معرفی و دانلود کتاب ۵۴ دام در روابط بین زن و شوهر

عکس جلد کتاب ۵۴ دام در روابط بین زن و شوهر
قیمت:
59900 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ۵۴ دام در روابط بین زن و شوهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ۵۴ دام در روابط بین زن و شوهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ۵۴ دام در روابط بین زن و شوهر

اگر رابطه‌تان در معرض خطر قرار گرفته، طراوت خود را از دست داده و کسل‌کننده شده است و یا اینکه ممکن است تا حدودی خوب باشد، اما احساس می‌کنید می‌تواند بهتر از این باشد، حتما کتاب ۵۴ دام در روابط بین زن و شوهر، اثر آلن فی، را بخوانید.

در حقیقت بیشتر رابطه‌ها کارآمد نیستند یا به‌ هیچ‌ وجه کارایی ندارند، به‌ مدت طولانی کارایی نداشته‌اند یا کارایی چندانی ندارند. به‌ یقین آن‌ها آن‌ قدر که باید، خوب نیستند. چرا رابطه‌ها کارایی خود را از دست می‌دهند؟ ساده‌ترین جواب این است که بیشتر زوج‌ها نمی‌دانند چطور باید عمل کنند تا رابطه‌شان کارآمد شود. بیشتر اشخاص زندگی را بدون برخورداری از مهارت‌های لازم برای خلق و حفظ رابطه‌ای با کیفیت سپری می‌کنند. 

استفاده از اصولی که در کتاب ۵۴ دام در روابط بین زن و شوهر (Making it as a Couple)، آمده است، هما‌ن‌طور که به زوج‌های بسیاری در مطبم کمک کرده است، به شما نیز کمک می‌کند این مهارت‌ها را فرا بگیرید و ارتباطتان را تا جایی‌ که ممکن است، خوب و کارآمد کنید. با به‌ کارگیری این مهارت‌ها که بر اساس روان‌شناسی ارتباطی جدید هستند، خواهید دید که چطور رابطه‌ای ناموفق می‌تواند در مدت‌ زمانی کوتاه، حتی بعد از سال‌ها ناراحتی و ناخشنودی، بهبود یابد و رشد کند. 

رابطه‌ها بنا به دو دلیل اساسی موفق می‌شوند: انتخاب همسر مناسب، جایی که شما و همسرتان با خلق‌ و خو، منش، عادات و علایق سازگارانه شروع ‌کنید؛ و مدیریت کارآمد، یعنی کاری که با مواد خام و اولیه می‌کنید. اگر متأهل هستید، پس خوب یا بد، همسرتان را از قبل انتخاب کرده‌اید. بنابراین، کتاب ۵۴ دام در روابط بین زن و شوهرِ آلن فی(allen fay) بیشتر در زمینه‌ی مدیریت کارآمد به دردتان می‌خورد. اگر ازدواج نکرده‌اید، این کتاب می‌تواند به شما در هر رابطه‌ای که در آینده خواهید داشت، کمک کند. 

برای مدیریت بهتر رابطه‌ی خود، به تلاش و برنامه‌ریزی نیاز است؛ اما مزایای حاصل به زحمتش می‌ارزد. برای موفقیت در این زمینه، فقط سه مؤلفه لازم است: انگیزه، آگاهی و ابزارها. از آن‌ جا که اکنون در حال خواندن کتاب هستید، پس انگیزه‌ی کافی برای شروعی خوب را دارید. بخش دوم بر رشد آگاهی نسبت به کارهایی که انجام می‌دهید و ممکن است مانع خوشبختی‌تان شود، متمرکز است و بخش سوم زرادخانه‌ای از ابزارهایی را معرفی می‌کند که یکنواختی و رکودی را که موجب ناکارامدی رابطه‌تان شده است، اصلاح می‌کند و بهبود می‌بخشد. 

قبل از این‌که به مطالب اصلی کتاب ۵۴ دام در روابط بین زن و شوهر، دام‌ها و ابزارها بپردازیم، بیایید ببینیم چه انتخاب‌هایی دارید. اگر در رابطه‌ای ناکارامد و ناراحت‌کننده هستید، چهار انتخاب دارید:

1. ارتباطتان را همین‌طور که هست بپذیرید. 
2. از داشتن چنین ارتباطی رنج ببرید و تحمل کنید. 
3. به رابطه‌تان پایان دهید. 
4. برای ایجاد رابطه‌ای بهتر و کارامد تلاش کنید. 

کتاب ۵۴ دام در روابط بین زن و شوهر، درباره‌ی انتخاب چهارم است. این کتاب به الگوهای عادتی اشاره می‌کند که مانع شادمانی‌تان می‌شود و همچنین ابزارهایی در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها تاحدودی می‌توانید هر رابطه‌ای را بهبود دهید. در مواردی که با همسرتان ناسازگاری شدیدی دارید؛ جایی‌ که ارتباط بین شما و همسرتان رضایت‌ بخش نیست یا مواضع طرفین در مورد مسائل اصلی ازدواج با هم هماهنگ نیست (برای مثال، یکی از همسران بی‌برو برگرد باید بچه‌دار شود تا احساس رضایت کند و دیگری تحت هیچ شرایطی بچه نمی‌خواهد)، می‌توانید به ارتباطتان پایان دهید. درک و پذیرش این واقعیت که اشتباه کرده‌اید و برای یکدیگر مناسب نیستید، موجب شرمساری نیست. آنچه در ارتباط با زوج‌ها خیلی ناراحتم می‌کند این است که بیشتر اشخاص خواهان ارتباط خوب و کارآمد هستند؛ اما نمی‌دانند چطور باید عمل کنند. 

رابطه‌ی ما هرگز بهبود نخواهد یافت، پس چرا به خودم زحمت بدهم. اشخاصی که در رابطه‌ی خود احساس رضایت یا خشنودی نمی‌کنند اغلب چنین احساسی را مطرح می‌کنند. اگر از ادامه‌ی رابطه مطمئن نیستید‌؛ اما انتخاب می‌کنید که یک ماه یا حتی یک روز دیگر با او زندگی کنید، چرا آن را تا حد امکان تحمل‌پذیرتر نکنید؟ اگر تصمیم گرفته‌اید به ارتباطتان پایان دهید، می‌توانید چنین کاری انجام دهید؛ اما اگر تا زمان تجدیدنظر یا انجام اقدامات ضروری می‌خواهید به ارتباطتان ادامه دهید، چرا به ارتباطی ناکارامدتر تن دهید؟ چرا از روز، هفته یا ماه بعد برای تمرین مهارت‌هایی استفاده نکنید که به شما کمک کند برای رابطه‌ی بعدی‌تان یا همین رابطه‌ای که دارید، همسری مؤثرتر شوید. حتی برای شروع ارتباطی مؤثرتر، مجبور نیستید با هم بمانید. از طرفی، ممکن است به این نتیجه برسید که می‌توانید به‌عنوان زوج برای بهبود ارتباطتان تلاش کنید. 

حالا ما آماده‌ایم که به دو سؤال عملی درباره‌ی رابطه‌تان پاسخ دهیم: چه مشکلی در ارتباطتان وجود دارد و چطور می‌خواهید آن را بهتر کنید؟

در بخشی از کتاب ۵۴ دام در روابط بین زن و شوهر می‌خوانیم:

تجربه‌های منفی گذشته، به‌ویژه کارهای ناخوشایندی را که همسرتان در قبال شما انجام داده است، بازگو نکنید:

● به یاد می‌آورم که چطور به خواهرم توهین کردی. 
● تو نمی‌خواستی ما بچه‌دار شویم و حالا من خیلی پیر شده‌ام. 

در حالی که برخی رخدادها جزئی به‌نظر می‌رسند و برخی خیلی مهم‌تر، مهم این است که به یاد داشته باشید گذشته گذشته و مرده است. گذشته تنها به دو طریق ارزشمند است:

1. یادآوری تجربه‌های خوشایند
2. یادگیری و کسب تجربه از اشتباهات

بازگویی ناخشنودی‌ها و حرف‌های قدیمی باعث دوری و آزردگی بین زوج‌ها می‌شود. اگر رفتاری آن‌قدر از نظر شما بد بود که رابطه‌تان را تمام کنید، به هر طریقی چنین کاری بکنید؛ اما اگر انتخاب کردید با همسرتان بمانید و ادامه دهید، به خودتان بگویید که آن را فراموش می‌کنید و همسرتان را کلافه نکنید. من می‌گویم به جای بخشیدن، فراموش کنید. فراموش کردن خیلی بهتر از بخشیدن است. بخشیدن یعنی این‌که همسرتان اشتباه کرده و حق با شما بوده است. این رویه شما را در یک موقعیت اخلاقی برتر قرار می‌دهد و خود همین نیز موجب مشکل می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مقدمه
بخش دوم: دام‌های ارتباط
مقدمه
1. بازگو‌یی گله و شکایت‌های گذشته
2. عدم تأیید
3. انتقاد کردن
4. سرزنش دیگری و موجه جلوه دادن خود
5. متهم کردن
6. سین‌جیم کردن همسر
7. تهدید کردن
8. اعتبار کسب کردن
9. حق دادن به خود
10. افسوس خوردن
11. فراگیر دانستن عقیده‌ی خود
12. یکی دانستن فرد با رفتارش
13. به کار‌گیری قانون تبعیض
14. نشان دادن رفتار فوق‌العاده منفی
15. به کار‌گیری زبان هیجانی منفی
16. استفاده از اصطلاحات مبهم
17. جدی گرفتن مسائل بی‌اهمیت
18. استفاده از مفاهیم روان‌شناختی
19. مقایسه‌های منفی
20. «نه» گفتن
21. متوسل شدن به شخص سوم برای کسب حمایت
22. بی‌اعتنایی
23. عدم تقویت مثبت
24. بی‌اعتبار کردن درک و برداشت همسر
25. تنبیه رفتار مثبت
26. انجام عملی خوب اما با بدخلقی
27. بی‌ارزش کردن مشارکت‌ها یا پیشرفت‌های همسر
28. توقع انگیزه‌های خالص
29. به کار بردن «همیشه» و «هرگز»
30. اطمینان ‌خاطر زورکی
31. تعهدهای اجباری
32. توصیه‌های ناخواسته
33. دستور دادن
34. سوءاستفاده از اعتماد
35. بدگویی از همسر نزد دیگران
36. تلافی کردن
37. بهانه‌تراشی
38. دروغگویی
39. وسواس در حقیقت‌گویی
40. شکاک بودن
41. به خود گرفتن نامعقول
42. عدم پذیرش مسؤولیت برای احساسات خودتان
43. حمله به ارتباطات اساسی همسرتان
44. مراقبت افراطی
45. حرف زدن به‌جای همسر
46. تصمیم‌گیری‌های یک‌جانبه
47. تعبیر و تفسیرهای مغرضانه
48. سوءاستفاده از نقاط ضعف‌ همسرتان
49. گله و شکایت
50. پیش‌بینی‌های منفی
51. بازداری همسرتان از انجام کاری که برای او مهم است
52. ذهن‌خوانی
53. اجازه‌ی دخالت دادن به عوامل بیرونی
54. وانمود می‌کنید خواهان ارتباط بهتری هستید در حالی که این‌طور نیست
بخش سوم: ابزارهای ارتباطی
مقدمه
ارزیابی
یادآور‌ها
اعلام همکاری
رویکرد حل مشکل
دستور دادن به خود
نظارت بر خویشتن
تعریف و تمجید از خود
ضبط صوت
تحلیل متن
مرور ذهنی
تمرین نقش
تمرین وکیل
چطور به وضعیتی ناجور خاتمه دهیم
از نو شروع کردن
تمرین بغل کردن
برقراری ارتباط از طریق نوشتن
آهسته حرف زدن
فعالیت‌های بدون تنش
خصوصیات مثبت همسرتان را فهرست کنید
تمرین گوش دادن
زمان گفتگو
قراردادها
حساسیت‌زدایی
تغییر رفتار منفی همسرتان
1. قاطعیت
2. نادیده گرفتن
3. تشویق، موافقت یا الگوبرداری از رفتار (ارتباط متناقض)
تمرین شور و هیجان
شور و هیجان منفی
انتظار از شخص سوم
نتیجه‌

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ۵۴ دام در روابط بین زن و شوهر
نویسنده
مترجمشمس الدین حسینی، الهام آرام نیا
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-964-236-491-6
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب‌های مسائل جنسی و زناشویی
قیمت نسخه الکترونیک
59900 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ۵۴ دام در روابط بین زن و شوهر

ن ک
۱۳۹۸/۱۱/۱۸
کتاب خوبیهکاش یکم رسانه‌ها تبلیغ کنن چنین کتابایی رو خیلیا با خوندن چنین کتابهایی ممکنه زندگیشون نجات پیدا کنهفقط‌ای کاش چنین کتابهای ارزشمندی بدون هزینه در این برنامه ارائه بشن چون ممکنه کسی زندگیش در خطر باشه اما نتونه حتی کوچکترین مبلغی به هر دلیلی (از بلد نبودن پرداخت اینترنتی بگیر تا نداشتن به موجودی واسه خرید کتاب) بپردازههرچند این مبالغ واسه چنین کتابایی ناچیزه ولی قشر ضعیف هم نگاهی بیاندازیم
مریم امیری
۱۴۰۱/۷/۱۷
سلام واقعا خوشحالم ک این کتابو دارم خیلی کم‌ک کننده هست من متاهلم توی زندگیم ب مشکل خورده بودم قصد شعار یا تعریف الکی ندارم اما از وقتی این اپلیکیشن رو دانلود کردم و این کتاب و کتاب آیین همسر داری ۱ و ۲ زنان زیرک کنترل خشم درمان خشم ذهن سرکش اینا رو خوندم همه چیز درست شد مشکلاتم رو فهمیدم و درک ک ب کردم چقدر من مقصرم چقدر دارم اشتباه فکر میکنم خودم اومدم همه چیزو با مطالعه کتاب درست کردم کاش زودتر میومدم اینجا
پاشا سعید
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
کتاب معمولیه. خوندنش وقت تلف کردن نیست ولی خیلی هم فوق العاده نیست. نکته‌ای که باید اضافه شود اینکه این تله‌ها فقط در روابط زوجین نیست و بین دوستان و آشنایان و همکاران هم ممکن است پیش آید. البته که نمیشود همه افراد را باب میل خود اصلاح کرد یا به رفتارهای سمی انها پایان داد فقط میشود برخی از انها را نادیده گرفت. چیزی هم که در کتاب برای موفقیت روابط نوشته انتخاب فرد مناسب و مدیریت رابطه هست.
جواد پورابراهیم
۱۴۰۱/۱۲/۳
بعضی مواقع با رفتارهای اشتباه ناخواسته پایه‌های زندگی مشترکمان را سست می‌کنیم و کار تاجایی پیش می‌رود که دیگر از کنار هم بودن لذت نمی‌بریم در این کتاب دام‌هایی را به ما معرفی می‌کند که با انجام دادن انها روابط زندگی مشترکمان به سمت نابودی می‌رود که اگر این دامها و رفتارها را بشناسیم کمک می‌کند به زندگی بهتر همراه با ارامش و محبت بیشتر
Hoda Moghadam Moghadam
۱۳۹۸/۱۲/۲۸
عالیه در حال مطالعه کتاب هستم من اینستا با این کتاب آشنا شدم چون دوس دارم برای بهتر شدن روابطم با همسر مطالعه بیشتری داشته باشم و همیشه کنار هم با ارامش زندگی کنیم، از متن این کتاب خیلی از سوالهای بی‌جوابم جواب داده شده ممنون از نویسنده خوبش و از کتابراه برای دسترسی راحت ب کتابهای آموزنده🙏🙏🙏🙏
Elaheh Khorsandi
۱۳۹۷/۸/۱۲
کتاب خیلی مفیدی بود برای من. من ۱روزه خوندمش و رادداشت برداری کردم ازش. کل مشکلات منو و همسرم رو گفته بود + راه حل هاش. خیلی عالیه. چقدر دید من رو ب زندگیم عوض کرد. ممنون کتابراه
فرحناز شمشادی
۱۴۰۱/۲/۱۷
کتاب فوق العاده خوبی، تجاربی که شاید حتی نشه بعد از سالها زندگی مشترک و کلی تعارض و کشمکش بدست آورد، این کتاب به راحتی در اختیار زوج‌ها قرار میده. این کتاب برای هر کسی می‌تونه کتاب مفیدی باشه.
فهیمه ملکشاهی
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
کتاب خوبی هست بسیاری از چیزا که ما فکر میکنیم مهم نیست با خواندن این کتاب متوجه میشیم مهم هست تو زندگی شاید همین چیزای کوچیک باعث مشکلات بزرگ بشه با خواندن این کتاب میتونیم جلوگیری کنیم
مَه نو
۱۴۰۰/۱/۴
این کتاب عالی و کاربردی هست. بعضی فک می‌کنن این کتابها مختص زوج هاس اما حقیقت اینه این نکات ریز ب ریز کارهای روزانه و ارتباطات ما با محیط هست و مهم مهم
M21 4674
۱۳۹۹/۶/۲۳
من عاشق کتاب‌های آلن فی و آرنولد لازاروس هستم. خیلی هم کاربردی ان. کتاب‌های دیگه‌ای هم دارن که کاش کتابراه اونا رو هم تهیه کنه. در هر صورت ممنونم از کتابراه.
فاطمه حسینی
۱۳۹۹/۱/۲۸
خیلی کتاب عالی و درجه یکیه من از طرف مشاور و استادم که پیشنهاد داد تصمیم به خوندنش گرفتم به بقیه افراد برای داشتن رابطه و زندگی بهتر خوندنش به شدت پیشنهاد میشه
fati or
۱۴۰۰/۳/۳
خیلی کتاب مفیدی بود و واقعا کاربردی هر کس این کتاب رو بخونه خیلی از مشکلات رابطه‌اش حل میشه
ممنون از کتاب راه که این فرصت رو ایجاد کرد😍
Parastoo Nahad
۱۴۰۰/۱/۱۰
کتابی که تو یه دوره بحرانی به دادم رسید و کمک کرد از مسیر اشتباه خارج شم... خواندنش رو به همه توصیه میکنم و البته به ذهن سپردن رو.
مهلا فرهادی
۱۳۹۹/۲/۱۴
من تا الان دو فصل خوندم.. خیلی خوب بود اما یه سری جاها پیشنهاد‌های رفتاری رو رها میکرد.. و من گیج میشم پس رفتار صحیح و جمله‌ی صحیح چیه؟
دلارام 0074
۱۴۰۱/۱۰/۱
ارزش خوندن داره حتما بخرید حتی ب تیتر هاشم نگاه کنید میتونید بفهمید یه سری ایرادات توی صحبت کردنتون داری
مشاهده همه نظرات 74

راهنمای مطالعه کتاب ۵۴ دام در روابط بین زن و شوهر

برای دریافت کتاب ۵۴ دام در روابط بین زن و شوهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.