معرفی و دانلود کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 3: ایده‌پردازی

عکس جلد کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 3: ایده‌پردازی
قیمت:
۲۴۰۰۰ ۱۲,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 3: ایده‌پردازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 3: ایده‌پردازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 3: ایده‌پردازی

کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 3: ایده‌پردازی دربرگیرنده مجموعه جستارها و مقالاتی درباره‌ی فرآیند خلق داستان است که فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت آن‌ها را گردآوری و ویرایش کرده‌اند. این مجموعه شامل درسگفتارهایی پیرامون مهم‌ترین نکاتی است که نویسندگان -چه تازه‌کار و چه کارکشته- باید بدانند.

درباره‌ی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 3: ایده‌پردازی

بسیاری از نویسندگان در اولین مراحل خلق اثر خود با یک چالش بزرگ مواجه‌اند: ایده‌پردازی. در این مرحله معمولاً نویسندگان با تصویر و تصوّر کلی‌ای که درباره‌ی اثر خود دارند کلنجار می‌روند. ممکن است عده‌ای پروسه‌ی نگارش را از همین مرحله شروع کنند و عده‌ای دیگر تا پایان این مرحله دست به قلم یا کیبورد نبرند. کتاب حرفه: داستان‌نویس 3: ایده‌پردازی که ترجمه‌ی بخشی از کتاب The Writer's Digest Handbook of Short Story Writing است، به چالش‌های موجود در این گردنه‌ی نویسندگی می‌پردازد. این کتاب صوتی دربرگیرنده‌ی نکاتی روشنگرانه و پژوهش‌شده و علمی درباره‌ی یکی از مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین مراحل خلق داستان است که گردآوری و ویرایش آن‌ها را فرانک‌ای دیکسون (Frank A. Dickson) و ساندرا اسمیت (Sandra Smythe) بر عهده داشته‌اند.

شاید بتوان گفت نخستین داستان‌های جهان ساخته و پرداخته‌ی غرایز انسانی بودند. نیاکان ما اسطوره‌ها و افسانه‌ها را می‌ساختند تا بتوانند از این طریق تبیینی از طبیعت داشته باشند یا بر ترس‌های وجودی‌شان غلبه کنند. اما با پیدایش تمدن فرآیند خلق داستان‌ها و قصه‌ها شمایلی متفاوت به خود گرفت. تمدن داستان‌سرایی را هم چارچوب‌مند کرد و شاید بتوان نخستین کوشش‌ها را برای ساختارمند کردن داستان در یونانِ قرن‌ها پیش از میلاد جست‌وجو کرد. زمانی که ارسطو بوطیقا یا همان فن شعر را نوشت و برای مهم‌ترین فرم داستانی آن زمان یعنی تراژدی‌های یونانی ساختاری قاعده‌مند تعریف کرد. اکنون با گذشت هزاره‌ها و از پس پیدایش نحله‌های بی‌شمار ادبی در طول تاریخ ادبیات، پژوهشگران کماکان در حال واکاوی ساختارهای داستان هستند. مجموعه‌ی حرفه داستان‌نویس نیز یکی از کتاب‌هایی است که در این زمینه نوشته شده است. کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 3: ایده‌پردازی آموزه‌ها و توصیه‌های درخشانی برای نویسندگان دارد. چه تازه‌کار باشند و در ابتدای مسیر و چه کارکشته و متبحر.

کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 3: ایده‌پردازی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید نویسندگی را به‌مثابه یک حرفه‌ی جدی دنبال کنید، شنیدن این کتاب و دیگر کتاب‌های صوتی مجموعه‌ی حرفه داستان‌نویس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 3: ایده‌پردازی می‌شنویم

تردیدی وجود نداره که یه نویسنده به عنوان اولین گام برای نوشتن، باید ایده‌ی داستانی داشته باشه. حتی نویسنده‌های حرفه‌ای که خرج زندگیشون رو از ماشین تحریرهاشون درمی‌آرن، خیلی وقت‌ها با مشکل نداشتن ایده روبه‌رو می‌شن. خیلی از فعالیت‌های ادبی، بیش از هر زمان دیگه‌ای، در همین زمانه که به پایان می‌رسن. نویسنده‌ی بیچاره با خودش می‌گه: «من یه نویسنده‌ام. یه نویسنده که چیزی برای نوشتن نداره.» چنین وضعیت و موقعیتی اونقدر مسخره به نظر می‌آد که نویسنده ترجیح می‌ده دست از کار بکشه. شایدم باید دست از کار بکشه، اگه این جمله کلمه به کلمه صحت داشته باشه که نویسنده‌ای به‌رغم علاقه‌اش به نوشتن، هیچ نظری درباره‌ی زندگی و محیط پیرامونش نداره، بهتره این دندون لق رو بکنه و بپذیره که هرگز تو داستان‌نویسی موفق نخواهد شد. اما تقریباً محاله که یه آدم هیچ نظری درباره‌ی زندگی و محیط پیرامونش نداشته باشه. واقعیت ساده‌تر از این حرف‌هاست. ایده‌های داستانی خوبی در درون اون وجود دارن که عقیم مونده‌ن چون هیچ تلاشی برای بیرون کشیدنشون نمی‌کنه. اون نیاز به ایده نداره؛ نیاز به اخلاق داره.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
7 دقیقه
ایده‌پردازی
16 دقیقه
چطور ایده‌پردازی کنیم؟
15 دقیقه
خودتان ایده‌ها را پرورش دهید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 3: ایده‌پردازی
نویسنده،
مترجمکاوه فولادی نسب
راویکاوه فولادی نسب
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، نگارش
قیمت نسخه صوتی
۲۴۰۰۰ ۱۲,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 3: ایده‌پردازی

Reyhan Maleki
۱۴۰۱/۱۰/۱
خلاصه مفیدی بود و نکاتی راجع به انواع ایده‌ها و پردازش اونا رو ارائه می‌کنه که در پیدا کردن ایده به شما کمک میکنه، یکی از راهکارهای ارائه شده دراین کتاب استفاده از کارت‌های یادداشته
محمد پوران دوست
۱۴۰۲/۳/۷
سلام. کتاب خوبیه برا کسانی که علاقه به نوشتن دارن. منظورم داستان نیست. هر کس که به نوشتن در هر زمینه‌ای علاقه داره میتونه از این کتاب بهره ببره.
SADRA
۱۴۰۲/۷/۱۲
نظرم مثبت است و کتاب مفید در است لذت بردم.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 3: ایده‌پردازی

برای دریافت کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 3: ایده‌پردازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.