معرفی و دانلود کتاب رادیو سکوت

عکس جلد کتاب رادیو سکوت
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رادیو سکوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رادیو سکوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رادیو سکوت

فرانسیس تمام مدت مشغول درس خواندن است. آلد پسر ساکتی است که همیشه نمره‌های عالی می‌گیرد. اگر کتاب دیگری بود، آن‌ها عاشق همدیگر می‌شدند، اما در کتاب رادیو سکوت نوشتۀ آلیس آزمن آشنایی آن‌ها به رابطه‌ای عاشقانه ختم نمی‌شود، بلکه آن‌ها با همکاری یکدیگر پادکست می‌سازند. این رمان متفاوت در سال 2017 برندۀ جایزۀ اینکی شده است.

درباره‌ی کتاب رادیو سکوت:

تمام فکر و ذکر فرانسیس این است که در دانشگاه کمبریج پذیرفته شود. اطرافیانش او را شخصیتی تک‌بعدی می‌دانند که فقط به فکر درس خواندن است. اما در داستان رادیو سکوت (Radio Silence) کم‌کم سروکلۀ کسی پیدا می‌شود که فرانسیس از نشان دادن شخصیت واقعی‌اش پیش او اِبایی ندارد.

آلیس آزمن (Alice Oseman) در این داستان ما را با آلد لَست آشنا می‌کند، پسری که مانند فرانسیس ساکت و گوشه‌گیر است و پادکستی می‌سازد که فرانسیس شیفتۀ آن است. در جریان رابطۀ این دو نفر است که فرانسیس ناچار می‌شود با گذشته‌اش روبه‌رو شود و حقایقی از زندگی خود را افشا کند.

این رمان، که آن را «ناطور دشت» عصر دیجیتال می‌نامند، در قالب داستانی جذاب روابط انسان‌ها در دنیای مجازی را به تصویر می‌کشد و دربارۀ هویت، خانواده و نظام آموزشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برخلاف باور عمومی که فناوری را امری منفی و مضر می‌داند، آزمن در این کتاب تصویری از فناوری ارائه می‌دهد که به کمک آن می‌توان دوستی‌هایی ایجاد کرد که فراتر از دوستی‌های معمول در جهان واقعی‌اند. این کتاب همچنین نظام آموزشی را به چالش می‌کشد و برای نوجوانانی که درگیر رقابت‌های تحصیلی هستند و گمان می‌کنند نمره همه‌چیز زندگی است حرف‌هایی برای گفتن دارد.

شیوۀ روایت این داستان نیز منحصربه‌فرد است؛ بخشی از داستان شامل گپ‌های افراد در فضای مجازی است که حال‌وهوای این رمان را بیشتر به دنیای نوجوانان نزدیک می‌کند. فصل‌بندی کتاب نیز شکل ویژه‌ای دارد، به‌طوری که ما می‌توانیم گذر زمان را از عناوین متوجه شویم و از زوایای مختلف داستان را بخوانیم.

رمان رادیو سکوت، که بر زندگی نوجوانان متمرکز است، توانسته در سال 2017 برندۀ جایزۀ ادبی اینکی شود.

نکوداشت‌های کتاب رادیو سکوت:

- آزمن اثبات کرده است که نویسنده‌ای باهوش و شوخ‌طبع است. (پابلیشرز ویکلی)
- آزمن با اولین کارهایش می‌تواند در میان نویسندگان بزرگ داستان‌های جوانان قرار بگیرد (وی. ‌او. وای. اِی)
- قهرمان‌های بی‌نظیر، خوش‌ذوق، لطیف و طناز آلیس آزمن انگار که «هولدن کالفیلد» عصر اینترنت هستند و رمانش «ناطور دشت» عصر دیجیتال. (تایمز)
- کاملاً خردمندانه. هوشمندانه و به‌موقع. (کیرکس)
- آزمن در ترکیب شوخ‌طبعی و اضطراب برای خلق شخصیت‌های باورپذیر استاد است. حکم: انتخابی برتر برای مجموعۀ کتاب‌های جوانان. (مجلۀ کتابخانۀ مدرسه)

کتاب رادیو سکوت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر نوجوانی هستید که با دغدغۀ هویت دست‌وپنجه نرم می‌کنید، یا اگر بزرگ‌سالی هستید که دوست دارید نوجوانان امروزی را بیشتر درک کنید، این کتاب مناسب شماست.

با آلیس آزمن بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده و تصویرگر بریتانیایی متولد 1994 است و تاکنون چندین کتاب موفق منتشر کرده که تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیخته‌اند و برندۀ چندین جایزه ازجمله جایزۀ اینکی و یونایتد بای پاپ اِواردز شده‌اند.

آلیس آزمن با چند رمان اول خود ثابت کرده است که مسائل نوجوانان را به‌خوبی می‌شناسد و می‌تواند صدای رسای نسل امروز باشد. رادیو سکوت نخستین اثر آزمن است که به فارسی برگردانده شده است.

در بخشی از کتاب رادیو سکوت می‌خوانیم:

مامان گفت: «تو یک کله‌پوک هستی!» وقتی یک نفس اتفاق‌های چهارشنبه را برایش تعریف کردم، گفت: «نه یک کله‌پوکِ خرفت، بلکه یک کله‌پوکِ ساده‌لوح که هر طور شده، خودش رو در موقعیتی دشوار قرار می‌ده و بعد نمی‌تونه خودش رو نجات بده، چون زیادی عجیب غریبه.»

و این است داستان زندگی من!

روی فرش کف اتاق دراز کشیده بودم و با یک مسئلۀ ریاضی کلنجار می‌رفتم. مامان هم داشت تکرار سریال آشنایی با مادر رو می‌دید. چهارزانو روی کاناپه نشسته بود و یک لیوان چای دستش گرفته بود.

آه کشید: «خودت هم می‌دونی باید راستش رو بگی، مگه نه؟»
«مسئله مهم‌تر از اینه که در فیسبوک مطرح بشه.»
«پس پاشو برو دم خونه‌ش. آلِد واقعاً اون طرف خیابون زندگی می‌کنه.»
«عجیبه. دیگه مثل قدیم‌ها کسی بی‌خبر درِ خونۀ یکی دیگه رو نمی‌زنه.»
«خیلی خب. پس بهش پیام بده و بگو می‌خوای بری دم خونه‌ش، چون مسئلۀ مهمی پیش اومده که باید درباره‌ش حرف بزنی.»
«مامان، این کار یعنی من می‌خوام عشقم رو بهش اعلام کنم.»
مامان دوباره آه کشید: «خب پس من دیگه نمی‌دونم چی باید بگم. خودت بودی گفتی این مسئله باعث شده تمرکزت رو برای درس‌ومشقت از دست بدی. فکر کردم برات مهمه.»
«البته که مهمه.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رادیو سکوت
نویسنده
مترجمثمین نبی پور
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات384
زبانفارسی
شابک978-600-8740-10-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رادیو سکوت

ASAL
۱۴۰۱/۶/۱۷
بنظرم برای نوجوون‌ها یا کسایی که فیلم‌های تینیجری دوست دارن عالیه حتما بخونیدش
ترجمش چندجا سانسور داشت ولی اونقدری نبود که نشه فهمید ولی قبلش حتما سرچ کنید که بدونید چیا سانسور شده
الیزا
۱۴۰۲/۵/۱۰
یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که خواندم! مخصوصا مناسب نوجوانان است:))
الهام کریمی
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
رمان تینیجری خوبی بود من کاملا جذبش شده بودم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب رادیو سکوت

برای دریافت کتاب رادیو سکوت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.