معرفی و دانلود کتاب اسلام و نیازهای جهان امروز

عکس جلد کتاب اسلام و نیازهای جهان امروز
قیمت:
7000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسلام و نیازهای جهان امروز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسلام و نیازهای جهان امروز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسلام و نیازهای جهان امروز

کتاب اسلام و نیازهای جهان امروز، شامل متن دو سخنرانى از استاد شهید آیت‌اللّه‌ مرتضی مطهرى درباره موضوع مهم چگونگى تطبیق قوانین اسلام با نیازها و تحولات متغیر زمان و مسئله اسلام و تجدد است.

گفتار اول تحت عنوان «اسلام و نیازهاى جهان امروز» در حدود سال 1347 شمسى در حسینیه ارشاد تهران و گفتار دوم تحت عنوان «قوانین اسلام در مقایسه با توسعه و تحول دنیاى جدید» در حدود سال 1350 شمسى در دانشکده الهیات دانشگاه مشهد ایراد شده است. این دو گفتار قبلاً در کتاب پانزده گفتار منتشر شده است ولى نظر به این که در میان سایر گفتارهاى این کتاب نمود لازم را نداشت و عده‌اى از علاقه‌مندان آثار آن اسلام‌شناس فرزانه نیز خواهان چاپ مجزاى آن بودند، اقدام به انتشار این دو گفتار به شکل حاضر شد.

مطالعه این رساله براى همه کسانى که به موضوع انطباق اسلام به عنوان یک امر ثابت با تحولات زمان به عنوان یک امر متغیر مى‌اندیشند، مفید و مؤثر خواهد بود.

در بخشی از کتاب اسلام و نیازهای جهان امروز می‌خوانیم:

مقدسات بشر چیست؟ عدالت یکى از مقدسات بشر است. آزادى یکى از مقدسات بشر است. احسان یکى از مقدسات بشر است. امنیت یکى از مقدسات بشر است. راستى، درستى، امانت یکى دیگر از مقدسات بشر است. بدون شک تمام این‌ها در گرو ایمان‌اند. آن چیزى که بشر ندارد این است. حالا چه ایمانى؟ این ایمان را از کجا بگیریم؟ ایمان که قراردادى نیست. ایمان یعنى وسیله‌اى که بتواند روح ما را بکِشد و جذب کند یعنى بتواند بر سرّ ضمیر ما حکومت کند. شرط اولش این است که لااقل یک کتاب آسمانى روشنى موجود باشد که حداقل انسان اطمینان داشته باشد که این کتاب از صاحب خودش است. به قول آقاى [محمّد تقى] شریعتى اگر ما وحى قرآن و نبوت خاتم را از دنیا بگیریم اصلاً نبوتِ قابل اثباتى نیست. اگر بناست بشر به یک کتاب آسمانى ایمان داشته باشد یعنى اگر یک کتاب آسمانى وجود داشته باشد که یک آدم بى‌تعصب بتواند روى آن لااقل فکر بکند قرآن است. هر کتاب دیگرى را شما نگاه مى‌کنید مى‌بینید اولین شرطش معدوم است، انتسابش به صاحبش اصلاً معلوم نیست. انجیل، تورات و اوستا این جور است، آثارى که به پیامبران آریایى به قول دکتر شریعتى نسبت داده‌اند این‌گونه است. تنها کتابى در دنیا که به طور قطع و یقین از آن آفتاب و از این چراغ روشن‌تر مى‌شود گفت از همان آورنده‌اش است قرآن است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
اسلام و نیازهاى جهان امروز
اصل نیاز
سخن پیامبر صلى‌الله‌علیه‌و‌آله
نیاز بشر امروز
نفاق، بزرگترین پدیده عصر ما
ایمان، پایه همه مقدسات
ریشه رویگردانى از دین در اعصار اخیر
اشتباهات کلیسا
تأثیر اسلام در تمدن اروپا
شواهدى بر موضوعات سه‌گانه
1. ارزش دادن به شخصیت انسانى
2. حق عقل در حریم دین
3. احترام به عمل و سخت‌کوشى
نیازهاى بشر امروز از نظر اقبال لاهورى
سه رکن قانون احتیاج
قوانین اسلام در مقایسه با تغییر
و تحول دنیاى جدید
سه طبقه اجتماعى
راز تحول تاریخ انسان
منطق مبتنى بر اصل تغییر
پاسخ
منطق دوم: قانون زندگى بشر متغیر است
پاسخ
ثبات اخلاق
مسئله عصمت زمان
وظیفه ما
اصالت عقل در اسلام
عدم توجه اسلام به شکل‌هاى زندگى و توجه به روح زندگى
داستان آقاشیخ على زاهد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسلام و نیازهای جهان امروز
نویسنده
ناشر چاپی موسسه انتشارات صدرا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات82
زبانفارسی
شابک978-600-7747-21-6
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسلام و نیازهای جهان امروز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اسلام و نیازهای جهان امروز

برای دریافت کتاب اسلام و نیازهای جهان امروز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.