معرفی و دانلود کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی: حکمت ذن برای زندگی امروز

عکس جلد کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی: حکمت ذن برای زندگی امروز
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی: حکمت ذن برای زندگی امروز

ام سوآمی در کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی از فلسفه‌ی ذن و مبنای فکری بودا سخن می‌گوید. این کتاب راز شادمانه زیستن را در خالی کردن ذهن از افکار بیهوده و نادرست و پناه بردن به حکمت عالی می‌داند. گفتنی‌ست کتاب نامبرده ذیل مجموعه‌ی «فلسفه و زندگی» به انتشار رسیده است.

درباره‌ی کتاب از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی

بسیار پیش آمده که برای حفظ آرامش در طول روز یا به خواب رفتن در شب، نیاز به تلاش زیادی داریم. ذهن ناآرام ما باعث می‌شود یک لحظه احساس خوبی داشته باشیم و لحظه‌ای دیگر مورد هجوم افکار منفی قرار بگیریم. منفی‌گرایی و اضطرابِ ما در کجا ریشه دارد و چگونه می‌توانیم آرام شویم؟ ام سوآمی (Om Swami) در کتاب از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی (Mind Full to Mindful: Zen Wisdom From a Monk's Bowl) به این سؤال پاسخ می‌دهد.

فلسفه‌ی ذن راه دست‌یابی به آرامش درونی را بدون هیچ پیچیدگی به ما نشان می‌دهد. ذن یکی از محبوب‌ترین روش‌های مدیتیشن و مراقبه و برمبنای دیدگاه بوداست. ما با مراقبه می‌توانیم به حضورِ کامل در لحظه‌ی حال دست یابیم، ذهن خود را از افکار آشفته رها سازیم و به ذهن‌آگاهی برسیم. زمانی که در سکون و سکوت کامل نشسته‌ایم و به طبیعت و ذات خود متصل شده‌ایم، در واقع به خودآگاهی رسیده‌ایم.

معرفی و دانلود کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی

کتاب از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی درمورد دیدن زیبایی، سعادت و حقیقت در زندگی روزمره است. رانندگی، شستن ظروف یا هر امور روزمره‌ی دیگری می‌تواند یک مدیتیشن به حساب بیاید. ام سوآمی اولین قدم در رسیدن به زندگی آرام و شاد را در گرو بیدار بودن می‌داند. بیداری در واقع داشتن پاسخی درخور برای هر چیزی است که زندگی سر راهمان قرار می‌دهد، بدون این‌که آرامش خود را از دست دهیم. ما باید ذهن خود را از پیش‌فرض‌ها و الگوهای تکراری خالی کنیم و در مواجهه با پدیده‌ها، به‌جای قضاوت کردن، با دیدی نو به آن نگاه کنیم. علی‌رغم این‌که این کار به تلاش زیادی نیاز دارد، خوش‌بختی ما در گرو مسلط شدن به این توانایی است.

ام سوآمی توضیح می‌دهد که تمرکز داشتن مستلزم این است که در یک زمان فقط مشغول انجام یک کار باشیم. چندوظیفه‌ای یا چندکاری دشمن ذهن‌آگاهی است. نویسنده‌ی کتاب از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی با روایتی داستانی و نزدیک به خاطره، شخصیت بودا را به‌تدریج مجسم می‌کند و باعث می‌شود این کتاب به آموزش‌های خشکِ اصول ذن تقلیل نیابد. نویسنده نخستین آموزه‌ی ذن را در خلال داستانی از بودا به مخاطب می‌آموزد. روزی کسی از بودا می‌خواهد تا بزرگ‌ترین حکمت زندگی را با گفتن کمترین کلمات بیان کند. تنها کاری که بودا می‌کند این است که گلی را برداشته و به آن نگاه می‌کند. توجه بودا به گُل بدون سخن گفتن، مبنای فلسفه‌ی ذن است. داستان، این پیام را منتقل می‌کند که بدون انجام دادن کاری اضافه فقط باید از زیبایی گل لذت برد؛ گلی که از تازگی و سرزندگی به سمت پژمردگی و مرگ می‌رود.

داستانِ گل تمثیلی از ذهن انسان و زندگی اوست. ذهن زمانی بیشترین کارکرد را دارد که در حالت شکوفای خود قرار داشته باشد. فقط در این صورت است که جهان برای انسان بسیار زیبا می‌شود. بودا بدون دیوارهای ذهن زندگی می‌کند و درنتیجه بدون ترس. او به کمال حکمت پناه برده و به زندگی روشن‌ضمیری دست یافته است. کتاب از ذهن‌‌انباری به ذهن‌آگاهی با روایت تجربیات بودا، ذهن خواننده را به روی مفاهیم فلسفه‌ی او باز می‌کند و به او می‌آموزد که برای دست‌یابی به زندگی والا، باید از دوگانه‌ی درست و غلط فراتر رود، آموزه‌های پیشین را کنار گذارد و با تمام وجود و ماهیتِ ذات خود با پدیده‌های زندگی روبه‌رو شود. ام سوآمی با ترکیب داستان، حکمت و طنز مخاطب را به سفری ذهنی دعوت می‌کند.

این کتاب با ترجمه‌ی مرتضی براتی توسط انتشارات مهرگان خرد به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب از ذهن‌انباری به ذهن آگاهی

  • ام سوآمی این اثر را کاملاً ساده، آسان و قابل‌فهم نوشته. این کتاب یک مطالعه‌ی ذهنی کامل است. (سونال شوکلا)

  • سوآمی در انتقال خرد و دانش به شیوه‌ای واضح و مختصر مهارت دارد. بعد از خواندن این کتاب، تأثیر مدیتیشن روزانه را بر زندگی‌ام به‌وضوح احساس می‌کنم. (مادوسودان)

کتاب از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی و خودآگاهی مخاطبان اصلی کتاب حاضر هستند.

در بخشی از کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی: حکمت ذن برای زندگی امروز می‌خوانیم

وقتی به خودمان اعتماد نداریم و مانند گاوهای سربه‌زیر به‌سادگی از آنچه جهان انجام می‌دهد پیروی می‌کنیم، زندگی خود را این‌گونه پیش می‌بریم. همان‌طورکه اچ. دابلیو. لانگفلو می­گوید: «ما فکر می‌کنیم که اگر طرف مقابل کاری انجام می‌دهد، ما نیز باید انجام دهیم.»

من باید بزرگ شوم، خودم را به روشی خاص آموزش دهم و شغلی پیدا کنم. من باید پول در بیاورم، در غیر این صورت، موفق نیستم. باید طور خاصی رفتار کنم وگرنه ازدواج نمی‌کنم. من باید چند تا بچه درست کنم و بعد باید از چالش‌های زندگی عبور کنم. باید، باید، باید. همه‌ی این «باید» ها: من باید نیایش کنم. باید به معبدی بروم. من باید رفتار خاصی داشته باشم. ماشین این شخص از مال من بزرگ‌تر است. او بسیار خوشحال به نظر می‌رسد، زیرا تصاویر فیس‌بوک او این را نشان می‌دهد و...

ما دائماً می‌بینیم که دیگران چه می‌کنند و به‌نوعی آن را با دستاوردهای خود مقایسه می‌کنیم. اندازه‌گیری شادی خودمان بر اساس آنچه دیگران دارند، روشی وحشتناک برای نگاه به خود است. کار بیهوده‌ای است. مقایسه‌کردن خود با گذشته بسیار معنی‌دارتر است. اگر بهتر از قبل عمل می‌کنید، در حال پیشرفت هستید. شما می‌توانید با یک آپارتمان کوچک زیبا کاملاً خوشحال باشید تا زمانی که کسی عکس‌هایی از خانه‌ی جدید خود را با شما در فضای مجازی به اشتراک بگذارد، یا شما را ببیند و بگوید: «من تازه این خانه‌ی جدید را خریدم و یک باغ بزرگ دارم.» ناگهان فکر می­‌کنید، چرا من نتوانستم آن را داشته باشم؟ شادی شما فوراً از بین می‌رود. نکته‌ی عجیب این است که ملاقات­‌کننده‌ی شما احتمالاً خودش مرتب در حال تماشای تصاویر خانه‌های بزرگ‌تر در برخی از وب‌سایت‌های املاک و مستغلات است. این یک زنجیره‌ی باطل است.

بودا می‌­گفت:

«فقط یادتان باشد که همه‌جا خالی است. باور نکنید که افکارتان واقعی هستند.»

فهرست مطالب کتاب

بیدارکننده
زندگی روشن‌ضمیرانه
نخستین آموزه‌ی ذن
داستان بودی‌دارما
زندگی گل است
چهار شکل مراقبه‌ی ذن
اولین قدم شما در ذن
خیره به دیوار
آیین چای ذن (چادو)
کین هین و مراقبه‌ی خواب
چهار آموزه‌ی ذن سوترا
ماهیت امور
طوفان خشمگین
توهم رنج
کمال حکمت
چهار جنبه‌ی ذن
معبد زندگی
بهداشت و پاک‌سازی عاطفی
گفتار ذن
فلسفه‌ای از زندگی
چهار فضیلت یک سالک و رهروی ذن
شفقت
تواضع
نظم
بخشش
چهار اصل ذن
روش ذن
آرام بنشین
از بدن خود مراقبت کنید
یاد بگیرید درد را مدیریت کنید
خشونت‌پرهیزی را تمرین کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی: حکمت ذن برای زندگی امروز
نویسنده
مترجممرتضی براتی
ناشر چاپیانتشارات مهرگان خرد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-622-7678-47-5
موضوع کتابکتاب‌های انرژی درمانی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی

Asal_Eskandari
۱۴۰۲/۱۰/۷
خیلی کتاب دوست داشتنی ای هست.... از نظر ترجمه خیلی خوبه و کامل میشه باهاش ارتباط گرفتار نظر متن اصلی لطیف نوشته شده و من دوسش داشتم و اصلا خوندنش سخت یا انرژی گیر یا کسل کننده نیست. درون مایه ی کتاب درباره ی اینه که انسان باید به ذهن آگاهی برسه و بدی های یه ذهن شلوغ رو میگه تو دنیای امروز که باید و از شلوغی ذهن فرار کرد راهکارِ آگاهانه طی کردن لحظه‌ها رو برای این مسئله باز میکنه. واقعا کتاب دوست داشتنی ای هست. یه چیز دیگه که من خیلی تو این کتاب دوست داشتم بیانِ مطالب با داستان و بشکل قصه هستش. و درنهایت تو ذهن خودم بهش میگم: کتابی لطیف و دوست داشتنی... سبز باشید و پر از حس زیبایِ زندگی🌾💚
محمد زمانی قلعه
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
بسیار عالی و کاربردی است، مطالب این کتاب خصوصاً در بخش‌های آخر را در تجربه NDE شخصی خودم که در چند برنامه تلویزیونی شبکه ۴ پخش شده است، هنگام مرور زندگی عیناً دریافت و مشاهده نمودم به این صورت که من از ساعت‌ها و لحظات زندگی خودم کمترین بهره را برده بودم و هیچ گاه در حال مراقبه نبوده‌ام و بالعکس در همواره حال پردازش خاطرات و تصاویر روزمرگی‌های بیهوده، ناسالم و بی‌پایان زندگیم به سر می برده‌ام مثلاً مدتی طولانی از یک پارک بسیار زیبا رد شده بودم ولی به علت مشغولیات ذهنی خودم آن چنان لذتی از زیبایی‌های آن درک نکرده بودم و در آن جا در مرور زندگیم افسوسی که در من ایجاد می‌شد از هر آتش جهنمی سوزان تر بود.
مریم کریمی
۱۴۰۲/۶/۱۵
خیلی کتاب خوبی بود مطالبش متفاوت و اینکه دید خیلی خوبی به من داد باعث شد نگاهم به اتفاقها تغییر کنه و احساس ارامش میکنم و زیاد عجله‌ای ندارم برای اتمام و انجام کارهام؛ یک جایی نوشته بود یک استادی وقتی در خونش زنگ میزنن خیلی با ارامش درباز میکنه و میگه مگه قراره برام مدال بیارن پس چرا عجله کنم تلفن همچنین جواب دادن و... خیلی جالب بود برای منکه تا در خونه زنگ میزنن چقد استرسی میشم که زود در باز کنم که نکنه طرف منتظر بمونه
مهدی منصوری اصل
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
در واقع این کتاب به ما یادآوری میکنه که ما چی بودیم و چی شدیم
اما هنوز هم میتونیم در لحظه زندگی کنیم و لذت ببریم از زیستن
دقیقا مثل بچگی هامون که بوی کتاب های کلاس اولمون رو فراموش نکردیم همه چی میتونه همان جوری باشه اگه آگاهانه زندگی کنیم
م.قربانی
۱۴۰۲/۷/۱۸
خیییلی عالی بود نویسندش فوق العاده کتاب رو به زبان ساده نوشته با مثالهایی که از زندگی روزمره میگه عالی تر شده
M.H
۱۴۰۲/۱۰/۶
کتاب خیلی خوبی بود، از خوندنش لذت بردم و ازش یاد گرفتم و خوندنش رو پیشنهاد می‌کنم.
عادل آتشین
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
کتابی با عنوان بندی مناسب راهکار محور زبانی ساده و ترجمه‌ای خوب
واقعا لذت بخش بود مطالعش
یونس
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب خیلی خوبی بود و واقعا لذت بردم از خوندنش. ممنونم از کتابراه
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی

برای دریافت کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.