معرفی و دانلود کتاب از زمین تا ماه: متن کامل

عکس جلد کتاب از زمین تا ماه: متن کامل
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از زمین تا ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از زمین تا ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از زمین تا ماه: متن کامل

کتاب از زمین تا ماه یک اثر خواندنی و جذاب علمی و تخیلی است که خالق آن پدر داستان‌های تخیلی در ادبیات، یعنی ژول ورن است. این کتاب داستان مردمانی جاه‌طلب را روایت می‌کند که بعد از اتمام جنگ توپچی‌های آمریکا، به‌دنبال ماجراجویی دیگری هستند و برای رسیدن به این هیجان، سفر به کره‌ی ماه را انتخاب می‌کنند!

درباره‌ی کتاب از زمین تا ماه

کتاب «از زمین تا ماه» (From the Earth to the Moon) به قلم ژول ورن (Jules Verne)، نویسنده‌ی فرانسوی نوشته شده است. این کتاب در حقیقت جلد اول دوگانه‌ای است که بعد از انتشار، با عنوان سفر به ماه معروف شد.

اگر بخواهیم تنها یک محور و مفهوم کلی برای کتاب از زمین تا ماه در نظر بگیریم، باید به جاه‌طلبی انسان‌ها اشاره کنیم. ژول ورن که به نوشتن کتاب‌های علمی و تخیلی معروف است، با تالیف رمانی همچون از زمین تا ماه به این موضوع اشاره می‌کند که حرص و خواسته‌های انسان تمامی ندارد، حتی اگر بر کره‌ی ماه قدم بگذارد.

کتاب از زمین تا ماه داستان گروهی از جنگ‌جویان آمریکایی است که پس از اتمام جنگ توپچی‌ها و اعلام یکپارچگی در آمریکا، تصمیم می‌گیرند که ماجراجویی دیگری را رقم بزند و به ماه سفر کنند. آنان تمام لوازم موردنیاز این سفر ازجمله موشک‌ها، باروت، راکت و پرتابه را مهیا می‌کنند و قدم در راه این ماجراجویی تازه می‌گذارند. آیا آن‌ها می‌توانند اولین کسانی باشند که قدم به ماه می‌گذارند؟

باید بدانیم کتاب‌های ژول ورن از نظر فناوری از علم زمانه‌ی خود بسیار جلوتر بوده است. او در کتاب از زمین تا ماه، با دقت و ظرافت تمام به شرح دادن قوانین علمی، توصیف ادوات جنگی و فضاپیماها پرداخته؛ گویی خود آنان را به چشم دیده و در حال توضیح درباره‌ی یک اختراع جدید است. به همین دلیل بسیاری از فعالان حوزه‌ی هوا و فضا معتقد هستند که ژول ورن در پیشرفت صنعت فضانوردی نقش به‌سزایی داشته است.

ژول ورن در کتاب از زمین تا ماه با ظرافت و زیرکی خاص خود، به موضوعات مهمی مانند روحیه‌ی کار گروهی، اهمیت عمل‌گرایی، دوری از هیجان و ذوق‌زدگی، اهمیت جایگاه علم در دستاوردهای بشر و البته روحیه‌ی سخت‌کوشی اشاره می‌کند. به همین دلیل کتاب از زمین تا ماه را می‌توان اثری با درون‌مایه‌های اخلاقی نیز دانست. کار ترجمه‌ی کتاب از زمین تا ماه بر عهده‌ی ثمین نبی‌پور بوده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی رمان‌های جاویدان جهان

مجموعه‌ی رمان‌های جاویدان جهان در حقیقت جمع‌آوری و انتشار آثاری در زمینه‌ی ادبیات کلاسیک است. نشر افق سعی داشته است با کنار هم قرار دادن رمان‌های کلاسیکی همچون «قلعه‌ی حیوانات»، کتاب «الیور تویست»، «بی‌خانمان»، «کنت مونت کریستو» و... نوجوانان را با تعدادی از برترین نوشته‌های ادبی جهان آشنا سازد. کتاب از زمین تا ماه نیز یکی از آثار این مجموعه است.

اقتباس‌ سینمایی از کتاب از زمین تا ماه

از زمان انتشار کتاب از زمین تا ماه تاکنون، اقتباس‌های بسیاری از آن انجام شده است. ژاک اوفنباخ اپرایی را با نام از زمین تا ماه و برگرفته از این اثر اجرا کرده است. ژرژ ملی‌یس فرانسوی نیز اولین فیلم صامت و علمی-تخیلی تاریخ سینما را با الهام از دو کتاب ساخته که یکی از آن‌ها، کتاب از زمین تا ماه اثر ژول ورن است.

نکوداشت‌های کتاب از زمین تا ماه

  • کتاب از زمین تا ماه رمانی پیشگوست که پیش از پرواز شجاعانه‌ی انسان‌ها به کره‌ی ماه نوشته شده است. رمانی که با طنزی تحسین‌برانگیز همراه شده. (ناشر)
  • یک داستان ماجراجویانه با ویژگی‌های ادبیات کلاسیک. (بارنز اند نوبل)
  • اثری از ژول‌ورن که پیشگویانه عمل می‌کند. (آمازون)
  • ژول ورن در این رمان از زمانه‌ی خود پیشی می‌گیرد. (کانسپشوال فیکشن)

کتاب از زمین تا ماه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از جمله کسانی هستید که به خواندن کتاب‌های علمی و تخیلی علاقه‌مندید، کتاب از زمین تا ماه انتخاب خوبی برای شماست.

با ژول ورن بیشتر آشنا شویم

ژول گابریل ورن (Jules Gabriel Verne) نویسنده‌ای فرانسوی‌تبار است که در سال 1828 زاده شد. وی جدای از کار نویسندگی، روزنامه‌نگار، نمایشنامه‌نویس و شاعر هم بود و آثاری نیز در این حوزه‌ها دارد؛ اما عمده‌ی شهرت ژول ورن به خاطر نوشتن کتاب‌هایی با زمینه‌ی علمی و تخیلی است. آثاری همچون کتاب «دور دنیا در هشتاد روز»، «کتاب سفر به اعماق زمین»، کتاب «پنج هفته در بالن» و... از نوشته‌های مشهور ژول ورن به شمار می‌آید. آثار ژول ورن منبعی برای ساختن فیلم‌ها و نمایشنامه‌های گوناگون بوده است. جالب است بدانید که کتاب‌های ژول ورن بعد از آثار آگاتا کریستی، رکورد بیشترین تعداد ترجمه در جهان را داشته‌اند. ژول ورن در سال 1905 از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب از زمین تا ماه می‌خوانیم

رصدخانه‌ی کمبریج در نامه‌ی مفصل خود به تاریخ هفتم اکتبر، مسئله‌ را از منظر نجوم به تفصیل بررسی و به پرسش‌های علمی پاسخ داده بود؛ اکنون جنبه‌ی مکانیکی و مهندسی آن باقی مانده بود. همین دشواری‌های عملی بود که در کشورهای دیگر، مسئله‌ای غیرقابل تسلط تلقی‌ می‌شد، اما در آمریکا تمام این‌ها به سادگی یک بازی بود! رئیس باربیکن، بدون هیچ اتلاف وقت، کمیته‌ی اجرایی از [اعضای] باشگاه توپ را انتخاب کرده و به ‌کار گُمارده بود. وظیفه‌ی این کمیته پاسخ ‌دادن به سه پرسش اصلی بود: پرتابه [یا موشک]، توپ و باروت. این کمیته چهار عضو برتر در حوزه‌ی دانش فنی داشت: باربیکن (با اختیار رأی تعیین‌کننده وقتی ‌که رأی‌گیری به برابری برسد)، ژنرال مورگان، سرگرد اِلفینستون، و جِی. تی. ماستون که وظیفه‌ی دبیری کمیته به ‌عهده‌اش گذاشته شده بود. در هشتم اکتبر، نخستین جلسه‌ی کمیته در خانه‌ی رئیس باربیکن، شماره‌ی سه، خیابان ریپابلیکن، گردهم آمدند. شخصِ مقام ریاست باشگاه با سخنانی جلسه را آغاز کرد.

او گفت: «آقایان، همکارانِ عزیزم، ما باید اکنون یکی از حیاتی‌ترین مسائل مطرح‌شده در دانشِ توپخانه را حل کنیم. شاید چنین به‌نظر برسد که منطقی‌ترین رویکرد برای شروع کار این باشد که نخستین جلسه‌مان را وقف بحث درباره‌ی موتور کنیم. با‌این‌حال، پس از تفکر و تأملِ بسیار، بر من آشکار شد که پرداختن به مسئله‌ی پرتابه یا موشک باید بر توپ تقدم یابد؛ چرا که ابعاد توپ و لوله‌اش به ابعاد پرتابه یا موشک بستگی دارد.»

ژنرال مورگان پاسخ داد: «بله، البته.»

جیمز. تی. ماستون با صدای بلند گفت: «اجازه‌ می‌خواهم صحبت کنم.»

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
1: باشگاه توپ
2: اخبار رئیس باربیکن
3: تأثیرِ سخنانِ جنابِ رئیس
4: جوابیّه‌ی رصدخانه‌ی کمبریج
5: قصه‌ی ماه
6: حدودِ مجاز نادانی و باور در ایالات متحده‌ی آمریکا
7: چامه‌ی گلوله‌ی توپ
8: تاریخچه‌ی توپ
9: مسئله‌ی باروت
10: یک دشمن در برابر بیست‌و‌پنج میلیون دوست
11: فلوریدا و تگزاس
12: Urbi et Orbi
13: تپه‌ی استونز هیل
14: کلنگ و بیلچه
15: ضیافتِ قالب‌گیری و ریخته‌گری
16: توپ کولومباید
17: تلگرافی خبررسان
18: مسافرِ آتلانتا
19: مجلسی خارق‌العاده
20: حمله و دفاع
21: مرد فرانسوی‌ چطور کارها را انجام می‌دهد؟
22: شهروند جدید ایالات متحده‌ی آمریکا
23: حمل‌کننده‌ی سفینه
24: تلسکوپ کوه‌های راکی
25: واپسین جزئیات
26: آتش!
27: آب‌وهوایی جهنمی
28: ستاره‌ای جدید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از زمین تا ماه: متن کامل
نویسنده
مترجمثمین نبی پور
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-600-353-915-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از زمین تا ماه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب از زمین تا ماه

برای دریافت کتاب از زمین تا ماه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.