معرفی و دانلود کتاب ارواح کلیمانجارو

عکس جلد کتاب ارواح کلیمانجارو
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارواح کلیمانجارو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارواح کلیمانجارو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارواح کلیمانجارو

کتاب ارواح کلیمانجارو رمانی تمثیلی از ابراهیم نصرالله، نویسنده‌ی مطرح اهل فلسطین، است. نصرالله در این اثر به‌یادماندنی، داستانِ گروهی از افراد متعلق به ملیت‌های مختلف را به تصویر کشیده که عزم خود را برای صعود به قله‌ی کلیمانجارو جزم می‌کنند. گفتنی است که کتاب پیش رو، در سال 2016 جایزه‌ی ادبی «کاتارا» را برای مؤلف خود به ارمغان آورده است.

درباره کتاب ارواح کلیمانجارو

ابراهیم نصرالله یکی از نویسندگان خوشنام در جهان عرب‌زبان است. کتاب ارواح کلیمانجارو (Kilimanjaro Spirit) حاصل یکی از فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی وی در راستای کسب منابع مالی در جهت کمک به کودکان جنگ‌زده‌ی اهل فلسطین است. ماجرا از این قرار است که نصرالله، سال‌ها پیش از نگارش کتاب ارواح کلیمانجارو، با گروهی از فعالان خیرخواه عازم قله‌های کلیمانجارو می‌شود. در میان این فعالان، او به شماری از فلسطینی‌هایی برمی‌خورد که به علت تبعات جنگ، ناچار از ترک وطن و مهاجرت شده‌اند. ابراهیم نصرالله پای سخن این مردان و زنان جنگ‌زده می‌نشیند و این‌چنین، طرح نگارش رمانی در ذهنش جرقه می‌زند. رمانی که در سال 2015 روانه‌ی بازار کتاب می‌شود و یک سال بعد جایزه‌ی کاتارا را برای خالق خود به ارمغان می‌آورد.

کتاب ارواح کلیمانجارو داستان مردان و زنانی است که هر یک، بنا به انگیزه‌ای شخصی، تصمیم به فتح قله‌ی کلیمانجارو می‌گیرند و در عملی ساختن این تصمیم، با یکدیگر هم‌پیمان می‌شوند. هر کدام از این مردان و زنان، به ملیتی متفاوت تعلق دارند؛ برخی آمریکایی‌اند و برخی اروپایی؛ و البته، شماری نیز فلسطینی. اغلب صفحات کتاب ارواح کلیمانجارو به شرح نحوه‌ی همزیستی این افرادِ نامتجانس در طول دوران صعود به قله‌ی کلیمانجارو اختصاص یافته است. نویسنده سعی داشته تا در قالب داستانی به ظاهر ماجراجویانه، خمیرمایه‌ی مشترک روح انسانی را به تصویر بکشد، و از پیوندهایی سخن بگوید که آدمیان را فارغ از جنسیت و ملیتشان، به یکدیگر متصل می‌سازد.

کتاب ارواح کلیمانجارو به قلم سید حمیدرضا مهاجرانی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر مروارید در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

در نکوداشت کتاب ارواح کلیمانجارو

ابراهیم نصرالله در کتاب ارواح کلیمانجارو به داستان‌هایی درهم‌تنیده در باب شخصیت‌هایی به ظاهر متخاصم می‌پردازد، و ضمن این کار، بر سرزندگی روح انسانی گواهی می‌دهد. (آمازون)

کتاب ارواح کلیمانجارو مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های فلسفی و دوست‌داران رمان‌های روانشناختی، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب ارواح کلیمانجارو از ابراهیم نصرالله به شمار می‌روند.

با ابراهیم نصرالله بیشتر آشنا شویم

ابراهیم نصرالله (Ibrahim Nasrallah) متولد سال 1954 و بزرگ‌شده‌ی کشور اردن است. او در فلسطین دیده به جهان گشود و خیلی زود، به علت تبعات جنگ، به همراه خانواده مجبور به مهاجرت شد. در عربستان سعودی بود که از طریق اشتغال به شغل دبیری، وارد عرصه‌ی فعالیت فرهنگی شد و اندکی بعد، به کار روزنامه‌نگاری پرداخت. از ابراهیم نصرالله تاکنون پانزده مجموعه‌ی شعر و حدود بیست رمان به انتشار رسیده است. وی در جهان عرب‌زبان نویسنده‌ای شناخته‌شده و پرفروش به شمار می‌رود. گفتنی است که او در سال 2018 جایزه‌ی بوکر عربی را از آن خود کرده است. از میان آثار ابراهیم نصرالله می‌توان به عناوین پیش رو اشاره داشت: «ارواح کلیمانجارو»، «جنگ دوم سگ» و «زمان اسب‌های سفید».

در بخشی از کتاب ارواح کلیمانجارو می‌خوانیم

وقتی خبر اجرای طرح صعود به قله‌ی کلیمانجارو به من رسید که قرار است به هدف حمایت از کودکان فلسطینی اجرا شود و قصد دارند از آن طریق درمان هزاران کودک فلسطینی را پشتیبانی کنند؛ حال چه آن کودکانی که مبتلا به امراض مختلف شده‌اند و یا آنانی که در اثر حملات قوای صهیونیستی دچار نقص عضو شده و یا صدمات شدیدی به اعضای داخلی‌شان خورده یا چشم خود را از دست داده‌اند، بی‌درنگ با خود گفتم که اجرای چنین طرح شریف و صادقانه‌ای از ضروریات محسوب می‌شود. اما وقتی شنیدم در برنامه‌ی صعود به بام قاره‌ی آفریقا گروهی از کودکان فلسطینی که از قسمت پا دچار نقص عضو شده‌اند نیز شرکت دارند، به ضرورت بیش از حد اجرای آن طرح ایمان بیشتری آوردم.

با شنیدن آن خبر حسی بس عمیق و تأثیرگذار از حزن و افتخار به‌شکل توأمان مرا در بر گرفت، چراکه گروهی از کودکان فلسطینی عزم خود را جزم کرده بودند تا رسالت‌شان را از فراز کلیمانجارو به گوش عالمیان برسانند و به آن صهیونیست‌ها با بانگی رسا اعلام کنند که: «هرچند اعضای پیکر ما را به تاراج بردید اما خم نشدیم و همچنان ایستاده‌ایم و پابرجا خواهیم ماند.» آنان این حقیقت را به گوش می‌رسانند که هرچند پایشان را گرفتند اما با همان باقیمانده از پاهایشان همچنان محکم گام می‌گذارند و می‌توانند با بانگی چون طنین جرس به جهان بشریت بگویند: «ما فرزندان حیات و هستی هستیم. ما فرزندان ملتی هستیم که قریب به صد سال است برای آزادی می‌جنگند. ما شکست‌ناپذیریم.»

متوجه شدم ارتفاع قله قریب به بیست هزار پاست که صعودکنندگان در شرایط آب‌وهوایی متفاوتی آن را طی می‌کنند. آب‌وهوایی که جان و روح صعودکنندگان را در دل دشت‌های نشسته بر اطراف قله در خود می‌گرفت، رفته‌رفته از بین می‌رفت و با هر گام که برمی‌داشتند و به سمت قله‌ی پوشیده از برف نزدیک می‌شدند، آب‌وهوا سردتر، سخت‌تر و استخوان‌سوزتر می‌شد. طی شش روزی که کوهنوردان طی مسیر می‌کردند، پنج نوع آب‌وهوای مختلف را پشت سر می‌گذاشتند.

فهرست مطالب کتاب

چهار روز
«آلاسکا»: دوم ژوئیه
«نابلس»: دهم ژوئیه
«غزه»: بیست‌وسوم آگوست
«الخلیل»: بیست‌وپنجم آگوست
نخستین خواسته
«گذرگاه لاندروسی»: هجدهم ژانویه
«شگفتانه‌ای دیرهنگام»
«ظهور پرنسس»
«قلب یوسف»
«ترازو»
«لحافِ سنگینِ خوف و لایه‌ی خفیف یخ»
«لبخندی نصفه‌ونیمه»
«از وحشت و مهر»
بازی حافظه
«ترانه‌های غریبانه »
«ندای راز»
«سفرها»
«لحظات آغازین»
«تکان بخور، تنبل‌خانم!»
«انفجار»
«چشمان کفتار»
«آفرینش کابوس‌ها»
شب صعودکنندگان
«کفتارهای قدیمی»
«گودال»
«اتیکت»
«دختری دوان به سمت آرزوها»
«در باب دوستان و دریا»
«اعتراف»
«رؤیاهای یک فوتبالیست»
قله‌ی قیرفام
«آن روز دیرین»
«لغزش اسب»
«عذاب عکس‌ها»
«آخرین فرصت»
«هزار دروازه‌ی بسته به قفل‌های آهن‌جوش... اما!»
«خاطرات حزین»
«خارج از مکان»
«شبِ دشت»
«پاداش»
پرنده‌ی خورشیدی فلسطین
«سایه‌های سپید»
«ظهور و غیاب پرنده‌ی خورشیدی فلسطین»
«شبِ درد»
«تصمیم»
«ناامیدی»
«وفای به عهدی که با دشمنان داشت»
هیچ جویباری در انتظار نیست
«راه حواس»
«رستوران صید شگفت‌انگیز»
«کام مرگ»
«جشن پرواز»
«هیچ جویباری در انتظار نیست»
توت‌فرنگی‌ها و شیرها
«بازگشت آن غایب»
«یک شیر، دو غزال و یک شترمرغ»
«هوشیاری هری»
«شکست»
«شب مرگ»
«چشم خاطره»
«از هراس و خشم»
«شب‌هنگام... مقابل آینه»
شبِ شب‌ها
«درختانِ درون»
«در اعماق تاریکی‌ها »
«هشیاری‌ها»
«بازوهای لاک‌پشت»
«پاکوب‌هایی تا بی‌نهایت»
«بازگشت دختر فراری»
«قله‌ها... قله‌ها... قله‌ها!»
«هزار تک‌رقص»
شش روز پایانی
«گذرگاه موویکا... اروشا»: ساعت: سه، بیست‌وهفتم ژانویه
«اروشا»: ساعت: چهارونیم بعدازظهر: بیست‌وهفتم ژانویه
«اروشا»: ساعت: هفت، بیست‌وهفتم ژانویه
«اروشا»: 28 ژانویه
«چشم‌انداز نابلس»: اول فوریه
«الخلیل»: چهارم فوریه
«دبی»: بیست‌وسوم اکتبر
«پاریس»: دوم دسامبر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارواح کلیمانجارو
نویسنده
مترجمسید حمیدرضا مهاجرانی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات364
زبانفارسی
شابک978-964-191-991-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ارواح کلیمانجارو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ارواح کلیمانجارو

برای دریافت کتاب ارواح کلیمانجارو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.