معرفی و دانلود کتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان

عکس جلد کتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان

به جهان افسانه‌های باستانی خوش آمدید! در کتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان، نوشته‌ی مایکل کلمن، مخاطب ده قصه‌ی کوتاه کهن خواهید بود که جملگی به زبان امروزین بازنویسی شده و در قالب مجموعه‌ای خواندنی، عرضه گشته‌اند.

درباره کتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان

داستان‌های پریان مجموعه‌ای متنوع از افسانه‌های کهن‌اند که از دیرباز در میان جوامع بشری رواج داشته و مورد اقبال عمومی بوده‌اند. در هر فرهنگی، می‌توان به شماری از این گونه افسانه‌ها برخورد نمود. ویژگی خاص افسانه‌هایی که با نام «قصه‌های پریان» شناخته می‌شوند، در وهله‌ی اول، سرگرم‌کننده بودن آن‌ها، و در مرتبه‌ی بعد، برخورداری‌شان از نکاتی آموزنده و اخلاقی است. جهان قصه‌های پریان، جهانی آکنده از عناصر خیال‌انگیز و جادویی‌ست؛ دنیایی غیرواقعی که تماماً بر پایه‌ی نیروی تخیل بنا شده است. جهانی رنگارنگ با موجوداتی غریب از قبیل اجنه، حیوانات سخنگو، ساحره‌های بدطینت، پریان زیباروی و... . در کتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان (Top Ten Fairy Stories) مخاطب ده قصه‌ی پریان خواهید بود که جملگی، از منابع کهن اقتباس شده و توسط مایکل کلمن، نویسنده‌ی خوش‌فکر بریتانیایی، به زبانی مورد پسند مخاطبِ امروزی، بازنویسی گشته‌اند.

«هانسل و گرتل»، «دیو و دلبر»، «چوب‌پای پوست‌پروک»، «پری دریایی کوچولو» و «تاریخچه‌ی تام‌انگشتی»، عناوین برخی از قصه‌های حاضر در کتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان‌اند.

کتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان به قلم محمود مزینانی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات پیدایش روانه‌ی بازار کتاب گشته است.

درباره مجموعه ادبیات خفن

هر یک از عناوینی که ذیل مجموعه‌ی ادبیات خفن به انتشار رسیده‌اند، دربردارنده‌ی قصه‌هایی خواندنی و سرگرم‌کننده در ژانرهای گوناگون‌اند. آثارِ متعلق به مجموعه‌ی مورد بحث، به همت انتشارات پیدایش در ایران منتشر شده‌اند. «داستان‌های ارواح و اشباح»، «داستان‌های ترسناک» و «داستان‌های پریان»، اسامیِ برخی از بهترین کتاب‌های سری خواندنیِ ادبیات خفن‌اند.

کتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانِ دوست‌دارِ داستان‌های افسانه‌ای، مخاطبین اصلی کتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان از مایکل کلمن‌اند.

با مایکل کلمن بیشتر آشنا شویم

مایکل کلمن (Michael Coleman) متولد سال 1946 و اهل کشور انگستان است. او بیش از همه با آثار متنوعی که در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان خلق کرده شناخته می‌شود. از میان این آثار می‌توان به عناوینی چون «جنگ عجیب و غریب» و «ادبیات خفن: داستان‌های پریان» اشاره کرد.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت هست، لطفا قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان می‌خوانیم

دستمالتان را دم دست‌تان گذاشته‌اید؟ چون برای این قسمت یعنی داستان شماره شش، احتمالاً به دستمال احتیاج پیدا می‌کند. می‌دانید، تمام قصه‌های پریان پایان خوشی ندارند و این یکی حتماً جزو چنین قصه‌هایی است. این داستان از حدود سال 1840 وجود داشته و هانس کریستین آندرسن آن را نوشته است، داستان‌سرایی که هیچ دلیلی نمی‌دید تمام شخصیت‌های داستان‌هایش حتماً باید سال‌های سال به خوبی و خوشی زندگی کنند.

پری‌دریایی کوچولو از زندگی خودش راضی نیست، او به چیزهایی که طبیعت به او داده قانع نیست و خواهان چیزهای بیشتری است. بدتر آنکه برای به دست آوردن این چیزها پری‌دریایی با یک «شیطان» معامله می‌کند: یعنی یک جادوگر دریایی. قهرمانان زن بعضی از قصه‌های پریان اجازه پیدا می‌کنند چنین رفتاری از خود نشان دهند، اما آندرسن با نشان دادن اینکه قهرمان قصه‌اش عاقبت همه چیز را از دست می‌دهد، دقیقاً چیزی را که در فکرش بوده نشان داده است.

در واقع تنها شخصیتی که از اوضاع و احوالش کاملاً راضی است، شخصیت منفی قصه یعنی خود جادوگر است. پس خودتان را آماده اوهو اوهو و فین فین کنید؛ ولی دستمالتان دم دست‌تان باشد، چون تمام اوهو اوهو و فین فین‌های دنیا هم نمی‌توانند در پایان این قصه تغییری دهند...

اسمم را گذاشته‌اند ساحره‌دریایی. اسم خوبی است، از آن خوشم می‌آید. چندان چشمگیر و دهان پرکن نیست، ولی هرچه را که لازم است دیگران درباره من بدانند در خود دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
داستان 10: هانسل و گرتل
پرونده‌ 10: ده داستان‌سرای برتر
داستان 9: تاریخچه تام انگشتی
پرونده 9: مواد تشکیل‌دهنده قصه‌های پریان
داستان 8: چوب‌پای پوست‌چروک
پرونده‌ 8: نشانه‌ها، نمادها و خرافات
داستان 7: گل‌برف
پرونده‌ 7: کودکی‌های شاد
داستان 6: پری‌دریایی کوچولو
پرونده‌ 6: جادوگران بدجنس
داستان 5: دیو و دلبر
پرونده‌ 5: بعد از آن به خوبی و خوشی!
داستان 4: شنل قرمزی
پرونده‌ 4: داستان‌های حیوانات
داستان 3: سیندرلا
پرونده 3: من باید به مهمانی بروم!
داستان 2: جک و لوبیای سحرآمیز
پرونده 2: جهانی از عجایب و غرایب
داستان 1: زیبای خفته
پرونده 1: قصه‌های پریان امروزی
حرف آخر
پانوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان
نویسنده
مترجممحمود مزینانی
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات205
زبانفارسی
شابک978-964-349-488-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان

برای دریافت کتاب ادبیات خفن: داستان‌های پریان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.