معرفی و دانلود کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

عکس جلد کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی
قیمت:
۱۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

برای بیشترِ ما پیروی از قانون و فرمانبرداری ویژگی‌های مثبتی تلقی می‌شوند؛ در صورتی که فرانسسکا جینو کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی را در مدح قانون‌شکنی و یاغی‌گری نوشته است. او در این اثر پیشگامانه‌ی خود که یکی از آثار پرفروش و پرافتخار حوزه‌ی تجارت است، یکی از راه‌های غیرمرسومِ رسیدن به خلاقیت و موفقیت شغلی را با مخاطب در میان می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی (Rebel Talent: Why It Pays to Break the Rules at Work and in Life) نشان می‌دهد که چطور خلاقیت شورشیان منجر به موفقیت در کسب‌وکار می‌شود. فرانسسکا جینو (Francesca Gino)، محقق حوزه‌ی رفتارشناسی و استاد دانشکده‌ی بازرگانی هاروارد، با تحقیق بر روی کسب‌وکارهای مختلف، به این نتیجه رسیده است که نافرمانی و شکستن قوانین نه‌تنها مخرب نیست، بلکه می‌تواند سازنده نیز باشد.

بسیاری از افرادِ متبحر و متخصصی که اکنون می‌شناسیم، شورشیانی بوده‌اند که مقابل تفکر حاکم قد علم کرده و به بیان نظریات خود پرداخته‌اند. عمومِ مردمْ باور رایج را درست‌تر می‌پندارند و قدمتِ یک ایده را دلیلی برای حقانیت آن می‌بینند. بنابراین، زمانی که کسی با باورهای جدید از راه می‌رسد، مردم به مخالفت با او می‌پردازند؛ چراکه ایده‌های نو همیشه خطرِ اشتباه بودن را به دنبال دارند. اما چطور می‌شود که کسی مثل داروین با ایده‌ی تکامل که کاملاً خلافِ باورِ رایجِ زمان خود بود، می‌تواند مورد قبول قرار گیرد و کم‌کم بر تفکر حاکم پیروز شود؟ دلیل این موضوع را باید در ویژگی‌های رفتاری و شخصیتیِ چنین شورشیانی جست‌وجو کرد که خلاقیت و نوآوری را به ارمغان می‌آورند. فرانسسکا جینو در کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی به چنین افرادی می‌پردازد و الگوهایی را جهت رسیدن به موفقیت و خلاقیت در کسب‌وکار، از آن‌ها استخراج می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

در اکثر حرفه‌ها و مشاغل، همه چیز تابع قوانین است. چه این قوانین در ارتباط با استانداردهای چگونگی انجام کار باشد، چه سلسله‌مراتب اداری یا حتی اصول لباس پوشیدن در محل ‌کار؛ به‌هرحال در هر سازمانی قوانین زیادی را می‌توان یافت. بی‌توجهی به قوانین مشکل‌ساز خواهد شد، حتی ممکن است به بروز هرج‌و‌مرج بینجامد. معمولاً انسان‌های نافرمان را به‌سختی تحمل می‌کنند و اگر زیاد از حد هم دردسرساز شوند، اخراجشان خواهند کرد. اما اگر همه گوش‌به‌فرمان بودند، سوالی نمی‌پرسیدند، اعتراضی نمی‌کردند و قوانینی را زیر پا نمی‌گذاشتند، آیا آن‌وقت هیچ‌گونه پیشرفتی در هر زمینه‌ی علمی، هنری و... حاصل می‌شد؟ آدم‌هایی که وقتی قوانین را دست‌و‌پاگیر می‌یابند، بدون هیچ ترسی آن‌ها را زیر پا می‌گذارند، آن‌هایی که محکم‌ترین باورها و پندارهایشان را زیر سؤال می‌برند و به هنجارهای اطراف خود که مورد پذیرش همه است شک می‌کنند، به عنوان افرادی «غیرعادی» شناخته می‌شوند، اما از نوع مثبت و سازنده‌اش. همان‌طور که ماری کوری، به موانعِ موجود در سیستم حاکم توجهی نکرد و راه خود را ادامه داد تا به اولین زنی تبدیل شد که دو جایزه‌ی نوبل را از آن خود کرد.

فرانسسکا جینو کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی را با مثال‌های متعدد از افراد نافرمان و موفق همراه کرده تا مخاطب را با قانون‌شکنی از زاویه‌ی درست و مؤثرش آشنا و مرز میان افراد مجرم و خرابکار را با افراد خلاق مشخص کند. انتشارات کتاب پارسه اقدام به چاپ و نشر کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی با ترجمه‌ی یاسمین شاکری کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

  • پرفروش‌ترین کتابِ حوزه‌ی تجارت در سال 2019 به انتخاب Porchlight Books؛
  • جزو ده کتاب محبوب سال 2018 در مجله‌ی IncY؛
  • جزو لیست ده کتاب برترِ رهبری مجله‌ی فوربز در سال 2018.

نکوداشت‌های کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

  • خوانندگان می‌توانند امیدوار باشند شرکتی پیدا شود که به قدرت شورش افراد سازمان باور داشته باشد و حتی در راه پرورش آن قدم بردارد. (بوک‌لیست)
  • این کتاب خودیاری شغلی علاوه بر دادن اطلاعات مفید، شما را سرگرم می‌کند تا درنهایت تکنیک‌های خودش را آموزش دهد. (لایبرری ژورنال)
  • در کتاب پیشگامانه‌ی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی، فرانسسکا جینو به ما می‌گوید که چطور خلاقیت را شکوفا کنیم و با یادگیری مهارتِ طغیان کردنِ به موقع در کار به برتری برسیم. (چارلز داهیگ، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز)
  • فرانسسکا جینو یکی از سازنده‌ترین و خلاق‌ترین دانشمندان علوم اجتماعی جهان است. او در کتاب استعداد نافرمانی نشان می‌دهد که رها کردن نیروی سرکش درونی ما می‌تواند دریچه‌های جدیدی به سوی خلاقیت و قدرت حل مسئله بگشاید. (انیل اچ پینک، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز)

کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به تمام کسانی که آماده‌اند تا بُعد سرکش و نافرمانِ خود را برای رسیدن به موقعیت‌های شغلی بهتر، رها سازند، پیشنهاد می‌شود. در ضمن این کتاب، منبع انگیزشی مناسبی برای مخاطبین کتب خودیاری در حوزه‌ی کسب‌وکار به حساب می‌آید.

در بخشی از کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی می‌خوانیم

ما می‌توانیم از انتظارات سطح پایین دیگران، نافرمانی کنیم. پژوهشگران دریافته‌اند که اگر به‌جای اینکه خود را آرام کنیم، به خودمان بگوییم که هیجان‌زده هستیم، می‌توانیم نگرانی خود را کاهش بدهیم و عملکردمان را بهبود ببخشیم. اگر نگران واکنش دیگران هستیم، می‌توانیم به‌جای اینکه به نگرانی‌مان بپردازیم، وظایف پیش رو را به‌عنوان فرصتی برای یادگیری و پیشرفت در نظر بگیریم. نافرمان‌ها می‌دانند که باید بیشترین انتظارات را از همه و البته از خودشان داشته ‌باشند.

پاییز 2010 از من خواسته شد در همان کلاس آموزش مدیران که قبلاً یکی از دانشجویانش، گفته بود لباس تنگ و بدن‌نما می‌پوشم، تدریس کنم. همان‌جا بود که آگاهانه انتخاب کردم به‌جای تسلیم مقابل تهدید کلیشه‌ای، این روحیه‌ی نافرمانی را تحت کنترل درآورم. با تدریس موافقت ‌کردم اما بعد از دیدن فهرست اسامی تیم آموزشی که همگی مردان فوق‌العاده موفق با سال‌ها تجربه‌ی تدریس و مشاوره بودند، دستپاچه شدم. تنها زن گروه بودم با لهجه‌ای عجیب و غریب. سنم از همه‌ی اساتید کمتر بود. وقتی برای تدریس در اولین کلاس به محوطه‌ی دانشگاه رسیدم، تصمیم گرفتم روی این حقیقت تمرکز کنم که این فرصت یادگیری بزرگی برای من است. به خود گفتم به‌ جای نگران بودن، از اینکه قسمتی از این گروه آموزشی موفق هستی، هیجان‌زده باش. در نهایت، برنامه به‌ خوبی پیش رفت و من به‌عنوان یکی از اعضای ثابت گروه آموزشی انتخاب شدم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه؛ راه بیفت!
1: ناپلئون و هودی؛ پارادوکس موقعیت نافرمانی
2: سگی به اسم «گرمایی»؛ استعداد نوآوری
3: فیل ناپدید می ‌شود؛ استعداد کنجکاوی
4: رودخانۀ هادسون، باند فرود است؛ استعداد وسعت دید
5: حقایق ناخوشایند؛ استعداد تنوع
6: استعداد راستین بودن؛ مربی چیکز سرود ملی می‌خواند
7: راز داستان؛ قدرت دگرگون‌کننده‌ی دلبستگی
8: تبدیل شدن به یک رهبر نافرمان؛ ریش‌سیاه، «مسطح بودن» و هشت اصل رهبر نافرمان
خاتمه؛ ریزوتوی ‌کاچو و فلفل
سخن آخر؛ اقدام به نافرمانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی
نویسنده
مترجمیاسمین شاکری
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-253-726-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

زهرا عناناتی
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
این کتاب عالی و توصیه‌اش می‌کنم به تمام کسانی که تحمل پذیرش بعضی از قوانین خشک و بی اساس اجتماعی و سنتی رو ندارن و اونا رو غیر ضروری می‌دونن سپاس از کتابراه
میلاد آقایی
۱۴۰۳/۱/۵
یکم گیج کنندست ولی درکل کتاب جالبه پیشنهاد میکنم
فاطمه لرستانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
نپسندیدم چون موضوع کتاب خوب پیش نمیره.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

برای دریافت کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.