معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش کاربردی طراحی قالب‌های فلزی (برش، خم، کشش)

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش کاربردی طراحی قالب‌های فلزی (برش، خم، کشش)
قیمت:
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش کاربردی طراحی قالب‌های فلزی (برش، خم، کشش) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش کاربردی طراحی قالب‌های فلزی (برش، خم، کشش) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش کاربردی طراحی قالب‌های فلزی (برش، خم، کشش)

قطعات فلزی در تمامی وسایل ما استفاده می‌شوند و به بخش مهمی از زندگی انسان‌ها در همه‌ی صنایع بدل شده‌اند. کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش کاربردی طراحی قالب‌های فلزی (برش، خم، کشش) اثر اقبال جباری و حمیدرضا رحیمی، روش‌های شکل‌دهی قالب‌های فلزی را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش کاربردی طراحی قالب‌های فلزی (برش، خم، کشش)

فلزات به شکل قابل‌توجهی در زندگی ما نقش دارند. برای مثال از ظروف آشپزخانه گرفته تا ساختمان و از خودروها گرفته تا وسایل راهنمای شهری همگی ترکیبی از قالب‌های فلزی متنوع هستند. کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش کاربردی طراحی قالب‌های فلزی (برش، خم، کشش)، اثر اقبال جباری و حمیدرضا رحیمی فرایندهای ساخت و تولید قطعات فلزی را به دو شیوه تقسیم می‌کند؛ با براده‌برداری و بدون براده‌برداری. نویسندگان کتاب نامبرده همچنین بیان می‌کنند که استفاده از قالب در زمره‌ی روش‌های بدون براده‌برداری قرار می‌گیرد.

نویسندگان کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش کاربردی طراحی قالب‌های فلزی (برش، خم، کشش) پیش از هر چیزی شما را با انواع قالب‌های فلزی آشنا می‌کنند، پس از آن به شرح چگونگی ترسیم نقشه‌های قالب می‌پردازند و همچنین شما را با انواع پرس‌ها آشنا می‌سازند. فصل دوم کتاب به قالب‌های برش اختصاص دارد و مواردی از جمله روش‌های ساخت قالب، مرحله‌ی طراحی آن، سایش در قالب‌ها و جنس قطعات قالب بررسی می‌شود. در نهایت، خوانندگان در فصل سوم با قالب‌های خم آشنا می‌گردند و در فصل چهارم که آخرین فصل کتاب نامبرده است، با قالب‌های کشش آشنایی پیدا می‌کنند.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش کاربردی طراحی قالب‌های فلزی (برش، خم، کشش)، نوشته‌ی اقبال جباری و حمیدرضا رحیمی توسط مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران عرضه شده است.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش کاربردی طراحی قالب‌های فلزی (برش، خم، کشش) مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به مهندسان و دانشجویان صنایع و مکانیک توصیه می‌شود. همچنین کسانی که در حوزه‌ی تولید قطعات فلزی مشغول به کار هستند، از این کتاب بهره می‌برند.

(این کتاب حجمی بیش از 20 مگابایت دارد. لطفاً پیش از خرید نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش کاربردی طراحی قالب‌های فلزی (برش، خم، کشش) می‌خوانیم

جهت ساخت یا تهیه قطعات قالب بایستی از کلیه قطعات نقشه‌ای جداگانه که به نقشه ساخت معروف است تهیه گردد. این نقشه‌ها در کاغذهای استاندارد A4 و یا دیگر کاغذهای استاندارد ترسیم می‌شوند و بایستی گویای تمامی تمامی عملیاتی که باید روی مواد خام انجام شود تا به شکل قطعه نهایی قالب درآید باشد.

تهیه نقشه‌های تفکیکی یکی از مهم‌ترین مراحل طراحی قالب است چون در این نقشه‌ها تعیین کننده حدود و ابعاد و دقت قطعات می‌باشند.

در نقشه‌های تفکیکی بایستی علاوه بر اندازه‌گیری، کامل مطالبی از قبیل صافی سطح، جنس، سختی شماره قطعه اندازه کلی، قطعه تلرانس‌های فرم و وضعیت انطباقات و دیگر موارد مورد نیاز قید گردد. تلرانس‌های فرم و وضعیت یکی از مواردی است که در اکثر نقشه‌های ساخت قطعات چشم می‌خورد. این تلرانس‌ها در نهایت باعث دقیق شدن اندازه‌های قطعه در مقاطع مختلف می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با قالب‌های فلزی
فصل دوم: قالب‌های برش
فصل سوم: قالب‌های خم
فصل چهارم: قالب‌های کشش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش کاربردی طراحی قالب‌های فلزی (برش، خم، کشش)
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات275
زبانفارسی
شابک978-600-124-517-6
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی مکانیک، کتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش کاربردی طراحی قالب‌های فلزی (برش، خم، کشش)

بهرام حیدریان دهکردی
۱۴۰۲/۹/۱۳
بسیار عالی بود خصوصا قسمت انواع طرحهای قالب برش وخم وکشش
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش کاربردی طراحی قالب‌های فلزی (برش، خم، کشش)

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: آموزش کاربردی طراحی قالب‌های فلزی (برش، خم، کشش) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.