معرفی و دانلود کتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است!

عکس جلد کتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است!
قیمت:
۲۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است!

دایان دی گروت در کتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است! داستان والی، پسرعموی گیلبرت را برای‌مان روایت می‌کند که حسابی رقابت‌جو و اهل مسابقه است؛ اما در روز عید پاک، ماجرایی رقم می‌خورد که والی درسی مهم درباره‌ی رقابت‌جو بودن یاد می‌گیرد. گفتنی است این اثر ذیل مجموعه کتاب‌های «گیلبرت و دوستانش» منتشر شده و به انتخاب Bank Street College of Education بهترین کتاب کودک سال 2008 نام گرفته است.

درباره‌ی کتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است!

اثری که پیش روی شماست، با عنوان گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است! نام یک داستان کودکانه‌ به قلم دایان دی گروت است. نویسنده در این اثر به توضیح مفهوم رقابت‌جویی پرداخته و تلاش کرده ضمن آن‌که داستانی سرگرم‌کننده برای بچه‌ها روایت می‌کند، آن‌ها را با مفاهیمی مهم آشنا سازد.

ماجرای کتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است (!Last One in Is a Rotten Egg)‌ از این قرار است؛ گیلبرت و لولا دل در دل‌شان نیست. چراکه پسرعموی‌شان، والی، قرار است به دیدن آن‌ها بیاید. ابتدا همه ‌چیز به خوبی پیش می‌رود، اما راستش را بخواهید، ماجرایی حسابی لولا و گیلبرت را آزار می‌دهد: والی بیش از اندازه اهل رقابت‌جویی است و تقریباً همه چیز را به چشم یک مسابقه می‌بیند که باید در آن برنده شود.

روز عید پاک است و همه قرار است در مسابقه‌ی پیدا کردن تخم‌مرغ شرکت کنند. همانطور که احتمالاً حدس می‌زنید، والی این‌بار هم دلش می‌خواهد برنده‌ی مسابقه باشد. هیچ هم اهمیتی نمی‌دهد که در راه به کسی آسیب برساند. والی فقط می‌خواهد بهترین باشد؛ بهترین، سریع‌ترین و البته، برنده‌ی هر رقابتی. در این میان، گیلبرت و لولا چگونه می‌توانند از دست والی رها شوند و با رقابتی چنین بی‌امان کنار بیایند؟ دایان دی گروت (Diane de Groat) به شما پاسخ می‌گوید!

کتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است! داستانی طنزآمیز و دلگرم‌‎کننده است. در این داستان، گیلبرت که حسابی از دست والی به ستوه آمده، به او می‌آموزد که تخم‌مرغ گندیده حقیقتاً کیست! این اثر نخستین بار در ژانویه‌ی سال 2007 منتشر و روانه‌ی بازار نشر شد. در ایران این کتاب را ریحانه جعفری به زبان فارسی ترجمه و انتشارات پرتقال در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های گیلبرت و دوستانش

مجموعه کتاب‌های گیلبرت و دوستانش (Gilbert and Friends) نوشته‌ی دایان دی گروت ماجراهای یک پسر کوچولوی دوست‌داشتنی به نام گیلبرت را روایت می‌کنند. در هر مجلد از این مجموعه، گیلبرت و دوستان صمیمی‌اش با چالش تازه‌ای روبه‌رو می‌شوند و در پایان، درس‌های مهمی را می‌آموزند. در طول داستان‌های این مجموعه کتاب خوانندگان با گیلبرت و دنیای او بیشتر آشنا می‌شوند؛ از تجربیات او در مدرسه گرفته تا زندگی‌ خانوادگی‌اش.

دایان دی گروت خود تصویرگری این مجموعه را نیز برعهده داشته و تصاویری که توسط او خلق شده‌اند، از جمله مواردی هستند که بر جذابیت کتاب‌ها افزوده‌اند. روایت دلنشین و جذاب این مجموعه و شخصیت‌هایی که به‌آسانی می‌توان با آن‌ها احساس هم‌ذات‌پنداری کرد، از دیگر ویژگی‌هایی است که مجموعه کتاب گیلبرت و دوستانش را از دیگر عنوان‌های مشابه در حیطه‌ی ادبیات کودک متمایز کرده است.

ریحانه جعفری، از مترجمان خوب کشورمان، مجموعه کتاب‌های گیلبرت و دوستانش را به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات پرتقال عهده‌دار انتشار آن در ایران بوده است. آنچه در ادامه ملاحظه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای این مجموعه است که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند: «مامان، تو بهترینی»، «مدادهای خیلی نو، کتاب‌های خیلی نو»، «شب به خیر، خوب بخوابی» و «تولدت نمبارک».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های گیلبرت و دوستانش

  • برنده‌ی جایزه‌ی The Parents' Choice
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز
  • در فهرست کتاب‌های انتخاب کودک توسط انجمن بین‌المللی کتابخوانی و شورای کتاب کودکان
  • بهترین کتاب سال، به انتخاب نشریه‌ی اسکول لایبرری ژورنال
  • در فهرست بهترین کتاب‌های کتاب‌فروشان آمریکایی
  • برنده‌ی جایزه‌ی The Oppenheim Toy Portfolio Platinum
  • برنده‌ی جایزه‌ی RA/CBC Children's Choice
  • و...

جوایز و افتخارات کتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است!

  • از پرفروش‌ترین مجموعه کتاب‌های چندجلدی برای کودکان
  • بهترین کتاب کودک سال به انتخاب Bank Street College of Education در سال 2008

نکوداشت‌های کتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است!

  • آخرین نفر تخم‌ِمرغ گندیده است دهمین کتاب درباره‌ی گیلبرت است. او و خواهرش از دیدار پسرعموی خود، والی هیجان‌زده هستند. با‌این‌حال، آن‌ها خیلی زود متوجه می‌شوند که بودن والی در اطرافشان، آن‌قدرها که آن‌ها تصور می‌کردند سرگرم‌کننده نیست. او آن‌قدر اهل رقابت است که همه چیز را به مسابقه تبدیل می‌کند. «آخرین نفر یک تخم‌مرغ گندیده است» عبارت مورد علاقه‌ی والی است که در حال دویدن آن را فریاد می‌زند. او می‌خواهد تا در هر فعالیتی که انجام می‌شود دیگران را شکست بدهد، حتی در رسیدن به میز ناهار. تصاویر آبرنگی پاستلی، به سبک کارتونی، فعالیت‌های انجام‌شده در کتاب را به تصویر می‌کشند و درعین‌حال جمعیت شهر کوچکی را که از راکون‌ها، خارپشت‌ها، خرگوش‌ها، گربه‌ها و سگ‌ها تشکیل شده‌اند، نشان می‌دهند. بچه‌ها با داستان کتاب ارتباط برقرار می‌کنند. کتاب آخرین نفر تخم مرغ گندیده است! درسی ملایم در مورد چگونگی دوست بودن به شما ارائه می‌دهد. (نشریه‌ی اسکول لایبرری ژورنال)

  • در این داستان طنزآمیز و دلگرم‌کننده نوشته‌ی دایان دی گروت، گیلبرت -اپوسوم مورد علاقه‌ی همه - به والی می‌آموزد که تخم‌ِمرغ گندیده واقعاً کیست! (وب‌سایت آمازون)

  • گیلبرت که در ده کتاب پیشین دایان دی گروت نقش داشته، چهره‌ای آشنا است: او کسی‌ست که شبیه آلبرت انیشتین است؛ البته اگر انیشتین یک اپوسوم جوان بود! گیلبرت که پیش‌تر یاد گرفته بود که با قلدرها و تاریکی، و با پاهای الیاف‌دار و بدبو کنار بیاید، در اینجا باید با پسر عموی فوق رقابتی خود، والی، مبارزه کند. شکار تخم‌مرغ عید پاک محل مناسبی برای او است تا بتواند رقیب خود را شکست دهد. گیلبرت از نیاز بی‌ملاحظه‌ی والی برای اینکه همیشه اولین نفر باشد، بر ضد خود او استفاده می‌کند. آثار هنری و داستان دی گروت دارای شخصیت‌های همدلانه‌ای هستند. (Kirkus Reviews)

کتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است! مناسب چه کسانی است؟

کتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است! نوشته‌ی دایان دی گروت برای کودکان رده‌ی سنی 3 تا 7 سال مناسب است.

با دایان دی گروت بیشتر آشنا شویم

دایان دی گروت متولد سال 1947 و اهل ایالت نیوجرسی آمریکاست. شهرت این نویسنده‌ی پیشکسوت ناشی از آثار داستانی او در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است. از میان این آثار می‌توان به عناوینی چون «گیلبرت و دوستانش: مامان تو بهترینی!»، «شب بخیر، خوب بخوابی»، «مدادهای خیلی نو، کتاب‌های خیلی نو» و «تولدت نمبارک!» اشاره کرد. آثار او افتخارات و جوایز فراوانی -از جمله جایزه‌ی انتخاب کودکان و جایزه‌ی ایرما سیمونتون بلک- را برای نگارنده‌شان به ارمغان آورده‌اند.

در بخشی از کتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است! می‌خوانیم

والی تخم‌مرغ را انداخت توی سبدش و راه افتاد.
گیلبرت والی را صدا کرد: «آهای! این درست نیست! لولا آن تخم‌مرغ را پیدا کرد!»
والی گفت: «اما من بودم که آن را از بالای درخت برداشتم.»
لولا با ناراحتی گفت: «به همه می‌گویم!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است!
نویسنده
مترجمریحانه جعفری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-462919-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است!

برای دریافت کتاب گیلبرت و دوستانش: آخرین نفر تخم مرغ گندیده است! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.