معرفی و دانلود کتاب صوتی صراحت تمام عیار: چگونه رئیس قاطعی باشیم و انسانیتمان را هم از دست ندهیم

عکس جلد کتاب صوتی صراحت تمام عیار: چگونه رئیس قاطعی باشیم و انسانیتمان را هم از دست ندهیم
قیمت:
۱۱۳۰۰۰ ۷۹,۱۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صراحت تمام عیار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صراحت تمام عیار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی صراحت تمام عیار: چگونه رئیس قاطعی باشیم و انسانیتمان را هم از دست ندهیم

کیم اسکات بعد از سال‌ها تجربه‌ی کار در شرکت‌های بزرگ دنیا، کتاب صوتی صراحت تمام عیار را خلق کرد که از همان ابتدا به کتاب پرفروش نیویورک تایمز و وال‌استریت ژورنال تبدیل شد. این مفهوم به‌ظاهر سهل اما در عمل ممتنع، به این معناست که در هنگام تعریف کردن از کارمندان صمیمی باشید و موقع انتقاد، صراحت به خرج دهید. با این روش، کارمندانتان بهترین عملکرد را خواهند داشت.

درباره‌ی کتاب صوتی صراحت تمام عیار

اگر بخواهید بهترین رئیس دنیا را به ذهن بیاورید، یک فرد خشن، خونسرد، سختگیر و خشک به ذهنتان می‌رسد یا شخصی دل‌سوز که به همه بیشترین حقوق را می‌دهد و سعی دارد همه را خوشحال نگه دارد؟ احتمالاً با خود فکر کنید هیچ‌کدام؛ زیرا هر کدام نوعی رویکرد افراطی دارند. پس یک مدیر چگونه می‌تواند به تعادل برسد؟ راز خوشحالی کارمندان و سخت‌گیری به‌موقع در کجاست؟ کیم اسکات (Kim Scott) در کتاب صوتی صراحت تمام عیار (Radical Candor)، به این سؤال پاسخ می‌دهد.

اسکات تجربه‌ی خود را از کار در شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، اپل و توییتر و همچنین مدیریت در شرکت‌های دیگر را در این کتاب گرد آورده است. شما در این کتاب با قانون ساده‌ای آشنا می‌شوید که عمل به آن بیشتر از آن‌چه فکرش را می‌کنید، سخت است: شما باید انسان بمانید؛ اما صراحتی تمام‌عیار در ارتباط با کارمندانتان داشته باشید. ولی صراحت تمام‌عیار دقیقاً چیست؟

کیم اسکات برای تعریف این اصطلاح ابداعی، مدلی طراحی می‌کند. او راه‌های مختلف تعامل و بازخورد را در سال‌های کارمندی و مدیریتش مشاهده کرده بود و بر اساس این تجربه‌ها، یک جدول ایجاد کرد که سبک‌های مختلف تعامل و رابطه با کارمندان را نشان می‌دهند. این جدول در کتاب صراحت تمام عیار دو محور دارد: توجه شخصی (میزان اهمیت به رابطه) و چالش مستقیم (بازخورد مثبت و منفی به کارمندان). برخورد این دو محور، چهار بخش را ایجاد می‌کند که عبارتند از: صراحت تمام‌عیار، تهاجم گزنده، دورویی دغل‌کارانه و همدلی ویرانگر.

کیم اسکات باور دارد که صراحت تمام‌عیار، همان تعادلی است که در رابطه با دیگران باید به آن برسید. برای توسعه‌ی این مهارت، باید با هر فردی که با او فکر می‌کنید، یک رابطه‌ی شخصی داشته باشید. شما می‌توانید درباره‌ی موضوعاتی غیر از کار صحبت کنید و این‌گونه نشان دهید که به فرد موردنظر اهمیت می‌دهید. همانطور که چنین رابطه‌ای را ادامه می‌دهید، زمان‌هایی پیش می‌آید که متوجه می‌شوید فرد مقابل آن‌طور که باید عمل نمی‌کند. در این زمان است که باید صادقانه آن‌ها را به چالش بکشید و به گونه‌ای رفتار کنید که عملکرد آن‌ها بهتر شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی صراحت تمام عیار

در کتاب صوتی صراحت تمام عیار، مثال‌های متعددی بیان می‌شود تا این مفهوم، بیشتر در ذهن خواننده جا بیفتد. برای نمونه،‌ کیم اسکات می‌گوید روزی قرار بود که برای دیگر کارمندان گوگل درباره‌ی موضوعی سخنرانی کند. بعد از این سخنرانی، رئیسش از عملکرد او تعریف کرده و در میان این تعریف‌ها، این نکته را به اسکات گوشزد می‌کند که در حین سخنرانی زیاد از کلمه‌ی «اومم» استفاده کرده! به این ترتیب، رئیس گوگل توانست بدون ناراحت کردن کارمندش، از او انتقاد کند و باعث بهبود عملکردش بشود.

یکی دیگر از درس‌هایی که در کتاب صراحت تمام عیار می‌آموزید، این است که با کارمندانتان گفت‌وگوهایی صمیمانه داشته باشید تا بتوانید انگیزه‌های آن‌ها را بیابید. بیشتر کارمندان آرزوهای بزرگی در سر دارند؛ پس اگر شما از پتانسیلی که دارند استفاده نکنید، نمی‌توانید تیمی با بهترین عملکرد داشته باشید. سعی کنید رئیسی باشید که به کارمندانش اهمیت می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند که به اهدافشان برسند. اتفاقاً یکی از سؤالات پرتکراری که در مصاحبه‌های شغلی پرسیده می‌شود، این است که فکر می‌کنید در پنج سال آینده کجا هستید؟ هدف مدیران بسیاری از پرسیدن چنین سؤالی، این است که متوجه شوند برنامه‌ی بلندمدت کارمندان چیست و آیا می‌توانند برای مدتی طولانی روی آن شخص حساب کنند یا نه. اما کیم اسکات عقیده دارد که پاسخ این سؤال، نحوه‌ی رابطه‌ی شما با کارمند موردنظر را در آینده مشخص می‌کند.

بخش اول کتاب صوتی صراحت تمام‌عیار برای این است که نشان داده شود همه‌ی مدیران کامل نیستند و اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند. در این بخش یاد می‌گیرید که با وجود همه‌ی نقص‌ها، می‌توانید امیدوار و خوش‌بین بمانید. کیم اسکات در بخش دوم، شما را گام‌به‌گام برای ساختن روابط صریح با کارکنانتان راهنمایی می‌کند. او اعتقاد دارد صرف وقت برای اصلاح روابطتان با کارکنان، شما را از ساعت‌ها تلاش برای رفع مشکلات به‌وجودآمده، خلاص می‌کند. علاوه بر کتاب، شما می‌توانید به سایت radicalcandor.com سر بزنید و منابع بیشتری را درباره‌ی صراحت تمام‌عیار بیابید.

نشر آوانامه کتاب صوتی صراحت تمام عیار را با صدای نازیما حسینی و بر اساس نسخه‌ی چاپی انتشارات آریانا قلم و ترجمه‌ی سعید قدوسی‌نژاد منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی صراحت تمام عیار

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • کتاب پرفروش وال‌استریت ژونال
  • کتاب انتخابی نشریه‌ی واشنگتن در زمینه‌ی رهبری و مدیریت
  • ترجمه به 20 زبان و فروش بیش از نیم میلیون نسخه در سراسر جهان
  • بهترین کتاب سال هادسون
  • بهترین کتاب سال ایندیگو
  • قرار گرفتن در لیست کتاب‌های منتخب Fast Company در سال 2020
  • یکی از 57 کتاب تأثیرگذار حوزه‌ی مدیریت و رهبری به انتخاب بیزینس اینسایدر

نکوداشت‌های کتاب صوتی صراحت تمام عیار

  • تجربیات کیم اسکات در گوگل و اپل به نگارش کتاب صراحت تمام عیار منجر شد. مدیران با خواندن این کتاب می‌آموزند که به کارمندان خود عمیقاً اهمیت دهند و درعین‌حال به‌گونه‌ای آن‌ها را به چالش بکشند تا بهترین خود باشند. (جف کینی، نویسنده‌ی کتاب «خاطرات بچه‌ی لاغر مردنی»)
  • وقتی اولین بار کیم اسکات را دیدم که در یک جدول 2 در 2 و هشت کلمه، همه‌ی دانسته‌های مرا خلاصه کرد، شگفت‌زده شدم. هدف کتاب صراحت تمام عیار این است که حقیقت را بگوییم و در مسیر دست یافتن به اهداف بزرگ قرار بگیریم. (کریستا کوارلز، مدیر عامل شرکت «اُپن تِیبِل»)

کتاب صوتی صراحت تمام عیار برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی صراحت تمام عیار برای مدیران، کارکنان بخش منابع انسانی و بخش یادگیری و توسعه مناسب است. همچنین کیم اسکات پیشنهاد می‌کند کسانی که با موضوعات مربوط‌به رهبری و تنوع نیروی انسانی سر و کار دارند، این کتاب را بخوانند.

در بخشی از کتاب صوتی صراحت تمام عیار: چگونه رئیس قاطعی باشیم و انسانیتمان را هم از دست ندهیم می‌شنویم

خیلی سخت است به آدم‌ها بگویید دارند خراب‌کاری می‌کنند. دوست ندارید احساسات کسی را جریحه‌دار کنید؛ چون مردم‌آزار که نیستید. نمی‌خواهید آن شخص یا سایر اعضای تیمتان فکر کنند عوضی هستید. ضمن اینکه از بچگی در گوشتان خوانده‌اند «یا چیز خوشایندی بگو یا زبان به دهان بگیر.» اما حالا، گفتن این حرف بخشی از شغلتان شده است. حالا باید برخلاف چیزی که یک‌عمر تمرین کرده‌اید، عمل کنید. مدیریت خیلی سخت است.

در زمان نوشتن این کتاب کاربر نهایی - یعنی شما - را در نظر داشته‌ام. از تجربه‌ی شخصی‌ام و همچنین از تجربه‌ی مربیگری رهبران آموخته‌ام که هر چقدر هم شرایط محیطی مساعد باشد، باز هم رئیس‌ها معمولاً احساس تنهایی می‌کنند. مطمئن هستند که دیگران دارند بهتر کار می‌کنند و شرمنده‌اند که خودشان کارشان را خوب انجام نمی‌دهند. برای همین نمی‌توانند یا می‌ترسند از کسی کمک بگیرند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
28 دقیقه
پیش‌گفتار نسخه‌ی بازبینی‌شده
40 دقیقه
مقدمه
27 دقیقه
بخش اول: فلسفه‌ای تازه برای مدیریت - فصل اول: روابط تمام‌صریح بسازید، خود خودتان باشید - قسمت اول
31 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
37 دقیقه
فصل دوم: راهنمایی بگیرید، راهنمایی بدهید و فضای راهنمایی را ترویج دهید - قسمت اول
43 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
29 دقیقه
فصل سوم: انگیزه‌ی هر یک از اعضای تیمتان را پیدا کنید - قسمت اول
39 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
36 دقیقه
فصل سوم - قسمت سوم
26 دقیقه
فصل چهارم: کار را با هم جلو ببرید - قسمت اول
28 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
39 دقیقه
فصل چهارم - قسمت سوم
29 دقیقه
فصل چهارم - قسمت چهارم
27 دقیقه
بخش دوم: ابزارها و تکنیک‌ها - فصل پنجم: رابطه‌ها - قسمت اول
29 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل ششم: راهنمایی، ایده‌هایی برای دریافت، ارائه، ترویج تحسین و انتقاد - قسمت اول
41 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
47 دقیقه
فصل ششم - قسمت سوم
38 دقیقه
فصل ششم - قسمت چهارم
32 دقیقه
فصل هفتم: تیم، تکنیک‌هایی برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی - قسمت اول
24 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل هفتم - قسمت سوم
41 دقیقه
فصل هشتم: دستاوردها، چگونه با هم کارها را سریع‌تر به سرانجام برسانیم - قسمت اول
38 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
20 دقیقه
یادداشت اول - آستین‌ها را بالا بزنید
40 دقیقه
یادداشت دوم - پیاده‌سازی صراحت تمام‌عیار - قسمت اول
43 دقیقه
یادداشت دوم - قسمت دوم
43 دقیقه
فصل تکمیلی: بازبینی تمام‌صریح عملکرد - قسمت اول
31 دقیقه
فصل تکمیلی - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی صراحت تمام عیار: چگونه رئیس قاطعی باشیم و انسانیتمان را هم از دست ندهیم
نویسنده
مترجمسعید قدوسی نژاد
راوینازیما حسینی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی
۱۱۳۰۰۰ ۷۹,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی صراحت تمام عیار

میلاد د
۱۴۰۲/۸/۲۹
نمیدونم فاز این مترجم چی بوده، آدم احساس میکنه داره شاهنامه فزدوسی میخونه، نمیدونم چرا بدون توجه به محتوی کتاب و نوع مخاطب، فکر میکنن استفاده از کلمات ادبی و غلمبه هنره و همه قراره بگن وای عجب مترجم با سوادی!!!!
R H,N
۱۴۰۳/۱/۱۳
مطالب کتاب بسیار زیاد و تمرکز زیاد میخواد، بسیار عمقی و مفهومیست
Ghasemcbd
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
ساده نویسی با صدای جذاب آنزیما حسینی و آثارآونام
مونا سوری
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
عالی و قابل توصیه هست.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی صراحت تمام عیار

برای دریافت کتاب صوتی صراحت تمام عیار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.