معرفی و دانلود کتاب تمرین‌های نویسندگی

عکس جلد کتاب تمرین‌های نویسندگی
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تمرین‌های نویسندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرین‌های نویسندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرین‌های نویسندگی

منصور سجاد، نویسنده و ناشر باسابقه‌، در کتاب تمرین‌های نویسندگی به ما می‌آموزد که نویسندگی را از کجا باید آغاز کنیم و چگونه توانایی نوشتن را درونمان پرورش دهیم. این کتاب کاربردی با ارائه‌ی تمرین‌هایی مفید به علاقه‌مندان به نویسندگی کمک می‌کند که به خلق انواع آثار از جمله رمان، داستان، متن ادبی، وبلاگ‌نویسی و انواع محتوای متنی بپردازند.

درباره‌ی کتاب تمرین‌های نویسندگی

کتابی که پیش روی شماست، با نام تمرین‌های نویسندگی اثر منصور سجاد، در سال 1401 منتشر شد. این کتاب ارزشمند یک برنامه‌ی آموزشی جامع برای تمام افرادی است که به نویسندگی علاقه دارند. در زمانه‌ای که تعداد کتاب‌های آموزشی نویسندگی در زبان فارسی اندک است، وجود یک منبع جامع و پربار، مانند کتاب حاضر، به علاقه‌مندان به هنر نویسندگی بسیار کمک خواهد کرد. اگر می‌خواهید که رمان یا داستان بنویسید و یا حتی از مقالات درسی‌تان نتیجه‌ی بهتری بگیرید، کتاب تمرین‌های نویسندگی بهترین گزینه برای شما است.

منصور سجاد با استفاده از سال‌ها تجربه در زمینه‌ی نشر و نویسندگی، در کتاب تمرین‌های نویسندگی، مجموعه‌ای از بهترین آموزش‌ها و تمرین‌های نویسندگی خلاق را گردآوری کرده است. او اعتقاد دارد که کار یک نویسنده مانند یک نوازنده‌ی حرفه‌ای یا دونده‌ی ماراتن نیاز به تمرین و آموزش مداوم دارد. نویسنده‌ی کتاب تمرین‌های نویسندگی، آموختن و پشتکار را دو عامل اصلی موفقیت در مسیر نویسندگی می‌داند.

منصور سجاد معتقد است که استعداد نویسندگی در همه‌ی افراد هست و تفاوت بین یک نویسنده‌ی حرفه‌ای و دیگران، در آموختن و تمرین‌های نویسندگی است. تمرین‌های نویسندگی نوشتن انواع محتوای متنی، از داستان گرفته تا خاطره‌نویسی را شامل می‌شود. آنچه در تمام این تمرین‌ها اهمیت دارد، توانایی متفاوت‌دیدنِ جهان پیرامون است. منصور سجاد اعتقاد دارد که نگاه متفاوت به اطراف و امور آشنا، رمز تبدیل‌ شدن به یک نویسنده‌ی موفق است. بنابراین حتی اگر موضوع تازه‌ای را برای نوشتن پیدا نکنید، نگاه متفاوت شما ارزش نوشتن خواهد داشت.

کتاب تمرین‌های نویسندگی به شما کمک می‌کند که با استفاده از روش‌هایی کاربردی جهان تازه‌ای را در نگاهتان خلق کنید. استفاده از این کتاب الهام‌بخش، با مطالعه‌ی آن تمام نمی‌شود و برای تبدیل‌ شدن به یک نویسنده‌ی موفق، همیشه باید به تمرین‌های آن برگردید و مداومت داشته باشید. از تمرین‌هایی که منصور سجاد در کتاب تمرین‌های نویسندگی طراحی کرده است، می‌توان به تمرین‌های عمومی نویسندگی، تمرین‌های طراحی متن، تمرین‌های ساختاری، تمرین‌های گسترش متن، تمرین‌های دیالوگ‌نویسی و... اشاره کرد.

در صورت مداومت و همراهی با تمرین‌ها و روش‌های آموزشی کتاب تمرین‌های نویسندگی، پس از مدتی به‌وضوح شاهد پیشرفت خود در زمینه‌ی نویسندگی خواهید بود و از قدرت قلم خود شگفت‌زده خواهید شد.

کتاب تمرین‌های نویسندگی اثر منصور سجاد توسط انتشارات کلید آموزش منتشر شده و در اختیار شما قرار گرفته است.

کتاب تمرین‌های نویسندگی برای چه‌کسانی مناسب است؟

کتاب تمرین‌های نویسندگی برای تمام کسانی که می‌خواهند متن‌هایی ارزشمند بنویسند مفید است. تمرین‌های این کتاب به شما کمک می‌کند که قدرت نویسندگی‌تان را پرورش دهید. بنابراین در هر زمینه‌ای، از ادبی گرفته تا علمی، می‌توانید از آموزش‌های این کتاب بهره‌مند شوید.

با منصور سجاد بیشتر آشنا شویم

منصور سجاد، نویسنده و ناشر موفق ایرانی، در سال 1350 متولد شد. سجاد که از خاک‌خورده‌های حوزه‌ی نشر و کتاب محسوب می‌شود، سال‌های زیادی را از عمر خود وقف انتشار کتاب‌های ارزشمند و گسترش کتاب‌خوانی کرده است.

منصور سجاد در حال حاضر مدیریت انتشارات کلید آموزش را بر عهده دارد. او در این سال‌ها در کنار مدیریت انتشارات، به آموزش هنر نویسندگی مشغول بوده است و به‌ طور مدوام کارگاه‌های آموزشی گوناگونی را در این زمینه برگزار می‌کند. او برای تکمیل روند آموزشی و دسترسی همگان به محتوای آموزش‌های نویسندگی، کتاب‌هایی را نیز در این حوزه منتشر کرده است. از کتاب‌های دیگر منصور سجاد می‌توان به کتاب «صفر تا صد چاپ کتاب داستانی» و «یادداشت‌های یک ناشر» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب تمرین‌های نویسندگی می‌خوانیم

یکی از بهترین تمرین‌هایی که می‌توانید برای تقویت سبک نویسندگی شخصی‌تان انجام بدهید مطالعه‌ی دقیق سخنرانی‌های پرشور و مهم تاریخی و اجتماعی و یا حتی سخنرانی‌های قوی انگیزشی است. در زمان مطالعه‌ی این سخنرانی‌ها به سبک سخنرانی و تکنیک‌هایی که در آن به کار برده می‌شود دقت کرده آن را یاد بگیرید و در نوشته‌هایتان به کار ببرید. منظور من مفهوم یا حرفی که سخنران زده نیست؛ بلکه نوع لحن و ابزارهای کلامی مورد استفاده‌ی اوست. مثلاً برخی سخنرانان برای تأثیر بخشیدن به سخنان خود یک جمله را در ابتدای هر پاراگراف از سخنرانی‌شان تکرار می‌کنند و با این کار به سخنانشان ریتم، ضرباهنگ و تأثیر بیشتری می‌بخشند.

«مارتین لوترکینگ» در بعضی از سخنرانی‌هایش همین کار را می‌کرد؛ در مثال زیر به برخی از جملات و او و تکیه کلامی که در ابتدای هر جمله برای تأثیر بیشتر بر مخاطبان به کار می‌برد دقت کنید: «آنچه ما نیاز داریم تفرقه نیست، آنچه ما نیاز داریم نفرت نیست، خشونت و بی‌قانونی نیست بلکه عشق و حکمت و شفقت نسبت به یکدیگر است.» همان طور که خواندید عبارت «آنچه ما نیاز داریم» در این سخنرانی بارها تکرار می‌شود و مثل یک نقطه‌ی ثقل آهنگین، کلام سخنران را موزون و مؤثرتر می‌کند؛ بنابراین از همین چند سطر سخنرانی یاد می‌گیرید که می‌توان گاهی با تکرار یک عبارتِ ثابت در اول هر جمله یا پاراگراف به متن حالتی موزون‌تر و مؤثرتر بخشید. با مطالعه‌ی سخنرانی‌های افراد مشهور، بسیاری از این نوع تکنیک‌ها را آموخته و خواهید توانست از آن‌ها در نوشتن کتاب و مقاله استفاده کنید. هم‌چنین با رونویسی چنین متن‌هایی ذهن شما یاد می‌گیرد که در کجا باید از تکنیک‌های نویسندگی استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول. تمرین‌های عمومی نویسندگی
فصل دوم. تمرین‌های طراحی متن
فصل سوم. تمرین‌های شروع و غلبه بر ننوشتن
فصل چهارم. تمرین‌های ساختاری
فصل پنجم. تمرین‌های گسترش شخصیت‌پردازی
فصل ششم. تمرین‌های گسترش متن
فصل هفتم. تمرین‌های دیالوگ نویسی
فصل هشتم. تکنیک‌های مختلف نویسندگی
فصل نهم. تمرین‌های وبلاگ‌نویسی
فصل دهم. تمرین‌های نویسندگی تجاری
فصل یازدهم. تمرین‌های نویسندگی خلاق
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرین‌های نویسندگی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کلید آموزش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات166
زبانفارسی
شابک978-600-274-614-6
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمرین‌های نویسندگی

Arezoo.M .
۱۴۰۲/۵/۳۱
بهترین کتاب تمرین نویسندگی برای موضوعات رمان نویسی، وبلاگ نویسی، تبلیغ نویسی و حتی افزایش خلاقیت در نوشتن و نویسندگی خلاق🤩 برای هر موضوع چندین تمرین و راهکار داره که همشون هم سطح بندی شدن از آسون و مبتدی تا سخت و پیشرفته!
پرهام صدر
۱۴۰۳/۲/۴
فوق العاده است. هر شخصی که به نویسندگی علاقه دارد حتما این کتاب به کارش می‌آید، تمرینات کتاب نه تنها مفید بلکه بسیار لذت بخش و سرگرم کننده بودند
Mohamad Bandekhoda
۱۴۰۲/۱۲/۳
تقریبا برای تمام موارد مهم یک داستان مثل (دیالوگ بین شخصیت‌ها، توسعه‌ی شخصیت‌ها، توصیف مکان، و...) تمرینات خوبی گفته بود
Sh...🌸
۱۴۰۲/۶/۵
سلام دوستان اینهم از بهترین کتاب‌ها در زمینه نویسندگی است. کاربردی و مفیده توصیه می‌کنم کتاب‌های جناب آقای منصور سجاد رو بخونید عالین👌
نازنین مرادی
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتاب خیلی خیلی خوبیه
نویسندگان مبتدی مطمئنا با انجام تمرین‌های این کتاب قلم پویا تری خواهند داشت
یوسف سلامی
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
برای بار اول و دوم درکش سخته، کتاب خیلی سنگینیه
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب تمرین‌های نویسندگی

برای دریافت کتاب تمرین‌های نویسندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.