازدواج سالم که در انتخاب صحیح ضروری است و سپس به آمادگی طرفین جهت شروع یک زندگی مشترک و بررسی تطابق و تناسب شخصیتی بین دو نفر پرداخته می‌شود و مسیری روشن‌تر را پیش روی جوانان برای یک تصمیم مهم می‌گذارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش اول: بررسی علل پیمان‌شکنی زناشویی و پیشگیری از آن
فصل اول: مفهوم عشق و نقش شخصیت‌های ویرانگر
فصل دوم: طرحواره‌های ناسازگار اولیه و تأثیر آن بر روابط بین‌فردی و خیانت
فصل سوم: عوامل روان‌شناختی مؤثر در خیانت زناشویی و ارائه‌ی راهکارهای کاربردی جهت پیشگیری از آن
فصل چهارم: تأثیر رسانه‌ها و فضای مجازی در پیمان‌شکنی زناشویی
فصل پنجم: لزوم و ضرورت مشاوره‌ی قبل از ازدواج
فصل ششم: مهارت‌های ارتباط بین‌فردی
فصل هفتم: مهارت‌های بهبود روابط زوجین از دیدگاه اسلام
فصل هشتم: فرزندپروری
بخش دوم: مداخلات مؤثر در درمان پیمان‌شکنی زناشویی
فصل نهم: راهکارهای عملی برای درمان بی‌وفایی
فصل دهم: عفو و بخشش
فصل یازدهم: زوج‌درمانی
فصل دوازدهم: هیپنوتیزم‌درمانی در اختلالات جنسی و مشکلات روابط زناشویی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیمان شکنی زناشویی: علل، پیشگیری، درمان و مداخله
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات اندیشه احسان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات266
زبانفارسی
شابک978-622-959424-7
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیمان شکنی زناشویی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیمان شکنی زناشویی

برای دریافت کتاب پیمان شکنی زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.