معرفی و دانلود کتاب استینک دمدمی 4: استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی

عکس جلد کتاب استینک دمدمی 4: استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی
قیمت:
۲۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استینک دمدمی 4: استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استینک دمدمی 4: استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استینک دمدمی 4: استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی

مجلدی دیگر، از مجموعه‌ی پرطرفدار «استینک»... مگان مک دونالد در کتاب استینک دمدمی 4: استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی داستان استینک و دوستانش را به تصویر می‌کشد که عزمشان را جزم کرده‌اند برای صد و یک خوکچه‌ی هندی خانه بیابند. آخر این ماجرای عجیب و غریب و البته هیجان‌انگیز به کجا ختم خواهد شد؟ برای یافتن پاسخ سؤالتان، با استینک مودی همراه شوید.

درباره‌ی کتاب استینک دمدمی 4: استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی

همه‌ی داستان کتاب استینک دمدمی 4: استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی (Stink and the Great Guinea Pig Express) از جایی آغاز شد که سه خوکچه هندی از فروشگاه حیوانات خانگی فرار کردند. از این زمان بود که استینک دمدمی، به همراه دو دوست خود، سوفی و وبستر وارد عمل شدند و تصمیم گرفتند خوکچه‌ها را بیابند. در نهایت، عملیات آن‌ها با موفقیت به سرانجام رسید. بعد از آن که وبستر و سوفی خوکچه‌ها‌ی هندی‌شان را گذاشتند توی جعبه کفشی که چندتا سوراخ داشت، استینک هم خوکچه‌اش را داخل جعبه کفشی قرار داد تا هر سه جعبه را به فروشگاه حیوانات تحویل دهند؛ با این حال، این پایان ماجرا نبود...

زمانی که این سه دوست پا به فروشگاه گذاشتند، نمی‌توانستند آنچه را که به چشم می‌بینند و آنچه را که با گوش می‌شنوند، باور کنند. در مغازه‌ی حیوانات غوغایی به پا شده بود! قفس‌ها این طرف و آن طرف، وارونه افتاده بودند. توله‌سگ‌ها جیغ می‌زدند. طوطی‌ها سروصدا می‌کردند. خرگوش‌ها در مغازه دنبال هم کرده بودند. خوکچه‌های هندی همه جای فروشگاه، آزادانه می‌دویدند و از هر طرف جیغ می‌کشیدند. در این میان، خانم بردویستل، صاحب فروشگاه نیز هاج و واج میان این همهمه و آشوب ایستاده بود.

برای این که بدانید چه اتفاقی در مغازه‌ی خانم بردویستل رخ داده، با کتاب استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی که مجلد چهارم از سری کتاب‌های کودک استینک دمدمی است همراه شوید تا بلکه در نهایت، از این طریق باخبر شوید صد خوکچه‌ی هندی در یک مغازه‌ی چه کار می‌کنند.

لازم به ذکر است مگان مک دونالد کتاب استینک دمدمی 4: استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی را اولین بار در سال 2008 و با تصویرگری پیتر اچ. رینو منتشر کرد. این اثر در ایران با ترجمه‌ی ریحانه جعفری منتشر شده و انتشارات افق آن را روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های استینک دمدمی

آثاری که ذیل مجموعه‌ی استینک دمدمی (Stink Moody) به انتشار رسیده‌اند، داستان‌هایی خواندنی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان‌اند که جملگی بر محور ماجراهای جذاب و مهیجی می‌گردند که پیرامون شخصیتی به نام «استینک» رخ می‌دهد؛ پسربچه‌ای بامزه و باهوش که همچون خواهر بزرگش، جودی از دیوار راست هم بالا می‌رود!

اگر پیش‌تر مجموعه‌‌ی پرطرفدار «جودی مودی» به قلم مگان مک دونالد را مطالعه کرده باشید، به خوبی به خاطر دارید که استینک، برادر جودی دمدمی معروف است. اکنون این نویسنده در مجموعه کتاب‌های استینک دمدمی به سراغ برادر جودی رفته و به ماجراهای خلق‌شده توسط او می‌پردازد.

مجموعه داستان‌های استینک دمدمی سرشار از وقایعی طنز و صحنه‌هایی مفرح‌اند. به همین جهت نیز، هر مخاطب خردسالی را به سادگی با خود همراه می‌سازند. نویسنده‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی مورد بحث، مگان مک دونالد، نام دارد. او، چنان‌که در مصاحبه‌ای گفته، اغلب حوادث داستان‌های سریِ جودی دمدمی و استینک دمدمی را از خاطرات دوران خردسالی‌اش در مدرسه اقتباس کرده است.

گفتنی است که مجموعه‌ی استینک دمدمی تاکنون به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده، در شمارگانی بالا به فروش رسیده، و افتخاراتی فراوان را برای خالق خود به ارمغان آورده است. ناشر این مجموعه در ایران، گروه انتشاراتی «افق» است. همچنین، شایان ذکر است که مجلد دوم این مجموعه (استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز) موفق شده جایزه‌ی "New Mexico Land of Enchantment" را برای نگارنده‌اش به ارمغان آورد.

مجموعه‌ی استینک دمدمی 15 مجلد را در بر می‌گیرد که از میان آن‌ها، ده کتاب به زبان فارسی برگردانده شده‌اند. در ادامه، نام این کتاب‌ها را به ترتیب زمان انتشار ملاحظه خواهید کرد: «استینک هی آب می‌رود!»، استینک و آب نبات گنده‌ی فک از کارانداز»، «استینک و بوگندوترین کتانی‌های دنیا»، «استینک و سفر پرماجرا با خوکچه های هندی»، «استینک اَبَرقهرمان منظومه‌ی شمسی»، «استینک و نبرد نهایی کُشتی انگشتی»، «استینک و راه‌پیمایی شبانه‌ی زامبی‌ها»، «استینک و قورباغه‌ی عجیب و غریب»، «استینک و یک شب خوابیدن کنار کوسه‌ها» و «استینک و حمله‌ی کپک غولی».

گفتنی است تصویرگری هر پانزده مجلد را پیتر.اچ. ری‌نولدز (Peter H. Reynolds) بر عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب استینک دمدمی 4: استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی

  • یکی دیگر از ماجراجویی‌های دیوانه‌وار استینک و جودی... (SLJ’s Curriculum Connections)

  • کتابی سرشار از ماجراجویی، طنز و خوش‌گذرانی! (Kendal Rautzhan's Books to Borrow, Books to Buy column)

  • اثری پرانرژی! طرفداران وفادار مجموعه کتاب‌های استینک بدون شک با کتاب استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی سرگرم خواهند شد. (Bulletin of the Center for Children's Books)

  • با این کتاب از خنده روده‌بر خواهید شد. کتاب استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی دیالوگ‌هایی واقع‌بینانه و سرعتی سریع برای خواندن دارد. (واشنگتن پَرنت (Washington Parent))

  • با زبانی ساده، رسا و تأثیرگذار... کتاب استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی از همان فصل اول به خوبی آغاز می‌شود و در سرتاسر کتاب نیز این گیرایی پایدار می‌ماند. (اِسکول لایبرری ژورنال)

  • طرفداران جودی دمدمی و برادرش، استینک هر آنچه را که دوست می‌دارند در کتاب استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی خواهند یافت. از دوستی و معماها گرفته، تا ماجراجویی و حیوانات! (نقد کتاب Kirkus)

  • مگان مک دونالد در مجموعه کتاب استینک دمدمی فراز و نشیب‌های رابطه‌ی خواهر - برادری را به خوبی به نمایش می‌گذارد. همچنین، کتاب استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی مملو از طنز و جذابیت است. (وبلاگ هفت چیز غیر ممکن)

کتاب استینک دمدمی 4: استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی مناسب چه کسانی است؟

کودکانِ رده‌ی سنی 6 تا 9 سال، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب استینک دمدمی 4: استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی، اثر مگان مک دونالد، بهره خواهند برد. همچنین اگر از طرفداران مجموعه‌ی جودی دمدمی هستید، این مجموعه کتاب نیز شما را غرق در لذت خواهد کرد.

با مگان مک دونالد بیشتر آشنا شویم

مگان مک دونالد (Megan McDonald) متولد سال 1959 و اهل پیتسبرگِ آمریکاست. او نویسندگی را از سنین خردسالی آغاز کرد و بعدها در دبیرستان و دانشگاه، این حرفه را به طور جدی‌تر پی گرفت. مک دونالد بیش از هر چیز به عنوان داستان‌نویسی زبده در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود. عمده‌ی شهرت وی در این عرصه، مرهون مجموعه کتاب‌های «جودی دمدمی» است؛ سریِ طنزِ خواندنی‌ای که تاکنون بسیاری از کودکان جهان را شیفته‌ی عالم قصه و کتاب ساخته است. کتاب‌های «جودی مشهور می‌شود»، «جودی و فهرست آرزوها»، «جودی و تابستان پرماجرا»، «جودی مریخی می‌شود» و «جودی ملکه می‌شود»، اسامی برخی از بهترین داستان‌های مجموعه‌ی جودی دمدمی‌اند. خوشبختانه اغلب این عناوین با ترجمه‌ای قابل قبول به جامه‌ی زبان فارسی درآمده‌اند.

از میان دیگر آثار مگان مک دونالد، جز مجموعه کتاب‌های جودی دمدمی و «استینک دمدمی»، می‌توان به دو مجموعه‌ی پرطرفدار دیگر با عناوین «دختران آمریکایی» و «باشگاه خوهران» اشاره کرد.

جالب است بدانید جان شولتز، فیلمساز برجسته‌ی آمریکایی فیلمی را با الهام از کتاب‌ جودی و تابستان پرماجرا تحت همین عنوان در سال 2011 ساخت. جوردانا بیتی، هنرپیشه‌ی استرالیایی، در نقش جودی دمدمی در این فیلم ایفای نقش کرد.

در بخشی از کتاب استینک دمدمی 4: استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی می‌خوانیم

سوفی پرسید: «نکند آن‌ها را برای حراج بزرگ خوکچه‌ی هندی جمع می‌کنید؟»

خانم بی گفت: «نه، خدا نکند! دیروز توی اخبار از این زبان‌بسته‌های کوچولو می‌گفت. آزمایشگاهی از این بیچاره‌ها برای آزمایش شامپو و عطر استفاده می‌کرده. آن‌ها تا حد مرگ گرسنگی می‌کشیدند. هر بیست تا خوکچه شاید هم بیشتر را توی یک قفس چپانده بودند. طفلکی‌ها توی مدفوع خود‌شان زندگی می‌کردند!» دماغش را گرفت و ادامه داد: «اصلاً درست نیست!»

وبستر گفت: «وووی، واقعاً وحشتناکه!»

خانم بی گفت: «نتوانستم از فکر درست کردن یک سرپناه برای این بیچاره‌ها بیرون بیایم. به خودم گفتم اگر همین حالا کسی سرپرستی‌شان را به عهده نگیرد، آن‌ها از بین می‌روند. این بود که یک‌راست رفتم مرکز کنترل حیوانات. به‌شان گفتم که از تمام صد خوکچه‌ی هندی مراقبت می‌کنم. خودم هم نفهمیدم با چه عقلی این حرف را زدم!»

وبستر گفت: «وااای، شما برای خوکچه‌های هندی، یک اَبَرقهرمان هستید!»

استینک گفت: ‌ «نجات‌بخش بی‌نظیر دوستان پشمالوی ما!»

خانم بی گفت: «کاش می‌شد می‌توانستم چندتا از این خوکچه‌ها‌ی هندی را غیب کنم! نجات دادن‌شان یک چیز است، پیدا کردن صد و یک خانه‌ی خوب برای‌شان، چیزی دیگر.» این را گفت و چندتا کاه را از لای موهایش درآورد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
درباره‌ی تصویرگر
دیوار بزرگ
صد و هیچی
تق تق! کیه؟
ماشین قیژقیژوی پُرسروصدا
رام‌کننده‌ی خوکچه‌ی‌هندی
و آن‌ها پنج تا بودند
پیش به سوی ساحل ویرجینیا
امان از این خوکچه‌های کوچولو
بازگشت به خانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استینک دمدمی 4: استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی
نویسنده
مترجمریحانه جعفری
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-600-353-174-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب استینک دمدمی 4: استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی

برای دریافت کتاب استینک دمدمی 4: استینک و سفر پرماجرا با خوکچه‌های هندی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.