معرفی و دانلود کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهارم: صلیب خونین

عکس جلد کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهارم: صلیب خونین
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهارم: صلیب خونین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهارم: صلیب خونین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهارم: صلیب خونین

آیا کلیسا هم در غارت پادشاهان اروپایی سهیم بود؟ مهدی میرکیایی در کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهارم: صلیب خونین به نقش روحانیون مسیحی در استعمار می‌پردازد و روش‌هایی را که آن‌ها برای کشورگشایی حاکمان خود به‌کار می‌بستند، شرح می‌دهد. این اثر در سال 1400 توسط جشنواره جایزه کتاب سال مورد تقدیر قرار گرفت.

درباره‌ی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهارم: صلیب خونین

بررسی استعمار غربی بدون لحاظ کردن نقش کلیسا امری ناقص یا حتی اشتباه است و به همین دلیل کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهارم: صلیب خونین از مهدی میرکیایی بر این موضوع خاص تمرکز دارد. پادشاهان اروپایی سال‌ها قبل از قرن پانزدهم جنگ‌هایی طولانی را برای فتح اورشلیم شروع کردند زیرا انجیل تسلط بر این سرزمین مقدس را حق مسیحیان می‌دانست و این نکته نقش پررنگی در موعظه‌های روحانیون داشت.

در طرف دیگر مشروعیت حکومت‌های آن زمان اروپا، برخلاف امروز در چنگ پاپ قرار داشت و پایبندی حاکمان به حدود شرعی یکی از مهم‌ترین ارکان مقبولیت آن‌ها در افکار عمومی بود. حال اگر رونق اقتصادی-علمی جوامع مسلمان، نعمات طبیعی آن سرزمین‌ها و ترس از گسترش قدرت خلفای اسلامی را در نظر بگیریم، می‌توانیم تصمیم فرمانروایان مسیحی را برای حمله به اورشلیم درک کنیم. اما هجوم نظامی تنها یکی از راه‌های حکمرانان مسیحی بود. آن‌ها با سیاست‌های زیرکانه در تضعیف کشورهای مسلمان می‌کوشیدند و در این راه از هیچ حیلت بی‌شرمانه‌ای من‌جمله اعزام جاسوس با عنوان کشیش رویگردان نبودند.

مبلغان مسیحی در قالب معلم یا پزشک گروه گروه به بلاد اسلامی وارد می‌شدند و برخلاف روح حقیقی مسیحیت که آکنده از برابری،‌ نوع‌دوستی و مهربانی است، تنها خدمت‌گزار منافع پادشاهان خود بودند. چنانچه مهدی میرکیایی در کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهارم: صلیب خونین هنرمندانه توصیف می‌کند این کشیش‌ها در قالب خدماتی داوطلبانه مانند ساخت بیمارستان‌ها و مدارس در حال توسعه‌ شهرتی نیک برای حاکمان کشورشان بودند درحالی‌که آن‌ها نه خیّر، بلکه خبرچین‌هایی بودند که با اسم دوستی، راه استعمار را هموار می‌کردند... .

شرح این نوع خاص از کشورگشایی را می‌توانید در کتاب سرگذشت استعمار - جلد چهارم: صلیب خونین بشنوید. این اثر شنیدنی توسط انتشارات مهرک به چاپ رسیده و گروه فرهنگی سماوا نسخه‌ی صوتی آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه سرگذشت استعمار

نمی‌توان تاریخ اولین استعمار اتفاق افتاده در جهان را به‌راحتی مشخص کرد. حکومت‌ها از هزاران سال پیش برای به‌چنگ آوردن منابع دیگر سرزمین‌ها به قلمروهای دیگر لشگرکشی می‌کردند و در این راه از هیچ خشونتی رویگردان نبودند. با این حال استعمار به‌معنای امروزی با «عصر اکتشاف» در قرن پانزدهم میلادی آغاز شد. پادشاه جاه‌طلب کشور پرتغال برای تحقق کنجکاوی، گسترش مسیحیت و البته کسب ثروت ناوگانی مجهز را برای جستجوی هند فرستاد. این سفر تاریخ جهان را برای همیشه دگرگون کرد و اتفاقاتی را رقم زد که مهدی میرکیایی آن‌ها را به زیبایی در مجموعه سرگذشت استعمار روایت می‌کند.

غارتگران اروپایی در مسیر خود به قاره آفریقا برخوردند، جایی که سنگ‌های قیمتی میان دانه‌های شن برق می‌زدند و زیبایی‌های چشمگیرش از نعمات بی‌پایان طبیعت حکایت داشت. سپس با فتح قسمت‌هایی از آفریقا، به سمت قاره‌ی آسیا بادبان کشیدند. آوازه‌ی دستاوردهای پرتغالی‌ها به‌حدی زیاد بود که خیلی زود انگلیس، هلند و اسپانیا هم به جمع استعمارگران پیوستند. آن‌ها با خودپسندی بی‌حدوحصرشان دیگر نژادها را غارت می‌کردند و علاوه بر تصاحب دارایی‌های طبیعی حتی مردم کشورهای دیگر را به بردگی می‌گرفتند.

ماجراهای وحشیگری استعمارگران قلب هر انسانی را به درد خواهد آورد، اما آشنایی با وقایع آن سال‌ها بی‌اغراق برای همه‌ اجباری است. مجموعه سرگذشت استعمار به ما کمک می‌کند واقعیت‌های قرن پانزدهم که ریشه نابرابری‌های امروز هستند را ببینیم و در تحلیل مسائل روز هوشمندانه‌تر عمل کنیم. مهدی میرکیایی، نویسنده این مجموعه‌ی پانزده جلدی ما را به قلب کشورهای استعمارشده می‌برد تا درکی جامع از روابط ملل در قرون گذشته به دست آوریم. این اثر ارزشمند می‌تواند انتخابی عالی برای نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ باشد؛ با این وجود تمام افراد حق‌جو که می‌کوشند اطلاعات تاریخی خود را گسترش دهند می‌توانند از کتاب‌های سرگذشت استعمار بهره ببرند.

در پایان باید گفت این مجموعه آموزنده توسط انتشارات مهرک به چاپ رسیده و نشر صوتی سماوا نسخه‌ی گویای آن را تهیه کرده است.

افتخارات مجموعه سرگذشت استعمار

  • اثر شایسته تقدیر در سی‌ونهمین جایزه کتاب سال (1400)
  • اثر شایسته تقدیر در بیست‌ونهمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (1400)

کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهارم: صلیب خونین مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ و افرادی که دوستدار مطالعه‌ی اتفاقات مهم دنیا هستند، ‌از خواندن کتاب صلیب خونین لذت خواهند برد.

با مهدی میرکیایی بیشتر آشنا شویم

مهدی میرکیایی فارغ‌التحصیل دکترای تاریخ پس از اسلام و استاد دانشگاه علامه طباطبایی است. او آثار متعددی در زمینه ادبیات و تاریخ تالیف کرده که مجموعه سرگذشت استعمار شناخته‌شده‌ترین آن‌هاست. شایان ذکر است دکتر میرکیایی در سال 1378 و 1381 جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی را به دست آورد. از دیگر افتخارات این نویسنده‌ی ایرانی می‌توان به اثر برگزیده جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد در سال 1386، برنده لوح زرین هجدهمین جشنواره کتاب در 1395 و برگزیده جشنواره خاتم در سال 1395 اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهارم: صلیب خونین می‌شنویم

بعد از سقوط سلسله صفوی پیروزی‌های نادرشاه افشار در برابر دشمن‌های ایران چشم‌های اروپایی‌ها رو خیره کرد. اون‌ها الان به دنبال نزدیک شدن به نادر بودند تا از تصمیم‌های بعدی او و نقشه‌های آینده‌اش باخبر بشن. دو کشیش فرانسوی به نام‌های بازن و دامن تصمیم گرفتند این ماموریت رو انجام بدن. این دو کشیش مبلغ عادی و معمول مسیحیت که قبل از این با مردم فقط درباره‌ی سرنوشت مسیح و جملات کتاب مقدس صحبت کرده بودند یهو برای درمان بیماران آستین بالا زدند و مدعی شدن که توی دانشگاه‌های کشورشون تو رشته‌ی پزشکی تحصیل کرده‌اند و می‌تونن درد و رنج بیمارها رو کاهش بدن.

درحقیقت توانایی اون‌ها در پزشکی به نکاتی محدود بود که قبل از اعزام به مشرق زمین به اون‌ها یاد داده بودند تا توی شرایط سخت ماموریت توی نقاط دوردست بیماری یا جراحت اونا رو از پا نندازه. توجه مردم به این پزشک‌های نوظهور فرنگی باعث توجه سربازها و فرمانده‌های نادر شد و بعد از مدتی پای اون‌ها به اردوگاه و سپاه نادر باز شد... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
51 دقیقه
بخش اول
56 دقیقه
بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهارم: صلیب خونین
نویسنده
راویپیمان طالبی
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهارم: صلیب خونین

مصطفی جمال بافقی
۱۴۰۲/۳/۱۱
یکی از مهمترین چیزها برای هم ملت دشمن شناسی است و مهمترین دشمن ما استعمار است و شاید بهترین کتابی که ما را نسبت به آن آگاه می‌کند همین ۱۵ جلد هست. کاش همه ملت ما مطالعه‌اش می‌کردند
یگانه زهرا منصوری
۱۴۰۳/۱/۹
خوب بود خیلی خوب به تاریخچه تبلیغ غیر انسانی مسیحیت در تاریخ برداشته توصیه میکنم حتما گوش کنید
عیسی زاده
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
دین، ظرفیت ایجاد قدرت داره و به همین خاطر، مورد طمع سودجویان هم هست؛ حتی استعمارگران...
طاهره باقری
۱۴۰۲/۴/۱۱
این کتاب واقعا عالیه و مورد نیاز همه است
Emma
۱۴۰۲/۹/۲۲
مگه میشه از یه کتاب تاریخی صرف نظر کرد‌....
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهارم: صلیب خونین

برای دریافت کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهارم: صلیب خونین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.