معرفی و دانلود کتاب ازدواج در قانون جذب: چهل نکته در هدایت جنسی با رویکرد سلامت روانی خانواده و جامعه

عکس جلد کتاب ازدواج در قانون جذب: چهل نکته در هدایت جنسی با رویکرد سلامت روانی خانواده و جامعه
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ازدواج در قانون جذب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ازدواج در قانون جذب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ازدواج در قانون جذب: چهل نکته در هدایت جنسی با رویکرد سلامت روانی خانواده و جامعه

مجموعه‌ای از نکته‌ها و آموزش‌های کاربردی برای تجربه‌ی یک زندگی زناشویی موفق در محفل گرم خانواده! بهمن حکیمان در کتاب ازدواج در قانون جذب، ذیل 41 نکته، ریشه‌های انحرافات اخلاقی برخی زن و‌ شوهرها را مطرح کرده، راه‌کارهایی را برای بهبود روابط جنسی زن و مرد در کانون خانواده بیان می‌کند و روش‌هایی را برای جلوگیری از خیانت زوجین ارائه می‌دهد. بهره‌گیری از آموزه‌های دینی برای عبور از چالش‌های زندگی مشترک، هدف اصلی این اثر محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب ازدواج در قانون جذب

ازدواج از آن دسته مقوله‌های چندوجهی است که در ارتباط تنگاتنگ با جامعه، فرهنگ، دین، اقتصاد و... قرار می‌گیرد. ازدواج پدیده‌ای است که ریشه در غرایز طبیعی انسان دارد، تبعات حقوقی و قانونی مهمی را به دنبال می‌آورد، بر جنبه‌های روحی و روانی زوجین تأثیر بسیاری دارد و از سوی دیگر، بخش عمده‌ای از قواعد و احکام فقهی را به خود اختصاص داده. با توجه به این نکات، می‌بینید که ازدواج یا نکاح با ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها درآمیخته و به لایه‌های مختلف حیات انسان نفوذ کرده است.

بااین‌وجود، به نظر می‌رسد آن‌گونه که لازم و شایسته بوده به جنبه‌های جنسی آن پرداخته نشده. البته باید توجه داشت که بُعد جنسی یک رابطه‌ی زناشویی معمولاً در چهارچوب زندگی خانوادگی و میان زن و شوهر محفوظ می‌ماند و به محیط بیرون از خانه راه نمی‌یابد. شاید به همین دلیل است که برخی کارشناسان و متخصصان حوزه‌ی ازدواج، به این جنبه از ازدواج کمتر از سایر ابعاد آن توجه کرده‌اند. بااین‌حال، لابه‌لای انبوهی از کتاب‌های حقوقی، جامعه‌شناختی، فرهنگی، روان‌شناختی و... که در زمینه‌ی نکاح و ازدواج نگاشته شده‌اند، آثار انگشت‌شماری نیز به چشم می‌خورند که رفتارهای جنسی زن و مرد را در رابطه با زندگی زناشویی‌شان مورد تحلیل قرار داده‌اند؛ اما نه با هدف آموزش رابطه‌ی جنسی، بلکه به جهت روشن ساختن زوایای مختلف چنین رفتاری و نشان دادن پیوند آن‌ با معنویت و آموزه‌های دینی. کتاب ازدواج در قانون جذب در زمره‌ی چنین آثاری قرار می‌گیرد. بهمن حکیمان پس از سال‌ها پژوهش و مطالعه در زمینه‌ی ازدواج، مطالب این کتاب ارزشمند را تهیه و تدوین کرده است.

نویسنده در کتاب حاضر با بیان 41 نکته‌ی کاربردی، می‌کوشد تا در مسیر هدایت جنسی زنان و مردان گامی بلند برداشته و ایشان را با ابعاد دینی-معنوی دانش جنسی آشنا کند. چهار فصل، مطالب این اثر را در خود جای داده‌اند.

مؤلف ضمن یادآوری سرچشمه‌های توحیدی عصمت و طهارت، همچنین تبیین مبانی معنوی دانش خانواده، مخاطبان را برای ورود به مباحث اصلی کتاب آماده می‌کند. نکته‌ی اول کتاب نشان می‌دهد که انسان‌ها در مواجهه با دانش خانواده به گروه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که شناسایی آن‌ها ضرورت دارد. افراد مجرد یا کسانی که هنوز ازدواج نکرده‌اند، افراد متأهلی که یا با همسر خود زندگی می‌کنند و یا طلاق گرفته‌اند، همین‌طور سردمزاجی و تندمزاجی این افراد در ذیل همین نکته مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

نکته‌ی دوم هدایت جنسی را به لحاظ مفهوم‌شناختی تشریح می‌کند. نکته‌ی سوم به صورت‌های متنوع ازدواج در جهان هستی اشاره دارد و آن‌ها را برای مخاطب نیز بررسی می‌کند. نکته‌ی چهارم به سراغ عشق و شهوت رفته و مرز و قلمرو آن‌ها را نشان می‌دهد. تنوع در نگرش و دیدگاه انسان‌ها نسبت به امر ازدواج، با توجه به روابط جنسی، موضوع نکته‌ی پنجم به شمار می‌رود. مواردی که موجب برانگیختن شهوت جنسی در افراد می‌شوند درون‌مایه‌ی نکته‌ی ششم را می‌سازند. نکته‌ی هفتم به مظاهر اسامی مقدس باری تعالی اشاره دارد و نکته‌ی هشتم سرچشمه‌های عشق و غریزه‌ی شهوت را با دیدگاه معنوی و الهی تحلیل می‌نماید.

تفاوت رفتاری انسان‌ها در قدرت‌گیری از اسامی خداوند، در نکته‌ی نهم و مراتب بروز عشق به پروردگار در نکته‌ی دهم بیان شده‌اند. نکته‌ی یازدهم کتاب ازدواج در قانون جذب تفسیری متفاوت از باطن ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. نکته‌‌ی دوازدهم عقد نکاح را از جنبه‌ی عرفانی آن شناسایی می‌کند. در نکته‌ی سیزدهم به ریشه‌های متعالی روابط جنسی در وجود آدمی پرداخته شده و نکته‌ی چهاردهم زوایای علمی-روان‌شناختی ترک حجاب را ذکر کرده. نکته‌های پانزدهم و شانزدهم ماهیت نیاز به عشق و محبت و نحوه‌ی مدیریت روابط عاطفی را موضوع محوری خود قرار داده‌اند و نکته‌ی هفدهم نیز به خوانندگان آموزش می‌دهد چطور نشانه‌های انحراف را در رفتارهای اجتماعی خود و دیگران شناسایی کنند.

نکته‌ی هجدهم عامل شناخت روابط عاطفی و مغرضانه را آموزش می‌دهد و نکته‌ی نوزدهم به مخاطبان می‌آموزد چطور روابط نامناسب عاطفی خود را کنترل کنند. بهمن حکیمان با بیان نکته‌ی بیستم به دختران و پسران جوان گوشزد می‌کند که چه نوع عشق‌هایی آن‌ها را از داشتن ازدواجی سالم باز می‌دارند. اشتباهات جبران‌ناپذیر برخی از دختران و پسران مجرد، معرفی معیارهای روانی و رفتاری برای انتخاب همسر و پیامدهای ازدواج با دخترانی که دچار انحراف شده‌اند، محتوای نکات بیست‌و‌یکم تا بیست‌و‌سوم را تشکیل می‌دهند.

نکات بیست‌و‌چهارم تا بیست‌و‌هفتم نیز اطلاعات مفیدی را در زمینه‌ی نظربازی برخی از پسران و مردان، اشتباهات برخی از زنان که منجر به طلاق می‌شوند، تکنیک‌هایی برای جذب همسر و برخی از انتظارات معمول مردان از همسرانشان، به خوانندگان عرضه می‌کنند. برای شناخت دلایل عمده‌ی دروغ‌گویی زنان به همسرانشان، مطالعه‌ی نکته‌ی بیست‌و‌هشتم بسیار راه‌گشا خواهد بود. هورمون عشق موضوع محوری نکته‌ی بیست‌و‌نهم و علل علمی تحریک‌آوری جنسی، مبحث اصلی نکته‌ی سی‌ام محسوب می‌شوند. استفاده از قانون شرطی‌سازی پاولوف در روابط جنسی، شروع یک رابطه‌ی جنسی، رعایت بهداشت جنسی و بهبود آن، بررسی علل روان‌شناختی خیانت، سطوح خیانت و نحوه‌ی مواجهه با آن‌ها، روش‌های بهبود یک رابطه‌ی عاطفی-جنسی، تحلیل اثرات طلاق مادر و پدر بر روحیات فرزندانشان، معرفی راه‌کارهایی برای جلوگیری از طلاق، ثمره‌ی آگاهی از رازهای ده‌گانه‌ی حیات طیبه در بازسازی زندگی مشترک، ضرورت شناخت متقابل زن و مرد از یکدیگر، نقش صبر و شکیبایی در تداوم زندگی زناشویی و آموزه‌های طلایی برای داشتن یک زندگی مشترک همراه با روابط جنسی ایده‌آل، درون‌مایه‌ی یازده نکته‌ی پایانی کتاب ازدواج در قانون جذب به شمار می‌آیند.

به تمامی دختران و پسرانی که هنوز زندگی زناشویی خود را آغاز نکرده‌اند و یا زنان و مردانی که در آستانه‌ی طلاق هستند پیشنهاد می‌کنیم حتماً از نکته‌های معنوی، دینی و معارف الهی مطرح‌شده در این کتاب بهره ببرند. اثری که پیش رو دارید به همت نشر مانیان قدم به دنیای کتاب نهاده است.

کتاب ازدواج در قانون جذب برای چه کسانی مناسب است؟

چنان‌چه قصد دارید به‌زودی وارد یک زندگی زناشویی شوید یا این‌که سال‌هاست در کنار همسر خود زندگی می‌کنید اما تصمیم دارید از یکدیگر جدا شوید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از گرفتن هر تصمیمی، ابتدا کتاب ازدواج در قانون جذب را مطالعه کنید. خواندن این کتاب کاربردی برای اساتید و مدرسان درس دانش خانواده نیز مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب ازدواج در قانون جذب: چهل نکته در هدایت جنسی با رویکرد سلامت روانی خانواده و جامعه می‌خوانیم

حالت وجد ایجادشده میان کشش‌های متضاد نفس و روح، زمین و آسمان، موجب بروز انفعال و افعالی می‌گردد. از طرف دیگر، تصادم و تخالف نفس ربّانی با مزاج طبعی و کِشش حسّ عنصری عضو بدن، یک فرایند باشکوهی در چهره بروز افعال مادی از مشیّت حضرت حق‌تعالی را به نمایش می‌گذارد که این فرایند عظیم چگونگی ارتباط اول حق‌تعالی و باطن با آخر مادّی و ظاهر را بیان می‌کند که هوالاول و الآخر و الظاهر و الباطن که اثبات شود اول هر چیز خداست و آخرش نیز هم او است. حتی صفات قهریه و رفتارهای قاهره از مبدأ خود جدا و نازل‌ شده و در پایان سیر نزولیش، فعلی را ظاهر می‌کند و این فعل می‌خواهد صفات ثانویه برزخیّه و ملکوتی خود را در سیر صعودیِ خود به مبدأ و اصل و مصدرش متصل شود که در مسیرش دوزخ جهنم و در کیفیّت مثبتش، در بهشت نعیم عبور کرده تا نهایتاً پس از معادش به مبدأش وصل شوند.

نفس که مسئولیت اصلی‌اش، تبدیل نمودن حالات و صفات اخذشده از روح را به فعل مطلوب و یا مذموم تبدیل کرد، آرام می‌گیرد تا مجدداً این فرایند واردات و صادرات و تبدلّ به فعل انجام گیرد تا صفات برزخیّه صعودیّه تداوم و رهسپار شود تا عند ملیکٍ مقتدر. آنگاه نفس از تب و تاب رحمت و احسان، خشم و غصب، آبادگری و تخریب، جود و امتناع و... می‌افتد. تا کل یومٍ هو فی شاءنٍ چرخه خود را تداوم نماید.

القاکننده در نزول، حقّانی است امّا گیرنده در بروز فعل، جهل و نفس آلوده‌اش است منجر به فعل قبیح و غیرشرعی تبدیل می‌شود و مستوجب تعزیرات و حدّ شرعی و یا عقوبت اخروی است. رقاص که به گناه می‌رقصد، رقص او به شوق محبوبه اول است ولی او نمی‌داند، چون نفسش به کمال نرسیده است، نقص محسوب می‌شود و این امر در رزمندگان جبهه جهاد اسلامی به‌صورت رَجَز و رقص مرگشان در برابر محبوبه مطلقشان، نشان از کمال نفسشان است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: در ضرورت تبیین دانش هدایت جنسی
فصل اول: سِرِّ دلبران در تبیین مبانی معنوی دانش خانواده با رویکرد شیدایی لیلی و مجنون
فصل دوم: رابطه عشق و شهوت جنسی و لقاح مُطهّر
فصل سوم: ضرورت‌هایی برای دختران و پسران در انتخاب نامزد و همسر به منظور زندگی زناشویی آینده
فصل چهارم: اصول مشترک برای زنان و شوهران جهت ترمیم و بهینه‌سازی زندگی زناشویی کنونی و آینده
نکته 1+40 = فصل طلایی
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ازدواج در قانون جذب: چهل نکته در هدایت جنسی با رویکرد سلامت روانی خانواده و جامعه
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات228
زبانفارسی
شابک978-622-7852-90-5
موضوع کتابکتاب‌های مسائل جنسی و زناشویی، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ازدواج در قانون جذب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ازدواج در قانون جذب

برای دریافت کتاب ازدواج در قانون جذب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.