معرفی و دانلود کتاب اخلاق حرفه‌ای

عکس جلد کتاب اخلاق حرفه‌ای
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اخلاق حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اخلاق حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اخلاق حرفه‌ای

کتاب اخلاق حرفه‌ای نوشته‌ی لیندا کی فرل و او سی فرل، به مسأله‌ی اخلاق در کسب‌وکار می‌پردازد و می‌کوشد اهمیت این سیاست را در موفقیت بیزینس و بهبود مسیر شغلی توضیح دهد. این کتاب کوچک که بخشی از مجموعه‌ی شش‌جلدی «مدیر حرفه‌ای» است، نحوه‌ی تشخیص مسائل اخلاقی را به مدیران می‌آموزد و گام‌به‌گام به آن‌ها کمک می‌کند تا برنامه‌های مرتبط با آن را به بهترین شکل در سازمانشان پیاده نمایند.

درباره‌ی کتاب اخلاق حرفه‌ای

کسب‌وکارهای امروزی نسبت به چند دهه‌ی پیش تفاوت‌های زیادی پیداکرده‌اند. این تمایزها نه‌فقط از نظر شکل ظاهری که از لحاظ فلسفی و محتوایی هم بوده. به این صورت، حالا دغدغه‌ها و مفاهیم عمیق‌تری ظاهر شده که پیش‌تر در سازمان‌ها اصلاً محل بحث نبوده یا اهمیت کمی به آن می‌دادند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، اخلاقیات است. اخلاق عموماً مسأله‌ای فردی یا شخصی در نظر گرفته می‌شود که در روابط انسانی جاری است. اما در چند سال گذشته این مفهوم به دنیای کسب‌وکار هم وارد شده و خیلی زود به یکی از اصول مدیریتی تبدیل گشته؛ همان چیزی که امروز به‌عنوان اخلاق حرفه‌ای شناخته می‌شود. اصول آن در ساده‌ترین معنا، به سازمان گوشزد می‌کنند که چه چیزهایی درست و چه کارهایی غلط است و مجموعه باید از آن‌ها اجتناب کند. به‌ عبارت‌ دیگر، اخلاقیات در کنار فرهنگ سازمانی قرار می‌گیرد و به بیزنس هویت و معنا می‌بخشد و کمک می‌کند از موانع عبور کند. کتاب اخلاق حرفه‌ای (Ethical Business) نوشته‌ی لیندا کی فرل (Linda Ferrell) و او سی فرل (O.C. Ferrell)، به همین مسأله پرداخته و کوشیده مبانی و اصول اخلاق کسب‌وکار را توضیح دهد. این راهنمای مختصر و مفید، به زبانی ساده می‌گوید که این اخلاق چیست و چطور باید اصول و ارزش‌های آن را در سازمان تعیین کرد؟

معرفی و دانلود کتاب اخلاق حرفه‌ای

تصور بر این است که کسب‌وکارهای مدرن چهار مسئولیت عمده بر عهده دارند. به‌زعم منتقدان آن‌ها از نظر اقتصادی، قانونی، اخلاقی و انسانی مسئول هستند و باید وظایفشان را اجرا کنند. هرچقدر که اقتصاد یا قانون موضوعی ملموس و عینی است، اخلاقیات اما مسأله‌ای انتزاعی به شمار می‌رود. به چیزی اخلاق کسب‌وکار گفته می‌شود و چگونه باید مسئولیتش را به جای آورد؟ تئوریسین‌های مدیریت می‌گویند اخلاق سازمانی را باید از اخلاقیات فردی متمایز کرد. گرچه نگرش شخصی در آن نقش دارد و جزئی از آن است ولی تمام آن به شمار نمی‌رود. اخلاق کسب‌وکار بیشتر به مدیریت ریسک مرتبط است و با آن معنا می‌یابد. در واقع سازمان‌ها در تصمیم‌گیری‌هایشان در کنار اخلاق‌گرایی فردی، باید به ملاحظات قانونی، اقتصادی و اجتماعی هم توجه نشان دهند.

در این وضعیت پیچیده، کسب‌وکار انواع ریسک‌های پیش روی خود را درک می‌کند و در نهایت، تصمیم می‌گیرد اخلاقی عمل کند. برای مثال با وجود رقبای زیاد و بازار فشرده، سازمان تصمیم می‌گیرد به مشتریانش دروغ نگوید. در اینجا سازمان تمام ریسک‌های مالی و غیرمالی را درک کرده، عواقبش را پذیرفته و از کارمندان اخلاق‌گرا و صادقش حمایت کرده. همین رویه است که باعث می‌شود کسب‌وکار مسیر ترقی را پیش بگیرد و موفق‌تر شود. لیندا کی فرل و او سی فرل در کتاب اخلاق حرفه‌ای این موضوع را کاملاً تشریح می‌کنند و جزئیات آن را می‌گویند. آن‌ها به مدیران نحوه‌ی تشخیص اصول اخلاقی را نشان می‌دهند؛ مثل‌ اینکه چطور تضاد منافع را مدیریت کنند، تبعیض نداشته باشند، از اطلاعات خصوصی حفاظت کنند یا با کج‌رفتاری‌ها برخورد نمایند. در ادامه نیز شیوه‌ی پیاده‌سازی برنامه‌ی اخلاقی را می‌آموزند و آموزش و مراقبت از کارکنان، ایجاد ضوابط و مسائلی ازاین‌دست را یاد می‌دهند.

کتاب اخلاق حرفه‌ای را محمد ایراف و ناهید ایراف برای انتشارات آریاناقلم ترجمه کرده‌اند.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدیر حرفه‌ای

«مدیر حرفه‌ای»، مجموعه‌ای شش‌جلدی از انتشارات آریاناقلم است که می‌کوشد مفاهیم اساسی و بنیادین مدیریت را آموزش دهد و نکات مرتبط با آن را مرور کند. این کتاب‌ها به زبان ساده نوشته شده‌اند و به‌صورت گام‌به‌گام به مخاطبشان کمک می‌کنند اصول حرفه‌ای مدیریت را فرا بگیرد و به کار ببندد. «ارتباطات حرفه‌ای»، «مذاکره حرفه‌ای»، «ارائه حرفه‌ای»، «اخلاق حرفه‌ای»، «عملکرد حرفه‌ای» و «رهبر حرفه‌ای» عناوین این سری هستند.

کتاب اخلاق حرفه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران کسب‌وکارها و رهبران سازمان‌ها پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب اخلاق حرفه‌ای می‌خوانیم

در قاعدۀ هرم، مسئولیت‌های اقتصادی سازمان‌ها یعنی مشارکتشان در اقتصاد قرار دارد. از همان ابتدا شرکت باید کارآمد و برای مالکان و سهام‌داران سودآور باشد که در این صورت اقتصاد کلان کشور را پیش می‌برد. شرکت‌های ناکام در تأمین مسئولیت‌های اقتصادی، مانع رشد اقتصاد می‌شوند و شانس جذب سرمایۀ خارجی را از دست می‌دهند.

سطح دوم هرم از مسئولیت‌های قانونی تشکیل شده است. این‌ها قوانینی است که به شیوۀ ادارۀ کسب‌وکار نظم می‌دهد. شرکت‌ها باید تابع این قوانین باشند، در غیر این صورت باید جریمه‌هایی را که دولت اعمال می‌کند بپذیرند. وقتی جامعه انتظاراتی دارد که کسب‌وکارها برآورده‌شان نمی‌کنند یا وقتی به نظرش رفتار شرکتی غیرمنصفانه است، ممکن است از آن به دادگاه شکایت ببرد. بدین ترتیب ممکن است قانونی وضع شود که به آن فعالیت سامان دهد. بیشتر قوانین شرکتی در ابتدا قانون نبودند بلکه مسائلی اخلاقی بودند که اعتراضاتی مستمر و جدی را به همراه داشتند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: درک اخلاق کسب‌وکار
موفقیت از راه اخلاق
تعیین اصول و ارزش‌ها
تعیین مسئولیت‌ها
ارزیابی مزایا و ریسک‌ها
نگاه به فراسوی مرزها
فصل 2: تشخیص مسائل اخلاقی
رادار ساختن برای خود
مدیریت تضاد منافع
رفتار خشونت‌آمیز
جلوگیری از تبعیض
روابط میان افراد
حفاظت از اطلاعات خصوصی
رسیدگی به ناراستی‌ها
فروش اخلاق‌محور
اجتناب از سبزشویی
فصل 3: اجرای برنامۀ اخلاق
فراهم کردن زمینه
ایجاد ضوابط اخلاقی
رهبری اخلاقی
نظارت بر برنامه
آموزش اخلاق
مراقبت از کارکنان
مدیریت بحران اخلاقی
فصل 4: نگاه کردن به فراسوی سازمان
پیروی از استانداردها
تعریف نقض ذی‌نفعان
پاسخ‌گوی اقدامات خودبودن
کنترل زنجیرۀ تأمین
سرمایه‌گذاری اخلاق محور
تجلیل از برترین الگو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اخلاق حرفه‌ای
نویسنده،
مترجممحمد ایراف، ناهید ایراف
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات89
زبانفارسی
شابک978-600-7677-29-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اخلاق حرفه‌ای

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اخلاق حرفه‌ای

برای دریافت کتاب اخلاق حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.