معرفی و دانلود کتاب بازی برد: استراتژی چیست و چگونه انتخاب می‌شود

عکس جلد کتاب بازی برد: استراتژی چیست و چگونه انتخاب می‌شود
قیمت:
64000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازی برد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازی برد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازی برد: استراتژی چیست و چگونه انتخاب می‌شود

کتاب بازی برد نوشته‌ی ای جی لافلی و راجر ال مارتین، به شما یاد می‌دهد که چگونه آرمان و آرزوهای خود را به واقعیت تبدیل کنید و در مسیر موفقیت گام بردارید. نویسندگان این کتاب پرفروش آمازون و وال‌استریت ژورنال به شما می‌آموزند چطور برای کسب‌وکار خود استراتژی بیافرینید و آن را به کار بگیرید.

درباره‌ی کتاب بازی برد:

هدف و مقصد هر استراتژی باید پیروزی و به دست آوردن موفقیت باشد. به عقیده‌ی نویسندگان، استراتژی مجموعه‌ای به‌هم پیوسته و هم‌سو از پنج انتخاب اصلی است که شامل: شیوه‌ی دستیابی به پیروزی، تعیین محل بازی و حوزه‌ی فعالیت، آرمان پیروزی، سیستم‌های مدیریت و قابلیت‌های اصلی می‌شود.

فصل اول کتاب بازی برد (Playing to Win) این پنج انتخاب مهم را در قالب چندین سؤال استراتژیک ارائه می‌کند. هر یک از فصل‌های دوم تا ششم به یکی از این پرسش‌ها پاسخ داده است، به این معنا که ماهیت آن انتخاب را توضیح می‌دهد، نمونه‌هایی از آن را برمی‌گزیند و پیشنهاداتی را برای پیاده‌سازی آن در عرصه‌ی فعالیت‌تان مطرح می‌کند. این پنج انتخاب، الگوی زنجیره‌ی انتخاب استراتژیک و پایه و بنای رویکرد نویسندگان به استراتژی و نقطه‌ی مرکزی کتاب بازی برد را شکل می‌دهد.

با این حال مجموعه‌ی انتخاب‌های استراتژیک که در این کتاب مطرح می‌شود، برای فهم و درک کامل استراتژی کافی نیست. در فصل هفتم یک ابزار دیگر با عنوان جریان منطقی استراتژی ارائه شده است که به نوعی یک قالب و چارچوب برای راهنمایی ذهن و فکرتان به سمت ارزیابی و بررسی‌ عوامل تشکیل‌دهنده‌ی پنج انتخاب استراتژی به شمار می‌رود. پس از آن، در فصل هشتم برای درک و فهم عوامل متعارض استراتژیک یک شیوه علمی به اسم مهندسی معکوس ارائه می‌شود.

هدف نویسندگان ارائه‌ی یک راهنمای خودآموز در مورد استراتژی برای شماست. مفاهیم، ابزارها و فرایندهایی مطرح شده که برای ایجاد و طراحی یک استراتژی موفق در کسب‌وکار، واحد یا شرکت‌تان به آن‌ها احتیاج دارید؛ یک استراتژی‌ که با آن بتوانید خدمات مناسب‌تری به مشتریان‌تان ارائه دهید، با موفقیت بیشتری به رقابت بپردازید و پیروز میدان شوید.

دنیای کنونی به نفرات بیشتری از رهبران کسب‌وکار که مفهوم استراتژی را می‌فهمند نیاز دارد، افرادی که می‌توانند استراتژی سازمان‌هایشان را هدایت و رهبری کنند. این موضوع به مهارت‌های استراتژیک در تمامی ابعاد از جمله صنایع مختلف، بخش دولتی، آموزش، حوزه‌ی اجتماعی و خدمات بهداشتی نیاز دارد. استراتژی به هیچ وجه پیچیده نیست، بلکه مفهومی بسیار صریح و آسان است و تنها به تفکری روشن و فعالانه، خلاقیت واقعی، جرأت و رهبری فردی احتیاج دارد.

نکوداشت‌های کتاب بازی برد:

- مدیرعاملی برجسته به همراه استادی مشهور کتابی خلق کرده اند که هر کس در زمینه‌ی استراتژی کار می کند، باید آن را مطالعه کند. (جک ولش، مدیرعامل پیشین جنرال الکتریک)

- لافلِی و مارتین به ما می‌آموزند که چگونه استراتژی خلق کنیم و آن را به کار گیریم. توصیه هایشان برای هر سطحی از سازمان، واحدهای کسب وکار، محصولات و گروه ها صدق می کند. این کتاب بسیار عالی است. (کلای کریستنسن، نویسنده و استاد دانشکده‌ی کسب وکار هاروارد)

- این کتاب خودآموزی روشن گرانه است که نشان می دهد چگونه باید استراتژی های اثربخش را برای کسب وکار خلق کرد، به اجرا درآورد و بهبود بخشید. لافلِی و مارتین با بهره گیری از مثال‌هایی عینی و مرتبط؛ تکنیک هایی برای رقابت و کسب موفقیت در محیط پر از چالش کسب وکار فراهم آورده اند. (جیم مک نرنی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بوئینگ)

- این کتاب استراتژی کسب وکار را از منظر کسی که پی اندجی را در دهه‌ی نخست قرن بیست و یکم با موفقیت رهبری کرده و مشاور استراتژیستی که با او کار کرده است، تشریح می کند و آکنده از بینش هایی است که چیستی و چگونگی کار این دو استراتژیست را نشان می دهد. (اسکات کوک، مؤسس و رئیس هیئت اجرایی شرکت اینتیوت)

- مطالعه‌ی این کتاب مانند در اختیار داشتن جایگاهی ویژه در میدان مبارزه‌ی استراتژی است. استراتژی هایی را می‌آموزید که پی اندجی برای رساندن محصولات نوآورانه اش به میلیون ها خانه به‌کار برده و روش هایی اثبات‌شده برای موفقیت در رقابت های مختلف فرا می گیرید. اگر رهبر سازمان یا مدیر بازاریابی هستید، به مطالعه‌ی این کتاب نیاز دارید. (دنیِل پینک، نویسنده)

کتاب بازی برد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مدیر ارشد یک سازمان هستید و یا مدیریت یک کسب‌وکار را بر عهده دارید و به دنبال برنامه‌ریزی استراتژیک برای پیشرفت زمینه‌ی شغلی خود هستید، این کتاب را از دست ندهید.

با نویسندگان کتاب بازی برد بیشتر آشنا شویم:

ای جی لفلی (A. G. Lafley) از جمله موفق‌ترین تاجران کشور آمریکا محسوب می‌شود که برای مدتی به عنوان مدیرعامل شرکت پروکتر و گمبل فعالیت می‌کرد. او در طول مدیریتش، ارزش مالی این شرکت را نزدیک به 100 میلیارد دلار بالا برد و توانست ارزش سرمایه‌گذاری‌های آن را نیز از 10 به 24 میلیارد دلار افزایش دهد.

راجر ال مارتین (Roger L. Martin) تا به امروز هفت کتاب به انتشار رسانده که از جمله آن‌ها می‌توان به آینده MBA، اصلاح بازی و... اشاره نمود. او تحصیلات آکادمیک خود را در دانشکده‌ی کسب و کار هاروارد به اتمام رسانده و اکنون علاوه بر نویسندگی، ریاست بخش مدیریت در دانشگاه تورنتو را نیز بر عهده دارد.

در بخشی از کتاب بازی برد می‌خوانیم:

نخستین پرسش یعنی «آرمان‌تان در مسیر دستیابی به پیروزی چیست؟» چارچوب همۀ انتخاب های آتی را معین می کند. شرکت ها باید در جست‌و جوی پیروزی در بخشی مشخص و به شیوه ای خاص باشند. اگر شرکت در جست و جوی پیروزی نباشد، سرمایه تأمین کنندگان منابع مالی و زمان کارکنانش را هدر می دهد. مفهوم انتزاعی پیروزی برای تأثیرگذاری بیشتر باید به آرمان های مشخص تبدیل شود. آرمان ها گزاره هایی درخصوص آیندۀ ایده آل اند. شرکت در مرحلۀ بعدی این فرایند معیارهای مشخصی را برای اندازه گیری میزان پیشرفتش در دستیابی به آرمان ها تعیین می کند.

در اُلِی آرمان پیروزی به صورت پیشتازی در سهم بازار در منطقۀ امریکای شمالی، رسیدن به فروش 1 میلیارد دلاری و دستیابی به سهمی از بازار جهانی تعریف شده است که این برند را در میان رهبران بازار قرار دهد. اُلِی تجدید حیات یافته و متحول شده درصدد است تا محصولات مراقبت از پوست را در کنار محصولات مراقبت از مو به بخش اصلی صنعت آرایشی تبدیل کند. سومین آرمان اُلِی ایجاد و رهبری طبقه ای از محصولات است که خریدش برای مصرف کنندۀ عادی امکان پذیر بوده، اما به عنوان کالای لوکس هم شناخته می شود و جایگاهی میان محصولات عادی و لوکس به شمار می آید. این مجموعه از آرمان ها که نقطۀ شروعی برای تعیین حوزۀ فعالیت و روش کسب پیروزی است، به گروه در درک مفهوم وسیع تری از آنچه انجام می دهند، کمک می کند. وضوح آرمان پیروزی به این معناست که اقدامات در سطح برند، طبقات محصول، بخش و شرکت در جهت دستیابی به این آرمان ایده آل هدایت می شوند.

در سطح شرکت، موفقیت در قالب ایجاد ارزشمندترین و ارزش افزاترین برند در هر نوع محصول و در هر صنعتی که پی اندجی در آن به رقابت می پردازد تعریف شده است. (به عبارت دیگر، پیشتازی بازار در همۀ محصولاتی که شرکت عرضه می کند.) این آرمان برای خلق مزیت رقابتی پایدار، ارزش بیشتر و بازده مالی بالاتر است.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمۀ مترجم
نظر چهره های مشهور دربارۂ کتاب
پیشگفتار
استراتژی چیست؟
ساختار کتاب: پنج انتخاب، یک چارچوب و یک فرایند
فصل اول: استراتژی یعنی انتخاب
بازاندیشی اُلِی
آرمان پیروزی
حوزۀ فعالیت
روش کسب پیروزی
قابلیت های محوری
سیستم های مدیریت
قدرت انتخاب‌ها
جمع بندی
بایدها و نبایدهای زنجیرۀ تصمیم گیری
فصل دوم: مفهوم پیروزی
فعالیت فقط برای حضور در بازار
فعالیت برای کسب پیروزی
چیزهایی که بیشترین اهمیت را دارند
در برابر بهترین ها
جمع بندی
بایدها و نبایدهای آرمان پیروزی
فصل سوم: حوزۀ فعالیت
اهمیت حوزۀ فعالیت صحیح
سه وسوسۀ خطرناک
تصور حوزۀ فعالیت جدید
جست و جوی عمیق تر
جوهرۀ استراتژی
بایدها و نبایدهای حوزۀ فعالیت
فصل چهارم: روش کسب پیروزی
استراتژی های رهبری هزینه
استراتژی های تمایز
راه‌های متعدد برای کسب پیروزی
انتخاب‌های تقویت کننده
جمع بندی
بایدها و نبایدهای روش کسب پیروزی
فصل پنجم: فعالیت بر مبنای نقاط قوت
ژیلت و زنجیرۀ انتخاب استراتژیک
فهم قابلیت ها و سیستم های فعالیت
قابلیت ها در سازمان
استراتژی در چند سطح
ژیلت: رابط های حمایت کننده
پشتیبانی از انتخاب ها
بایدها و نبایدهای خلق قابلیت ها
فصل ششم: مدیریت مسائل بااهمیت
سیستم هایی برای خلق و بازبینی استراتژی
هنجارهای جدید برای گفت وگو
ساختار قالب بندی
انتقال استراتژی
سیستم هایی برای پشتیبانی از قابلیت های محوری
سنجش نتایج مطلوب
دنده‌های تغییر
بایدها و نبایدهای سیستم های مدیریت و معیارها
فصل هفتم: اندیشیدن از خلال استراتژی
تحلیل صنعت
تحلیل ارزش مشتری
تحلیل جایگاه نسبی
تحلیل رقابتی
چارچوبی برای استراتژی
بایدها و نبایدهای جریان منطقی استراتژی
فصل هشتم: به حداقل رساندن گزینه‌های احتمالی
ایجاد توافق: رویکرد سنتی
پرس وجوی سؤال صحیح
بایدها و نبایدهای مهندسی معکوس
نتیجه گیری: جست وجوی بی پایان پیروزی
شش دام استراتژی
شش نشانۀ استراتژی موفقیت آمیز
ضمیمۀ الف: عملکرد پی اند جی
ضمیمۀ ب: بنیان های اقتصادی استراتژی و دو مسیر کسب پیروزی
ساختار تقاضا
ساختار عرضه
رقابت در کالاها و خدمات عادی
رقابت در کالاها و خدمات متمایز و ویژه
دو راه اصلی برای کسب پیروزی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازی برد: استراتژی چیست و چگونه انتخاب می‌شود
نویسنده،
مترجمسید حسین جلالی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-600-7677-99-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
64000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازی برد

moradi morteza
۱۴۰۲/۱/۷
در نگاه اول به مقدمه و مباحث ابتدای کتاب می‌توان ذوق نویسنده برای فهم درست از استراتژی رافهمید.
این کتاب گام‌هایی عملی برای پیش‌رفتن به‌سوی موفقیت به شما نشان می‌دهد.
ترجمه‌ای روان و کارآمد نشان از تجربه مترجم دارد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بازی برد

برای دریافت کتاب بازی برد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.