معرفی و دانلود کتاب اسرار کتاب سیاه

عکس جلد کتاب اسرار کتاب سیاه
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسرار کتاب سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسرار کتاب سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسرار کتاب سیاه

کتاب اسرار کتاب سیاه، اثری جذاب در مورد یکی از منحصر به فردترین رمان‌های اورهان پاموک است که نشان می‌دهد یک داستان نویس چگونه می‌تواند ارواح را تسخیر کند!

اورهان پاموک (Orhan Pamuk) همه‌ دفترچه‌هایی را که در هنگام قلم زدن رمان نوشته حفظ کرده و عکس تمام شخصیت‌هایی که در کتاب سیاه (The Black Book) بوده به تصویر کشیده است. شما با خواندن این کتاب می‌توانید دریابید که او با توجه به داشتن تمام شواهد ذهنی و عینی‌اش چگونه برای شخصیت‌ها اسمی در نظر گرفته و ماجراهای مختلف را به هم متصل کرده است.

در حقیقت رمان اسرار کتاب سیاه دارای ساختاری منحصر به فرد است: این رمان در ابتدا خانوادگی به نظر می‌رسد اما کمی پس از خواندن آن، با پرداختن به زندگی روزمره‌ی یک وکیل‌ مدافع جوان که در کوچه‌ پس‌کوچه‌های شهر استانبول به دنبال همسر خود است، به رمانی پلیسی جنایی تبدیل شده و هنوز به نیمه‌ نرسیده، یا به بیانی دقیق‌تر مخاطب را با وجوهِ عمیق یک تحقیق فلسفی و مردم‌شناسانه مواجه می‌کند؛ روایتی از تضاد هویت فردی و ملی، ویژگی‌های ریز و درشت و در عین حال شکننده‌ی شخصیت انسانی، سبک‌وسیاق حیاتِ تاریخی استانبول و جنبه‌های فلسفی زندگی در یک شهر هزاران‌ ساله اما پژمرده و افسرده... انگار مخاطب نه با یک رمان بلکه با یک پژوهش جامعِ ‌انسان‌ شناسانه روبه‌روست.

وجه شاعرانه‌ی رمان، تمامی این ابعاد به‌ ظاهر متفاوت و حتی متضاد را مثل اشعار تعلیمی پیشامدرن غربی به عنوان نمونه (De Rerum Natura) و یا مثنوی‌های دایرۀ‌المعارف‌گونه‌ی شرقی به عنوان نمونه، مثنوی معنوی مولوی که تأثیرپذیری این رمان از آن، آن‌قدر واضح است که نیازی به شرحش نیست، به شکلی بسیار قدرتمند به همدیگر مرتبط می‌کند.

اسرار کتاب سیاه، یکی از مهم‌ترین رمان‌های نامتعارف، متفاوت و در عین حال از بی‌نظیرترین آثار ادبیات مدرن ترک محسوب می‌شود و با توجه به دقتی فراوان که از خواندن این رمان به مخاطب دست می‌دهد، به مفهوم واقعی کلمه بی‌همتاست. تصادفی نیست که طرفداران این رمان، همان‌ها که این کتاب را بارها و بارها می‌خوانند و بعد از خواندن آن، احساسات و عواطف خود را با تاثیرپذیری خاصی با یکدیگر درمیان می‌گذارند.

آن‌هایی که برای بار اولین بار این رمان را خوانده‌اند، از سویی از خاص و متفاوت بودن آن می‌گویند و از سوی دیگر اشاره می‌کنند: «خیلی شبیه ماست، آشناست، مالِ خود ماست، بومی همین‌ جاست...» با توجه به همین نکته به نظر می‌رسد که این دو منظر متناقض‌نما، برای کشف اسرار کتاب سیاه، نقطه‌ی عزیمت خوبی باشند.

در بخشی از متن اسرار کتاب سیاه می‌خوانیم:

کتاب سیاه، هم برای مخاطبش، هم برای قهرمان اصلی‌اش رمانی مملو از قصه‌ها، حکایت‌ها، بازی‌ها، اشاره‌ها، نشانه‌ها و سرنخ‌هاست. این رمان در پاره‌ای از صحنه‌های خود، مخاطب را پا‌ به‌ پای غالب به وضعیت یا موقعیت خاصی می‌کشاند و برایش بازی‌های متفاوت و متنوعی تدارک می‌بیند: معماهایی برای خلاص شدن، یا رمزهایی برای کشف شدن، که میان کلمات و جملات این رمان پنهان شده‌اند. بین این کلمات و جملات، نشانه‌ها و سرنخ‌هایی هستند که روشن نیست به جایی چیزی خاص منتهی می‌شوند یا نه، تازه باید اضافه کرد که برخی‌شان هم قطعاً اشتباه و گمراه‌ کننده هستند.

مخاطب هنگام خوانش این رمان با انبوهی از صحنه‌ها و قصه‌ها مواجه می‌شود که در دشواری و پیچیدگی از ساختار کلی اثر که پیش‌تر به آن اشاره شد دست‌ کمی ندارند. تخلص‌های شاعرانه، نام‌های مستعار، ارجاع‌های ضمنی یا حتی مستقیم به تاریخ ادبیات جهان، و از این دست مصادیق، همه و همه در کنار هم به مخاطب خاطرنشان می‌کنند که این وسط اسراری در کار است، رازهایی که در نگاه اول دست نیافتنی به نظر می‌رسند. درست است، کتاب سیاه واقعاً پُر است از رمز و راز.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
کتاب سیاه چه می‌کند؟
آینه‌ها و بازی‌ها
منابع انسانی کتاب سیاه
منابع ادبی کتاب سیاه
دفترچه‌های یادداشت کتاب سیاه
ماجرای چاپ کتاب سیاه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسرار کتاب سیاه
نویسنده
مترجمعین له غریب
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات182
زبانفارسی
شابک978-600-229-436-4
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسرار کتاب سیاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اسرار کتاب سیاه

برای دریافت کتاب اسرار کتاب سیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.