معرفی و دانلود کتاب صوتی اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟: ماجراهای فرزندپروری از آرژانتین تا تانزانیا

عکس جلد کتاب صوتی اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟: ماجراهای فرزندپروری از آرژانتین تا تانزانیا
قیمت:
44900 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟: ماجراهای فرزندپروری از آرژانتین تا تانزانیا

آیا پرورش کودک یک فرمول خاص ازپیش‌تعیین‌شده دارد؟ می لینگ هوپگود در کتاب صوتی اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟ این فرض را زیر سؤال می‌برد. او با ذکر نمونه‌های متنوعی از شیوه‌های کودک‌پروری مردمان سراسر جهان، به شما می‌گوید راه‌های این که چگونه والدین خوبی برای کودکمان باشیم، به‌ تعداد آدم‌های روی زمین است.

درباره‌ی کتاب صوتی اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟

اگر والدگری را در هر سطحی تجربه کرده باشید، چه مادری باشید که اکنون در حال گذراندن دوران بارداری است، چه پدر یک کودک چندساله باشید، احتمالاً لحظاتی را تجربه کرده‌اید که از توصیه‌های اطرافیانتان سرسام گرفته‌اید. از اولین روزهای بارداری تا زمانی که کودک از آب‌وگل درمی‌آید، همواره کسانی در خانواده و اطرافیان هستند که والدین کودک را آماج نصیحت‌ها و توصیه‌هایی قرار می‌دهند که معمولاً هم از تجربه‌ی شخصی‌شان برآمده. «بچه اگر گریه می‌کند روغن کرچک بمالید روی شکمش.» «اینقدر بچه را بغل نکنید؛ عادتی می‌شود.» «مگر نمی‌دانی پستونک چقدر برای بچه ضرر دارد؟» توصیه‌هایی هرچند مشفقانه، اما بی‌توجه به اینکه آیا پدر و مادر آمادگی و نیازی به شنیدن آن‌ها دارند یا نه. شاید بتوان گفت نه فقط به تعداد کودکان روی کره‌ی زمین، بلکه به تعداد آن‌ها ضرب در پدر، مادر، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، خاله، عمه، عمو و دایی‌شان روش تربیتی وجود دارد!

اما می‌لینگ هوپگود (Mei Ling Hopgood) در کتاب اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند (How Eskimos Keep Their Babies Warm) از دریچه‌ی دیگری به این موضوع می‌پردازد. او به سراغ ملل مختلف جهان رفته و شیوه‌های تربیتی اقوام گوناگون را، از پیگمه‌های آکا گرفته تا مردم لبنان و بومیان قبیله‌ی مایا، برایتان بازگو می‌کند. هوپگود در یک سفر ده‌ساعته شما را به سراسر جهان می‌برد تا از خلال آشنایی با فرهنگ کودک‌پروری سایر مردم دنیا، دروازه‌ای از ایده‌های جدید و متنوع به رویتان بگشاید. او می‌گوید اکتشافات خود را بر روی کودک نوپای خودش هم آزمایش کرده و به نتایج روشنگرانه و جالبی رسیده است. آگاهی از روش‌هایی که مردمان فرهنگ‌های سایر نقاط دنیا کودکانشان را تربیت می‌کنند، به والدین این امکان را می‌دهد که روش‌های آزمایش‌شده و امتحان‌پس‌داده‌ی جدید را تجربه کنند. این روش‌ها از این حیث با توصیه‌های بعضاً بی‌ملاحظه‌ی اطرافیان متفاوتند که به‌سبب گوناگونی بستر فرهنگی، این ایده‌ها افق‌های پهناورتری را به روی والدین می‌گشایند و نشان می‌دهند که تعداد راه‌هایی که برای پدر و مادر خوب بودن وجود دارد، بی‌شمار است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟

  • مطالعه‌ای لذت‌بخش. (BookPage)
  • ترکیبی رضایت‌بخش از تحقیق، مشاهده، مصاحبه و تجربه‌ی شخصی. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • نویسنده در سرتاسر متن خود احترام زیادی را برای کسانی که با آن‌ها صحبت می‌کند، نشان می‌دهد. (Booklist)

کتاب صوتی اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به‌تازگی پدر یا مادر شده‌اید، یا قرار است در آینده‌ای نزدیک یا دور وظیفه‌ی خطیر پرورش کودک را به عهده بگیرید، شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند دریچه‌ای به دنیای ایده‌های جدید دراین‌باره به روی شما باز کند.

با می لینگ هوپگود بیشتر آشنا شویم

می لینگ هوپگود نویسنده و روزنامه‌نگار نام‌آشنایی‌ است که با رسانه‌هایی همچون Post-Dispatch همکاری داشته است. او جایزه‌ی ملی انجمن روزنامه‌نگاران را از آن خود کرده است. از دیگر آثار هوپگود می‌توان به کتاب «دختر خوش‌شانس» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب صوتی اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟

- وقتی تعادل منطقی داشته باشیم، انتظارات و میزان محاسبه شده‌ای از عشق سخت‌گیرانه می‌تواند خوب باشد.

- سفر چیزی فراتر از دیدن مناظر است. سفر تغییری عمیق و دائمی در زندگی است که اثر آن تداوم دارد. (میریام بیرد)

- سفر کردن شما را تغییر می‌دهد. همان‌طور که در این زندگی و در این جهان سیر می‌کنید، چیزها را کمی تغییر می‌دهید، تأثیراتی هرچند کوچک را بر جای می‌گذارید و در مقابل، زندگی و سفر نیز تأثیراتی بر شما می‌گذارد. (آنتونی بوردین)

در بخشی از کتاب صوتی اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟ می‌شنویم

من به جاهای زیادی رفته بودم که در آن جا والدین کالسکه نداشتند یا نمی‌توانستند داشته باشند یا اصلاً علاقه‌ای به آن نداشتند. در حین پیاده‌روی در دره‌ای در استان اوروبامبا در پرو، وقتی سعی می‌کردم از یک مسیر باریک کوهستانی عبور کنم، در حالی که خودم را به دیواره‌ی دره چسبانده بودم، نفس‌نفس می‌زدم. یک زن کچوا با دامن بلند و صندل‌های نازک و بچه٬ای که به کمرش بسته شده بود از کنار گروه وحشت‌زده‌ی ما گذشت. در روستاهای کشور لسوتو، تایلند و برزیل، مادرانی را دیدم که نوزادانشان را با پارچه‌های روشن به سینه، پهلوها یا کمرشان بسته بودند.

حتی یک بار در دیدار با خانواده‌ام در شهر بسیار مدرن تایپه در کشور تایوان، به یاد نمی‌آورم که هیچ یک از خواهرانم حتی اگر کالسکه داشتند، بچه‌هایشان را در کالسکه گذاشته باشند. در خصوص عدم رواج کالسکه در همه جا، دلایلی درست و کاربردی وجود دارد، از هزینه‌ی این وسایل و کیفیت پیاده‌روها گرفته تا این باور که کودک نیاز دارد در سال اول زندگی به طور فیزیکی به والدین وابسته باشد.

همیشه از صلابت والدینی که هنگام دوشیدن گاو، برداشت محصول یا بالا رفتن از کوه، بچه شان را به خودشان می‌بندند شگفت‌زده بودم. برای من، این‌ها نمونه‌های قابل توجهی از نحوه سازگاری والدین با محیط و امکاناتشان است. به نظر می‌رسد آن‌ها ثابت می‌کنند که می‌توانیم بدون امکانات بی‌شمار به‌خوبی زندگی کنیم؛ اما آیا من نیز این را می‌خواهم؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
مقدمه
66 دقیقه
فصل اول: کودکان بوئنوس آیرسی چگونه دیر به رختخواب می‌روند؟
58 دقیقه
فصل دوم: فرانسوی‌ها چگونه به فرزندانشان یاد می‌دهند که عاشق غذای سالم باشند؟
54 دقیقه
فصل سوم: کنیایی‌ها چگونه بدون کالسکه زندگی می‌کنند؟
56 دقیقه
فصل چهارم: چینی‌ها چگونه خیلی زود به فرزندانشان آموزش توالت رفتن می‌دهند؟
48 دقیقه
فصل پنجم: پیگمه‌های آکا چگونه بهترین پدران جهان هستند؟
54 دقیقه
فصل ششم: لبنانی‌ها چگونه خانواده‌هایشان را نزدیک هم نگه می‌دارند؟
48 دقیقه
فصل هفتم: تبتی‌ها چگونه بارداری را کاری ارزشمند می‌دانند؟
47 دقیقه
فصل هشتم: ژاپنی‌ها چگونه اجازه می‌دهند فرزندانشان دعوا کنند؟
47 دقیقه
فصل نهم: پولینزیایی‌ها چگونه بدون والدینشان بازی می‌کنند؟
42 دقیقه
فصل دهم: روستاییان مایا چگونه به بچه‌هایشان کار کردن را یاد می‌دهند؟
52 دقیقه
فصل یازدهم: آسیایی‌ها چگونه ممتاز بودن در مدرسه را می‌آموزند؟
9 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟: ماجراهای فرزندپروری از آرژانتین تا تانزانیا
نویسنده
مترجممیلاد سبزه آرای لنگرودی
راویسپیده مالمیر
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
ناشر صوتی موسسه فرهنگی کتاب‌یاران فناور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه صوتی
44900 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟

said sabouri
۱۴۰۱/۶/۱۷
این کتاب با ترجمه بسیار خوبی ارائه شده و گوینده هم بسیار حرفه‌ای و خوش صداست. علاوه براینکه دوباره فرزندپروری نکات علمی و بسیار مهمی داره، بلکه شما رو با فرهنگ عجیب و زیبای کشورهای مختلف آشنا میکنه. این کتاب رو به همه و نه فقط والدین پیشنهاد میکنم.
فرشته کروبیان
۱۴۰۲/۱/۱۱
اطلاعات مفیدی در مورد تربیت فرزند در کشورهای مختلف داره که بدرد والدین میخوره اما بهتر بود کمی در آخر جمع بندی میکرد مطالب رو.
ترجمه، راوی عالی
نرگس چیتگر
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
بسیار از گوینده کتاب ممنونم عالی بود
من انتظار داشتم انتهای کتاب قسمت نتیجه گیری خلاصه‌ای کامل از روش تربیتی درست رو بگه در کل کتاب خوبیه اما اصلا کامل نیست
سمیرا آزادپیما
۱۴۰۱/۶/۱۶
کتابه جالبیه، به خصوص برای کسانی که فرزند دارن یا قصد داشتن فرزند دارن و هم با صدایی رسا و زیبا ضبط شده. حتما شنیدنش و پیشنهاد میدم
فرزانه کامگاری
۱۴۰۱/۶/۲۰
این کتاب رو من نسخه چاپیش رو خونده بودم، خیلی خوب بود نسخه‌ی صوتی رو بخاطر مادرم خریدم که خوشبختانه عالی بود. ممنون از کتابراه
فراز
۱۴۰۱/۶/۲۰
کتابی پر از اطلاعات مفید از فرزند پروری. تا بحال همه کتابهای ارایه شده به صورت تئوری بودن اما این کتاب بسیار عالیه
آ م
۱۴۰۱/۶/۱۷
کتاب بسیار خوبی بود که فایل صوتیش اومد میخام فایل صوتیش رو هم گوش میدم
نرگس راستی
۱۴۰۲/۳/۴
کتاب جالبی بود و دیدگاه من را در مورد پرورش فرزند عوض کرد
فرناز ولی زاده
۱۴۰۱/۶/۱۶
بسیار عالی و دلنشین👌👌👌👌
پریسا
۱۴۰۱/۶/۲۲
عالی بود جذاب هست
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟

برای دریافت کتاب صوتی اسکیموها چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.