معرفی و دانلود کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی: راهنمای انتخاب و اجرای رویکرد صحیح به استراتژی

عکس جلد کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی: راهنمای انتخاب و اجرای رویکرد صحیح به استراتژی
قیمت:
85000 تومان - 8.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی: راهنمای انتخاب و اجرای رویکرد صحیح به استراتژی

کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی، نوشته‌ی مشترک مارتین ریوز، نات هانس و جانمجایا سینها، راهکارهای انتخاب بهترین راهبرد برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها را توضیح می‌دهد. در این اثر آموزشی که جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا بوده است، ارتباط‌های مهم میان استراتژی، پیاده‌سازی، نوآوری، مدیریت و جامعه‌ی هدف بررسی می‌شود و نویسنده‌ها با درنظرگرفتن تغییرها در الگوی مصرف مشتری‌ها، بهترین رویکرد برای هر مجموعه‌ی اقتصادی و مدیریتی را به مخاطب پیشنهاد می‌کنند.

درباره‌ی کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی

جهانی‌سازی، تغییرهای تکنولوژیک سریع و درهم‌تنیدگی اقتصاد، دنیای کسب‌وکار را در سال‌های اخیر با پیشرفتی قابل‌توجه روبه‌رو کرده و بر همین اساس، هر روز نیز پدیده‌ها، رویدادها و نیازهایی تازه در حال ظهور هستند. با توجه‌ به این مسئله، و عدم‌اطمینانی که به درست‌بودن رویکردها وجود دارد، مواجه‌شدن با این تغییرها، نیازمند برخوردار بودن از اندیشه‌ی استراتژیک (راهبردی) و مجهزشدن به ابزارهای متناسب با شرایط است. مثلاً امروزه دامنه‌ی فعالیت شرکت‌های بزرگ به تعداد بیشتری از محیط‌های کسب‌وکار گسترش یافته و سرعت تغییر در آن‌ها با گذشت زمان بیشتر هم می‌شود. ازاین‌رو کسب‌وکارها نه‌تنها باید رویکردی مناسب نسبت به استراتژی اتخاذ کنند، بلکه نیاز دارند که ترکیبی مطلوب از رویکردهای مختلف و همگام با تغییرهای محیطی به کار گیرند. از همین منظر، جامعه‌شناس‌ها استراتژی را شیوه‌ای مناسب برای دستیابی به هدف یا نتیجه‌های بهینه تعریف می‌کنند.

بااین‌حال، وقتی درباره‌ی استراتژی فکر می‌کنیم، ناخودآگاه به برنامه‌ریزی از راه بررسی وضعیت، تعیین هدف و مشخص‌ساختن مسیری گام‌به‌گام برای دستیابی به آن می‌اندیشیم. برنامه‌ریزی برای مدت‌زمان طولانی، هم در کلاس‌های درس و هم در اتاق هیئت‌مدیره‌ی سازمان‌ها، رویکردی همیشگی در استراتژیِ کسب‌وکار بوده است، اما استراتژی‌های اثربخشِ کسب‌وکار، هیچ‌وقت به همین رویکرد محدود نبوده‌اند. به‌عنوان‌مثال، ممکن است برنامه‌هایی که شرکت‌های نفتی برای چندین دهه طرح‌ریزی می‌کنند، برای مدیرهای ارشد شرکت‌های نرم‌افزاری که هر روز با رقیب‌ها و محصول‌های تازه روبه‌رو هستند، نامناسب باشد و آن‌ها ناچار باشند رویکردی منعطف‌تر و فرصت‌طلبانه‌تر نسبت به استراتژی خود در پیش بگیرند. از سویی، این برنامه‌های بلندمدت برای کارآفرین‌هایی هم که محصول‌های نو و مدل‌های کسب‌وکار تازه به بازار عرضه می‌کنند، مناسب نیست. پس پرسش اینجاست که برای رسیدن به استراتژی، از چه مجموعه راه‌های گسترده‌تری می‌توان استفاده کرد؟ و چه رویکردی برای هر وضعیت، بیش‌ترین میزان اثربخشی را دارد؟

یکی از بهترین آثاری که درباره‌ی وجه‌های نظری و عملی راهبرد، و به‌منظور روزآمدشدن در دنیای پیچیده‌ی کسب‌وکار نوشته شده، کتاب استراتژیِ رسیدن به استراتژی (Your Strategy Needs a Strategy)، نوشته‌ی مشترک مارتین ریوز (Martin Reeves)، نات هانس (Knut Haanaes) و جانمجایا سینها (Janmejaya Sinha) است که رویکردهای اثربخش در شرایط پویاتر، پیش‌بینی‌ناپذیرتر، مشارکتی‌تر و طاقت‌فرساتر را ارائه می‌کند.

نویسنده‌ها در این کتاب آموزشی، همه‌ی رویکردهای اصلی نسبت به استراتژی را ترکیب کرده‌اند تا مدیرهای سازمان‌ها و مجموعه‌های اقتصادی در هر شرایطی، رویکرد مناسب را به کار گیرند. آن‌ها به‌منظور تشریح بهتر ایده‌های خود، تعداد قابل‌توجهی مطالعه‌ی موردی، راهنما، دام، چک‌لیست و ابزارهای تشخیصی را نیز ضمیمه‌ی کتاب کرده‌اند تا خواننده بتواند ارزیابی درستی از استراتژی به دست آورد. از سوی دیگر، این کتاب، به‌منظور توجه به چالش درهم‌آمیخته‌ی ناشی از افزایش پویایی و تنوع در محیط کسب‌وکار و همچنین تعدد رویکردها، چارچوبی منسجم را به نام پالت استراتژی برای انتخاب رویکردها ارائه می‌دهد. این چارچوب برای کمک به رهبرها و مدیرها، و به‌منظور برقراری تناسب میان رویکرد استراتژی با شرایط موجود و اجرای اثربخش آن، ترکیب رویکردهای گوناگون در مواجهه با محیط‌های مختلف و در حال تغییر، و جان بخشیدن به نتیجه‌ی حاصل از ترکیب رویکردها طراحی شده است.

به باور مارتین ریوز، نات هانس و جانمجایا سینها، پالت استراتژی از پنج رویکرد شکل گرفته که ممکن است هرکدام متناسب با شرایط خاص پیشِ رو، و در بخش‌هایی از کسب‌وکار از جمله نواحی جغرافیایی، صنعت‌ها، کارکردها یا مرحله‌های مختلف عمر شرکت به کار گرفته شوند. این کتاب نتیجه‌ی پنج‌سال پژوهش در مؤسسه‌ی استراتژی گروه مشاوره‌ی بوستون، گفت‌وگو با تعداد زیادی از کارفرماهای این گروه و مطالعه‌ی جامع روی 150 شرکت از گروه‌های اصلی و متنوع صنعتی مانند بانک‌داری، داروسازی، صنعت‌های دارای فناوری پیشرفته و صنایع غذایی در سال 2012 است.

افزون بر این‌ها، نویسنده‌های کتاب، شرایط صنعت‌های مختلف را طی دوره‌ای در حدود 60 سال بررسی کرده‌اند تا دریابند محیط کسب‌وکار چگونه در طی زمان تغییر می‌کند. دست‌آخر آن‌ها پالت استراتژی را به‌لحاظ منطق ریاضی و به‌وسیله‌ی آفرینش و توسعه‌ی الگویی رایانه‌ای برای شبیه‌سازی استراتژی‌های کسب‌وکار و عملکرد در محیط‌های مختلف بررسی کرده‌اند. گروه نویسنده‌های کتاب معتقدند استراتژی همان حل مسئله است و بهترین رویکرد برای آن به مسئله‌ای مشخص بستگی دارد که با آن مواجه هستیم. به باور آن‌ها، معمولاً محیط، رویکردها را نسبت به استراتژی تعیین می‌کند که برای این منظور ابتدا باید محیط را ارزیابی کرد و سپس رویکرد مناسب را برای آن برگزید و وارد مرحله‌ی اجرا شد. اما، چگونه می‌توان محیطِ کسب‌وکار را توصیف کرد؟ و چه باید رویکردی نسبت به استراتژی انتخاب شود که به بهترین شکل ممکن با تعریف مجموعه‌ای از اقدامات پیروزمندانه منطبق باشد؟

نویسنده‌های کتاب استراتژیِ رسیدن به استراتژی، محیط‌های مختلف کسب‌وکار را به‌واسطه‌ی سه وجه از هم متمایز می‌کنند: قابلیت پیش‌بینی، انعطاف‌پذیری و طاقت‌فرسایی. به باور آن‌ها، ترکیب این وجه‌ها در یک ماتریس، پنج دسته شرایط محیطی کاملاً متمایز را نمایان می‌سازد که هرکدام به رویکردی مجزا برای استراتژی و پیاده‌سازی آن نیاز دارند. بر این مبنا، محیط کلاسیک فضایی است که می‌توان پیش‌بینی‌اش کرد، اما نمی‌توان تغییرش داد، محیط انطباقی قابلیت پیش‌بینی و تغییر را ندارد، محیط آرمان‌گرایانه قابل‌پیش‌بینی و تغییر هست، محیط شکل‌دهی، امکان پیش‌بینی ندارد، اما می‌توان تغییرش داد، و در محیط نوسازی منبع‌ها بسیار محدود هستند. مارتین ریوز، نات هانس و جانمجایا سینها، در ادامه‌ی کتاب، پنج الگوی استراتژی را توضیح می‌دهند و سپس یکی از چهار رویکرد دیگر را برای رشد دوباره و اطمینان از دستیابی به موفقیت بلندمدت پیشنهاد می‌کنند.

آن‌ها در فصل‌های بعدی کتاب، به ترتیب رویکردهای کلاسیک، انطباقی، آرمان‌گرایانه، شکل‌دهی و نوسازی را توضیح می‌دهند. به باور آن‌ها، شرکت‌هایی که توانسته‌اند استراتژی‌های‌شان را به‌شکلی موفقیت‌آمیز با شرایط محیطی منطبق سازند، بازده چشم‌گیرتری (در حدود چهار، تا هشت درصد از مجموع بازده سهام‌دارها) نسبت به شرکت‌های ناموفق در این زمینه به دست آورده‌اند. کتاب استراتژیِ رسیدن به استراتژی، نوشته‌ی مشترک مارتین ریوز، نات هانس و جانمجایا سینها، از مشهورترین کتاب‌ها درباره‌ی انتخاب راهبرد مناسب در کسب‌وکارهاست و انتشارات آریانا قلم آن را با ترجمه‌ی سید حسین جلالی منتشر کرده است.

افتخارات کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی

  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها در آمریکا
  • حضور در فهرست «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهد کرد»

نکوداشت‌های کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی

  • کتابی که بینش‌هایی مهم برای کمک به رهبران ارائه می‌کند. (Consulting Magazine)
  • یکی از بهترین کتاب‌های سال که درباره‌ی استراتژی تجارت نوشته شده است. (آیریش تایمز)
  • [این کتاب] ابزاری کاربردی برای فهم آن است که بدانیم از کدام روش استراتژیک باید استفاده کنیم. (وب‌سایت گودریدز)

کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به مدیرها و رهبرهای کسب‌وکارها و سازمان‌ها و همچنین به دانشجوهای رشته‌های مدیریت منابع انسانی، بازرگانی و مالی پیشنهاد می‌شود.

با نویسندگان کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی بیشتر آشنا شویم

مارتین ریوز مدیرعامل و سهام‌دار ارشد شرکت BCG در سانفرانسیسکو است؛ شرکتی که در زمینه‌ی کاوش درباره‌ی ایده‌های فراتر از دنیای تجارت و مدیریت استراتژی کسب‌وکار فعالیت دارد. نات هانس نیز رئیس مؤسسه‌ی Global Leadership و استاد استراتژی و مدیریت بین‌المللی در IMD است. جانمجایا سینها نیز رئیس کنونی گروه مشاوره‌ی بوستون و عضو هیئت‌مدیره‌ی شرکت Henderson Institute Innovation Sounding Board می‌باشد.

ازجمله بهترین آثار مکتوب این اقتصاددان‌ها می‌توان به «آینده را از آنِ خود کنید (Own the Future)» و کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی

  • رهبرانی که رویکرد آرمان‌گرایانه را به‌کار می‌گیرند، اعتقادی راسخ به توانایی‌شان برای خلق یا بازآفرینی محیط دارند.

  • سازمان به واسطه تأکید روی انعطاف‌پذیری در برابر موانع غیرمنتظره و پیاده‌سازی سریع به‌منظور پیشتازی نسبت به دیگران، ابزاری برای تحقق آرمان است.

  • اندازه برای شرکت‌های پیشتاز در محیط‌های کلاسیک مانند محافظ است؛ از آنجایی که صنعت باثبات است، آنها می‌توانند بر مبنای مزیت ناشی از مقیاس خود به پیش روند.

  • هنگامی‌که محیط پیش‌بینی‌پذیر نیست، اما انعطاف‌پذیری دارد؛ فرصت فوق‌العاده‌ای برای شکل‌دادن یا بازآرایی صنعت در نخستین قدم‌های شکل‌گیری، و پیش از جاافتادن و تثبیت قواعد آن برای شرکت‌ها وجود دارد.

در بخشی از کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی می‌خوانیم

شرکت‌ها در حالت نوسازی فرصت‌هایی را برای تمرکز مجدد روی فعالیت‌های اصلی‌شان تشخیص می‌دهند. آن‌ها پرتفوی‌شان را با بازبینی صنایع و کسب‌وکارهایی که قصد حفظ‌شان را دارند و تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام محصولات یا بخش‌های مشتری به سودآوری و خلق نقدینگی منجر می‌شوند، مجدداً سازماندهی می‌کنند. پر جیلن‌همر، مدیرعامل شرکت سوئدی ولوُو، پس از سقوط بازار سهام در سال 1987 گفته بود در بازه زمانی کوتاه‌مدت، «نقدینگی پادشاه است.»

کاهش هزینه‌های مرتبط با دارایی‌های بازمانده از گذشته می‌تواند به بازیافتن سودآوری در کوتاه‌مدت و کاهش فاصله عملکرد کمک کند. بسیاری از شرکت‌ها با کاهش هزینه‌های نیروی انسانی، بازطراحی ساختار سازمانی و کارآمد ساختن فرایندها از طریق مدیریت ناب، شش سیگما و رویکردهای مشابه سودشان را بهینه می‌کنند و مشکلات خود را کاهش می‌دهند. صرفه‌جویی‌های بالقوه در بسیاری از حوزه‌ها رخ می‌دهند: هزینه کالاهای به فروش رفته را می‌توان با منطقی کردن پرتفوی تأمین‌کنندگان، کاستن از واسطه‌ها، تغییر ترکیب جغرافیایی تأمین‌کنندگان یا مبادرت به همکاری‌هایی مانند کاهش ضایعات و زمان تحویل در زنجیره تأمین منطقی کرد. هزینه‌های غیرمستقیم راه ساده‌ای برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایی‌ست که تجربه مشتری را به‌سرعت تحت تأثیر قرار نمی‌دهند: بودجه بازاریابی، هزینه‌های اختیاری تحقیق و توسعه و مخارج غیرمستقیم کارکنان همگی نامزدهایی برای کاهش هزینه‌ها در گام نخست‌اند.

شرکت‌ها می‌توانند به غیر از منطقی‌سازی پرتفوی یا کاهش هزینه‌ها، منابع را در ترازنامه‌شان آزاد کنند. برای مثال، آن‌ها می‌توانند دارایی‌های زائدشان را کاهش دهند، ساختار بدهی خود را تغییر دهند یا سرمایه در گردش را با بهبود وضعیت موجودی‌ها، تغییر قراردادهای تأمین‌کنندگان و حذف رویه‌های نامناسبِ پرداخت بهینه کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: استراتژی‌تان به استراتژی نیاز دارد
فصل دوم: رویکرد کلاسیک
فصل سوم: رویکرد انطباقی؛ سریع باش
فصل چهارم: رویکرد آرمان‌گرایانه؛ پیشگام باش
فصل پنجم: رویکرد شکل‌دهی؛ سازمان‌دهنده باش
فصل ششم: رویکرد نوسازی؛ دوام بیاور
فصل هفتم: دوسوتوانی؛ چند حالتی باش
فصل هشتم: درس‌هایی برای رهبران؛ جان‌دهنده باش
گفتار پایانی: در پالت استراتژی متخصص شوید
ضمیمه الف: خودارزیابی: رویکردتان به استراتژی چیست؟
ضمیمه ب: منابعی برای مطالعه بیشتر
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استراتژی رسیدن به استراتژی: راهنمای انتخاب و اجرای رویکرد صحیح به استراتژی
نویسنده، ،
مترجمسید حسین جلالی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-600-7677-18-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
85000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی

برای دریافت کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.