معرفی و دانلود کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی

عکس جلد کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی

آلن دوباتن در کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی از این موضوع سخن می‌گوید که نگرانی شما درباره‌ی منزلت و جایگاه‌تان در جامعه، تا چه اندازه آرامش‌تان در زندگی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. او پس از بررسی کامل این امر، به ارائه‌ی راهکارهایی می‌پردازد که به شما در کاهش این اضطراب یاری می‌رساند. گفتنی‌ست این اثر در فهرست ده کتاب پرفروش ساندی تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی

آلن دوباتن (Alain de Botton)، نویسنده‌ی محبوب بین‌المللی که مجله‌ی شیکاگو تریبون از او به‌عنوان «زنده‌ترین نویسنده‌ی عصر خود» یاد می‌کند، در کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی (Status Anxiety) از جستجوی سیری‌ناپذیر انسان برای کسب موقعیت اجتماعی می‌نویسد. جستجویی که ریشه در نیاز اساسی و بنیادین انسان به عشق دارد. دوباتن در کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی این موضوع را بررسی می‌کند که میل آدمی به کسب موقعیت‌های مختلف و محبوبیت اجتماعی، تنها مربوط به مسائل مادی و دنیایی نیست، بلکه به نیاز درونی او به عشق و پذیرفته شدن از سوی دیگران برمی‌گردد. پیش‌تر این نظریه در طول تاریخ اندیشه‌ی غرب بارها تکرار و به آن اشاره شده است.

معرفی و دانلود کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی

قضاوت ما درباره‌ی جایگاه اجتماعی خودمان، در رابطه با نظر افرادی صورت می‌گیرد که آن‌ها را به‌عنوان افراد محبوب اجتماعی می‌شناسیم. آلن دوباتن می‌نویسد که اغلب ما در تلاشیم تا به میزان محبوبیت و جایگاه اجتماعی این افراد دست پیدا کنیم و از آنجایی که معیار قضاوتی سطحی و اشتباه داریم، مدام سرخورده و ناامید می‌شویم. این چرخه‌ی معیوب تا جایی ادامه پیدا می‌کند که عزت‌نفس ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و در نهایت، موفقیت‌هایمان را کوچک و بی‌ارزش می‌انگاریم. درصورتی‌که اگر ما خودمان را تنها با خود مقایسه کنیم، متوجه این حقیقت می‌شویم که تک‌تک دستاوردهای ریز و درشتمان، باارزش و قابل‌تحسین هستند. کتاب اضطراب اجتماعی درباره‌ی این کشمکش درونی ما با جهان اطرافمان و استانداردهایی‌ست که جامعه برای ما تعریف کرده است.

آلن دوباتن در این کتاب به مخاطب می‌آموزد چطور از هنر به‌عنوان ابزاری برای کاهش این اضطراب تمام‌ناشدنی استفاده کند. ما حداقل می‌توانیم تا حدی اضطراب جایگاه اجتماعی را کنترل کنیم. هنر با به تصویر کشیدن تراژدی و اشتباهات ریز و درشت آدمیزاد، انسانیت مشترک خطاپذیرمان را به ما یادآور می‌شود و می‌آموزیم که هیچکس آن‌چنان‌که به نظر می‌رسد بی‌عیب‌ونقص نیست.

با مطالعه‌ی کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی متوجه می‌شویم که ما اغلب در مورد این‌که چه چیزی ما را خوشحال می کند، مطمئن نیستیم و یا اشتباه می‌کنیم. به‌عنوان مثال، لذت حاصل از کسب چیزهای مادی معمولاً زودگذر است، درحالی‌که ما انتظار داشته‌ایم که این لذت، پایدار یا حتی دائمی باشد. این موضوع نیز یکی دیگر از مواردی است که زمینه‌ی لازم برای به وجود آمدن این اضطراب را ایجاد و آن را تشدید می‌کند.

انتشارات ققنوس این کتاب را با ترجمه‌ی روان مریم تقدیسی منتشر و چاپ کرده است. نسخه‌ی الکترونیکی کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی هم‌اکنون از طریق کتابراه برای تمام علاقمندان به کتاب‌های روابط عمومی و فلسفه و منطق قابل دسترس است.

جوایز و افتخارات کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی

  • در فهرست کتاب‌های برتر فایننشال تایمز
  • در فهرست ده کتاب پرفروش ساندی تایمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی GetAbstract در سال 2004
  • در فهرست «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد»

نکوداشت‌های کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی

  • پژوهشی هوشمندانه و سرگرم‌کننده. (The Boston Globe)
  • جنجالی! پر از ارجاعات ادبی و فلسفی. (The Christian Science Monitor)
  • در کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی، بینش‌های آلن دوباتن با استعاره و کنایه‌هایی طعنه‌آمیز بیان می‌شود. (Boston Phoenix)
  • غنی‌ترین، خنده‌دارترین و صمیمانه‌ترین اثر آلن دوباتن تاکنون، مملو از علم و دانش. لذت‌بخش، آموزنده و خواندنی. (The Seattle Times)

اقتباس از کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی

در سال 2004، فیلمی مستند با اقتباس از این کتاب و به همین نام (جایگاه اضطراب اجتماعی) ساخته شد.

کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی، اثر آلن دوباتن را به تمام علاقه‌مندان به کتاب‌های دو حوزه‌ی خودسازی و فلسفه‌ی کاربردی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی می‌خوانیم

مجسم کنید با گروهی عبادت‌کننده ناآشنا در کلیسا گرد هم آمده‌ایم تا عشای ربانی در بی ‌مینور باخ را گوش کنیم («بزرگ‌ترین اثر موسیقی کل دوران‌ها و ملت‌ها»، هانس  گئورگ نِگلی، 1817). ما از بسیاری جهات مانند سن، درآمد، لباس و پیشینه با هم متفاوتیم. شاید هرگز کلمه‌ای با یکدیگر صحبت نکرده باشیم و محتاطانه نگاهمان را از یکدیگر بدزدیم. ولی با آغاز قطعه عشای ربانی فرایند کیمیاگری اجتماعی نیز آغاز می‌شود. موسیقی موجب بروز احساساتی می‌شود که پیش از این به شکلی مبهم و پنهانی در خود حس می‌کردیم، و حس آرامش و قدردانی از آهنگساز و گروه نوازندگانی که با نواختن این قطعه روحمان را جان تازه‌ای بخشیده‌اند اشک به چشمانمان می‌آورد. ویولون‌ها، صداها، فلوت‌ها، کنترباس‌ها، اوبواها، باسون‌ها، و ترومپت‌ها به هم می‌آمیزند و نواهایی را ایجاد می‌کنند که عمیق‌ترین و گریزپاترین زوایای روحمان را آشکار می‌سازند. گذشته از آن، تحت تأثیر ماهیت عمومیِ اجرا به این ادراک می‌رسیم که اگر دیگران هم در مقابل موسیقی واکنشی شبیه ما نشان می‌دهند پس دیگر ممکن نیست آن افراد غیرقابل درکی باشند که پیش از این تصور می‌کردیم. احساسات آن‌ها هم در مسیری مشابه احساسات ما قرار دارند، مانند ما تحت تأثیر قرار می‌گیرند، و از این رو تفاوت‌های ظاهری و اخلاقی‌مان هرچه باشد، کانونی مشترک داریم که رابطه‌ای بر اساس آن شکل می‌گیرد و از اجرای عشای ربانی فراتر می‌رود. بین این گروه ناآشنا که در برخورد اول با هم غریبه به نظر می‌رسند، به مرور زمان و از طریق قدرت موسیقی کُرال، صمیمیتی دوستانه ایجاد می‌شود. از پس نقاب‌های سنگی سرک می‌کشیم و حتی برای مدت کوتاهی هم که شده یکدیگر را از دیدگاهی خوشایند نظاره می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

تعاریف
جایگاه اجتماعی
اضطراب جایگاه اجتماعی
نظریه
بخش اول: موجبات
1: بی‌عشقی
تمایل به جایگاه اجتماعی
اهمیت عشق
2: افاده
3: توقعات
پیشرفت مادی
برابری، توقعات و حسادت
4: شایسته‌سالاری
سه روایت قدیمی و پندآموز درباره شکست
سه روایت جدید اضطراب‌آور درباره موفقیت
5: وابستگی
عوامل وابستگی
بخش دوم: راه‌حل‌ها
1: فلسفه
شرافت و آسیب‌پذیری
مردم گریزیِ هوشمندانه
2: هنر
مقدمه
هنر و افاده
تراژدی
طنز و شوخی
3: سیاست
انواع انسان‌های آرمانی
دیدگاه سیاسی درباره اضطراب جایگاه اجتماعی در عصر مدرن
تغییر سیاسی
4: دین
مرگ
همسانی
دو شهر
5: بوهمیا
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اضطراب جایگاه اجتماعی
نویسنده
مترجممریم تقدیسی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات237
زبانفارسی
شابک978-600-278-463-6
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی

فرشاد میرزایی
۱۴۰۲/۱۰/۲
کتاب خوبیه. هرچند در اندازه بقیه کتابای دوباتن نبود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی

برای دریافت کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.