معرفی و دانلود کتاب شیوه نامه نگارش اداری: ویژه مدیران و کارکنان سازمان‌ها و نهادها

عکس جلد کتاب شیوه نامه نگارش اداری: ویژه مدیران و کارکنان سازمان‌ها و نهادها
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شیوه نامه نگارش اداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شیوه نامه نگارش اداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شیوه نامه نگارش اداری: ویژه مدیران و کارکنان سازمان‌ها و نهادها

سهراب فاضل در کتاب شیوه نامه نگارش اداری، به تمامی سؤالات شما درباره‌ی اصول و استاندارد‌های نگارش مکاتبات رسمی پاسخ خواهد داد. این اثر جامع و پرفایده شامل مجموعه نکات کلیدی و اساسی در باب قواعد نوشتار صحیح فارسی‌ست و موضوعات پرکاربردی ازجمله املای کلمات، علائم نگارشی و دستور‌های زبانی را در بر می‌گیرد.

درباره‌‌ی کتاب شیوه‌نامه‌ی نگارش اداری

اصول و قواعد نوشتار رسمی را یک‌بار و برای همیشه با کتاب شیوه‌نامه‌ی نگارش اداری بیاموزید. چه شما از کارمندان رسمی اداره و سازمان‌ها باشید و چه تنها به عنوان یک ارباب رجوع به انجام مکاتبه‌ی رسمی نیاز پیدا کنید؛ درهرصورت سهراب فاضل، نویسنده‌ی این اثر، نکات راهبردی و مفیدی برای اجرای هرچه اصولی‌تر یک نوشته‌ی اداری به شما معرفی خواهد کرد.

فصل‌بندی این اثر پراستفاده به‌گونه‌ای تدوین شده تا از بدیهی‌ترین نکات تا پیشرفته‌ترین قواعد نوشتار اداری را به شما بیاموزد. به همین منظور و پیش از هرچیز با ضعف‌ها و اشتباهات رایجی که معمولاً افراد و سازمان‌ها در نگارش نامه‌ی اداری به آن دچار می‌شود، آشنا خواهید شد. نویسنده در خلال همین موضوع مهم‌ترین راهکار‌ها برای دوری از اشتباهات نگارشی را به مخاطبان خود گوشزد خواهد کرد. اگر همچنان با انواع نوشته‌های اداری آشنایی کافی ندارید، نگران نباشید. سهراب فاضل که خود از اعضای هیئت علمی دانشگاه و از مدرسین پرسابقه‌ی زبان و ادبیات فارسی‌ست، شما را با صورت‌های مختلف نوشتار اداری ازجمله نامه‌، صورت‌جلسه، آئین‌نامه و بخش‌نامه‌ آشنا خواهد نمود.

از آن‌جایی که گزارش‌های اداری یکی از پرکاربرد‌ترین صورت‌های نوشتاری در نهاد‌ها هستند، نویسنده‌ی این اثر فایده‌مند در فصل جداگانه‌ای به طریقه‌ی‌ نوشتن یک گزارش اصولی خواهد پرداخت و همچنین ویژگی‌های یک گزارش خوب را برخواهد شمرد. نکات و موضوعات کتاب شیوه‌نامه‌ی نگارش اداری تنها به موارد بالا محدود نمی‌شود چرا که نویسنده در ادامه بخش مجزایی را نیز به املای کلمات اخصاص خواهد داد. این بخش به‌طور ویژه به کمک کسانی خواهد آمد که معمولاً در نوشتار کلمات دچار ابهام می‌شوند. نویسنده با کمک گرفتن از برخی اصول کلی نگارش به خوانندگان خود کمک می‌کند برای همیشه چالش املای صحیح کلمات را برطرف کنند. آشنایی با اصول سرهم‌نویسی، استفاده از تشدید و همزه و همچنین قواعد کسره‌ی اضافه برخی از موضوعاتی‌ست که در این بخش به آن اشاره خواهد شد. نویسنده‌ی کتاب شیوه‌نامه‌ی نگارش اداری همچنین برای راهنمایی بهتر، فهرستی از شیوه‌ی املای برخی از رایج‌ترین کلمات مکاتبات اداری را در اختیار مخاطبان خود قرار خواهد داد و در ادامه، با آوردن چند نمونه از متون صحیح و غلط، این سرفصل را به‌صورت کاملاً عملی به خوانندگان خواهد آموخت.

از دیگر نکات مهم در یک نوشتار اداری، استفاده‌ی صحیح از علائم نگارشی و نشانه‌گذاری‌هاست. در این بخش از اثر با کاربرد هریک از این علامت‌ها آشنا خواهیم شد و شیوه‌ی به‌کارگیری درست از آن‌ها را خواهیم آموخت. نویسنده‌ی کتاب شیوه‌نامه‌ی نگارش اداری همچنین در ادامه مجموعه‌ای از نکات دستور نگارش فارسی را گرد هم آورده و به خواننده کمک می‌کند تا نامه‌ای به‌دور از هرگونه اشتباه و ابهام را به نگارش دربیاورد. موضوع خودکارسازی نامه‌های اداری نیز از تازه‌ترین مباحث نگارش رسمی‌ست که نویسنده‌ی اثر از اشاره به آن نیز غافل نمانده. در انتهای کتاب و در بخشی جداگانه نیز با مجموعه‌ای از اصطلاحات رایج در نامه‌نگاری اداری و همچنین سرواژه و اختصارات مکاتبات رسمی آشنا خواهیم شد. این قسمت به خواننده کمک خواهد کرد تا در درک و فهم محتوای مکاتبات اداری با چالش کم‌تری رو‌به‌رو شود و همچنین منظور و محتوای موردنظر خود را با دقتی بالا به دست مخاطب نامه برساند.

در نهایت، کتاب شیوه‌نامه‌ی نگارش اداری به تمامی نیاز‌های شما در مواجه با نامه‌نگاری رسمی پاسخ خواهد داد و به‌طور ویژه به اعضای سازمان‌ها و نهاد‌ها کمک خواهد کرد تا در نوشتار رسمی از هر ابهام و اشتباهی به‌دور باشند و فنون نگارش خود را به‌راحتی گسترش دهند. این اثر ارزشمند مطابق با مصوبه‌های فرهنگستان زبان و ادب فارسی تهیه شده و با تلاش یکی از ناشرین برتر حوزه‌های کتاب‌های فنی و تخصصی یعنی مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به دست شما می‌رسد.

کتاب شیوه‌نامه‌ی نگارش اداری برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب آموزنده را به کارکنان و مدیران نهاد‌های رسمی و اداری، سازمان‌ها و شرکت‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب شیوه نامه نگارش اداری: ویژه مدیران و کارکنان سازمان‌ها و نهادها می‌خوانیم

نامۀ اداری

به مکاتباتی که داخل یک اداره، سازمان یا خارج از آن برای انجام وظایف توسط مقام رسمی در برگۀ مخصوص و طی مراحل اداری با فرایندی خاص تهیه و مبادله می‌شود، نامۀ اداری گویند. نامۀ اداری دارای اجزایی مانند سرلوحه، عنوان گیرنده، عنوان فرستنده، موضوع، متن، نام و عنوان امضاکننده، گیرندگان و رونوشت است و به انواعی مانند نامه‌های داخلی، خارجی، خبری، بازدارنده، دستوری، هماهنگی و غیره تقسیم می‌شود.

اصول نامه‌های اداری

برای نوشتن نامه‌های اداری سبک‌های مختلفی وجود دارد، ولی باید به خاطر داشته باشید که مهم‌ترین اصل و قاعده برای هر نامۀ اداری ایجاد ارتباط مؤثر با خواننده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات نگارش اداری، مشکلات و راهکارها
فصل دوم: انواع رشته اداری
فصل سوم: گزارش و گزارش‌نویسی
فصل چهارم: املای واژه‌ها
فصل پنجم: نشانه‌گذاری نوشته‌های اداری
فصل ششم: نکته‌های دستوری در مکاتبات اداری
فصل هفتم: خودکارسازی (اتوماسیون) مکاتبات اداری
فصل هشتم: اصطلاحات، اختصارات، واژگان رایج اداری و کاربرگ‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شیوه نامه نگارش اداری: ویژه مدیران و کارکنان سازمان‌ها و نهادها
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-622-218281-6
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شیوه نامه نگارش اداری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شیوه نامه نگارش اداری

برای دریافت کتاب شیوه نامه نگارش اداری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.