معرفی و دانلود کتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی

عکس جلد کتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی
قیمت:
۱۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی

کتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی تألیف خسرو مکرمی، به انواع بیماری‌های سیستم اسکلتی-عضلانی بدن انسان می‌پردازد و علائم و مشخصات هریک از آن‌ها را تشریح می‌کند. این کتاب آموزشیِ مصوّر به دانشجویان پزشکی کمک می‌کند با انواع سندروم‌ها و نقص‌های استخوان‌بندی و مفاصل آشنا شوند، بتوانند آن‌ها را تشخیص دهند و از هم متمایز کنند.

درباره‌ی کتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی

یکی از رایج‌ترین بیماری‌هایی که درصد قابل‌توجهی از افراد جامعه با آن درگیر هستند، بیماری‌های اسکلتی و آسیب‌های استخوانی‌اند. این مشکلات عموماً به دلایلی مثل نقص ژنتیکی، سابقه‌ی خانوادگی یا آسیب‌های فیزیکی اتفاق می‌افتند. نکته‌ی قابل‌توجه درباره‌ی چنین بیماری‌هایی این است که می‌توانند تقریباً در تمام بدن، از سر تا پا، رخ بدهند. از سوی دیگر سیستم اسکلتی-عضلانی بدن انسان بسیار پیچیده است و از اجزای متعددی همچون استخوان، مفصل، رباط و تاندون تشکیل می‌شود. این وضعیت پیچیده و گسترده باعث شده اختلالات و سندروم‌های مرتبط با ارتوپدی به شکل‌های مختلفی بروز کنند. به خاطر همین گاهی دانشجویان پزشکی نمی‌توانند این بیماری‌ها را از هم تفکیک کنند و یا بین آن‌ها تمایز قائل شوند. کتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی تألیف خسرو مکرمی، اثری است که می‌کوشد تا حدی همین مشکل را حل کند.

این کتاب به انواع بیماری‌های اسکلتی-عضلانی می‌پردازد و علائم و مشخصات آن‌ها را ذکر می‌کند. نویسنده با توضیحاتی جامع و ارائه‌ی تصویرهای متعدد و رنگی به خواننده کمک می‌کند درک بهتری از این اختلالات پیدا کند و بتواند آن‌ها را به‌سرعت تشخیص دهد.

معرفی و دانلود کتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی

بیماری‌های ارتوپدی از آسیب‌های ساده‌ی استخوانی و کشیدگی رباط تا نقص‌های ژنتیکی پیشرفته و تومورهای بدخیم استخوان را شامل می‌شوند. این مشکلات می‌تواند در سر و صورت، شانه، گردن، ستون‌فقرات، دست و پا یا دیگر استخوان‌های بدن اتفاق بیفتند. برخی از این بیماری‌ها را می‌توان با دارو، توان‌بخشی و یا عمل‌های گوناگون مثل جراحی بهبود داد و برطرف نمود. اما بعضی دیگر، مثل آکندروپلازی، عملاً درمانی ندارند. در بعضی از بیماری‌های پیش‌رونده هم با دارو و تمرین می‌توان از پیشرفت بیماری کاست و آن را تا حدودی کنترل کرد. بااین‌وجود، گام اول تشخیص درست بیماری است. این کار باعث می‌شود تا بتوان مؤثرترین درمان را پیشنهاد داد و اجرایی کرد. در همین راستا، دکتر خسرو مکرمی در کتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی به بیماری‌های رایج‌تر اسکلتی عضلانی اشاره می‌کند و شاخص‌ترین علائم و ویژگی‌های آن را مرور می‌نماید. او در این کتاب بیماری‌هایی همچون فوکوملیا، دیس پلازی، هموفیلیا، جذام، انواع دیستروفی، تومورهای استخوانی خوش‌خیم و بدخیم، آنومالی‌ها، کیست‌های استخوانی، مشکلات مفاصل و دیسک‌ها را توضیح می‌دهد و به دلایل بروز آن‌ها می‌پردازد.

کتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی را انتشارات نرسی چاپ کرده است.

کتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانشجویان پزشکی و پزشکان ارتوپد توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی می‌خوانیم

اوستئوکنزیس ایمپرفکتا

در این بیمار استخوان‌ها حالت شکننده شدن پیدا می‌کنند بطور کامل اسپورادیک است و توارث بصورت اتوزونال مغلوب نیز در مورد آن وجود دارد که با شدت‌های متفاوت بیماری را نشان می‌دهد. تابلوی واضح در این بیماری شکننده شدن استخوان‌ها است سبب اختلالی که در متابولیسم پرولین وجود دارد که موجب اشکال در تشکیل کولاژن می‌شود.

غیر از شکنندگی استخوان‌ها دندان‌ها نیز از بیماری آسیب می‌بینند. تغییر رنگ می‌دهند غیرطبیعی کلفت می‌شوند ماده زمینه‌ای صلیبیه چشم نیز دراین سندرم آسیب می‌بیند و پیگمانتاسیون غیر‌طبیعی ایجاد شده سبب آبی رنگ شدن آن می‌گردد، و معمولا خمیدگی استخوان‌ها BOWING در اثر نرم‌تر شدن از حد طبیعی می‌باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات377
زبانفارسی
شابک978-600-5028-76-8
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی

برای دریافت کتاب اطلس رنگی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.