معرفی و دانلود کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟

عکس جلد کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟
قیمت:
38900 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟

می لینگ هوپگود در کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟ با نظر به شیوه‌های مختلف فرزندپروری در کشورهای گوناگون جهان، از فرانسه و ژاپن گرفته تا اقوام مایا، شما را ترغیب می‌کند تا افق‌های دیدتان را گسترش دهید و خود مشاهده کنید که بیش از یک روش برای پوشک کردن نوزادتان و خواباندن او وجود دارد!

درباره کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟

اکنون که معرفی کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند (How Eskimos Keep Their Babies Warm) را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، نشان می‌دهد یا پدر و مادر هستید،‌ یا احتمالاً خود را روزی در این جایگاه می‌بینید. به هر روی، اگر دغدغه‌ی پدر یا مادر «به قدر کافی خوب» را دارید، در جای درستی قرار گرفته‌اید.

زمانی که پدر یا مادر می‌شویم، احتمالاً نمی‌دانیم دقیقاً چه چیزی در انتظار ماست. روزهای اول با خریدن کفش، اسباب‌بازی و لباس سر ذوق می‌آییم (بله، بیایید فرض کنیم همه‌ی ما توانایی تأمین نیازهای اقتصادی کودکمان را داریم و بچه‌دار شدن تا این مقدار با هزینه‌های سرسام‌آور همراه نیست!) اما کمی که می‌گذرد، با این واقعیت روبه‌رو می‌شویم که خارج از مرزهای تن و روان ما، واقعیتی مستقل به نام کودک وجود دارد که باید برای تربیتش تلاش کنیم. اما چگونه؟ فرزندپروری دقیقاً به چه معناست و چگونه می‌توان کودکانی پرورش داد که از سلامت روان بالایی برخوردار باشند؟ می لینگ هوپگود (Mei Ling Hopgood) در کتاب کاربردی اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟ با الهام از شیوه‌های تربیت فرزند در نقاط گوناگون جهان به شما نشان می‌دهد روش‌های گوناگونی برای تربیت کودکتان وجود دارد و شما می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید.

در واقع آنچه که ایده‌ی این کتاب را رقم زد، این تجربه بود که می لینگ هوپگود، که خود تازه مادر شده و به تازگی به منطقه‌ای جدید نقل‌مکان کرده بود، مشاهده کرد مادری آرژانتینی تمام شب را به فرزندانش اجازه‌ی بیدار ماندن می‌دهد. او از مشاهده‌ی این اتفاق عملاً شوکه شد. آیا چنین اجازه‌ای بهره‌وری را از بچه‌های سلب نمی‌کند؟ از آنجایی که هوپگود کنجکاوی یک روزنامه‌نگار را در خون خود داشت و به عنوان کسی که به تازگی مادر شده، به اندازه‌ی کافی باانگیزه بود تا به دنبال پاسخ بگردد، سفری را آغاز کرد تا بیاموزد والدین دیگر در فرهنگ‌های گوناگون چگونه‌ چالش‌های خود با کودکانشان را پشت سر می‌گذارند؛ چالش‌هایی از قبیل زمان خواب فرزندشان، تغذیه، آموزش و چیزهایی از این دست.

او هنگامی که والدینی در سراسر جهان از فرانسه، ژاپن، چین و لبنان گرفته تا قبایل مایا را مشاهده کرد و به مصاحبه با انسان‌شناسان، مربیان و کارشناسان گوناگون پرداخت، دنیایی از ایده‌های جدید را کشف کرد. به عنوان مثال، متوجه شد چینی‌ها خردسالان خود را از شش‌ماهگی آموزش می‌دهند، کنیایی‌ها بدون کالسکه زندگی می‌کنند و فرانسوی‌ها عشق به تغذیه‌ی سالم را به فرزندانشان می‌آموزند و این‌ها نه تنها بخشی از میراث فرهنگی این کشورهاست، بلکه آزموده شده‌ و طی سال‌های طولانی ثمربخش بوده‌اند.

نگاه صمیمی و شگفت‌انگیزی که کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟ به فرهنگ‌های دیگر برای فرزندپروری دارد، برای والدین این امکان را فراهم می‌کند که روش‌های جدید دیگری را بیاموزند و از این طریق امکان‌های بیشتری را برای خود فراهم کنند. می لینگ هوپگود به ما نشان می‌دهد که راه‌های زیادی برای پدر و مادر خوب بودن وجود دارد. گفتنی‌ست این کتاب اولین بار در سال 2012 منتشر شد و مورد تحسین منتقدان و رسانه‌های معتبر ارزیابی کتاب قرار گرفت.

نکوداشت‌های کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟

- مطالعه‌ای لذت‌بخش (BookPage)
- نویسنده در سر تا سر متن خود احترام زیادی را برای کسانی که با آن‌ها صحبت می‌کند، نشان می‌دهد. (بوک‌لیست)
- ترکیبی رضایت‌بخش از تحقیق، مشاهده، مصاحبه و تجربه‌ی شخصی ... (پابلیشر ویکلی)

کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟ مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این اثر به تمام والدین پیشنهاد می‌شود.

با می لینگ هوپگود بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده و روزنامه‌نگار نام‌آشنایی‌ست که برای رسانه‌هایی همچون Post-Dispatch مطلب نوشته است. گفتنی‌ست می لینگ هوپگود جایزه‌ی ملی انجمن روزنامه‌نگاران را از آن خود کرده است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب «دختر خوش‌شانس» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟

- سفر کردن شما را تغییر می‌دهد. همان‌طور که در این زندگی و در این جهان سیر می‌کنید، چیزها را کمی تغییر می‌دهید، تأثیراتی هرچند کوچک را بر جای می‌گذارید و در مقابل، زندگی و سفر نیز تأثیراتی بر شما می‌گذارد. (آنتونی بوردین)
- وقتی تعادل منطقی داشته باشیم، انتظارات و میزان محاسبه شده‌ای از عشق سخت‌گیرانه می‌تواند خوب باشد.
- سفر چیزی فراتر از دیدن مناظر است. سفر تغییری عمیق و دائمی در زندگی است که اثر آن تداوم دارد. (میریام بیرد)

در بخشی از کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟ می‌خوانیم:

والدین امروزی خود را با تکنیک‌هایی مسلح می‌کنند که می‌تواند از ستایش و آزادی بیش‌ازحد تا شرم و تنبیه روانی و جسمی متغیر باشد. علی‌رغم ممنوعیت تنبیه بدنی در میان حدود بیست‌وچهار کشور که اکثر آن‌ها در اروپا هستند، این شیوه تنبیه هنوز هم رایج است. هرچند روش و شدت تنبیه بدنی تفاوت کرده است اما حتی در سوئد که تنبیه بدنی برای اولین‌بار در سال 1979 ممنوع اعلام شد، تخمین زده می‌شود که 10 درصد والدین هنوز معتقدند این کار برای اصلاح فرزندانشان شیوه‌ای مشروع است. مرکز تحقیقات پیشگیری از آسیب دانشگاه کارولینای شمالی در سال 2010 گزارش داد که تقریباً 80 درصد کودکان پیش‌دبستانی در ایالات متحده مورد تنبیه قرار می‌گیرند. در کشورهای مختلفی چون سنگاپور، بنگلادش و نیجریه، کودکان را گاهی اوقات حتی در ملأ عام با ترکه می‌زنند و در افغانستان نیز برای تنبیه کودکان از شلاق استفاده می‌شود. کارشناسان رشد کودک تنبیه بدنی را به‌عنوان نوعی تربیت غیرانسانی و حتی غیر مؤثر قلمداد کرده و به‌طور گسترده‌ محکوم می‌کنند. بااین‌حال بسیاری از والدین هنوز معتقدند که اگر «از تنبیه چشم‌پوشی کنی، بچه را تباه کرده‌ای.»

یک مددکار اجتماعی به نام سوزان اشمیت در گزارشی در خصوص پناهندگان لیبریایی گفت: «در میان مردم لیبریا، تنبیه بدنی شیوه‌ای پذیرفته شده و حتی مورد انتظار برای انضباط بخشیدن به کودکان است و به‌عنوان نشانه‌ای از فرزندپروری خوب تلقی می‌شود. ترکه یا کمربند حصیری، موارد معمولی هستند که برای تنبیه کودک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در لیبریا کتک زدنی که منجر به ایجاد آسیب روی بدن کودک شود، لزوماً بیش‌ازحد تلقی نمی‌شود، اما برحسب استانداردهای بهزیستی کودکان در آمریکا، این امر مصداق کودک‌آزاری محسوب می‌شود.» او نوشته است که یکی دیگر از روش‌های سنتی نظم و انضباط که گفته می‌شود توسط گروه‌های قومی کرو، باسا و گربو در آفریقا استفاده می‌شود، استفاده از فلفل تند آسیاب شده بر روی نقاط حساس بدن کودک است که باعث سوزش می‌شود و تضمین می‌کند که کودک دیگر رفتار بدی انجام نمی‌دهد. همچنین، فلفل‌های آسیاب شده هنگام زایمان روی لب زنان و در هفته اول زندگی روی سوراخ‌های بینی نوزادان گذاشته می‌شود تا آن‌ها را قوی سازد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: کودکان بوئنوس آیرسی چگونه دیر به رختخواب می‌روند؟
فصل دوم: فرانسوی‌ها چگونه به فرزندانشان یاد می‌دهند که عاشق غذای سالم باشند؟
فصل سوم: کنیایی‌ها چگونه بدون کالسکه زندگی می‌کنند؟
فصل چهارم: چینی‌ها چگونه خیلی زود به فرزندانشان آموزش توالت رفتن می‌دهند؟
فصل پنجم: پیگمه‌های آکا چگونه بهترین پدران جهان هستند؟
فصل ششم: لبنانی‌ها چگونه خانواده‌هایشان را نزدیک هم نگه می‌دارند؟
فصل هفتم: تبتی‌ها چگونه بارداری را کاری ارزشمند می‌دانند؟
فصل هشتم: ژاپنی‌ها چگونه اجازه می‌دهند فرزندانشان دعوا کنند؟
فصل نهم: پولینزیایی‌ها چگونه بدون والدینشان بازی می‌کنند؟
فصل دهم: روستاییان مایا چگونه به بچه‌هایشان کار کردن را یاد می‌دهند؟
فصل یازدهم: آسیایی‌ها چگونه ممتاز بودن در مدرسه را می‌آموزند؟
نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟
نویسنده
مترجممیلاد سبزه آرای لنگرودی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات335
زبانفارسی
شابک978-622-98183-5-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
38900 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟

Mohammad 1010
۱۴۰۰/۱۱/۷
تا اینجا فصل اول ودوم کتاب درموردزمان خواب و خوردن غذاهای سالم را خواندم. نویسنده که هم خودش مادر است و هم استاد دانشگاه است به بخش‌های مختلف جهان سفر کرده است و علاوه بر این ازسایر منابع انسان شناسی، پزشکی، روانشناسی، جامعه شناسی و... استفاده کرده است. از این نظر پیش از این کتابی به این جامعیت و با این نگاه ویژه در این حوزه ندیده بودم.
مصطفی محمدی
۱۴۰۰/۱۱/۷
مرسی از انتخاب جذاب مترجم. یکی از نکات جالب اینه که تو هر فصل موضوع مورد نظر از دید مردم اون کشور یا قبیله، متخصصا و دانشمندا و تجارت و تبلیغات بررسی شده. اینکه چقدر تجارت و تبلیغات در شکل دادن به یه شیوه واحد تو اون زمینه اثرگذار بودن و نظر متخصصا و مردم بومی در اون زمینه چی هست. از این نظر نگاه جامعی نسبت به هر موضوع فراهم کرده
Mohadese Owladi
۱۴۰۱/۹/۲۷
کتاب عالی بود. کتاب رو کامل مطالعه کردم.. نویسنده خودش مادر هست و خیلی دوست داره بچه خودش رو به بهترین روش تربیت کنه که موفق باشه و راهکار‌های خوبی از خوندن کتاب میتونی یاد بگیری.. مهم تر از همه، نوع تربیت بچه هارو توی کشور‌های مختلف آموزش میده من قسمت سخت گیری مادران اسیایی برای تحصیل فرزندانشون رو خیلی دوست داشتم
positive psychology
۱۴۰۰/۱۱/۴
کتاب داستان‌های بسیار زیبایی داره و که مفاهیم علمی رو به زیبایی بیان کرده. نوعی مطالعه فرهنگ کشورهای مختلفه. به خصوص فصل اول که درباره آرژانتین و دیر خوابیدن اونهاست خیلی جالب بود. ممنون از نویسنده، مترجم، ناشر و کتابراه
sam la
۱۴۰۱/۲/۱۱
این کتاب شما را با فرهنگ تربیت در کشورها و مناطق و قبایل در برخی از موضوعات مثل اداب غذا خوردن و آموزش آن به کودکان. زمان خواب، چگونگی از پوشک گرفتن در فرهنگ‌های مختلف و... مطلع می‌سازد. ترجمه خوبی هم داشت. ممنونم از کتابراه
Sara Asadpour
۱۴۰۲/۵/۲۶
هر موضوعی رو زیاد شاخ و برگ داده، جوری خواننده گیج میشه که بلاخره منظور نویسنده چیه. کتاب طولانی است و حوصله سر بر میشود. و در مورد پوشک گرفتن بچه به نظرم زیاد اغراق امیز هست که بچه شش ماهه رو ازپوشک گرفته بشه.
red rose
۱۴۰۰/۱۱/۷
واقعا کتاب عالیه این کتاب. بیشتر شبیه رمان هست که در جاهایی که لازمه شواهد علمی و کتاب‌ها و مقالات ارائه شده. هر فصل‌اش قصه‌ای درباره یک موضوع مربوط به کودکان هست که از یک کشور یا قبیله است.
said sabouri
۱۴۰۰/۱۱/۵
این کتاب علاوه بر کمک به والدین، برای آشنایی با فرهنگ‌های مختلف مثل قبایل مایا، چین، اعراب و... هم بسیار مفیده. کتاب بسیار زیبایی هست.
کتاب خوان
۱۴۰۰/۱۱/۶
کتاب بسیار جذابی است. به نظر بعد از مدتها این کتاب اولین کتابی است که در زمینه فرزند پروری حرف جدیدی برای گفتن دارد.
دوران
۱۴۰۱/۱/۲۲
خصوصیات رفتاری مهمی که شاید برای ما پیش پا افتاده بنظر برسند. فرهنگ جالب و قابل تاملی که ارزش مطالعه دارند. کتاب ارزشمندی بود
حمیدرضا بهرامی
۱۴۰۰/۱۱/۸
بانگاهی جدید و متنوع به سایر فرهنگها در زمینه فرزند پروری و دید جالب نویسنده و ترجمه روان بسیار مورد توجه بود
Nazanin Khademifar
۱۴۰۱/۲/۶
ای کاش به صورت صوتی هم ارائه بشه کتاب کامل و جامع و خوبی بود دیدگاه جدید و روشنی به ادم میده.
پریناز س
۱۴۰۰/۱۱/۷
کتاب فوق العاده‌ای هست که داستان‌های بسیار جالبی داره، ممنون از کتابراه بابت معرفی این کتاب
حسین صادقی
۱۴۰۰/۱۱/۶
کتاب فوق العاده ایه
مرسی از حسن انتخاب مترجم
سمیرا آزادپیما
۱۴۰۰/۱۱/۴
چند فصل اولشو خوندم خیلی جالب بود
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟

برای دریافت کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.