معرفی و دانلود کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری

عکس جلد کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری

وظیفه‌ی انجمن بین‌المللی ایساک تعیین استانداردهای آنتروپومتریک و کین‌آنتروپومتریک در سراسر جهان است. کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری حاصل تلاش چند تن از نویسندگان این انجمن است و در آن تجهیزات و پروفایل‌های آنتروپومتریک معرفی شده‌، لندمارک‌های آناتومیک و مرجع بررسی گشته‌ و به دستورالعمل‌ها و تکنیک‌های اندازه‌گیری پایه‌ی همه‌ی قسمت‌های بدن پرداخته شده است.

درباره‌ی کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری

آنتروپومتری ریشه‌ای یونانی دارد و از دو واژه‌ی آنتروپو به معنی انسان و متری به معنای اندازه‌گیری تشکیل شده است. اندازه‌گیری بدن در صنایع مختلف و علوم پزشکی و ورزشی اهمیت زیادی دارد و برای ایجاد ارگونومی بهینه، لازم است که از دانش آنتروپومتری استفاده شود. کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری برای کسانی است که قصد دارند در این حوزه فعالیت کنند.

انجمن ایساک (ISAK) انجمن بین‌المللی پیکرشناسی است. پیکرشناسی یا کین‌آنتروپومتری زیرمجموعه‌ی آنتروپومتری به حساب می‌آید و در آن ترکیب بدن انسان آنالیز می‌شود. با استفاده از این روش، در سبک زندگی، تغذیه، فعالیت‌های ورزشی و روزمره تغییراتی حاصل می‌شود. در نگاه کلان، این آنتروپومتری است که وضعیت سلامت جمعیت را مشخص می‌کند. انجمن بین‌المللی ایساک برای نوشتن کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری (International Standards for anthropometric assessment) کتاب‌های مرجع و مقالات کنگره‌ها در قرن بیستم را گردآوری کرده است. محتویات این کتاب را تمام آنتروپومتریست‌های پایه 4 تأیید کرده‌اند و این اثر از سال 1996، به مرجع علم آنتروپومتری تبدیل شده است. بالغ بر 1500 آنتروپومتریست از 18 کشور، با همین کتابچه‌ی راهنما تأیید صلاحیت شده‌اند. هر کس که می‌خواهد علم آنتروپومتری و کین‌آنتروپومتری را فرابگیرد، باید این کتاب استاندارد را بخواند.

در کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری همه‌ی تکنیک‌ها به‌طورکامل شرح داده شده‌اند. قسمت‌هایی از بدن در این نوع ارزیابی اندازه‌گیری می‌شوند که در سایز، شکل و ترکیب بدن تغییر به وجود بیاورند و به فعالیت فیزیکی و غذایی نیز وابسته باشند. برای اندازه‌گیری بخش‌های مختلف بدن باید از تجهیزاتی مانند قدسنج، ترازو، نوار آنتروپومتریک، کالیپر چین پوستی، آنتروپومتر، انواع کالیپر، سگمومتر، جعبه‌ی آنتروپومتریک و... استفاده کرد.

انجمن بین‌المللی ایساک در کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری لندمارک‌های آناتومیک را مشخص کرده تا فرایند اندازه‌گیری با کمترین خطا انجام گیرد. علم آنتروپومتری ترکیبی از آناتومی و حرکت‌شناسی است و لازم است که فرد اندازه‌گیرنده با آناتومی بدن انسان به‌طور کامل آشنا باشد.

بعد از اندازه‌گیری محل‌های آنتروپومتریک، از ابزارها و فرمول‌های مختلف برای تحلیل‌ داده‌ها استفاده می‌شود. چگالی بدن، درصد چربی بدن، بافت چربی، تفکیک توده‌ی بدنی به استخوان و... با معادلات رگرسیون و تبدیل داده‌ها به نمودارها و درصد‌های متفاوت محاسبه می‌شوند. بعد از به دست آمدن این‌ داده‌ها و بهره‌گیری از اطلات کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری، شاخص توده‌ی بدنی، نسبت دور کمر به دور باسن، اندازه‌ی چربی‌های زیرپوستی و... نیز به‌راحتی محاسبه می‌شوند.

افرادی چون کوین نورتون، لیندزی کارتر و تیم اولدز از انجمن بین‌المللی ایساک کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری را به نگارش درآورده‌اند. دکتر سمیه مهدویان و علیرضا میری این کتاب را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند. کلیه‌ی حقوق این اثر به انتشارات ادیبان روز تعلق دارد.

کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری برای کسانی است که می‌خواهند به آنتروپومتریست تبدیل شوند و آموزش‌های انجمن بین‌المللی ایساک را دنبال کنند.

در بخشی از کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری می‌خوانیم

قدسنج ابزاری است که برای اندازه‌گیری قد و ارتفاع نشسته به کار می‌رود. این ابزار معمولاً متصل به دیوار است و با وضعیت ایستاده‌ی افراد به‌طور مناسبی تطبیق می‌یابد. گستره‌ی اندازه‌گیری قدسنج باید بین دست‌کم 60 سانتی‌متر تا 220 سانتی‌متر باشد. دقت اندازه‌گیری موردنیاز 0/1 سانتی‌متر است. این ابزار یک‌تخته‌ی سرکشویی با دست‌کم 6 سانتی‌متر عرض دارد که تا بالای سر پایین آورده می‌شود. بهتر است تخته‌ی سر یک سیستم قفل‌شونده داشته باشد. دستگاه باید روی سطحی صاف و سفت قرار بگیرد. این دستگاه اغلب برای سنجش قد و ارتفاع نشسته با استفاده از جعبه به کار می‌رود. قدسنج‌ها در انواع ساده و نسبتاً ارزان تا انواع پیچیده و بسیار گران وجود دارند. قدسنج باید به‌صورت دوره‌ای با استفاده از یک ارتفاع استاندارد، کنترل شود. برای این کار، قدسنج در کنار یک متر نجاری با یک زاویه‌ی 90 درجه نسبت‌به تخته‌ی سر، روی دیوار نصب شده و قدسنجی با آن صورت می‌گیرد. درنهایت می‌توانید از یک نوار کاغذی چسبیده به دیوار و تخته‌ی سر برای تعیین قد استفاده کنید. هم‌چنین می‌توان از یک نوار استیلی برای تعیین قد استفاده کرد؛ هرچند این روش در آزمایشگاه موردتأیید نیست.

فهرست مطالب کتاب

ملاحظات مقدماتی
مقدمه
آزمودنی‌ها
جمع‌آوری داده‌ها
تجهیزات آنتروپومتریک
پروفایل آنتروپومتریک
لندمارک‌های آناتومیک
لندمارک‌های آناتومیک شاخص
سایر لندمارک‌های مرجع
اندازه‌گیری‌های پایه
دستورالعمل‌های عمومی
آیتم‌های اندازه‌گیری
چین‌های پوستی
دورها
طول‌ها
پهناها
پیوست: تأمین‌کنندگان تجهیزات
ملزومات تجهیزات
کیت‌های آنتروپومتری
اطلاعات تماس
مراجع توصیه‌شده
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری
نویسنده
مترجمعلیرضا میری، سمیه مهدویان
ناشر چاپیانتشارات ادیبان روز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات78
زبانفارسی
شابک978-600-8190-86-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری

برای دریافت کتاب ارزیابی‌های آنتروپومتری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.