معرفی و دانلود کتاب از رابطه بد به رابطه خوب (بر اساس شناخت درمانی)

عکس جلد کتاب از رابطه بد به رابطه خوب (بر اساس شناخت درمانی)
قیمت:
۹۹۶۰۰ 49800 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از رابطه بد به رابطه خوب (بر اساس شناخت درمانی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از رابطه بد به رابطه خوب (بر اساس شناخت درمانی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از رابطه بد به رابطه خوب (بر اساس شناخت درمانی)

اگر می‌خواهید در زندگی روابط شاد و سالمی داشته باشید، دیوید برنز در کتاب از رابطه بد به رابطه خوب (بر اساس شناخت درمانی) با ارائه‌ی تکنیک‌هایی کاربردی به شما می‌آموزد که چطور مشکلات ارتباطی خود را با همسر، خانواده، همکار و ... بدون جنگیدن و بحث کردن حل کنید و روابطی صمیمی و باارزش داشته باشید.

درباره‌ی کتاب از رابطه بد به رابطه خوب (بر اساس شناخت درمانی):

همه‌ی ما دوست داریم روابط صمیمانه‌ای با سایرین داشته باشیم، اما اغلب اوقات روابط‌مان با خصومت، تلخی و تنفر پایان می‌یابد. چرا این‌طور می‌شود؟ چرا نمی‌توانیم رابطه را ادامه دهیم؟

دو فرضیه متضاد در این مورد وجود دارد. بیشتر کارشناسان ”تئوری کمبود“ را تأیید می‌کنند. طبق این فرضیه، ما نمی‌توانیم ”رابطه“ را ادامه دهیم چون نمی‌دانیم چطور باید این‌کار را بکنیم. به عبارت دیگر، می‌جنگیم چون مهارت لازم برای حل مشکلات موجود در ”رابطه“ را نداریم. در حالی‌که بزرگ می‌شویم مهارت خواندن، نوشتن و حساب کردن را یاد می‌گیریم اما در هیچ کلاسی به ما یاد نمی‌دهند چطور با دیگران ارتباط برقرار کنیم یا مشکلات روابط‌مان را حل کنیم.

روابط پرتنش بسیار خطرناک هستند. آیا می‌دانستید که اکثر شما ارزش وجودی‌تان را برپایه‌ی رابطه با دیگران پایه‌ریزی می‌کنید؟ بحث کردن یا جنگیدن با سایرین اصلاً موضوع لذت‌بخشی نیست. حتی درگیر شدن با کسی که نمی‌توانید تحملش کنید نیز انرژی و لذت زندگی را از شما می‌گیرد.

اگر نمی‌توانید با کسی کنار بیایید، کتاب از رابطه بد به رابطه خوب (Feeling good together) اطلاعات خوبی در اختیارتان می‌گذارد. دیوید برنز در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور رابطه خوبی با طرف مقابل داشته باشید. فرقی نمی‌کند فردی که با او مشکل دارید همسر، فامیل، والدین، همسایه، دوست یا حتی یک آدم کاملاً غریبه باشد. مهم نیست که او کیست، او می‌تواند نشان دهد که چطور احساس ناامیدی و عصبانیت را به اعتماد و همدلی تبدیل کنید و این می‌تواند خیلی سریع‌تر از آنچه فکرش را بکنید اتفاق بیافتد. در واقع این‌ کار فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

با این حال برای رسیدن به چنین هدفی باید روی نقش خودتان در رابطه سخت کار کنید و باید در خودتان چیزهایی را ببینید که تا به حال نمی‌خواستید، مشاهده کنید. راه رسیدن به صمیمیت تقریباً همیشه دردناک است. اگر می‌توانید شجاعت و فروتنی به خرج دهید و می‌خواهید آستین‌ها را بالا بزنید و کاری کنید، کتاب از رابطه بد به رابطه خوب واقعیت شگفت‌انگیزی را نشانتان می‌دهد که می‌تواند زندگی‌تان را دگرگون کند.

کتاب از رابطه بد به رابطه خوب (بر اساس شناخت درمانی) برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید روابط ناسالم خود را با اطرافیانتان درمان کنید اما راهش را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌شود حتماً این کتاب را مطالعه کنید.

با دیوید برنز بیشتر آشنا شویم:

یکی از اساتید برجسته حوزه روانپزشکی، دیوید برنز (David D. Burns) نام دارد که با نوشتن کتاب‌های پرفروش Feeling Good در دهه 1980 به شهرت فراوانی رسید و موفق شد که رفتار درمانی شناختی دکتر آرون تمکین بک (CBT) را در میان مردم گسترش دهد. برنز هم اکنون استادیار گروه روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد است.

او در سال 1970 توانست دکترای خود را از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد دریافت کند و دوره دستیاری خودش را در رشته روانپزشکی در سال 1947 در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا به پایان برساند و در سال 1976 نیز هیئت روانپزشکی و مغز و اعصاب آمریکا دانش علمی او را تایید کرد.

دیوید برنز علاوه بر نوشتن کتاب و مقالات علمی، سالانه سخنرانی‌های مختلفی انجام می‌دهد و کارگاه‌های آموزشی روان درمانی برای متخصصان بهداشت روان در سراسر ایالات متحده و کانادا برگزار می‌کند. این روانپزشک آمریکایی برای تحقیقات و تدریس خود جوایز بسیاری را به دست آورده و تاکنون دانش آموختگان پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا سه بار او را به عنوان معلم سال انتخاب کرده‌اند.

در بخشی از کتاب از رابطه بد به رابطه خوب (بر اساس شناخت درمانی) می‌خوانیم:

یک‌بار زن پنجاه ساله‌ای به نام آلیسون را درمان می‌کردم. آلیسون برای درمان افسردگی پیش من آمده بود. او سال‌ها تحت نظر بود اما هیچ روشی کمکش نمی‌کرد. در جلسات اول، آلیسون به من گفت که برای مدتی کمتر احساس افسردگی می‌کرده چون در یکی از مجلات معروف زنان مطلبی در مورد ”تنهایی در زندگی مشترک“ خوانده بود. در آن مجله نوشته بودند چون مردان و زنان با هم فرق دارند در نتیجه در زندگی مشترک و روابط‌شان دچار مشکل می‌شوند.

پسرها وقتی بزرگ می‌شوند ماشین بازی می‌کنند و یاد می‌گیرند مشکلات را حل کنند و به اهداف‌شان برسند. در مقابل دخترها وقتی بزرگ می‌شوند با عروسک‌ها بازی می‌کنند و یاد می‌گیرند احساس‌شان را بیان کنند بنابراین، می‌توانند پیوندهای عاطفی را گسترش دهند. آلیسون گفت: وقتی فهمیدم که هزاران زن متاهل در آمریکا احساس تنهایی و افسردگی می‌کنند چون شوهران‌شان با احساسات و صمیمیت آن‌ها کنار نمی‌آیند، کمی تسکین پیدا کردم.

‌او توضیح داد شوهرش بارت، دقیقاً همین‌طور است. او یک حسابدار است و فقط اعداد را می‌فهمد و مطلب به این سادگی را در مورد احساس درک نمی‌کند. بارت نمی‌تواند یا نمی‌خواهد احساسش را بیان کند. در واقع او سی سال تلاش کرد تا بارت را وادار کند آزادانه احساسش را بیان کند اما موفق نشد. در نهایت حالا فهمیده که چرا در تمام این سال‌ها تنها و افسرده بوده. همه‌ی این‌ها به خاطر رفتار بارت است. ‌

به آلیسون پیشنهاد دادم اگر مشکل آن‌ها بیان احساسات‌شان است می‌توانند از جلسات زوج درمانی استفاده کنند. در این جلسات یاد می‌گیرند چطور آزادانه احساسات‌شان را با یکدیگر تقسیم کنند و رابطه‌ی عاشقانه‌ای داشته باشند. به نظر می‌رسید با این حرف من آلیسون کمی عقب‌نشینی کرد. او گفت: ”همه این کارها وقت تلف کردن است چون او همه‌ی این راه‌ها را امتحان کرده و می‌داند هیچ کدام جواب نمی‌دهند. بارت مرد ناامیدکننده‌ای است و هیچ وقت یاد نمی‌گیرد احساسش را بیان کند.“

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
مقدمه
بخش اول: چرا نمی‌توانیم با هم کنار بیاییم؟
فصل 1: کارشناسان چه می‌گویند
فصل 2: نیمه تاریک طبیعت بشر
فصل 3: چرا ناآگاهانه عاشق نفرتیم
فصل 4: سه تصوری که می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد‌
بخش دوم: تشخیص رابطه شما
فصل 5: رابطه شما چقدر خوب است؟
فصل 6: واقعاً چه می‌خواهید؟
فصل 7: بهای صمیمیت
فصل 8: دفتر روزانه رابطه
فصل 9: ارتباط خوب در مقابل ارتباط بد
فصل 10: چگونه دیگران را کنترل می‌کنیم
فصل 11: سه زوج گرفتار
بخش سوم: چطور با کسانی که نگران‌شان هستید رابطه عاشقانه‌ای برقرار کنید
فصل 12: پنج راز ارتباط موثر
فصل 13: تکنیک آرامش‌بخش
فصل 14: همدلی فکری و احساسی
فصل 15: پرسش:” آیا من درست فهمیدم؟“
فصل 16: عبارت‌های ”حس می‌کنم“
فصل 17: نوازش: رابطه ”من - آن“در مقابل رابطه ”من - تو“
فصل 18: راه حل‌هایی برای رفع مشکلات رایج در رابطه
بخش چهارم: چگونه پنج راز ارتباط برای شما موثر باشد
فصل 19: تسلط یافتن در پنج راز ارتباط
فصل 20: استفاده از پنج راز ارتباط در زمان واقعی: تمرین صمیمیت
فصل 21: آموزش صمیمیت برای زوج‌ها‌
بخش پنجم: تله‌های رایج و چگونگی اجتناب از آن‌ها
فصل 22: کمک! پنج راز موثر نیستند!
فصل 23: کمک کردن و حل مشکل
فصل 24: ترس از درگیری و عصبانیت
فصل 25: عذرخواهی: نمی‌شود فقط بگویم، متأسفم؟
فصل 26: اطاعت: من باید تو را راضی نگه دارم
فصل 27: مقاومت مجدد: چرا من باید همه کارها را انجام دهم؟
بخش ششم: تکنیک‌های پیشرفته
فصل 28: تمرکز زدایی: آیا در اتاق فیل است؟
فصل 29: بازسازی مثبت: درها را به روی صمیمیت و موفقیت باز کنید
فصل 30: همدلی چهار گزینه‌ای: چطور با کسی که از حرف زدن با شما خودداری می‌کند، صحبت کنید
ضمیمه: شاه کلید صمیمیت
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از رابطه بد به رابطه خوب (بر اساس شناخت درمانی)
نویسنده
مترجمزویا جهانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-964-7108-99-7
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۹۶۰۰ 49800 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از رابطه بد به رابطه خوب (بر اساس شناخت درمانی)

ali Aram
۱۴۰۲/۷/۴
برای درک روانشناسی فردی این کتاب عالی مفیده حفره‌های شخصیتی و خودشناسی هست این علم بی انتها هست. برای درخود دیگران محیطی ما برگرفته گذشته هستم بخوانید عالی هست مشکلی داشتم کمک کرد
فاطمه حسینی
۱۴۰۳/۱/۱۴
بسیار عالی. کتابهای تخصصی روانشناسی شناختی با قلم حرفه‌ای دیوید برنز و ترجمه بسیار توانمند اقای قراچه داغی رو برای افزایش اطلاعات و دانش روانشناسی دوستان توصیه میکنم
Somayeh asadi
۱۴۰۰/۶/۱۳
کتاب خوبی بود👌🙏🏾
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب از رابطه بد به رابطه خوب (بر اساس شناخت درمانی)

برای دریافت کتاب از رابطه بد به رابطه خوب (بر اساس شناخت درمانی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.