معرفی و دانلود کتاب استادی

عکس جلد کتاب استادی
قیمت:
69900 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استادی

برای پرورش و شکوفا کردن استعدادها و توانمندی‌هایتان از کتاب استادی کمک بگیرید. رابرت گرین با ارائه راهکارهایی خلاقانه و منحصربه‌فرد در این اثر که جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز به شمار می‌آید، مسیر خودسازی و خودشناسی را به شما نشان می‌دهد و قدرت نهفته درون‌تان را بیدار می‌کند.

درباره کتاب استادی:

حرکت از یک سطح هوشی به سطح هوشی دیگر، از خیلی جهات شبیه به نوعی مراسم دگرگونی و تحول است. همان‌طور که پیش می‌روید، ایده‌ها و چشم‌اندازهای کهنه رنگ می‌بازند و با باز شدن نیروهای جدید، به سطح بالاتری از نگرش و بصیرت ارتقا می‌یابید و استادی را بسان ابزاری بسیار ارزشمند می‌دانید که شما را در این روند دگرگونی هدایت می‌کند. کتاب استادی (Mastery) طوری طراحی شده است که شما را از سطحی پایین‌تر به سطحی بالاتر هدایت کند و به شما کمک خواهد کرد تا اولین گام را که همانا کشف رسالت زندگی یا کشف همان کاری است که برایش زاده شده‌اید، آغاز کنید و همان مسیری را بیافرینید که به موفقیت در سطوح متعدد منجر می‌شود.

براساس توصیه‌های این کتاب می‌توانید به کامل‌ترین شکل، کارآموزی خود را که شامل استراتژی‌های گوناگونِ مشاهده و یادگیری به بهترین شکل ممکن است، بگذرانید. این کتاب به شما یاد می‌دهد چگونه مربیانی کامل بیابید، چگونه کدهای نانوشتۀ سیاست‌های رفتاری را رمزگشایی کنید، چگونه هوش اجتماعی خود را پرورش دهید و در آخر، چطور بفهمید زمان کارآموزی تمام شده است و باید روی پای خودتان بایستید و وارد مرحله‌ای خلاق و فعال شوید.

کتاب استادی به شما می‌گوید چگونه روند یادگیری را در سطحی بالاتر ادامه دهید. این کتاب استراتژی‌هایی برای حل خلاقانۀ مشکلات در هر زمانی به شما نشان خواهد داد، طوری که ذهنتان را سیال و انعطاف‌پذیر حفظ کنید. همچنین به شما می‌گوید چطور به لایه‌های اصلی و ناخودآگاه ذهن خویش دسترسی داشته باشید و چگونه با حس اجتناب‌ناپذیر حسادت که در مسیر شما ظاهر می‌شود، کنار بیایید. این اثر در شما قدرت‌هایی را در مسیر استادی بیدار می‌کند و مسیر یافتن آن حس شهودی درونتان برای رسیدن به علاقه‌مندی‌هایتان را نشان می‌دهد و سرانجام شما را به وادی فلسفه رهنمون می‌کند و روش فکری‌ای نشانتان می‌دهد که طی مسیر را برایتان سهل‌تر می‌کند.

ایده‌های موجود در این کتاب بر اساس تحقیقات گسترده در حوزه‌های اعصاب شناختی و مطالعاتی دربارۀ خلاقیت و بر پایۀ زندگی‌نامۀ‌ بزرگ‌ترین اساتید تاریخ، افرادی چون لئوناردو داوینچی، هاکوین، استاد ذن، بنجامین فرانکلین، ولفگانگ آمادئوس موتزارت، یوهان ولفگانگ فشون گوته، شاعر بزرگ جان کیتز، میشل فارادی دانشمند، چارلز داروین، توماس ادیسون، آلبرت اینشتین، هنری فورد، مارسل پروست نویسنده، مارتا گراهام باکمینستر فولر، جان کولترین و پیانیست معروف گلن گلد شکل گرفته است.

در جریان حرکت به‌سوی استادی، می‌توانید ذهنتان را به حقیقت و خود زندگی نزدیک‌تر کنید. هر آنچه زنده است، پیوسته در تغییر و حرکت می‌باشد. لحظه‌ای که خیالتان راحت شد و فکر کردید که به سطح مطلوب خود رسیده‌اید، بدانید که بخشی از مغزتان به حالتی از فساد وارد شده است. در این حالت، شما تمام خلاقیتی را که به‌سختی به دست آورده‌اید، از کف می‌دهید و دیگران آن را حس می‌کنند. قدرت و هوش یا باید به‌طور پیوسته بازبینی و نو شوند یا خواهند مُرد.

نکوداشت‌های کتاب استادی:

- تخصص گرین در تجزیه و تحلیل زندگی و فلسفه‌های چهره‌های تاریخی مانند سان تزو و ناپلئون است و از آن‌ها راهنمایی‌هایی درباره چگونگی دستکاری مردم و موقعیت‌ها به دست می‌آورد. (نیویورک‌تایمز)

- نویسنده در این کتاب نوعی از جهان‌بینی جدید را ارائه می‌دهد که موجبات فراهم آمدن پیروانی چند از گروه‌های هم‌فکر خود مانند رپرها و موادفروشان و... شده است. (نیویورک‌تایمز)

کتاب استادی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر فکر می‌کنید استعدادهای بسیاری در درونتان وجود دارد که هنوز شکوفا نشده‌اند و می‌خواهید فرصت کشف و پرورش مهارت‌هایتان را پیدا کنید، این کتاب را از دست ندهید.

با رابرت گرین بیشتر آشنا شویم:

یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک‌تایمز رابرت گرین (Robert Greene) است که در 14 می‌1959 متولد شد. او تاکنون کتاب‌های «48 قانون قدرت، هنر اغواگری، 33 استراتژی جنگ و پنجاهمین قانون» را نوشته و هرکدام فروش قابل توجهی را نیز کسب کرده‌اند. او در دنیای تجارت نیز طرفداران زیادی دارد و همواره از گرین به عنوان نویسنده‌ای یاد می‌شود که طیف مخاطبان و هوادارانش گسترده و متنوع است.

رابرت گرین از پدر و مادری یهودی در لس‌آنجلس به دنیا آمد و در دانشگاه کالیفرنیا به تحصیل رشته مطالعات آثار کلاسیک مشغول شد. خود او می‌گوید که پیش از مشهور شدن، حدود 80 شغل مختلف را امتحان کرده است. از کارگر ساختمانی و مترجم گرفته تا ویراستار مجله و نویسنده فیلم‌های هالیوودی.

همچنین کارهای رابرت گرین در رسانه‌های مطرحی چون نیویورک‌تایمز، USA Today ،CNN، نیویورکر، نیوزویک، لس‌آنجلس تایمز، فوربس، هافینگتون پست، هفته تجارت و... دیده شده است.

جملات برگزیده کتاب استادی:

- به این فکر نکنید که چرا سؤال می‌پرسید، فقط از پرسشگری دست نکشید. نگران نباشید که برای چه چیزهایی پاسخ نخواهید داشت و تلاش نکنید آنچه را نمی‌توانید بدانید، توجیه کنید. پرسشگری خود پاسخ است.

- ذهن شهودی هدیه‌ای مقدس و ذهن منطقی، خدمتکاری باایمان است. ما جامعه‌ای درست کرده‌ایم که خدمتکار را ارج می‌نهد، اما هدیه را فراموش کرده است.

- سرنوشت من و تو در دستان خودمان است، همچون مجسمه‌سازی که ماده‌ای خام در دست دارد و می‌خواهد آن را به یک شمایل تبدیل کند. همین توانمندی هنرمندانه در همۀ ما وجود دارد.

- آدمی باید یاد بگیرد که بیشتر از آنکه به درخشش حکما و عقلا توجه کند، به پرتوهای ضعیف و ناگهانی که از درون خویش به ذهنش می‌رسد، توجه کند، اما ازآنجاکه این تابش از آنِ خودش است، به آن کوچک‌ترین توجهی ندارد.

- آدمی در میان تمام دغدغه‌هایش به سمت چیزی می‌رود که با حقیقت منحصربه‌فرد درونش همسو باشد. صدایی که او را به سمت خود حقیقی‌اش می‌خواند، «رسالت» زندگی نام دارد.

در بخشی از کتاب استادی می‌خوانیم:

لئوپولد همواره با عصبانیت با شکایت‌های بی‌امان پسرش برخورد می‌کرد و به او یادآور می‌شد که برای تمام آموزش‌های داده شده و به‌خصوص هزینه‌های تحمیل شده به او به دلیل سفر اخیرش مدیون پدرش است. سرانجام در یک لحظه این فکر به ذهن ولفگانگ رسید که او هرگز واقعاً عاشق پیانو یا حتی عاشق موسیقی نبوده است. او به هیچ‌وجه از اینکه آلت دست دیگران باشد و مطابق میل دیگران در حضورشان موسیقی اجرا کند، خوشش نمی‌آمد.

سرنوشت او بود که آهنگ بسازد، اما بیشتر از آهنگسازی او شیفته و مسحور تئاتر و نمایش بود. تمنای ساختن اپرا وجودش را به آتش کشیده بود. این همان ندای درونش بود. شاید اگر در سالزبورگ می‌ماند، هیچ‌گاه نمی‌توانست به این آرزوی درونی پاسخ دهد. مانع اصلی او پدرش بود. او به‌واقع با رفتارهای خودخواهانه‌اش بر زندگی، سلامتی و حتی عزت‌نفس ولفگانگ سایه افکنده بود. بحث اصلی پول نبود. پدرش نسبت به استعدادهای ولفگانگ حسادت می‌ورزید و آگاهانه تلاش می‌کرد مانع پیشرفت فرزندش شود. ولفگانگ باید قدمی برمی‌داشت. شاید این تصمیم برای هر دویشان دردناک بود، اما باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، اقدامی می‌کرد.

در سال 1781، او طی سفری که به وین داشت، تصمیم سرنوشت‌ساز ماندن را گرفت: شاید دیگر هیچ‌گاه به سالزبورگ بازنمی‌گشت. پدرش هرگز او را نبخشید، گویی سنت‌شکنی بزرگی انجام داده است. هرچه باشد پسرش خانواده را ترک کرده بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
قدرت غایی
سیر تکاملی استادی
کلیدهای استادی
فصل اول: ندای درونتان را کشف کنید: رسالت زندگی
نیروی پنهان
کلیدهای استادی
استراتژی‌هایی برای کشف رسالت زندگی‌تان
1. به ریشه‌هایتان برگردید - استراتژی طبیعت بدوی
2. بهترین جایگاه را اشغال کنید - استراتژی داروین
3. از مسیر نادرست حذر کنید - استراتژی شورش
4. گذشته را رها کنید - استراتژی تطبیق
5. راه برگشت را بیابید - استراتژی مرگ یا زندگی
استثنا
فصل دوم: در برابر واقعیت تسلیم شوید: کارآموزی ایده‌آل
اولین دگرگونی
کلیدهای استادی
دوران کارآموزی - سه گام یا حالت
گام اول: مشاهدۀ عمیق - حالت انفعالی
گام دوم: کسب مهارت - حالت تمرین
گام سوم: آزمایش - حالت فعال
استراتژی‌هایی برای تکمیل کارآموزی ایده‌آل
1. به یادگیری بیشتر از پول اهمیت دهید
2. افق‌های تفکرتان را گسترش دهید
3. به احساس خودکم‌بینی باز‌گردید
4. به این روند اعتماد کنید
5. به‌سوی مقاومت و رنج حرکت کنید
6. در دل شکست‌ها کارآموزی کنید
7. «چیستی» و «چگونگی» را در هم بیامیزید
8. با آزمون و خطا پیشرفت کنید
استثنا
فصل سوم: قدرت استاد را جذب کنید: پویایی معلم
کیمیای دانش
کلید‌های استادی
استراتژی‌هایی برای عمق بخشیدن به سازوکار استادی و شاگردی
1. استاد را طبق نیاز‌ها و گرایش‌هایتان انتخاب کنید
2. به آینۀ استا‌دتان نگاهی عمیق بیندازید
3. به ایده‌های استاد سیمایی دیگر ببخشید
4. سازوکاری با پویایی پاندول‌وار ایجاد کنید
استثنا
فصل چهارم: مردم را همان‌گونه که هستند ببینید: هوش اجتماعی
تفکر از درون
کلیدهای استادی
دانش ویژه - خواندن ذهن مردم
دانش عمومی - هفت حقیقت مرگبار
استراتژی‌هایی برای کسب هوش اجتماعی
1. با عملتان سخن بگویید
2. شخصیتی مناسب بسازید
3. خود را آن‌طور ببینید که دیگران می‌بینند
4. احمق‌ها را با لبخند و آرامش تحمل کنید
استثنا
فصل پنجم: ذهن چندبعدی را بیدار کنید: خلاق - فعال
دگرگونی دوم
کلیدهای استادی
گام اول: رسالت خلاقانه
گام دوم: استراتژی‌های خلاق
گام سوم: پیشرفت خلاقانه - تنش و بینش
تله‌های هیجانی
استراتژی‌هایی برای مرحلۀ خلاق - فعال
1. ندایی اصیل
2. حقیقت، ثمرهای بزرگ
3. هوش مکانیکی
4. نیروهای طبیعی
5. زمینی باز
6. هدف غایی
7. ربایش تکاملی
8. تفکر چندبعدی
9. خلاقیت کیمیایی و ناخودآگاه
استثنا
فصل ششم: آمیزه‌ای از شهودگرایی و خردگرایی: استادی
سومین دگرگونی
کلیدهای استادی
ریشه‌های شهود استادانه
بازگشت به حقیقت
استراتژی‌هایی برای رسیدن به استادی
1. با محیط اطرافتان ارتباط برقرار کنید - نیروهای بدوی
2. به نقاط قوت خود توجه کنید - تمرکز برتر
3. خود را با تمرین دگرگون کنید - آگاهی برتر
4. جزئیات را درونی کنید - نیروی زندگی
5. افق دید خود را گسترش دهید - چشم‌انداز جهانی
6. متواضع باشید - چشم‌انداز از درون به بیرون
7. انواع دانش را با هم درآمیزید - زن / مرد جهانی
استثنا
زندگینامۀ بزرگان معاصر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استادی
نویسنده
مترجمفاطمه باغستانی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-622-220-153-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
69900 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استادی

keyvan mf
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
بسیار کتاب جالب و کاربردی می‌باشد که ارزش چندین بار خواندن را دارد من خودم به شخصه در هر بار مطالعه با مطالب جالب و کاربردی تازه‌ای رو به رو میشم، مطالعه‌ی این کتاب رو به دوستان علاقه مند توصیه میکنم.
فرزانه میرجلیلی
۱۴۰۲/۱۲/۶
کتابی بسیار پر محتوا و عالی خصوصا برای دانشجویان عزیز و کسانی که در جستجوی رسالت و راه زندگی هستند. ممنون از کتابراه. بهترین کتابی بود که مطالعه کردم
mahdi safari
۱۴۰۰/۱۰/۳۰
سلام دوستان این کتاب شما را در زمینه خود شناسی و انتخاب شغل و هوش اجتماعی به خوبی راهنمایی میکنه در کل کتاب خوب و با محتوایی است
Arya
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
مثل باقی کتاب‌های رابرت گرین عالی با مثال‌های تاریخی که فهم مطلب رو شدیدا ساده تر میکنه
جوادی ولیشاه
۱۴۰۰/۱۲/۱۶
هنوز نخوندم قطعا مفیده چون یکی از کتاب‌های منتخب دوره ایه ک شرکت کردم
radinofficial69
۱۴۰۲/۶/۳۱
کتاب خوبیه پیشنهاد می‌کنم بخونید تجربیات گذشته چراغ راه آینده اس
ایمان رجبی
۱۴۰۰/۲/۱۱
کتاب کاملا خوب وجامعی هستش من خیلی چیزهای مفید ازش یاد گرفتم.
ملینا سایلر
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
بسیار عالی خواندن این کتاب رو به همه پیشنهاد میکنم
sina javanmard
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
کتاب بسیار عالی و اموزنده حتما بخونید
Jamal Abkhez
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کتاب معجزه‌ای است تمام
آرش آرش
۱۴۰۲/۶/۱۳
مثل کتاب‌های رابرت گرین بسیار جذاب است
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب استادی

برای دریافت کتاب استادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.