معرفی و دانلود کتاب اسم تو

عکس جلد کتاب اسم تو
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسم تو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسم تو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسم تو

ماکوتو شینکای در کتاب اسم تو داستان عجیب دختری به‌نام میتسوها میامیزو را روایت می‌کند که در یک شهر کوچک کوهستانی سکونت دارد. دختر در خواب می‌بیند که پسری اهل شهر توکیو است. و تاکی، یک پسر دبیرستانی که در توکیو زندگی می‌کند، هم‌زمان خواب می‌بیند که یک دختر در شهری دورافتاده و کوهستانی‌ست! این دو با به اشتراک گذاشتن بدن‌ها، روابط و زندگی‌هایشان، به شکلی جدایی‌ناپذیر در هم تنیده می‌شوند. اما آیا در تابلوی بزرگ سرنوشت واقعاً ارتباطی از نوع جدانشدنی وجود دارد؟ گفتنی‌ست این اثر در سال 2018 نامزد جایزه هاروی برای بهترین مانگا شده است.

درباره‌ی کتاب اسم تو

آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده که آرزو کنید در مکانی دیگر یا در قالب جنس مخالف خود زندگی کنید؟ مثلاً به‌جای اینکه پسری ساکن قاره‌ی آسیا باشید، دختری آمریکایی می‌بودید! ماکوتو شینکای (Makoto Shinkai) در کتاب اسم تو (Your Name) چنین رویایی را روایت می‌کند. میتسوها میامیزو، دختری دبیرستانی در حومه‌ی روستای ایتوموری در کشور ژاپن است، او از زندگی کسل‌کننده و رخوت‌بار روستایی خسته شده و آرزو دارد در زندگی بعدی‌اش تبدیل به پسری خوش‌چهره و پرطرفدار در توکیو شود. پسری که شاید خیلی از دختران دبیرستانی عاشقش هستند و هیچ‌وقت از زندگی در شهری مثل توکیو حوصله‌اش سر نمی‌رود! تاکی تاچیبانا نیز یک پسر نوجوان دبیرستانی اهل توکیوست، پسری شبیه به آرزوی میستسوها!

معرفی و دانلود کتاب اسم تو

داستان از حضور یک ستاره‌ی دنباله‌دار آغاز می‌شود. زمانی‌که یک ستاره‌ی دنباله‌دار به زمین نزدیک شد، آرزوها و زندگی این دو نفر دستخوش تغییر گردید. یک روز کاملاً معمولی، میتسوها در قالب تاکی و تاکی به‌جای میتسوها از خواب بیدار شدند. تاکی و میتسوها متوجه شدند که بدنشان با یکدیگر عوض شده. برای چند روز بدن‌های آن‌ها گاه‌وبیگاه با یکدیگر عوض می‌شد تا این‌که بعدازظهر یکی از روزها کاملاً تماس خود را از دست دادند.

ماکوتو شینکای در کتاب اسم تو نوعی از داستان‌های «سفر در زمان»، «ماوراء‌الطبیعه»، «فانتزی جادویی» یا تلفیقی از هر سه را خلق کرده است. و این کاملاً به خواننده‌ی رمان بستگی دارد که کدام‌یک را انتخاب کند. او در هشت بخش داستان تعویض بدن توسط دو نفر را که پیش از این هرگز ملاقاتی با یکدیگر نداشته‌اند، روایت کرده. داستانی که به‌خودی خود ایده‌ای بسیار تازه و جذاب محسوب می‌شود و خواننده را مشتاق به ادامه دادن می‌کند. و پس از آن حتی تجسم ماجراها و هرج و مرج‌هایی که به‌واسطه‌ی این اتفاق در زندگی‌های پسر و دختر رخ می‌دهد، بسیار هیجان‌انگیز و تا حدی طنزآمیز است. عده‌ای معتقد هستند که شینکای داستان این کتاب را از فراوانی بلایای طبیعی در ژاپن الهام گرفته.

داستان از یک روز معمولی و با بیداری میتسوها آغاز می‌شود. جایی که دختر روی تخت خود می‌نشیند و می‌فهمد که خواب می‌دیده. رویایی بسیار شیرین و زیبا و احساس خوبی که حالا کم‌کم از وجودش خارج می‌شود. تمام این اتفاقات ناگهانی و بدون خبر قبلی رخ داده‌اند و اشک‌های میتسوها پیش از این‌که زمانی برای فکرکردن داشته ‌باشد، سرازیر می‌شوند. او خواب می‌دیده؛ اما آیا رویا راهی برای پیوستن به حقیقت ندارد؟

انتشارات نگاه آشنا کتاب اسم تو را با ترجمه‌ی فارسی صالحه ترابی‌نوا منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب اسم تو

در سال 2016 انیمه‌ای براساس کتاب اسم تو و با همین نام به کارگردانی ماکوتو شینکای ساخته شد و اولین‌بار در 3 ژوئیه 2016 در لس‌آنجلس به نمایش درآمد. این فیلم با تحسین گسترده‌ی منتقدان روبه‌روشد و با فروش بیش از 382 میلیون دلار در سراسر جهان به سومین فیلم پرفروش ژاپنی تاریخ تبدیل شد و رکوردهای باکس‌آفیس متعددی را شکست. جوایز متعددی نیز به این انیمه تعلق گرفته که از آن جمله می‌توان به جایزه‌ی بهترین انیمیشن بلند در انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس 2016، چهل‌ونهمین جشنواره‌ی فیلم سیتگز و هفتادویکمین جایزه‌ی فیلم ماینیچی اشاره کرد. اسم تو همچنین نامزد جایزه‌ی آکادمی ژاپن برای عنوان بهترین انیمیشن سال شد.

نکوداشت‌های کتاب اسم تو

  • عالی! ماکوتو شینکای همیشه تغییرات بزرگ ایجاد می‌کند! (لوییز هنریک، نظرات ستاره‌دار آمازون)
  • یک تجربه‌ی زیبای خارج از بدن از ماکوتو شینکای. او با این داستان خیره‌کننده درباره‌ی مبادله‌ی بدن، شهرت خود را به‌عنوان پادشاه جدید انیمه ژاپن تأیید کرده است. (گاردین)

کتاب اسم تو برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی این اثر نوجوانان هستند؛ اما اگر طرفدار ادبیات ژاپن و داستان‌های تخیلی و فانتزی هستید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی کتاب اسم تو را از دست ندهید!

در بخشی از کتاب اسم تو می‌خوانیم

با یک ضربه‌ی سریع در را محکم می‌بندد. با خودم فکر می‌کنم عجب دختر کوچولوی وحشی‌ای است و خودم را از روی تشک بیرون می‌کشم. خوب که فکر می‌کنم، می‌بینم گرسنه‌ام. ناگهان یک آینه‌ی قدی توجهم را جلب می‌کند. چند قدم به‌سمت کف‌پوش حصیری که جلوی آینه روی زمین پهن شده‌ است برمی‌دارم. لباس خواب گشادم از روی شانه‌هایم لیز می‌خورد و روی زمین می‌افتد. به تصویر تمام‌قد خودم در آینه خیره می‌شوم.

موهای بلند مشکی‌ام باوجود این‌که در خواب آشفته شده و در بعضی از قسمت‌های سرم شاخ شده‌، تا کمرم آویخته‌ است. صورت کوچک و گِردَم، چشمان درشت و کنجکاو و لب‌هایم را که کمابیش خندان به‌نظر می‌رسند در خود جای داده‌است. گردن باریک، فرورفتگی عمیق استخوان ترقوه، برجستگی‌ متورمی که به‌نظر می‌رسد گواهی بر این است که من کاملاً سالم هستم، در پایین آن، خطوط محوِ دنده‌ها و سپس منحنی کمر به‌چشم می‌خورد.

تا به‌ حال چنین تجربه‌ای نداشته‌ام، اما این را می‌دانم که قطعاً بدن یک دختر است.

... یک دختر؟
من... یک دخترم؟

ناگهان آن حالت خواب‌آلودگی از سرم می‌پرد. در یک لحظه به خودم می‌آیم و سپس سردرگم و گیج می‌شوم. پذیرش این موضوع برایم قابل‌تحمل نیست و فریاد می‌کشم.

فهرست مطالب کتاب

بخش یک: رویا
بخش دو: سرآغاز
بخش سه: روزها
بخش چهار: جست‌وجو
بخش پنج: خاطرات
بخش شش: نمایش دوباره
بخش هفت: مبارزهای باشکوه
بخش هشت: اسم تو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسم تو
نویسنده
مترجمصالحه ترابی نوا
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-5260-15-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسم تو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اسم تو

برای دریافت کتاب اسم تو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.