معرفی و دانلود کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک!

عکس جلد کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک!
قیمت:
۲۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک!

دایان دی گروت در کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک! داستان گیلبرت کوچولوی دوست‌داشتنی را تعریف می‌کند که دلش می‌خواهد برای تولدش جشنی بزرگ تدارک ببیند،‌ اما وقتی تمسخر دوستانش را می‌بیند، ناامید می‌شود. نویسنده در این کتاب مفهوم‌هایی همچون اهمیت دوستی، قلدری و شیوه‌ی دفاع از حقوق فردی را به کودکان آموزش می‌دهد. این کتاب یکی از مجلدهای مجموعه‌ی خواندنی «گیلبرت و دوستانش» است که از پرخواستارترین مجلدهای ادبیات کودک به شمار می‌آید و افتخارات و جوایز گوناگونی را از آن نویسنده‌اش کرده است.

درباره‌ی کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک!

کتابی که پیش روی شما قرار گرفته، با عنوان گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک! (Happy Birthday to You, You Belong in a Zoo)، اثری درخور توجه به قلم دایان دی گروت ( Diane de Groat) برای کوکان است. دی گروت در کتاب حاضر به بررسی مفاهیم مهمی ازجمله «قلدری کردن»، «تحت قلدری قرار گرفتن»، «دوستی» و «پذیرش خود» را مورد بررسی قرار می‌دهد.

داستان کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک! از این قرار است که گیلبرت می‌خواهد جشن تولدش را برنامه‌ریزی کند؛ در این میان، هم‌کلاسی‌هایش مدام او را مورد آزار قرار می‌دهند و مسخره‌اش می‌کنند. گیلبرت احساس می‌کند در هیچ جمعی جایی ندارد، هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد با او دوست باشد و در نهایت این که حسابی تنهاست. در واقع، گیلبرت که به خاطر شوخی‌های دوستانش دچار سوءتفاهم شده، احساس می‌کند که دیگر در میان رفقایش جای ندارد.

کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک! در بر دارنده‌ی مفاهیم مهمی برای آموزش به کودکان است. دایان دی گروت از طریق داستانی کودکانه به کودکان آموزش می‌دهد تا خود را به همان شکلی که هستند، بپذیرند، قاطعیت داشته باشند و از حق خود دفاع کنند و درنهایت این که دوستی واقعی را قدر بدانند. نوشته‌های دی گروت ساده و روان است و بچه‌ها به‌راحتی مجذوب داستان می‌شوند.

تصاویر کتاب تولدت نمبارک به‌نوعی مکمل داستان هستند و روایت را تکمیل می‌کنند. ازجمله ویژگی‌هایی که اثر حاضر را از سایر همتایانش متمایز می‌سازد، این امر است که کودکان به‌آسانی می‌توانند با کتاب و شخصیت‌هایش ارتباط برقرار کنند و با آن احساس هم‌ذات‌پنداری داشته باشند.

به‌طورکلی، کتاب حاضر داستانی سرگرم‌کننده است که در عین آن که برای کودکان لذت‌بخش است، درس‌هایی ارزشمند برای زندگی را نیز در بر می‌گیرد. کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک! یک افزودنی ضروری برای هر کتاب‌خانه‌ای به‌شمار می‌رود!

دایان دی گروت کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک! را نخستین بار در سال 1999 منتشر کرد. انتشار این مجلد، همچون دیگر کتاب‌های سری گیلبرت و دوستانش، با استقبال خوانندگان مواجه شد. گفتنی است بر اساس قوانین بین‌‌المللی، حق انحصاری انتشار کتاب نامبرده در سراسر دنیا متعلق به انتشارات پرتقال است. کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک! را با ترجمه‌ی ریحانه جعفری در اختیار دارید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های گیلبرت و دوستانش

مجموعه کتاب‌های گیلبرت و دوستانش (Gilbert and Friends) نوشته‌ی دایان دی گروت ماجراهای یک پسر کوچولوی دوست‌داشتنی به نام گیلبرت را روایت می‌کنند. در هر مجلد از این مجموعه، گیلبرت و دوستان صمیمی‌اش با چالش تازه‌ای روبه‌رو می‌شوند و در پایان، درس‌های مهمی را می‌آموزند. در طول داستان‌های این مجموعه کتاب خوانندگان با گیلبرت و دنیای او بیشتر آشنا می‌شوند؛ از تجربیات او در مدرسه گرفته تا زندگی‌ خانوادگی‌اش.

دایان دی گروت خود تصویرگری این مجموعه را نیز برعهده داشته و تصاویری که توسط او خلق شده‌اند، از جمله مواردی هستند که بر جذابیت کتاب‌ها افزوده‌اند. روایت دلنشین و جذاب این مجموعه و شخصیت‌هایی که به‌آسانی می‌توان با آن‌ها احساس هم‌ذات‌پنداری کرد، از دیگر ویژگی‌هایی است که مجموعه کتاب گیلبرت و دوستانش را از دیگر عنوان‌های مشابه در حیطه‌ی ادبیات کودک متمایز کرده است.

ریحانه جعفری، از مترجمان خوب کشورمان، مجموعه کتاب‌های گیلبرت و دوستانش را به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات پرتقال عهده‌دار انتشار آن در ایران بوده است. آنچه در ادامه ملاحظه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای این مجموعه است که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند: «مامان، تو بهترینی»، «مدادهای خیلی نو، کتاب‌های خیلی نو»، «شب به خیر، خوب بخوابی» و «آخرین نفر تخم‌مرغ گندیده است!».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های گیلبرت و دوستانش

  • برنده‌ی جایزه‌ی The Parents' Choice
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز
  • در فهرست کتاب‌های انتخاب کودک توسط انجمن بین‌المللی کتابخوانی و شورای کتاب کودکان
  • بهترین کتاب سال، به انتخاب نشریه‌ی اسکول لایبرری ژورنال
  • در فهرست بهترین کتاب‌های کتاب‌فروشان آمریکایی
  • برنده‌ی جایزه‌ی The Oppenheim Toy Portfolio Platinum
  • برنده‌ی جایزه‌ی RA/CBC Children's Choice
  • و...

نکوداشت‌های کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک!

  • به شخصیت پرفروش نیویورک تایمز، گیلبرت بپیوندید و با او، دوستان و خانواده‌اش در این کتاب مصور دلگرم‌کننده درباره‌ی تولد، قلدری و انجام کار درست همراه شوید. (وب‌سایت آمازون)

  • در جدیدترین قسمت منتشرشده از مجموعه‌‌ی محبوب گیلبرت و دوستانش، گیلبرتِ همیشه مشتاق در حال برنامه‌ریزی جشن تولد خود است. در این میان، هم‌کلاسی‌هایش او را مسخره می‌کنند و می‌گویند که گیلبرت به باغ‌وحش تعلق دارد. همه‌ی این‌ها باعث می‌شود که گیلبرت احساس کند از بقیه جدا مانده و کنار گذاشته شده است، اما با کمک معلم و دوستانش، گیلبرت متوجه می‌شود که «متفاوت بودن» می‌تواند دلیلی برای قدردانی باشد. تصاویر جذاب دایان دی گروت گروهی پرجنب و جوش از شخصیت‌هایی را به تصویر می‌کشد که دوست‌داشتنی هستند .متن قابل دسترس، با جملات کوتاه و واژگان ساده، این کتاب را برای کودکان خردسال که به تنهایی خواندن را یاد می‌گیرند به کتابی عالی تبدیل می‌کند. افزودنی‌ای عالی برای هر کتاب‌خانه‌ای. (نشریه‌ی Kirkus Reviews)

  • دایان دی گروت در کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک! برداشتی معتبر از احساسات و تعاملات اجتماعی کودکان دارد و این داستان جنجالی پیام مفیدی را برای نوجوانان در مورد قلدری کردن و در معرض قلدری قرار گرفتن ارائه می‌کند. (اسکول لایبرری ژورنال)

کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک! برای چه کسانی مناسب است؟

دایان دی گروت کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک! را برای کودکان متعلق به رده‌ی سنی 3 تا 7 سال به رشته‌ی تحریر در آورده است.

با دایان دی گروت بیشتر آشنا شویم

دایان دی گروت، نویسنده و تصویرگر آمریکایی، در سال 1847 چشم به جهان گشود. آنچه بیش از همه نام دی گروت را بر سر زبان‌ها انداخته، کتاب‌هایی‌ هستند که او در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر در آورده است. از این نویسنده‌ی پرفروش تاکنون نزدیک به صدوچهل کتاب منتشر شده که او نویسندگی و یا تصویرسازی آن‌ها را بر عهده داشته است. از میان این آثار می‌توان به عنوان‌های «گیلبرت و دوستانش: مامان تو بهترینی!»، «شب بخیر، خوب بخوابی»، «مدادهای خیلی نو، کتاب‌های خیلی نو» و «آخرین نفر تخم مرغ گندیده است» اشاره کرد. همه‌ی آثار نامبرده به زبان فارسی ترجمه شده‌اند و در اختیار مخاطبان قرار گرفته‌اند. بد نیست اشاره کنیم دایان دی گروت جوایز مختلفی، از جمله جایزه‌ی انتخاب کودکان و جایزه‌ی ایرما سیمونتون بلک را برای آثارش دریافت کرده است.

در بخشی از کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک! می‌خوانیم

موقع ناهار گیلبرت سعی کرد کنار لوییس بنشیند، اما لوییس به خوش تکان نداد و برایش جا باز نکرد. در عوض گیلبرت نشست کنار پتی.
پتی گفت: «فکر می‌کردم از لوییس خوشت نمی‌آید.»
گیلبرت جواب داد: «حالا دیگر دوستم است. ازم خواسته شنبه به جشن تولدش بروم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک!
نویسنده
مترجمریحانه جعفری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-462926-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک!

برای دریافت کتاب گیلبرت و دوستانش: تولدت نمبارک! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.