معرفی و دانلود کتاب اصلاحات

عکس جلد کتاب اصلاحات
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصلاحات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصلاحات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصلاحات

کتاب اصلاحات نوشته‌ی جاناتان فرنزن، روایت خانواده‌ی ازهم‌گسیخته و آشفته‌ای‌ست که قرار است دوباره پس از سال‌ها دور هم جمع شوند. مادر دوست دارد برای شام کریسمس سه فرزندش را به خانه بیاورد، اما همه‌ی آن‌ها درگیر مشکلات خود هستند و وضعیت بغرنج و پیچیده‌ای دارند. این رمان تحسین‌شده در صدر لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز قرار گرفت و نامزد جایزه‌ی پولیتزر شد.

درباره‌ی کتاب اصلاحات

داستان کتاب اصلاحات در اواخر قرن بیستم اتفاق می‌افتد. آلفرد و اینید زوج پابه‌سن‌گذاشته‌ای هستند که به دور از فرزندان‌شان زندگی می‌کنند. آلفرد، مهندس بازنشسته‌ی راه‌آهن، به بیماری پارکینسون مبتلاست و مدتی است که نشانه‌هایی از بیماری عقلی هم در او مشاهده می‌شود. اینید، همسر او، دائماً نگران است و سعی می‌کند مراقب پیرمرد باشد که دست به کار خطرناکی نزد. آن‌ها سه فرزند دارند؛ گری پسر بزرگ آن‌ها که ازدواج کرده و سه پسر دارد. او بااینکه از وضعیت مالی خوبی برخوردار است، از افسردگی عمیقی رنج می‌برد. چیپ، پسر دوم خانواده، از دانشگاه اخراج شده و بیکار است. او با قرض پول زندگی‌اش را می‌گذراند و دست به کارهای متعددی می‌زند. و دنیس، دختر کوچک آن‌ها، سرآشپز رستوران است. او به خاطر روابط عجیبش با رئیس رستوران و همسر او از کارش اخراج شده. اینید تلاش می‌کند برای شام کریسمس سه بچه‌اش را پس از سال‌ها دور هم جمع کند و شبی خوب را در کنار هم بگذرانند. اما اوضاع مطابق تصور او پیش نمی‌رود.

داستان اصلاحات (The Corrections) انتقادی به مدرنیزاسیون و سیستم اقتصادی آمریکا است. روایت جاناتان فرنزن (Jonathan Franzen) پیچیده و غیرخطی است و دائماً در طول زمان جلو و عقب می‌رود. او روایتگر پنجاه سال از زندگی خانواده‌ای آمریکایی است. خانواده‌ای که پیشرفت فناوری، مدرن شدن زندگی و تغییرات اقتصادی و سیاسی نیمه‌ی دوم قرن بیستم، زندگی‌شان را دستخوش تغییر کرده و آن‌ها را به حاشیه رانده است. از پدر تا فرزندان خانواده، همگی از این وضعیت متأثر شده‌اند و زندگی آشفته و فروپاشیده‌ای دارند.

درون‌مایه‌ی دیگر داستان بیماری لاعلاج آلفرد است که هم بر روی زندگی او و هم بچه‌هایش تأثیر می‌گذارد و وضعیت بغرنج آن‌ها را وخیم‌تر می‌کند. داستان فرنزن گرچه در ظاهر لحنی کمدی دارد، اما در لایه‌های زیرینش بسیار بی‌رحم است و شقاوت‌های زندگی را نشان می‌دهد.

رمان اصلاحات در سال 2001 و دقیقاً چند هفته پیش از حملات تروریستی یازده سپتامبر منتشر شد. این تصادف باعث شد خیلی‌ها داستان جاناتان فرنزن را نوعی پیشگویی در مورد آینده‌ی کشور و بازتاب نگرانی‌های مردم بدانند. از این طریق بود که کتاب خیلی بیشتر موردتوجه قرار گرفت و پرفروش‌ترین اثر سال شد. منتقدین تلاش فرنزن برای پیدا کردن حقیقت و زیبایی در میان زشتی‌های زندگی را ستودند.

داستان اصلاحات را پیمان خاکسار ترجمه کرده و نشر چشمه به انتشار رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب اصلاحات

  • نامزد جایزه‌ی پن / فاکنر؛
  • نامزد جایزه‌ی پولیتزر به سال 2002؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی یادبود جیمز تیت بلاک؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی ملی کتاب به سال 2001؛
  • رتبه‌ی 1 پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌ تایمز؛
  • نامزد جایزه‌ی ملی حلقه‌ی منتقدین کتاب؛
  • یکی از صد رمان برتر انگلیسی‌زبان قرن بیستم و بیست‌ویکم به انتخاب مجله‌ی تایم.

نکوداشت‌های کتاب اصلاحات

  • بی‌نهایت اصیل. (بوستون گلوب)

  • خنده‌دار و عمیقاً ناراحت‌کننده. سخاوتمند و بی‌رحم. اصلاحات گواه عمق و گستردگی لذت‌هایی است که رمان‌های بزرگ دارند. (دیوید فاستر والاس)

  • رمانی مسحورکننده که هم بامزه و هم گزنده است. (نشریه‌ی پیپل)

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب اصلاحات

  • در سال 2001 کمپانی پارامونت امتیاز ساخت فیلم این کتاب را از فرنزن خرید. ابتدا قرار بود استفن دالدری کارگردان آن باشد، اما با انصراف او، رابرت زمکیس انتخاب شد و پروژه را به دست گرفت. این فیلم هنوز ساخته نشده و سرنوشتش نامشخص است.

  • در سال 2012، نوآ بامباک تصمیم گرفت سریالی بر اساس کتاب بنویسد. او و جاناتان فرنزن با هم فیلم‌نامه را آماده کردند و شبکه‌ی اچ‌بی‌او تهیه‌ی آن را بر عهده گرفت. ایوان مک گرگور، گرتا گرویگ و دایان وست برای بازی در این سریال انتخاب شدند. اما چند هفته بعد از فیلم‌برداری، شبکه و بامباک به این نتیجه رسیدند که داستان کتاب مناسب سریال نیست و از ادامه‌ی آن انصراف دادند.

  • در سال 2015 رادیو بی‌بی‌سی این داستان را دستمایه‌ی اقتباس قرار داد و یک سریال رادیویی 15 قسمتی از روی آن ساخت. در این سریال ریچارد شف، مگی استید و کالین استینتون بازی می‌کردند.

کتاب اصلاحات برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های آمریکایی و درام‌های خانوادگی و همچنین داستان‌های اجتماعی و فلسفی مخاطبان اصلی کتاب اصلاحات هستند.

با جاناتان فرنزن بیشتر آشنا شویم

جاناتان ارل فرنزن (متولد 1959) نویسنده و داستان‌نویس آمریکایی و نامزد جایزه‌ی پولیتزر است. او از سال 1988 نوشتن را آغاز کرد و طی نزدیک به سی‌وپنج سال شش رمان به چاپ رسانده است. «آزادی» و «دوراهی» از آخرین رمان‌های او محسوب می‌شوند. فرنزن تعدادی جستار و کتاب غیرداستانی هم دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به «درد که کسی را نمی‌کشد» اشاره کرد. او در نوشتن تحت‌تأثیر نویسندگانی همچون کافکا، فیتزجرالد و پروست است. فرنزن از ستایش‌شده‌ترین نویسندگانی قرن بیست‌ویکم محسوب می‌شود و جوایز زیادی به دست آورده است؛ ازجمله جایزه‌ی توماس مان، مدال کارلوس فوئنتس و جایزه‌ی برلین. او از معدود نویسندگانی‌ست که چهره‌اش بر روی جلد مجله‌ی تایم قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب اصلاحات می‌خوانیم

افتان‌وخیزان در راهروِ دراز پیش می‌آمدند؛ اینید جوری راه می‌رفت که به لگن آسیب‌دیده‌اش فشار نیاید و آلفرد هم، با دستانی که مفاصلش دیگر اعتباری نداشتند، در هوا پارو می‌زد و با گام‌های نامنظم پایش را بر موکت کف فرودگاه می‌کوبید، هر دو نفرشان ساک نوردیک پِلِژِرلاینز به دوش داشتند و چشم دوخته بودند به زمین جلوِ پای‌شان و هر سه قدم یک‌بار مسافت پُرمخاطره‌ی باقی‌مانده را سبک‌سنگین می‌کردند. هر کس تلاش آن‌ها را می‌دید برای چشم‌توچشم نشدن با نیویورکی‌های مومشکی‌ای که از کنارشان می‌گذشتند، یا نگاهش می‌افتاد به کلاه حصیری آلفرد که قد ذرت آیووا بود هنگام درو، یا به شلوار پشمی زرد اینید که بر باسن لاغرش زار می‌زد، فوراً متوجه می‌شد آن‌ها اهل غرب میانه‌اند و به‌شدت هم وحشت‌زده. ولی از نظر چیپ لمبرت، که آن طرفِ اتاقک بازرسی فرودگاه منتظرشان ایستاده بود، آن‌ها دو قاتل بودند.

دستانش را با حالت تدافعی بر سینه چلیپا کرد و بعد یک دستش را بالا آورد و گوشواره‌ی آهنی‌اش را کشید. می‌ترسید گوشواره را این‌قدر محکم بکشد که لاله‌ی گوشش پاره شود هر چند، حداکثر دردی که اعصاب گوشش می‌توانستند ایجاد کنند، از دردِ سرپا ایستادن در آن موقعیت کمتر بود. از موضعش کنار گیت فلزیاب دختری دید با موی لاجوردی که از کنار پدرومادرش رد شد، یک دختر مولاجوردی بیست و یکی دو‌ساله، یک غریبه‌ی به‌شدت خواستنی با حلقه‌ی لب و ابرو. از ذهنش گذشت اگر می‌شد یک ثانیه با دختر نزدیکی داشته باشد می‌تواند با اعتمادبه‌نفس با والدینش روبه‌رو شود، و اگر این رابطه تمام مدتی که پدرومادرش آن‌جا اقامت داشتند ادامه پیدا می‌کرد، هر دقیقه یک‌بار، می‌توانست از کُل این دیدار جان سالم به در ببرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
سنت‌جود
شکست مجسم
هر چه بیشتر درباره‌اش فکر می‌کرد، عصبانی‌تر می‌شد
روی دریا
ژنراتور
آخرین کریسمس
اصلاحات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصلاحات
نویسنده
مترجمپیمان خاکسار
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات744
زبانفارسی
شابک978-622-01-0753-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصلاحات

علیرضا علیزاده
۱۴۰۲/۵/۲۰
کتاب جالبی بود، بن مایه‌ای طنز داشت که گاهی با درام آمیحته میشد، اما ترجمه بدی داشت و بخصوص در صفحات ابتدایی ارتباط با آن مشکل برقرار میشد. اما پس از چند صفحه دیگر نمی‌شد رهایش کرد. البته ناگفته نماند فکر کنم مطالب سانسوری در برخی جاها ترجمه را با مشکل مواجه میکرد.
نکیسا ط
۱۴۰۲/۴/۳۰
داستان مرگ و زندگی یک خانواده با روایت‌های متفاوت از اعضا.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب اصلاحات

برای دریافت کتاب اصلاحات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.