معرفی و دانلود کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟: کله‌ گنده‌ها جواب می‌دهند!

عکس جلد کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟: کله‌ گنده‌ها جواب می‌دهند!
قیمت:
۶۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟: کله‌ گنده‌ها جواب می‌دهند!

در کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟ با عجیب‌ترین پرسش‌های دنیا روبه‌رو خواهید شد. جما الوین هریس، با همکاری هزاران کودک، مجموعه‌ای بامزه، مفرح و سرگرم‌کننده از سؤالات جورواجور را فراهم کرده تا «کله‌گنده‌ها» بهترین پاسخ‌ها را برایشان پیدا کنند! در این کتاب آموزنده، برترین متخصصان، هنرمندان و نویسندگان پاسخگوی پرسش‌های کودکان و نوجوانان کنجکاو هستند. چه کسی می‌داند؟! شاید جواب خیلی از سؤال‌هایتان در لابه‌لای صفحات همین کتاب نهفته باشد.

درباره‌ی کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟

همه‌ی ما در کودکی یا نوجوانی این تجربه را داشته‌ایم که روزانه با ده‌ها سؤال در ذهنمان سروکله بزنیم، به پاسخی مناسب برای بعضی‌ها برسیم و برخی‌ها را هم بدون جواب رها کنیم. البته فکر کردن به سؤالات متنوع به دوران کودکی و نوجوانی محدود نمی‌شود؛ اما ذهن کنجکاو و پرسشگر افراد در این دوره از زندگی، بیش از بزرگسالان به دنبال چرایی و چیستی پدیده‌هاست. معمولاً بسیاری از پدر و مادرها یا آدم‌بزرگ‌ها برای پاسخگویی به پرسش‌های کودکان یا نوجوانان چندان آماده نیستند. ممکن است برخی از پرسش‌ها به نظرشان عجیب و بی‌معنی برسد یا شاید به بعضی از آن‌ها هم بخندند. همین واکنش‌های ساده از سوی والدین یا بزرگ‌ترها می‌تواند فرزندان را دلسرد کرده و آن‌ها را از سؤال پرسیدن ناامید کند. بااین‌حال، جما الوین هریس (Gemma Elwin Harris) مجموعه‌ای را تدارک دیده که ثابت می‌کند هیچ سؤالی بی‌ارزش نیست و برای هر پرسشی، پاسخی نهفته است. فقط باید سؤال مورد نظرمان را از کله‌گنده‌ها بپرسیم!

کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟ (Big question from little people) مملو از پرسش‌هایی‌ست که هزاران دانش‌آموز مشغول‌به‌تحصیل در ده مدرسه‌‌ی آمریکایی مطرح کرده‌اند. نویسنده این پرسش‌ها را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را در اختیار خبره‌ترین متخصصان علوم زیست‌شناسی، نجوم، تاریخ، حتی هنرمندان و نویسندگان قرار داده تا پاسخی مناسب و درخور برای آن‌ها ارائه کنند.

همان‌قدر که بعضی از سؤالات بامزه هستند، نوع پاسخی که به آن‌ها داده شده هم طنز و خنده‌دار است. این را هم اضافه کنیم که در کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟ هیچ محدودیتی وجود ندارد. در یک صفحه درباره‌ی تاریخ طبیعی و تکامل موجودات زنده می‌خوانید، درحالی‌که صفحه بعد ممکن است درمورد کیهان‌شناسی و سیارات باشد!

تصاویر کوچک و سیاه و سفیدی هم در کنار سؤال و جواب‌ها قرار گرفته‌اند که خواندن کتاب حاضر را برایتان دلنشین‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد؛ نقاشی‌های فانتزی که جنبه‌ی طنز دارند و توجه به آن‌ها موجب سرگرمی مخاطب می‌شود.

جما الوین هریس برای گردآوری اثر حاضر به سراغ کودکان و نوجوانان 4 تا 12‌ساله رفته و از ایشان خواسته تا هر پرسشی را که در هر زمینه‌ای دارند، بیان کنند. پرسش‌هایی که دیدگاه کودکان و نوجوانان را نسبت به دانش‌ها و محیط پیرامونشان نشان می‌دهد. به سخن دیگر، سلیقه و دیدگاه فردی آن‌ها را نسبت به جهان مشخص می‌کند. نویسنده هرگز ادعا نمی‌کند که پاسخ‌های داده‌شده در کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟ جوابی نهایی برای پرسش‌ها هستند. علم و دانش بشری همچنان در حال پیشرفت است و شاید روزی برسد که پاسخ‌های متخصصان این کتاب، از دیدگاه محققان آینده، خنده‌دار به نظر برسد.

اگرچه گاه متن کتاب به دلیل استناد به شواهد علمی، کمی دشوار می‌شود، به طوری که تنها نوجوانان بالای دوازده‌سال نکات آن را به‌خوبی متوجه خواهند شد اما از آن‌جایی که برخی از پرسش‌کنندگان کودکان زیر 12 سال بوده‌اند و درک بعضی از مباحث برای مخاطبان کودک هم امکان‌پذیر است، باید گفت هم کودکان و هم نوجوانان می‌توانند اثر حاضر را مطالعه کرده و مطالب مفیدی را به کمک آن بیاموزند.

کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟ را می‌توان نوعی دانش‌نامه‌ به زبان ساده دانست که دانستنی‌های بی‌شماری برای مخاطبانش دارد. دانشنامه‌ای که مطالب آن نه براساس حروف الفبا، که به ترتیب سؤالات پرسیده‌شده، بیان می‌شوند. خوانندگان کودک و نوجوان با درک مباحث این کتاب به برخی از باورهای نادرستی پی می‌برند که در ذهنشان ماندگار شده و به کمک داده‌های اثبات‌شده‌ی علمی، یک خانه‌تکانی اساسی در باورهایشان خواهند داشت.

برای آشنایی بهتر با پاسخ‌دهنده‌های کتاب پیش‌رو، جما الوین هریس با اشاره به حرفه و حوزه‌ی تخصصشان، آن‌ها را به مخاطبان معرفی کرده است. برخی از این کله‌گنده‌ها خودشان مؤلف هستند و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به کتاب‌هایشان، دانش و سطح دانسته‌های خود را ارتقا بدهند. جالب است بدانید یکی از پاسخ‌دهندگان اثر پیش‌رو، نوآم چامسکی، از برجسته‌ترین زبانشناسان جهان است.

این اثر با برگردان روان فاطمه شمسی و به کوشش نشر پرتقال، به چاپ رسیده و در اختیار کودکان و نوجوانان مستعد و باهوش فارسی‌زبان در سرتاسر جهان قرار گرفته است.

کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟ برای چه کسانی مناسب است؟

خوانندگان بالای دوازده سال گروه اصلی مخاطبان اثر حاضر را تشکیل می‌دهند؛ اما بزرگسالانانی که فرزند کودک یا نوجوان دارند نیز برای درک بهتر جهان‌بینی فرزندشان، از مطالعه‌ی این کتاب غافل نشوند. توجه داشته باشید که مطالعه‌ی برخی از مطالب این اثر، برای کودکان زیر دوازده سال نیز مفید خواهد بود.

با جما الوین هریس بیشتر آشنا شویم

جما الوین هریس نویسنده‌‌ای است که به‌عنوان سردبیر مجلات در کشورهای گوناگونی از جمله آمریکا، انگلیس، ایتالیا و... فعالیت داشته. او از دانشگاه کمبریج فارغ‌التحصیل شده و هم‌اکنون در ادینبورگ اسکاتلند سکونت دارد.

جما الوین هریس پیش از این در زمینه‌ی تبلیغات نیز مشغول به کار بود. اثر حاضر نخستین کتاب اوست که به فارسی نیز برگردانده شده. خوب است بدانید پسر خردسال و دو خواهرزاده‌ی کنجکاوش الهام‌بخش او برای نوشتن کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمده؟ شده‌اند.

جملات برگزیده کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟

  • اگر رؤیایی داری، حالا هرچه که بود، برو دنبالش!

  • موسیقی جادوست و هر زمان بخواهیم، در اختیار ماست.

  • اگر پای مرگ و زندگی وسط باشد، مطمئن باش که خوردن یک کرم اشکالی ندارد.

  • دایناسورهای بزرگ و گیاه‌خواری که در خشکی‌ زندگی می‌کردند از گرسنگی مردند، چون گیاهی برای خوردن نبود.

در بخشی از کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟ می‌خوانیم

وقتی آن‌طرف دنیا در کشور مغولستان بودم، پیش مردم خیلی مهربانی به‌ نام تساتن ماندم که در چادرهایی از جنس پوست گوزن شمالی زندگی می‌کردند و در جنگل‌های برفی با گله‌های گوزنشان این‌سو و آن‌سو می‌رفتند. یک شب مردی وارد چادری شد که من آن را با خانواده‌ای شریک بودم. خیلی خسته به نظر می‌رسید. گفت که چند لحظه‌ی قبل یک خرس قطبی دنبالش کرده و می‌خواسته او را بخورد، چون پارچه‌ی لباسش از پوست گرم و زیبای گوزن شمالی بود. خرس فکر کرده بود او گوزن شمالی است، چون بوی گوزن شمالی می‌داد! هرچقدر هم فریاد کشیده بود، خرس باز دنبالش کرده بود. خب انگار این قضیه فقط یک سوءتفاهم بود!

وقتی هم که خرس بالاخره دیده بود چیزی که دنبال می‌کند واقعاً گوزن شمالی نیست، به این نتیجه رسیده بود که به‌هرحال می‌تواند مرد را بخورد. آخرسر آن مرد مجبور شده بود با چاقوی جیبی‌اش خرس را بترساند. تیغه‌ی چاقو به ‌خوبی چنگال خرس نبود، در نتیجه فراری ‌دادن خرس کلی طول کشیده بود. پس می‌توانی بفهمی چرا آن مرد آن‌قدر خسته بود. من به او فنجانی چای دادم و یک خانم مهربان لباس‌های پاره‌شده‌ی مرد را وصله کرد.

خب شیرها هم همین‌طورند. خوردن آن‌ها اصلاً آسان نیست. یک بار با سه‌تا از شترهایم در بیابان نامیب که جایی خشک و بی‌آب‌وعلف در آفریقاست، می‌گشتم. اسم شتر محبوبم نلسون بود و سوای زرافه‌هایی که قدشان از او بلندتر بود، از هیچ‌چیز بیشتر از شیرها بدش نمی‌آمد. اصلاً از اینکه می‌خواستند آن‌طور بی‌سروصدا سرِ وقتمان بیایند، خوشش نمی‌آمد، من هم همین‌طور.

فهرست مطالب کتاب

سخن گردآورنده
آیا حیوان کشف‌نشده‌ای هم وجود دارد؟
خوردن کِرم اشکال ندارد؟
اتم‌ چیست؟
چرا بزرگ‌ترها رئیس هستند؟
چرا خون قرمز است و آبی نیست؟
رؤیاها چگونه ساخته می‌شوند؟
چقدر طول می‌کشد پیاده‌ دور دنیا بگردیم؟
چرا موسیقی داریم؟
فضایی‌ها واقعاً وجود دارند؟
باد از کجا می‌آید؟
چرا ما انگلیسی حرف می‌زنیم؟
چرا فقط دایناسورها منقرض شدند و بقیه‌ی حیوان‌ها منقرض نشدند؟
چرا کیک‌ها این‌قدر خوشمزه‌اند؟
چطور از یک دانه‌ی کوچک، گیاه و درخت به وجود می‌آید؟
چرا میمون‌ها موز دوست دارند؟
آیا مغز انسان قوی‌ترین چیز روی زمین است؟
گرم ‌شدن زمین چیست؟
چرا سکسکه‌ام می‌گیرد؟
چرا فضا این‌قدر برق می‌زند؟
چرا حیوان‌ها نمی‌توانند مثل ما صحبت کنند؟
شخصیت‌های داستانی چگونه به ذهن داستان‌نویسان می‌رسند؟
خودروها چطور کار می‌کنند؟
چرا نمی‌توانم خودم را قلقلک بدهم؟
اولین حیوان دست‌آموز مال چه کسی بود؟
چرا سیاره‌ها گرد هستند؟
زنبور می‌تواند زنبوری دیگر را نیش بزند؟
چرا غذاها را می‌پزیم؟
وقتی در مسابقه‌های ورزشی شکست می‌خوریم، چطور خودمان را سر پا نگه داریم؟
چرا جنگ می‌شود؟
چرا به دست‌شویی می‌رویم؟
چرا شیرها غرش می‌کنند؟
چرا پول وجود دارد؟
اولین کتاب را چه کسی نوشت؟
چرا فیل‌ها به خرطوم نیاز دارند؟
چرا بعضی‌ها بدجنس هستند؟
درخت‌ها چگونه هوایی را تولید می‌کنند که ما از آن تنفس می‌کنیم؟
اگر جهان از هیچ‌چیز شروع شده، پس چطور به یک چیزی تبدیل شده است؟
چرا رنگ پوست آدم‌ها باهم فرق می‌کند؟
ممکن است قطب‌ شمال و جنوب روزی کاملاً آب شوند؟ «خوبی» از کجا می‌آید؟
چرا خورشید این‌قدر داغ است؟
کدام حیوان بیشتر از همه در معرض انقراض است؟
چرا دخترها بچه‌دار می‌شوند اما پسرها نمی‌شوند؟
چرا در عصر ویکتوریا همه‌ی کارها را بچه‌ها انجام می‌دادند؟
جاذبه چیست و چرا در فضا وجود ندارد؟
چرا نمی‌توانیم تا ابد زندگی کنیم؟
چطور آب توی ابرها می‌رود تا باران ببارد؟
چرا حیوان‌هایی که پرواز می‌کنند پر دارند، اما خفاش پر ندارد؟
مغز من چطور کنترلم می‌کند؟
دستور پخت غذاها از کجا به ذهن آشپزها می‌رسند؟
همه‌ی ما آدم‌ها باهم فامیل هستیم؟
از کجا می‌فهمند همه‌ی دانه‌های برف باهم فرق دارند؟
چرا وقتی می‌خواهی زمان سریع بگذرد، آرام می‌گذرد؟
چه ‌کسی اولین بار چیزهای فلزی را درست کرد؟
حباب‌ها چطور وارد نوشیدنی‌های گازدار می‌شوند؟
چرا آسمان آبی است؟
وقتی جمعیت سروصدا می‌کند، ورزشکارها چطور تمرکز می‌کنند؟
میمون‌ها و مرغ‌ها ویژگی مشترکی دارند؟
آدم اولین بار چطور نوشتن را یاد گرفت؟
چرا دانشمندان میکروب‌ها را می‌بینند و چرا من نمی‌توانم آن‌ها را ببینم؟
آیا کسی هست که خرس قطبی یا شیر بخورد؟
چرا شکل ماه تغییر می‌کند؟
عددها واقعاً تا بی‌نهایت ادامه دارند؟
اولین بذر از کجا آمد؟
چرا گای فاکس آن‌قدر آتش‌پاره بود؟
برای وارد شدن به مسابقات المپیک باید چه‌کار کنیم؟
اولین هنرمند چه کسی بود؟
من از چه ساخته شده‌ام؟
چرا پنگوئن‌ها فقط در قطب جنوب زندگی می‌کنند و در قطب شمال نیستند؟
هواپیما چطور پرواز می‌کند؟
قوی‌ترین حیوان کدام است؟
چه‌کسی اسم همه‌ی شهرها را انتخاب کرده است؟
چرا آب خیس است؟
اگر اسکلت نداشتم چه‌شکلی می‌شدم؟
گاو‌ها هوا را آلوده می‌کنند؟
نویسندگان ایده‌هایشان را از کجا می‌آورند؟
چه‌کسی شکلات را اختراع کرد؟
چرا مردها ریش درمی‌آورند و زن‌ها نه؟
شکر برای آدم مضر است؟
اهرام مصر را چگونه ساختند؟
چرا شب‌ تاریک است؟
وقتی نمی‌دانیم چه بکشیم، باید چه‌کار کنیم؟
برق را چگونه تولید می‌کنند؟
اسکندر کبیر از قورباغه‌ خوشش می‌آمد؟
استخوان‌های ما از چه ساخته شده‌اند؟
اگر در قایقی بدون آب و غذا بمانیم، چه می‌کنیم؟
گربه‌ام چطور همیشه راه خانه را پیدا می‌کند؟
درون دنیا چیست؟
چند نوع سوسک مختلف در جهان وجود دارد؟
فضا چقدر دور است؟
آذرخش چطور اتفاق می‌افتد؟
چرا بعضی از آدم‌ها قدبلندتر از بقیه هستند؟
چرا ادرار زرد است؟
بزرگ‌ترین نبرد رومی‌ها کدام بوده است؟
چرا حوصله‌ام سر می‌رود؟
واقعاً توی دهانمان هیولاهایی به ‌اسم باکتری زندگی می‌کنند؟
چرا شب‌ها می‌خوابیم؟
بالاخره می‌توانیم در زمان به عقب برگردیم؟
آتش چطور آتش می‌گیرد؟
چرا به‌جای یک کشور بزرگ یک‌عالمه کشور داریم؟
چه چیزی من را «من» می‌کند؟
اگر گاوی یک سال باد معده‌اش را رها نکند و بعد یک باد معده‌ی بزرگ ول کند، آن باد معده او را به فضا پرتاب خواهد کرد؟
چرا آب دریا شور است؟
اینترنت برای چیست؟
میکل آنژ چطور این‌قدر مشهور شد؟
چطور عاشق می‌شویم؟
اگر شکمم را از هم باز می‌کردند طولش چقدر می‌شد؟
چرا الفبا داریم؟
چرا همیشه با برادر و خواهرم دعوا می‌کنم؟
رنگین‌کمان از چه چیزی ساخته می‌شود؟
آدم‌ها از کی شروع به استفاده از دستور پخت غذاها کردند؟
چرا ماه می‌درخشد؟
اقیانوس‌ها از کجا می‌آیند؟
چرا حلزون‌ها لاک دارند اما لیسه‌ها ندارند؟
فصل جانبی!
پاسخ‌دهندگان
تشکر ویژه
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟: کله‌ گنده‌ها جواب می‌دهند!
نویسنده
مترجمفاطمه شمسی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-622-274108-2
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟

برای دریافت کتاب اسکندر کبیر از قورباغه خوشش می‌آمد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.