معرفی و دانلود کتاب استیون اسپیلبرگ چه کسی است؟

عکس جلد کتاب استیون اسپیلبرگ چه کسی است؟
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استیون اسپیلبرگ چه کسی است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استیون اسپیلبرگ چه کسی است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استیون اسپیلبرگ چه کسی است؟

کتاب استیون اسپیلبرگ چه کسی است؟ نوشته‌ی استفانی اسپاینر و ترجمه‌ی ابوالفضل طاهریان ریزی کتابی مصور و مختص کودکان درباره‌ی زندگی شخصی و حرفه‌ای کارگردان شهیر آمریکایی استیون اسپیلبرگ است. این کتاب از کودکی او شروع می‌کند و مراحل مختلف زندگی او را باز می‌کند.

درباره‌ی کتاب استیون اسپیلبرگ چه کسی است؟

در میان کارگردانان آمریکایی، شهرت استیون اسپیلبرگ شهرتی چشم‌گیر است. استیون کوچک در ده سالگی اولین بار دوربین دست گرفت و از همان زمان شیفته‌ی سینما شد. از «نجات سرباز رایان» و «فهرست شیندلر» گرفته تا «ای. تی.»، «اگه می‌تونی منو بگیر» و «ایندیانا جونز»، تقریباً هر چیزی که او بسازد با استقبال مخاطب مواجه خواهد شد. اما این کارنامه‌ی سینمایی خارق‌العاده یک‌شبه به وجود نیامده است. این کتاب، داستان طولانیِ شکل گرفتنِ یک کارگردان کم‌نظیر از کودکی او تا زمان حال است.

کتاب استیون اسپیلبرگ چه کسی است (?Who Is Steven Spielberg) توسط استفانی اسپاینر (Stephanie Spinner) نوشته شده است و ابوالفضل طاهریان ریزی آن را به فارسی برگردانده. این ترجمه در سال 1401 در نوبت نخست توسط نشر طاهریان منتشر شد. در این کتاب زندگی اسپیلبرگ در سیزده بخش عمده و براساس مراحل مختلف زندگی شخصی و حرفه‌ای او تقسیم شده است و تلاش شده که در هر بخش، زندگی حرفه‌ای و خصوصی او با هم پیوند داده شود و منابع الهام احتمالی ساخت آثار او هم از میان همین پیوند آشکار شود. کتاب به شکلی شبیه به داستانی نوشته شده و تقریبا هر پاراگراف با نقاشی یا عکس همراه است که به خواننده‌ی کودک یا نوجوان در خواندن کتاب و فهم مطالب کمک خواهد کرد.

کتاب استیون اسپیلبرگ چه کسی است برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مناسب کودکان و نوجوانان علاقمند به زندگی‌نامه‌ی شخصیت‌های مشهور است. همچنین این کتاب برای کودکان علاقمند به سینما نیز جذاب خواهد بود. طرفداران اسپیلبرگ اثر نامبرده را از دست ندهند.

با استفانی اسپاینر بیشتر آشنا شویم

استفانی اسپاینر نویسنده‌ی آمریکایی متولد 1946 است که به قول خودش کودکی‌اش را با کتاب خواندن گذرانده است. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه تلاش کرد در صنعت نشر کاری پیدا کند تا بتواند از کتاب خواندنش درآمد داشته باشد، اما در این مدت آنقدر داستان‌های افتضاح خواند که در نهایت مجبور شد از این کار خارج شود تا نفسی بکشد! در این مدت شروع کرد به سفر کردن و ایران هم جزو کشورهایی است که در سفرهایش به آن سری زده. حاصل این‌همه گشتن و از این شاخه به آن شاخه پریدن، تألیف بیش از چهل و پنج جلد کتاب برای کودکان بوده است. او در حال حاضر به نویسندگی ادامه می‌دهد و روی نقاشی‌های بودایی تبت مطالعه می‌کند.

در بخشی از کتاب استیون اسپیلبرگ چه کسی است؟ می‌خوانیم

استیون همیشه دوست داشت یک فیلم در مورد دایناسورها بسازد. وقتی او رمان پارک ژوراسیک مایکل کرشتون را در سال 1990 خواند، دانست که این داستانی است که به دنبالش بوده است. در این فیلم دانشمندان حشره‌ای را یافتند که از خون دایناسورهای تغذیه کرده بود (و DNA دایناسورها را حفظ کرده بود) این حشره در داخل یک کهربا گیر افتاده بود. جان هاموند، که به اندازه کافی برای داشتن یک جزیره گرمسیری بزرگ ثروتمند بود، DNA را به دست می‌آورد و از آن برای شبیه‌سازی دایناسورها استفاده می‌کند. طولی نکشید که گله‌هایی از حیوانات ماقبل تاریخ در یک محوطۀ بزرگ جزیرۀ هاموند پرسه می‌زدند. به گفته هاموند پارک ژوراسیک بزودی بزرگترین جاذبه گردشگری در تمام دورانها خواهد بود. قبل از باز شدن آن، سه دانشمند و نوه‌های هاموند برای پیش نمایش می‌آیند.

با ساخت فیلم پارک ژوراسیک تقریباً بیست سال پس از فیلم کوسۀ سفید، استیون می‌توانست از جدیدترین و پیشرفته‌ترین جلوه‌های کامپیوتری CGI استفاده کند. و این بسیار فوق‌العاده بود. وی گفت: "این اولین فیلمی بود که تاکنون ساخته شده است، جایی که تمام موفقیت یا شکست داستان به این شخصیت‌های دیجیتالی وابسته بود. " این فیلم در استفاده از جلوه‌های بصری تا آن زمان یک نقطه عطف بود و 914 میلیون دلار فروش بی‌سابقه در سراسر جهان کسب کرد.

استیون شبها در لهستان کارهای پس از تولید را فیلم پارک ژوراسیک انجام می‌داد و روزها از فیلم فهرست شیندلر فیلمبرداری کرد. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی است، در مورد یک تاجر آلمانی به نام اسکار شیندلر است که در طول جنگ جهانی دوم به لهستان اشغال شده توسط نازی‌ها می‌آید و امیدوار است از جنگ سود ببرد.

فهرست مطالب کتاب

استیون اسپیلبرگ چه کسی است؟
فصل 1. براونی هاگ
فصل 2. گوشه‌گیر ولی باحال
فصل 3. استودیو استووی
فصل 4. چرخ‌های آموزش تلویزیون
فصل 5. حملۀ کوسۀ سفید!
فصل 6. تماس با بیگانگان
فصل 7. ایندیانا جونز و ماجراجویی که هیچگاه متوقف نمی‌شود
فصل 8. دوستی در دور دست‌ها
فصل 9. نقطۀ عطف
فصل 10. گزارش‌ها و اسکارها
فصل 11. کمپانی دریم
فصل 12. پروژه‌های بلند مدت
فصل 13. استاد تاریخ
خط زمانی زندگی استیون اسپیلبرگ
جدول زمانی جهان
فیلم‌شناسی اسپیلبرگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استیون اسپیلبرگ چه کسی است؟
نویسنده
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-622-2840-50-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استیون اسپیلبرگ چه کسی است؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب استیون اسپیلبرگ چه کسی است؟

برای دریافت کتاب استیون اسپیلبرگ چه کسی است؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.