معرفی و دانلود کتاب استاندارد عملیاتی برای برآورد پروژه

عکس جلد کتاب استاندارد عملیاتی برای برآورد پروژه
قیمت:
17500 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استاندارد عملیاتی برای برآورد پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استاندارد عملیاتی برای برآورد پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استاندارد عملیاتی برای برآورد پروژه

برآورد پروژه یکی از ضروری‌ترین مؤلفه‌های به موفقیت رسیدن یک پروژه است که این روزها جایگاه خود را در محیط‌های پروژه‌محور پیدا کرده است. کتاب استاندارد عملیاتی برای برآورد پروژه نوشته‌ی موسسه مدیریت پروژه شهر پنسیلوانیا ایالات متحده، کتابی جامع در حوزه‌ی مدیریت و برآورد پروژه است.

درباره‌ی کتاب استاندارد عملیاتی برای برآورد پروژه:

در محیط‌های پروژه محور، یکی از لازمه‌های بنیادین هر پروژه، آگاهی به علم برآورد پروژه است. امکانات این مهارت بنیادین، تنها بخش کوچکی از گستره‌ی مدیریت یک پروژه را در بر می‌گیرد. اما یکی از دلایل اصلی موفقیت یا شکست یک مجموعه، میزان تسلط آن مجموعه به برآورد پروژه است.

این حوزه‌ی تخصصی در محیط‌های پروژه محور، تنها به تأمین منابع و برآوردهای هزینه اختصاص ندارد، بلکه فعالیت‌هایی مانند معرفی ذخیره‌ی مدیریتی، تأمین و تخصیص بودجه‌ی سازمانی، ردیابی امکان ریسک‌پذیری و مسائلی از این قبیل را شامل می‌شود.

کتاب استاندارد عملیاتی برای برآورد پروژه (Practice Standard for Project Estimating) که به کوشش مؤسسه مدیریت پروژه شهر پنسیلوانیا منتشر شده است، در پنج فصل درباره‌ی مفاهیم کلی برآورد پروژه، الزامات و ویژگی‌های آن توضیح می‌دهد و در ادامه راهکارهای اصولی و علمی رسیدن به آگاهی و تسلط در این حیطه را در اختیار خواننده می‌گذارد.

کتاب استاندارد عملیاتی برای برآورد پروژه برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران پروژه، مدیران سرمایه، افرادی که در محیط‌های پروژه محور فعالیت می‌کنند و تمام فعالان حوزه‌ی کسب‌وکار از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب استاندارد عملیاتی برای برآورد پروژه می‌خوانیم:

نقش‌های برآورد:

مدیر پروژه مسئول ارائه‌ی برآوردهایی می‌باشد که از درستی و صحت مورد نیاز برخوردار می‌باشند و انسجام این برآوردها را در طول اجرای برنامه‌ها و پرو‌ژه‌ها حفظ نماید. به منظور افزایش صحت و درستی، برآورد باید از سوی فرد کننده‌ی کار انجام شود. هرچند این ریسک وجود دارد فردی که کار را انجام خواهد داد، از برآورد ارائه‌ داده بنا به دلایل شخصی دفاع کند. در چرخه‌ی متغیر پرو‌زه، گاهی ممکن است افرادی که کار را انجام می‌‌دهند، برآورد را به گونه‌ای صورت داده و یا ارزش و مزایایی را طوری پیش‌بینی نماید که فرسایش یافته باشند.

در یک سازمان، چندین نقش کلیدی اقدام به برآورد پروژه می‌نماید (جدول 1،2). هر فرد انجام دهنده‌ی نقش پروژه باید نسبت به مسئولیت‌های خود برای برآورد پروژه هوشیار باشد.

مراحل چرخه برآورد:
سه مرحله کلیدی در چرخه برآورد وجود دارد.

آمادگی برای برآورد: این مرحله از چرخه، تعیین روش برآورد می‌باشد. در این مرحله معرفی فعالیت‌ها، تعیین ابزارها و تکنیک‌های مورد استفاده برای برآورد، معرفی تیم برآورد، آماده‌سازی ورودی‌های برآورد، و مستندسازی هر محدودیت و فرضیه برای برآورد (مثلاً محدودیت‌های تأمین بودجه، محدودیت‌های منابع، یا تاریخ‌های مورد نیاز) انجام می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: مفاهیم
فصل 3: آماده‌سازی برای برآورد
فصل 4: ایجاد برآورد
فصل 5: مدیریت برآوردها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استاندارد عملیاتی برای برآورد پروژه
نویسنده
مترجممهیار جاویدروزی، حمید قاسمی
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-622-7747-12-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک
17500 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب استاندارد عملیاتی برای برآورد پروژه

برای دریافت کتاب استاندارد عملیاتی برای برآورد پروژه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.