معرفی و دانلود کتاب افزایش قدرت ذهن؛ با یادگیری و مطالعه به روش تایپیست‌ها

عکس جلد کتاب افزایش قدرت ذهن؛ با یادگیری و مطالعه به روش تایپیست‌ها
قیمت:
۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش قدرت ذهن؛ با یادگیری و مطالعه به روش تایپیست‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش قدرت ذهن؛ با یادگیری و مطالعه به روش تایپیست‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش قدرت ذهن؛ با یادگیری و مطالعه به روش تایپیست‌ها

کتاب افزایش قدرت ذهن؛ با یادگیری و مطالعه به روش تایپیست‌ها نوشته‌ی محمدرضا بزی اله‌ری، راهکارهایی ساده و کاربردی برای بالا بردن قدرت حافظه و سرعت یادگیری به شما آموزش می‌دهد و کمک‌تان می‌کند تا با برنامه‌ریزی‌های مناسب ذهن‌تان را پرورش دهید.

درباره‌ی کتاب افزایش قدرت ذهن؛ با یادگیری و مطالعه به روش تایپیست‌ها (Increase the power of the mind by learning and studying):

یکی از مزیت‌های حافظه‌ی خوب، آرامش است. ذهن برتر به شما کمک می‌کند تا هر تخصصی که داشته باشید، در آن زمینه موفق‌تر عمل کنید. حافظه‌ی برتر برای حفظ‌ کردن مطالب نیست، هدف این است که با کمک حافظه‌ی خود، در همه‌ی زمینه‌های زندگی بهتر عمل نمایید. اگر اطلاعاتی در رابطه با موضوعی خاص داشته باشید، انگیزه‌ی شما در مورد آن موضوع برای دنبال کردن آن، بیشتر می‌شود.

حافظه، اکتسابی است. فکر و ذهن را تمرینات مربوط به تقویت حافظه رشد می‌دهد؛ اما هوش، بیشتر نمی‌شود. هوش معمولاً تا 17 سالگی تکامل می‌یابد. اما حافظه در هر سن و سالی بیشتر می‌شود. یکی از روش‌های افزایش تمرکز، فهمیدن است. راه حل تقویت نیروی فهم و درک این است که از حفظ‌کردن مطالب، بدون درک‌کردن معنا خودداری کنید و همچنین؛ روش عملی دیگر این است که حتی از شنیدن، بدون درک‌ کردن نیز خودداری نمایید. یک راه برای تمرین این شیوه، استفاده از روش‌های نوین در یادگیری و مطالعه و در نهایت جایگزینی آن‌ها، به جای یادگیری و مطالعه به روش سنتی است.

در هر کار و فعالیتی علاوه بر میزان استاندارد زمان انجام هر فعالیت در یک شبانه‌روز، شیوه‌های نوینی نیز وجود دارد که می‌تواند کارایی شما را به مرور زمان افزایش دهد. در ابتدا باید شیوه‌های استاندارد انجام هر فعالیت را فراگرفته و تمرین کنید، حتی اگر زمان زیادی طول بکشد تا آن را فرابگیرید و یا به آن عادت کنید. در وهله‌ی بعدی باید سعی کنید به مرور زمان، کارایی خود را در آن فعالیت افزایش دهید که این خود با تمرین زیاد آن شیوه‌ها و با شناسایی نقاط ضعف و حذف آن‌ها و همچنین شناسایی نقاط قوت و تقویت آن و نیز با شناسایی و به‌کارگیری نکات کمکی که روند فعالیت‌تان را تسهیل داده و کارا می‌سازد و در نهایت شناخت نکات مضر که روند فعالیت و کارایی شما را کاهش می‌دهد و حذف آن‌ها، عملی خواهد شد.

برای مثال در امر مطالعه، شیوه‌ی نوین «یادگیری بدون فراموشی» و یا «مطالعه با روش تندخوانی» می‌تواند جایگزین شیوه‌ی سنتی مطالعه‌تان گردد. بازه‌های زمانی 45 دقیقه مطالعه و 15 دقیقه استراحت می‌تواند به عنوان نکات کمکی به شما یاری رساند. عادت مطالعه در حین تماشای تلویزیون و به‌صورت لمیده مطالعه ‌نمودن، می‌تواند هم به‌عنوان نکات مضر و هم نقاط ضعف شما به شمار آید. خواب نیمروزی می‌تواند کل انرژی مطالعه‌ی پویا و بهینه‌ی عصر و شب‌تان را فراهم سازد که این نکات باید برای افراد مختلف، در ابتدا شناسایی و در صورت وجود، اصلاح گردد. حتی برای خواب و استراحت بهینه نیز شیوه‌های نوینی برای تن‌آرامی و ایجاد آرامش ذهنی در کل شبانه‌روز وجود دارد که همه‌ی این‌ها باید شناسایی و مطالعه شود و با تمرین و تکرار، به صورت بهینه در زندگی‌تان جاری گردد.

کتاب افزایش قدرت ذهن؛ با یادگیری و مطالعه به روش تایپیست‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید حافظه خود را تقویت کنید و سرعت یادگیری‌تان را بالا ببرید، این کتاب را بخوانید.

در بخشی از کتاب افزایش قدرت ذهن؛ با یادگیری و مطالعه به روش تایپیست‌ها می‌خوانیم:

یکی از بهترین راه‌های تقویت توانایی یادگیری و بالا‌بردن کیفیت آن، استفاده از قدرت ذهن ناخودآگاه است. فرآیند تفکر، ناخودآگاه است و ما آگاهانه از نتایج آن باخبر می‌شویم. همه‌ی تغییرات در ناخودآگاه ما صورت می‌گیرد. زمانی که فرصتی برای استفاده از آن تغییرات فراهم شود، با آگاهی از آن تغییر باخبر می‌شویم. تقریباً دو میلیون بیت (واحد اطلاعات)، در هر ثانیه وارد سیستم عصبی انسان می‌شود. برای حفظ سلامت عقل، ذهن هوشیار ما اکثر محرک‌ها را فیلتر می‌کند و به محض اینکه توجه‌مان را به چیزی معطوف می‌نماییم، آن وقت است که ذهن‌مان آگاه می‌شود.

ذهن ناخودآگاه تقریباً 90 درصد از کل قدرت ذهن ما را گرفته است. در مقابل 10 درصد از ذهن ما برای فعالیت‌های روزمره از آن استفاده می‌کنیم. ذهن ناخودآگاه گنجینه‌ای بسیار گران‌بهاست؛ گنجینه‌ای از مهارت‌ها، حافظه و تجربه و قدرت تفکر مثبت و باور قوی و اعتماد به خود و دست‌کم نگرفتن توانایی‌ها. زمانی که قدرت ذهن ناخودآگاه خود را درک کرده و شروع به تحت‌کنترل درآوردن آن نمودید، قادر خواهید بود فرآیند یادگیری خود را به صورت خارق‌العاده‌ای تقویت کرده و با سرعت زیادی امر مطالعه را انجام دهید و از مطالعه‌تان لذت ببرید.

یکی از مهم‌ترین تکنیک‌هایی که باعث افزایش قدرت یادگیری می‌شود، افزایش فعالیت ذهنی است. میزان واکنش ما نسبت به مطالب؛ تحت تأثیر حالات روحی، علایق، انگیزه‌ها و فنون مورد استفاده در مطالعه است. هر چقدر این واکنش نسبت به مطالبی که مطالعه می‌کنیم بیشتر باشد، آن‌ها بیشتر و بهتر در ذهن ما جای خواهند گرفت. برای ایجاد واکنش فعالانه ذهن می‌توانید از روش‌های معرفی شده در این کتاب بهره بگیرید.

در متاریدینگ، با فعالسازی نیمکره‌های چپ و راست مغز سر و کار داریم که به ما کمک خواهد کرد تا تمرین‌های سخت و طاقت‌فرسای تندخوانی؛ نه تنها اثربخش گردند، بلکه برای ما ساده‌تر شوند. اما در فتوریدینگ با فعالسازی ذهن خودآگاه و ناخودآگاه سر و کار داریم که به ما کمک خواهد نمود تا به این باور و انگیزه برسیم که خواهیم توانست به صورت کاملاً حرفه‌ای و کارا، یک کتاب چند‌ صد صفحه‌ای را در کمترین زمان ممکن هم بخوانیم و هم خوب درک کنیم. پس همه‌ی این روش‌ها و ابداعات؛ مکمل یکدیگر هستند، نه رقیب هم.

فهرست مطالب کتاب

سخن نویسنده و مقدمه
فصل اول: مطالعه و یادگیری
فصل دوم: فنون نوین یادگیری و مطالعه
فصل سوم: مطالعه‌ی تایپیستی
فصل چهارم: حفظ قرآن
فصل پنجم: مدل‌های برنامه‌ریزی
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش قدرت ذهن؛ با یادگیری و مطالعه به روش تایپیست‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ارشدان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-08-0545-8
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افزایش قدرت ذهن؛ با یادگیری و مطالعه به روش تایپیست‌ها

محمد عباسی
۱۴۰۱/۶/۱۲
قسمتی از مطالب این کتاب با هیچ روش علمی‌ای ثابت نشدن و بعضی هاشون تا حدودی جزو مطالب زرد حساب میشن که صرفا به مخاطبین انگیزه دروغین بدن و اونارو جذب کنن
کیمیاگر
۱۴۰۱/۷/۳۰
کلام انسان عصای معجزه گر اوست.
کلمه الله حی الاولیا...
بسیار عالی بود تشکر میکنم از کتابراهیان عزیز که مسیر مطالعه را برایم هموار کردند.
فرحناز شمشادی
۱۴۰۰/۱۱/۱۳
کتاب افزایش قدرت دهن تکنیکهای بسیاری را یک جا به خواننده مشتاق تقدیم می‌کند با تکنیکهای این کتاب دیگر مطالعه عالی، رویا نیست.
علیرضا امینی
۱۴۰۱/۵/۱۹
واقعا مطالب جدید و مفید بود
پوریا مشاور
۱۴۰۱/۳/۱
کتاب کاربردی است
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب افزایش قدرت ذهن؛ با یادگیری و مطالعه به روش تایپیست‌ها

برای دریافت کتاب افزایش قدرت ذهن؛ با یادگیری و مطالعه به روش تایپیست‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.