معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش مکاتبات اداری: بر اساس روش‌های نوین نامه نگاری اداری

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش مکاتبات اداری: بر اساس روش‌های نوین نامه نگاری اداری
قیمت:
۵۵۰۰۰ ۴۹,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش مکاتبات اداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش مکاتبات اداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش مکاتبات اداری: بر اساس روش‌های نوین نامه نگاری اداری

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش مکاتبات اداری تألیف عبدالعلی قاسمی، مشخصات نامه‌های اداری را تشریح می‌کند و می‌کوشد شیوه‌ی نگارش درست آن‌ها را بر اساس روش‌های نوین نامه‌نگاری اداری آموزش دهد. این راهنما انواع نوشته‌های سازمانی، از بخشنامه تا صورت‌جلسه و دستورالعمل را معرفی می‌کند، ساختمان هر یک از آن‌ها را توضیح می‌دهد و نحوه‌ی ویرایش ادبی و فنی آن‌ها را می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش مکاتبات اداری

یکی از مهم‌ترین ارکان هر سازمانی، بخش اداری آن است. این واحد وظیفه دارد با دیگر قسمت‌های سازمان ارتباط برقرار کند و اطلاعات را بین آن‌ها به گردش درآورد. به خاطر همین کارمندی که در این واحد حضور دارد، به مهارت‌های ویژه‌ای نیازمند است که شیوه‌ی درست مکاتبه، یکی از مهم‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌رود. به عبارت بهتر، او باید توانایی نوشتن و تفسیر انواع نوشته‌ها را داشته باشد. این مسأله شاید ظاهراً ساده و پیش‌پاافتاده به نظر برسد، ولی هرگز این‌طور نیست. نگارش نادرست و پرابهام باعث می‌شود بخش‌های مختلف دچار مشکل شوند و عملیات به تأخیر بیفتد. از جمله منابعی که سعی کرده این مهارت را آموزش دهد، کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش مکاتبات اداری تألیف عبدالعلی قاسمی است. این کتاب راهنما کوشیده انواع نوشته‌های اداری را معرفی کند و شیوه‌ی نوشتن هر یک را توضیح دهد.

معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش مکاتبات اداری

صورت‌جلسه را چگونه باید تنظیم کرد؟ تمایز بین دستورالعمل و بخشنامه چیست؟ و اجزا و ساختار هر کدام به چه صورت است؟ احتمالاً بسیاری از کارمندان با این پرسش‌ها مواجه شده‌اند. برخلاف تصور رایج، از نوشته‌های اداری نباید خیلی ساده گذشت و باید روی آن‌ها وقت گذاشت، چون این نوع نامه‌نگاری‌ها در گردش کار بسیار اهمیت دارند. اگر مکاتبه از نظر ساختار درست باشد، گیرنده به‌سرعت آن را درک می‌کند و به اجرا می‌گذارد. اما در این نوشته‌ها فقط اجزا یا ساختمان اهمیت ندارد، بلکه شیوه‌ی ویرایش و به کارگیری دستور زبان هم مهم است. برای مثال گاهی کارمندها از نوشته‌های قدیمی‌تر الگو می‌گیرند و همان را بازنویسی می‌کنند؛ این در حالی است که زبان عنصری پویاست و دائماً خود را تغییر می‌دهد. بنابراین تکرار فرم‌های تاریخ گذشته هم ممکن است باعث ناخوانایی و کج‌فهمی مخاطب شود.

عبدالعلی قاسمی در کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش مکاتبات اداری، همه‌ی این مسائل را مدنظر قرار داده و کوشیده با کمک گرفتن از روش‌های نوین نامه‌نگاری اداری، اصول این فرآیند را بیاموزد. او در این کتاب دستور زبان فارسی را به شکلی مختصر توضیح می‌دهد و از شیوه‌های ویرایش فنی و ادبی می‌گوید. نویسنده در ادامه ساختمان نامه‌های اداری را بررسی کرده، چندین نمونه از انواع مکاتبات اداری را مرور می‌کند و درنهایت به بررسی غلط‌های مصطلحی که در آن‌ها وجود دارد، می‌پردازد.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش مکاتبات اداری را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی

مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی، کتاب‌هایی آموزشی از نشر دیباگران هستند که به معرفی انواع مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌پردازند و آن‌ها را از سطح مبتدی تا پیشرفته آموزش می‌دهند. از این مجموعه تاکنون بیش از 50 عنوان کتاب به انتشار رسیده که عموماً به آموزش مشاغل مختلفی همچون مکانیک خودرو، برق و تأسیسات ساختمان، عمران، حسابداری، خیاطی و ... اختصاص داشته‌اند.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش مکاتبات اداری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به کارمندان ادارات و مؤسسات توصیه می‌شود. همین‌طور کارآموزان بخش‌های اداری می‌توانند از این کتاب راهنما بهره ببرند.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش مکاتبات اداری: بر اساس روش‌های نوین نامه نگاری اداری می‌خوانیم

ارتباط در لغت، ربط دادن و پیوستن چیزی به چیز دیگر (فرهنگ معین) معنی شده است. اما در اصطلاح، ارتباط را می‌توان جریانی دانست که در طی آن دو نفر یا بیشتر به تبادل افکار، نظرات، احساسات و عقاید خود می‌پردازند و از طریق به‌کار بردن پیام‌هایی که معنایش برای کلیه آن‌ها یکسان است، به انجام این امر مبادرت می‌ورزند.

و به عبارتی: ارتباط عبارت است از فن انتقال اطلاعات، افکار و رفتارهای انسانی از یک شخص به شخص دیگر؛ به‌طور کلی هر فرد برای ایجاد ارتباط با دیگران و انتقال پیام‌های خود به دیگری از وسایل مختلف استفاده می‌کند. مثلاً وقتی انسانی با نگاه یا لبخند خوشحالی خود را به دیگری نشان می‌دهد یا فردی به فرد دیگری صبح به خیر می‌گوید. به صورت شفاهی، دوستی و صمیمیت خود را به آن شخص می‌فهماند. به همین ترتیب، وقتی‌که انسان به دیگری نامه می‌نویسد، با بیان کتبی مقصود خود را به نظر او می‌رساند و با وی ارتباط برقرار می‌سازد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: خلاصه‌ای درباره‌ی ارتباطات
بخش دوم: اهمیت و نقش مکاتبات اداری
بخش سوم: انواع نوشته‌های اداری
بخش چهارم: دستور زبان فارسی
بخش پنجم: ویرایش
بخش ششم: پردازش
بخش هفتم: نشانه‌گذاری
بخش هشتم: نکاتی درباره‌ی مکاتبات اداری
بخش نهم: ساختمان یک نامه‌ی اداری
بخش دهم: آنچه که در نوشتن باید بدانیم
بخش یازدهم: نحوه نگارش اعداد در مکاتبات
بخش دوازدهم: نگارش و ویرایش رایانه‌ای
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش مکاتبات اداری: بر اساس روش‌های نوین نامه نگاری اداری
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-1244-57-5
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ ۴۹,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش مکاتبات اداری

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش مکاتبات اداری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.