معرفی و دانلود کتاب اصول تغذیه در تمرینات مقاومتی

برای دانلود قانونی کتاب اصول تغذیه در تمرینات مقاومتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول تغذیه در تمرینات مقاومتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول تغذیه در تمرینات مقاومتی

کتاب اصول تغذیه در تمرینات مقاومتی نوشته‌ی فربد خلج صمدی، نغمه اسکندری‌زاده، فائزه لطفی و احسان زند، به تغذیه‌ی اصولی ورزشکاران حرفه‌ای و در نظر گرفتن رژیم‌های متعادل و کاربردی برای آن‌ها می‌پردازد. توجه به نیازهای تغذیه‌ای ورزشکاران حرفه‌ای، در موفقیت و استمرار آن‌ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما نیز جزء ورزشکارانی هستید که تمرینات مقاومتی و استقامتی انجام می‌دهید، لازم است اهمیت ویژه‌ای برای رژیم غذایی‌تان قائل باشید.

درباره‌ی کتاب اصول تغذیه در تمرینات مقاومتی

نویسندگان کتاب اصول تغذیه در تمرینات مقاومتی به تغذیه‌ی اصولی ورزشکاران حرفه‌ای و نقش کلیدی آن در موفقیت و استمرار آن‌ها پرداخته‌اند. پیش از هر چیز لازم است بدانید که فرایند تبدیل غذاها در بدن به انرژی، به چه شکل است، تا بتوانید برنامه‌ی خاصی برای رژیم غذایی خود در نظر بگیرید. غذاهایی که طی یک شبانه‌روز می‌خورید، عمدتاً در سه دسته‌ی کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و یا پروتئین‌ها قرار می‌گیرند. هرم راهنمایی غذایی شما را با ارزش غذایی هر یک از این سه دسته‌ی اصلی و اهمیت و ضرورت میزان مصرف مشخص از هر یک از آن‌ها آشنا می‌سازد.

در فصل اول کتاب اصول تغذیه در تمرینات مقاومتی، مقدمه‌ای بر تعریف تغذیه‌ی اصولی ارائه شده است. پیش از بررسی دقیق نوع تغذیه‌‌ در تمرینات مقاومتی، لازم است تعریف دقیق و معنای تغذیه‌ی اصولی را بدانید. داشتن یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع و اقسام غذاها می‌شود، بسیار حائز اهمیت است. این نوع از رژیم غذایی به وضوح بر سلامت جسمی فرد تأثیرگذار است. چنانچه از غذاهای مفید و سالم به اندازه‌ی کافی نخورید و یا بالعکس، بیش از حد غذاهای ناسالم مصرف کنید، قطعاً سلامتی‌تان به خطر می‌افتد. رژیم غذایی نامناسب از عوامل اصلی ابتلای افراد به بسیاری از بیما‌ری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی-عروقی، پوکی استخوان، بیماری‌های پوستی، سرطان‌ها و بیماری‌های گوارشی است. در ادامه‌ی کتاب، به تعاریفی از رژیم غذایی متعادل و گروه‌های غذایی و فواید آن‌ها پرداخته شده است. پس از آن انواع رژیم مورد بررسی قرار گرفته‌اند، که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به رژیم پر فیبر و کم فیبر، رژیم مایعات، رژیم دیابتی، رژیم اولسری و رژیم پروتئینی (پرکالری) اشاره کرد. در این فصل به تداخل داروها با مواد غذایی و اینکه اصولاً مصرف کدام دسته از داروها در فرایند جذب مواد غذایی تأثیرگذار است نیز اشاره شده است.

فربد خلج، نغمه اسکندری‌زاده، فائزه لطفی و احسان زند، نویسندگان کتاب اصول تغذیه در تمرینات مقاومتی، در فصل‌ بعدی این کتاب کاربردی، به بررسی کلیات تمرینات مقاومتی پرداخته‌اند. از جمله موارد مهم مورد بررسی می‌توان به تأثیرات تمرینات مقاومتی، معرفی انواع تمرینات پایه که برای هر بخش از بدن کاربردی و مفید هستند و اصول و توصیه‌های مربوط به تمرینات مقاومتی اشاره کرد. این کتاب نسبتاً کوتاه با نگارشی ساده و روان، راهنمای تخصصی و نسبتاً جامعی برای تمامی ورزشکاران حرفه‌ای و کسانی که به تغذیه‌ی اصولی اهمیت می‌دهند، است.

کتاب اصول تغذیه در تمرینات مقاومتی را انتشارات نرسی چاپ کرده و در اختیار خوانندگان قرار داده است.

کتاب اصول تغذیه در تمرینات مقاومتی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال یک رژیم غذایی اصولی و مناسب برای خودتان هستید و یا به ورزش‌های مقاومتی علاقه دارید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب اصول تغذیه در تمرینات مقاومتی می‌خوانیم

کربوهیدرات‌ها می‌توانند به شکل مونوساکارید یا قندهای ساده نظیر فروکتوز و گلوکز (فرم موجود در خون)، دی ساکاریدها یا دوقندی‌ها مانند ساکاروز (قند نیشکر)، لاکتوز (قند شیر) و مالتوز (قند مالت) و پلی ساکاریدها یا قندهای مرکب مثل نشاسته گیاهان و گلیکوژن (نشاسته حیوانی) باشند. قندهای ساده در آب حل می‌شوند در حالی که قندهای مرکب این چنین نیستند. بدن برای بدست آوردن سریع انرژی به کربوهیدرات‌ها متکی است.

بدین خاطر مهمترین منبع سوختی برای ورزشکاران هستند. چرا که در مقایسه با چربی و پروتئین برای سوختن نیاز به اکسیژن کمتری دارند. در اینجا تأکید بر روی سرعت تولید انرژی است. در صورتی که به اندازه کافی از کربوهیدرات‌ها استفاده کنید قادر خواهید بود شدیدتر ورزش کنید. (چه در هنگام ورزش و چه در مسابقه) یک رژیم پر کربوهیدرات به شما اجازه می‌دهد که به خاطر بازسازی ذخایر کربوهیدراتی و کاهش زمان بازگشت به حالت اولیه سخت‌تر تمرین نمایید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: مقدمه‌ای بر تعریف تغذیه اصولی
رژیم متعادل چیست؟
هرم راهنمای غذایی
گروه‌های غذایی و فواید آن‌ها
تغذیه سالم و ده فرمان طلائی
کدام ماده غذائی با کدام دارو تداخل دارد؟
داروهایی که جذب غذا را کم می‌کنند
چه غذاهایی چه ویتامین‌هایی را فراهم می‌آورند؟
رژیم مایعات
رژیم پر پروتئین – پر کالری
رژیم پر فیبر
رژیم کم فیبر
رژیم دیابتی
رژیم اول‌سری
تغذیه با لوله (گاواژ)
فصل دوم: کلیات تمرینات مقاومتی
تاثیرات تمرینات مقاوتی
تمرینات پایه مناسب برای تقویت عضلات اندام فوقانی
تمرینات پایه مناسب برای تقویت عضلات اندام تحتانی
توصیه‌ها برای پرداختن به تمرینات مقاومتی
اصول و توصیه‌های تمرین مقاومتی
فصل سوم: اصول تغذیه در تمرینات مقاومتی
هرم غذایی
هرم تغذیه
کالری
مواد مغذی اصلی
رژیم مناسب غذایی قبل از رقابت ورزشی
آیا استفاده از کافئین می‌تواند کارایی ورزشکار را افزایش دهد؟
بازسازی گلیکوژن عضله
نکات مهم در تغذیه ورزشکاران حرف‌های تمرینات مقاومتی
فصل چهارم: کلیات و خلاصه و نتیجه‌گیری و پیشنهادات
کتاب‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول تغذیه در تمرینات مقاومتی
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات66
زبانفارسی
شابک978-622-93099-4-0
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول تغذیه در تمرینات مقاومتی

برای دریافت کتاب اصول تغذیه در تمرینات مقاومتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.