معرفی و دانلود کتاب گردشگری ورزشی با رویکرد کسب و کار و مسائل حقوقی: تاثیر ویروس کرونا بر رویدادهای ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب گردشگری ورزشی با رویکرد کسب و کار و مسائل حقوقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گردشگری ورزشی با رویکرد کسب و کار و مسائل حقوقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گردشگری ورزشی با رویکرد کسب و کار و مسائل حقوقی: تاثیر ویروس کرونا بر رویدادهای ورزشی

کتاب گردشگری ورزشی با رویکرد کسب و کار و مسائل حقوقی اثری از مجموعه‌ای از نویسندگان ایرانی‌ست که به شما می‌گوید که ورزش در هر کشور چه توسعه‌های فرهنگی و اقتصادی‌ای داشته. یکی از مباحث محوری کتاب نیز در باب تأثیر غیرقابل انکاری‌ست که بیماری کرونا بر اقتصاد ورزش و گردشگری بر جای گذاشته است.

درباره‌ی کتاب گردشگری ورزشی با رویکرد کسب و کار و مسائل حقوقی

کتاب گردشگری ورزشی با رویکرد کسب و کار و مسائل حقوقی تألیف مجموعه‌ای از نویسندگان و پژوهشگران ایرانی‌ست که مطالبی در باب توسعه‌ی ورزشی و همچنین نقش اقتصاد در حیطه‌ی گردشگری گردآوری و مدون نموده‌اند. کتاب پیش رو در ابتدا به مفهوم گردشگری ورزشی می‌پردازد و در همان فصل نخست تبیین می‌کند که در واقع این اصطلاح چه معنایی دارد و در اقتصاد جهانی چه جایگاهی را کسب کرده است. آنچه برای نویسندگان کتاب مهم است پرداختن به مسئله‌ی قابلیت‌ها و پتانسیل‌هایی‌ست که گردشگری ورزشی و جاذبه‌های آن در کسب سرمایه از آن برخوردار است؛ این مسئله که یک کشور چگونه به واسطه‌ی گردشگری ورزشی می‌تواند زمینه‌های اقتصادی و جاذبه‌های شهری خود را توسعه بخشد. مطالبی که در کتاب برای شما گردآوری شده از منابع معتبر و دقیق در این حیطه است که تألیف‌گران به پژوهش و تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه پرداخته‌اند و گزیده‌های آن‌ها را با شما به اشتراک گذاشته‌اند.

در فصل دوم کتاب گردشگری ورزشی با رویکرد کسب و کار و مسائل حقوقی در باب «گردشگری ورزشی پایدار» می‌خوانید. در این بخش نویسندگان به بررسی ابعاد اقتصادی، زیست‌محیطی، فرهنگی و اجتماعی و سازمانی در این محیط می‌پردازند. اما دغدغه‌ی اصلی این کتاب بررسی چنین بستری پس از دوران کرونا است. بی‌شک نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که از زمان رخ دادن ویروس کرونا و اپیدمی‌ای که به دنبال داشت، چرخه‌ی اقتصادی و شماتیک زیستی بسیاری از مردمان جهان تغییر کرده است. بیماری کرونا باعث شده تا برای مدتی طولانی سفرهای گردشگری و همچنین زمینه‌های اقتصادی با چالش‌های متعددی روبه‌رو شوند. ازاین‌رو، توسعه یا شکستِ این زمینه‌های اقتصادی برای نویسندگان کتابی که می‌خوانید از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه تحلیل آماری و بررسی تأثیرات کرونا از بخش‌های اصلی این کتاب است که در فصل سه در مورد آن خواهید خواند.

در بخش‌های بعدی کتاب گروه نویسندگان به توسعه گردشگری در کشورها می‌پردازند. آنان بررسی می‌کنند که به طور نمونه چگونه کشوری مانند استرالیا موفق شده تا با تدابیر مدریتی و حقوقی کاملاً به کشوری تراز اول در بحث توسعه‌ی گردشگری تبدیل شود. از ویژگی‌هایی که نویسندگان در مورد این نمونه بررسی می‌کنند می‌توان به نقش طبیعت و فرهنگ در کشور استرالیا اشاره کرد. این مسئله که چقدر جاذبه‌های این کشور برای توریست‌های سراسر جهان می‌تواند جالب توجه باشد و دولت استرالیا با به کارگیری چه روش‌هایی به رشد و توسعه‌ی خود کمک کرده است. از دیگر مطالبی که در کتاب می‌خوانید می‌توان به توسعه گردشگری در امارات متحده عربی و مدیریت کسب و کار ورزشی اشاره کرد. نوشته‌های این کتاب از مجموعه‌ای تحقیقات میدانی و تحلیلی به دست آمده است و می‌تواند برای مخاطبان این دست کتاب‌ها بسیار مفید واقع شود.

کتاب گردشگری ورزشی با رویکرد کسب و کار و مسائل حقوقی تألیف اسماعیل دل‌داده‌مهربان، طیبه یانپی، شهزاد کریمیان، مهدی حسن نژادان، سید موسی‌الرضا حسینی و زهرا خسروی توسط انتشارات نرسی منتشر شده است.

کتاب گردشگری ورزشی با رویکرد کسب و کار و مسائل حقوقی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های ورزشی و گردشگری پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب گردشگری ورزشی با رویکرد کسب و کار و مسائل حقوقی: تاثیر ویروس کرونا بر رویدادهای ورزشی می‌خوانیم

منظور ما از حقوق ورزشی مجموعه مقرراتی است که بر تمامی امور ورزش حاکم است اعم از ورزشکاران، مدیران‌های ستادی ورزش، پزشکان ورزشی، سازندگان لوازم ورزشی و فروشندگان لوازم فنی، تماشاگران، مدیریت ورزشی و بالاخره کارکنان سازمان‌های ورزشی. این یک تعریف کلی است یعنی مجموعه قواعد و قوانین حاکم بر کل ورزش‌های عمومی خاصی برخوردار است، چون به‌طور کلی در همه‌ی کشورهای دنیا ورزش از حمایت اهداف ورزش در واقع تربیت نسل، برومندی، توانمندی، نشاط، سلامتی و بالاخره آماده‌سازی مهم‌ترین رکن توسعه یعنی انسان است و نباید از جنبه‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی آن به سادگی گذشت و به همین دلیل برای حمایت از این فعالیت و این نهاد، قوانین و امتیازات بسیار ویژه‌ای را در نظر گرفته‌اند. منتها شکل اعطای این امتیازات متفاوت است؛ گاهی به صورت قوانین صریح و گاهی به صورت ضامنی و گاهی هم در قالب رویه‌های قضایی عملیات ورزش از این امتیازات برخوردار می‌شود. ولی چون هدف ورزش به طور کلی در تمام دنیا همین مباحثی است که عرض کردم، حکومت‌ها هزینه‌ی آن را پرداخت می‌کنند و حوادث ورزش را از شمول حوادثی که در کوچه و خیابان اتفاق می‌افتد کاملا جدا می‌کنند؛ هر چند از لحاظ نتیجه یکی باشند. چون در اینجا اهداف دیگری مدنظر است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تعریف گردشگری و گردشگری ورزشی
فصل دوم: گردشگری ورزشی پایدار
فصل سوم: تاثیر کرونا بر گردشگری ورزشی
فصل چهارم: میزبانی رویدادهای ورزشی قطر و توسعه گردشگری
فصل پنجم: توسعه گردشگری در استرالیا
فصل ششم: توسعه گردشگری در امارات متحده عربی
فصل هفتم: توسعه گردشگری در عمان
فصل هشتم: حقوق ورزش
فصل نهم: مسئولیت‌های ناشی از عملیات ورزشی
فصل دهم: ماهیت و ویژگی‌ها خطای ورزشی
فصل یازدهم: قوانین و مقررات دوپینگ
فصل دوازدهم: وظایف داوران ورزشی
فصل سیزدهم: بررسی وظایف مربیان از دیدگاه حقوق ورزشی
فصل چهاردهم: مدیریت کسب و کار ورزشی چیست؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گردشگری ورزشی با رویکرد کسب و کار و مسائل حقوقی: تاثیر ویروس کرونا بر رویدادهای ورزشی
نویسنده، ، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات235
زبانفارسی
شابک978-600-5028-95-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های جهانگردی و گردشگری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گردشگری ورزشی با رویکرد کسب و کار و مسائل حقوقی

برای دریافت کتاب گردشگری ورزشی با رویکرد کسب و کار و مسائل حقوقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.