معرفی و دانلود کتاب اصلاح الگوی مصرف: چرا؟ چگونه؟

عکس جلد کتاب اصلاح الگوی مصرف: چرا؟ چگونه؟
قیمت:
113100 تومان - 11.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصلاح الگوی مصرف: چرا؟ چگونه؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصلاح الگوی مصرف: چرا؟ چگونه؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصلاح الگوی مصرف: چرا؟ چگونه؟

کتاب اصلاح الگوی مصرف: چرا؟ چگونه؟ نوشتۀ سیدضیاءالدین قاضی‌زاده فرد، به بررسی جنبه‌های اجتماعی صرفه‌جویی و اسراف می‌پردازد و نقش هر یک از افراد جامعه در اصلاح الگوی مصرف را شرح می‌دهد.

اصلاح الگوی مصرف و درست مصرف کردن منابعی که به صورت محدود در اختیار جوامع قرار دارد، برای هر جامعه‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا که هیچ کشوری نمی‌تواند با عدم رعایت فرهنگ درست مصرف منابع، به اهداف مهم پیشرفت و توسعه خود دست پیدا کند.

اتلاف منابع حیاتی، اسراف در انرژی و سوخت، آب، خودرو و حمل و نقل، غذا و موراد خوراکی، کشاورزی، صنعت، ساختمان و مصالح ساختمانی، دارو، لباس، مصرف نامناسب دانش، مهارت‌ها، استعدادها و منابع انسانی و حتی اختیارات در سازمان‌ها و... نمونه‌های بارزی از انواع اسراف و منکر دینی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در زندگی فردی و اجتماعی ما هستند.

بیماری اسراف از همۀ جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی، آسیب‌های زیادی را بر جامعه وارد کرده و مشکلات گوناگونی را در همۀ جنبه‌های مزبور به وجود آورده و در صورتی که چاره و راهکارهای مناسبی برای برخورد با آن طراحی و پیاده نشود، آینده کشور را تهدید می‌نماید.

مقابله با اسراف و توسعه فرهنگ صرفه‌جویی و صحیح مصرف کردن منابع و مواهب و نعمت‌های الهی، فقط با حرف امکان‌پذیر نبوده و همه قوای مقننه، مجریه، قضاییه و حتی نیروهای مسلح باید با قانون‌گذاری و تدوین اصول، راهکارها و الگوهای مناسب و اجرایی دقیق و کامل آن‌ها و پیگیری قاطعانه، فرهنگ و الگوی مصرف و اسراف را به فرهنگ و الگوی تولید و مصرف صحیح، کارآمد و اثربخش، تبدیل نمایند.

در بخشی از کتاب اصلاح الگوی مصرف: چرا؟ چگونه؟ می‌خوانیم:

مصرف‌گرایی یکی از پدیده‌های اقتصادی است که پیش از انقلاب اسلامی و در دهۀ 1350 با افزایش درآمد نفت رونق چشمگیری پیدا کرد و در سال‌های پس از دفاع مقدس نیز مجدد اوج گرفت. ازجمله عوارض این پدیده می‌توان به بروز فاصلۀ اجتماعی و طبقاتی و توسعه و تشدید رفتارهای غلط فردی و اجتماعی چون اسراف اشاره کرد.

سؤال اساسی این است که چرا جامعۀ ما گرایش به مصرف‌گرایی دارد؟ چرا مصرف‌گرایی برای عده‌ای نوعی افتخار محسوب می‌شود؟ آیا بین مصرف‌گرایی و توسعه‌نیافتگی اقتصادی رابطه وجود دارد؟ چگونه می‌توان تمایل و گرایش به مصرف‌گرایی را در سطح جامعه کاهش داد؟

چگونه می‌توان مردم را در مسیر درست مصرف کردن هدایت کرد؟ چه عواملی پدیدۀ مصرف‌گرایی را تشدید می‌کند؟ در بیشتر موارد در شرایط رونق اقتصادی و بالا رفتن قدرت خرید مردم، مصرف‌گرایی اوج می‌گیرد اما عوامل فرهنگی در تعیین حدود آن بسیار مؤثر است. مصرف‌گرایی به شکل بی‌رویه آن، یک آسیب اجتماعی است که مستلزم شناخت علمی و سپس درمان اساسی آن است. البته باید مصرف‌گرایی در جوامع را در یک زمینه وسیع‌تر اجتماعی در نظر گرفت زیرا امروز تولید و توزیع از مرزهای یک کشور گذر کرده و دورافتاده‌ترین نقاط یک جامعه به مراکز تولید و توزیع جهانی متصل شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مبانی نظری مصرف، الگوی مصرف و اصلاح آن
فصل دوم: مصرف و عوامل مؤثر در اصلاح الگوی مصرف از دیدگاه اسلام
فصل سوم: پیشینه و پیش‌نیازهای اصلاح الگوی مصرف
فصل چهارم: زمینه‌های اسراف و پیامدهای عدم اصلاح الگوی مصرف در کشور
فصل پنجم: عوامل مؤثر بر مصرف و الگوی مصرف و معرفی الگوی پیشنهادی
فصل ششم: نقش اجزای مختلف جامعه و راهکارهایی برای اصلاح الگوی مصرف
فهرست منابع
نمایه و کلمات کلیدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصلاح الگوی مصرف: چرا؟ چگونه؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات315
زبانفارسی
شابک978-964-469-396-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
113100 ت - 11.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصلاح الگوی مصرف: چرا؟ چگونه؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصلاح الگوی مصرف: چرا؟ چگونه؟

برای دریافت کتاب اصلاح الگوی مصرف: چرا؟ چگونه؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.