معرفی و دانلود کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

عکس جلد کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی
قیمت:
۱۱۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی اثری از فرانسسکا جینو، پژوهشگر برتر و مدرسِ مدرسه‌ی بازرگانی هاروارد است. او در این کتاب پرفروش به ما نشان می‌دهد چرا موفق‌ترین افراد، نافرمان‌ترین‌ها هستند که مدام قوانین را زیر پا می‌گذارند و چگونه گاه این سرپیچی از اصول و قواعد، می‌تواند شادکامی و موفقیت را برای ما به ارمغان بیاورد.

درباره‌ی کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

فرانسسکا جینو (Francesca Gino) در کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی (Rebel Talent: Why It Pays to Break the Rules at Work and in Life) از خلاقیت و انگیزه‌ی نهفته در نافرمانی و قانون‌شکنی برای ما می‌گوید! جینو، پژوهشگری پرآوازه است که به دلیل فعالیت‌های علمی و تألیفاتش توانسته جوایز بسیاری را از آنِ خود کند. او را یکی از 40 استادِ جوانِ برتر در حوزه‌ی کسب‌وکار و همچنین از 50 اندیشمندِ تأثیرگذار بر دانش مدیریت در جهان می‌شناسند. پس اگر او به شما توصیه می‌کند گاهی برای افزایش خلاقیت‌تان هم که شده، نافرمانی و قانون‌شکنی کنید، بیراه نمی‌گوید!

معرفی و دانلود کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

در بیشتر کسب‌وکارها و محیط‌های کاری، الزاماتی برای افراد تعیین می‌شود که از نوع پوشش تا شیوه‌ی برخورد آن‌ها را در بر می‌گیرد. بی‌توجهی به قوانین نیز پیامدهایی را برای فرد به دنبال خواهد داشت. افرادی که مطابق عرف عمل نمی‌کنند، به‌سختی مورد پذیرش قرار می‌گیرند و اگر خروج از محدوده‌ی تعیین‌شده در فرد بیش از تحمل و ظرفیتِ مجموعه باشد، اخراج را برای وی در پی خواهد داشت. فرانسسکا جینو با شرح تفاوت میان افراد خرابکار و افرادی که ذهنِ خلاق‌شان، قرار گرفتن در چهارچوب را تاب نمی‌آورد، به این موضوع اشاره می‌کند که نافرمانان، نه تنها افراد بدی نیستند که برعکس، می‌توانند بسیار خلاق و نوآور باشند.

زیر پا گذاشتنِ اصول و قوانین و شورشی بودن در برخی موارد می‌تواند سازنده باشد. بر خلاف تصور رایج که چنین اعمال و همین‌طور افرادی که مرتکب آن‌ها می‌شوند را ناشایست و طردشدنی می‌پندارد، خروج از راه تفکر و کردار متداول، هرچند راهی نامتعارف، اما مسیری است که اغلب به نوآوری‌ها و کشف نادانسته‌ها می‌انجامد!

شورشیانی که در میان ما هستند، به بهتر شدنِ دنیای پیرامونِ ما کمک می‌کنند. اگر نمی‌دانید چگونه، کافی‌ست به بزرگانی نظیر گالیله و داروین و انبوهی دیگر از کاشفان و اندیشمندانِ بزرگ جهان و شیوه‌ی زندگیِ آنان نگاهی بیندازید. آن‌ها به جای پذیرفتنِ توجیه‌های آشنا و چسبیدن به تئوری‌ها و توصیفاتِ شناخته شده از جهان و پدیده‌های آن، از پذیرش آن‌ها خودداری کرده و با اعلام سرپیچی از مواضع پیشین، تلاش کردند از دریچه‌ی متفاوتی به دنیا و آنچه در آن هست و رخ می‌دهد بنگرند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

فرانسسکا جینو در کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی استدلال می‌کند که آینده از آنِ شورشیان و نافرمانان است؛ زیرا آن‌ها هستند که می‌توانند خلاقانه با جهان روبه‌رو شوند. هر یک از ما نیز در خود چنین روحیه‌ای داریم و اگر مترصد رسیدن به موفقیتِ بیشتر در زندگی حرفه‌ای و شخصیِ خود هستیم، کافی‌ست تا آنِ بُعد نافرمانِ خود را بیدار کنیم. امروزه در دنیایی که تا به این اندازه در رقابتی بی‌رحمانه گرفتار شده است، پرورش چنین استعداد و مهارتی در ما می‌تواند به یک زندگی متعهدانه‌تر و رضایت‌بخش‌تر برای خودمان منتهی شود.

کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی را یاسمین شکری به فارسی برگردانده و انتشارات کتاب پارسه آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب شنیدنی را به همت نشر صوتی ماه‌آوا و خوانش راضیه هاشمی می‌شنوید.

افتخارات کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

  • پرفروش‌ترین کتاب در حوزه‌ی تجارت و کسب‌وکار در سال 2019 به انتخاب Porchlight Books؛
  • حضور در فهرست ده اثر محبوب سال 2018 در مجله‌ی IncY؛
  • جزو ده کتاب برتر رهبری خلاق فوربس در سال 2018؛
  • حضور در فهرست ده کتاب برتر حوزه‌ی مدیریت و رهبری در سال 2018.

نکوداشت‌های کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

  • فرانسسکا جینو، نویسنده‌ی کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی، از زمره‌ی خلاق‌ترین اندیشمندان علوم اجتماعی در جهان به شمار می‌رود. او در این کتاب به ما نشان داده که نیروی سرکش درونی، چه چشم‌اندازهای نوینی را به سوی حل مسئله و خلاقیت برای ما می‌گشاید. (دنیل اچ پینک، نویسنده‌ی کتابی پرفروش انگیزه)
  • کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی اثری جذاب و پیشرو است. فرانسسکا جینو در این اثر به ما می‌آموزد چگونه خلاقیتِ خود را شکوفا کنیم. (چارلز داهیگ، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز)
  • کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی، اثری در حوزه‌ی خودیاری شغلی است که مضاف بر اطلاعات مفید و راهکارهای عملی و کاربردی که ارائه می‌دهد، سرگرم‌کننده نیز هست. (Library Journal)
  • نوشته‌ی فرانسسکا جینو، روایتی‌ست عالی، دانشی کاربردی و توصیه‌های عملی درباره‌ی چگونگی، علت و زمان شکستن قوانین. (آنجلا داکورث، نویسنده‌ی کتاب پرفروش سرسختی)

کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ این کتاب صوتی را به تمام کارآفرینان، مدیران و صاحبان کسب‌وکار که علاقه‌مندند با کمک مطالبِ انگیزشی به خود و کارکنانشان یاری برسانند، پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب همچنین برای تمام افرادی که درصددند تا با به کارگیری آنِ وجهِ فرمان‌ناپذیر و سرکش خود، به موفقیتِ شغلی و شخصیِ بیشتری دست یابند، مطالبی مفید و جالب‌توجه در بر دارد.

در بخشی از کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی می‌شنویم

نوآوری هم انسان و هم حیوان را مجبور می‌کند که با چیزهای ناآشنا روبه‌رو شود. شوق غیرقابل وصف ما نسبت به چیزهای تازه، ریشه در تکامل دارد. این اشتیاق با حفظ هوشیاری نسبت به دوست و دشمن در محیط اطراف‌مان، سبب افزایش شانس بقای ما شده است. کسانی که به‌تازگی صاحب بچه شده‌اند، خیلی زود متوجه می‌شوند که بچه‌ها پیوسته در حال دیدن، شنیدن و بازی کردن با چیزهای جدید هستند. یکی از لحظات شیرین اوایل مادر شدنم، زمانی بود که پسرم برای اولین‌بار متوجه دستانش شد. علاقه‌اش به کارهایی که آن زائده‌های عجیب و خارق‌العاده می‌توانستند بکنند، اولین قدمی بود که برای کنترل‌شان برداشت. اولویت دادن به چیزهای تازه راه مؤثری برای پردازش اطلاعات در سیستم‌های شناختی رشدنیافته است و به بچه‌ها کمک می‌کند قبل از رهاسازی جستجوگر درون‌شان، با محیط کنار بیایند.

جالب اینکه در ژنتیک انسان، اولویت دادن به چیزهای نو با مهاجرت انسان‌های اولیه به اقصانقاط کره‌ی زمین مرتبط است. مطالعات اخیر نشان داده گروهی از انسان‌ها که به دورترین نقاط آفریقا مهاجرت کرده‌اند، ژن‌های مرتبط با نوجویی بیشتری داشته‌اند. افرادی که به جاهای دور دست سفر می‌کنند، ممکن است تمایل زیستی بیشتری به تجربه‌ی مکان‌های جدید و اسرارآمیز داشته باشند. با اینکه ما با تمایل وافر به نوجویی متولد می‌شویم، به‌مرور این شوق را از دست می‌دهیم. همان‌طور که بزرگ می‌شویم، امیال دیگری مانند تمایل به قابل ‌پیش‌بینی‌تر بودن، جای آن را می‌گیرند. انعکاس این واقعیت را در محیط‌های سازمانی می‌توان دید: پرداخت چک‌های حقوق در زمانی خاص به‌صورت ماهانه یا هفتگی، ارزیابی بر اساس دستورالعمل‌های ثابت و مشاغلی که یکسری فعالیت‌های مشخص را در بر می‌گیرند.

هیجان اتفاق‌های تازه‌ای مثل سفر به شهری غریب برای ملاقات دوستی قدیمی، خریدن ماشین نو یا ارتقاء شغل می‌تواند حس شعف و حیرت را به شما القاء کند؛ اما این احساس همیشگی نیست. سرانجام از دوست‌تان جدا می‌شوید. بوی نویی ماشین‌تان از بین می‌رود و کم‌کم برایتان عادی می‌شود. ارتقاء شغل، فشار و مسئولیت‌های جدید را به همراه دارد. به مرور زمان، حقیقت تلخی را در مورد تجارب احساسی به دست می‌آوریم: شدت آن‌ها رو به کاهش است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
مقدمه: راه بیفت!
55 دقیقه
یک: ناپلئون و هودی، پارادوکس موقعیت نافرمانی
55 دقیقه
دو: سگی به اسم گرمایی، استعداد نوآوری
40 دقیقه
سه: فیل ناپدید می‌شود، استعداد کنجکاوی - قسمت اول
44 دقیقه
سه: فیل ناپدید می‌شود، استعداد کنجکاوی - قسمت دوم
33 دقیقه
چهار: روخانه‌ی هادسون، باند فرود است؛ استعداد وسعت دید - قسمت اول
40 دقیقه
چهار: روخانه‌ی هادسون، باند فرود است؛ استعداد وسعت دید - قسمت دوم
37 دقیقه
پنج: حقایق ناخوشایند؛ استعداد تنوع - قسمت اول
45 دقیقه
پنج: حقایق ناخوشایند؛ استعداد تنوع - قسمت دوم
61 دقیقه
شش: استعداد راستین بودن؛ مربی چیکز سرود ملی می‌خواند
39 دقیقه
هفت: راز داستان؛ قدرت دگرگون‌کننده‌ی دلبستگی - قسمت اول
32 دقیقه
هفت: راز داستان؛ قدرت دگرگون‌کننده‌ی دلبستگی - قسمت دوم
54 دقیقه
هشت: تبدیل شدن به یک رهبر نافرمان؛ ریش‌سیاه، «مسطح بودن» و هشت اصل رهبر نافرمان
26 دقیقه
خاتمه؛ ریزوتوی ‌کاچو و فلفل - سخن آخر؛ اقدام به نافرمانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی
نویسنده
مترجمیاسمین شاکری
راویراضیه هاشمی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

مجتبی یگانه
۱۴۰۲/۹/۹
کتاب استعداد نافرمانی کتاب بسیار خوبی هست حتما مطالعه شود از هر کتابی مطلبی جدید یاد می‌گیریم ممنون از کتابراه
مرضیه مهجوری
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
اگر تا حالا زیاد مسیر عوض کردید زیاد شکست خوردید این کتاب را بخوانید تا از خود یک موفق بسازید
نسترن درگاهی
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
خیلی جالب هست که نافرمانی با چیزهایی که بهش عادت کردیم شاید نجات بخش ما باشه.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی

برای دریافت کتاب صوتی استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.